[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:32

Ik had ook weer een vraagje...eerste eigen paard die een deken opkrijgt en geen teddyvacht mag aanmaken. Ik wil liever niet scheren en dus de vacht zo kort mogelijk houden dmv dekens.

Ik heb nu een 0 grams deken en er komt een mooie Bucas aan voor wanneer het echt koud wordt. Paard staat in een binnenstal en staat (helaas) maar beperkt buiten op dit moment (wachtlijst voor eigen paddock, moet het voor nu doen met gedeelde paddocks).

Wanneer zouden jullie de 0 grams opleggen? Stal tocht een beetje, maar het is er nog niet extreem koud.


Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:36

Tja ze maken vacht aan op kortere dagen en veel minder op kou. Aan een 0 grams en een dikke bucas ga je sowieso niet genoeg hebben. Ik kan opbouwen van 0 grams tot 600 grams met 100 grams per keer.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:39

Ik heb nu 0 grams op. Ik heb als regel (voor mezelf) onder de 15 graden (wanneer niet vol de zon schijnt) de 150g op en onder de 5 graden doe ik de 300 op. Maar paard zit nooit mega dik in z'n vacht. Staat overdag de hele dag buiten en nu nog 's nachts ook tenzij het de hele nacht goed regent. Dan staat hij op stal 's nachts.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:29

Yvank_ schreef:
Zorro_ schreef:
Oei, ik was zó gefocust op de Rhino omdat ik met liners wil werken, ontdek ik dat daar geen hals bevestiging aan zit :=
Oke, verder zoeken dan.. Denk dat ik dan toch naar de Amigo Bravo ga..

Alle rhino's hebben halsbevestiging....


Deze ook? Kon het zelf namelijk niet achterhalen.. https://www.divoza.com/nl/rhino-original-turnout-lite-1

Keep your dreams alive.

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:31

Jahoor! Zitten gewoon loops voor een hals aan. Heb hem zelf ook gehad.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:36

Yvank_ schreef:
Jahoor! Zitten gewoon loops voor een hals aan. Heb hem zelf ook gehad.


Oh top! *\o/* Bedankt voor je reactie!
Was er al helemaal over uit en toen begon ik te twijfelen over de hals.

Keep your dreams alive.

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:39

Ja beetje stom dat het er niet bij staat! Maar je kan bijvoorbeel een 0 grams hals kopen en een 200. Dan kan je met liners echt alle kanten op. Weet niet of je scheertof niet scheert. Maar ik combineer liners ook gewoon. 2 kan je prima aan elkaar vast maken. Dan kan je in het ergste geval 300 + 400 samen doen. Nou dan overleef je alle soorten winters :P

https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 374/56842/

hier staat het wel bij!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:45

Hier vanmiddag de 0 grams opgelegd. Net op tiid voor de plensbui, na ons buitenritje! :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:14

Hier voor de avond weer 150 g op. 24/7 buiten.

Om 3 uur belde ik iemand om der deken eraf te laten halen. Met die zon erop dacht ik dat ze vast warm had! Wat bleek... ze stond helemaal niet warm zelfs. Toch afgedaan en nu weer op. Gek eh

[o]

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:19

PanamaD schreef:
Hier voor de avond weer 150 g op. 24/7 buiten.

Om 3 uur belde ik iemand om der deken eraf te laten halen. Met die zon erop dacht ik dat ze vast warm had! Wat bleek... ze stond helemaal niet warm zelfs. Toch afgedaan en nu weer op. Gek eh

Hier ook, zou blijven regenen en ik ging weg dus 200g highliner op laten liggen met Nika regendeken. Had er spijt van maar net in het zonnetje gevoeld en ze was helemaal niet zo warm :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:20

Ben gelukkig niet de enigste! Ging me beetje zorgen maken

[o]

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:26

Tarico schreef:
Koper schreef:
Ik denk dat ik de gok maar ga wagen, inmiddels heb ik foto's gevonden van de borstsluiting en die kan ik denk ik wel aanpassen zodat paard + hals er in gaan passen. Of mezelf kennende er een heel nieuwe op knutselen.


Ik weet niet welke maat je nodig hebt maar bij Divoza zijn ze nu €167. Vanaf maat 175.

Wat een goede tip, dank je wel *\o/* Hij heeft ondermaat 175.

RoosM en elise, desnoods verprummel ik de voorsluiting. Heb ik met de Rhino van mijn merrie ook gedaan zodat 't naar m'n zin was.

Wijslander thanks voor de foto's! Ziet er goed uit, ben je er tevreden over? Waarom heb jij voor big neck gekozen?

Er was nog iemand die geen Rhino wug wilde ivm geen ogen voor de liner. Natuurlijk is het handig als die oogjes wel aan de deken zitten maar zonder gaat 't ook prima. Wel de liner aan de achterkant vastmaken, anders gaat 't wel schuiven ja.

En er was iemand die bang was dat 0 grams te koud zou zijn. Het is 17 graden en de zon schijnt... zou me er geen zorgen om maken.

Hier ook dekens door- en doornat maar paarden nog droog *\o/* De Rhino (gisterochtend af gehaald) is alweer bijna droog, die gaat vanavond weer op. De Nika (gisteravond af gehaald) was vanochtend nog nat maar voorlopig heb ik die niet nodig. De Amigo Bravo is na anderhalf etmaal nog steeds niet droog >;) maar die heeft z'n langste tijd ook gehad. En de Weatherbeeta heb ik er vanochtend af getrokken en is nu al halverwege droog terwijl die normaal als langste nat blijft. Ding was na een dag en een nacht doorwéékt. Ik snap er niks van waarom hij nu ineens zo snel droogt.

Ernstig off topic: PanamaD: en van komkommersla?
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-09-17 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:32

Hoe drogen jullie natte dekens (in de winter) zonder verwarmde ruimte waar die uitgehangen kan worden?

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:34

Niezzz schreef:
Hoe drogen jullie natte dekens (in de winter) zonder verwarmde ruimte waar die uitgehangen kan worden?

Die van mijn merrie droog ik in de kelderbox. Haar dekens zijn klein genoeg zodat ik ze daar kan uithangen.

De dekens van mijn ruin droog ik in de badkamer := Daar is wel een radiator maar die kan niet aan. Uiteraard is het daar wel warmer dan buiten aangezien de badkamer binnenshuis is.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:59

Weet iemand van jullie welk merk redelijk valt bij bredere paarden? (Haflinger). Ik ben op zoek naar een 0 grams regendeken! Horsefitshop heeft 25% op Bucas maar ik weet niet hoe die vallen. Hij heeft van Epplejeck een 200 gram winterdeken en die valt goed in maat 175cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:03

Graag gedaan! Ik heb de Bucas ook besteld. Twijfel alleen of ik niet beter de big neck had bestellen maar dat zie ik vanzelf :o.


Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:22

Afbeelding
Weet iemand of er voor deze deken ook geschikte liners te koop zijn? Volgens mij lees ik dat deze lijn geen bevestigingsringen hebben?

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:25

Dat klopt :) je kan ze dan enkel aan de achterkant vastmaken.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:26

Rachel_x schreef:
[ [url=m/UjaKiZ.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand of er voor deze deken ook geschikte liners te koop zijn? Volgens mij lees ik dat deze lijn geen bevestigingsringen hebben?



Deze heb ik voor mijn Welsh A. Zitten idd gaan bevestigingsringen op voor een liner. Zitten alleen ringen voor het hals deel

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:44

@ Koper ik heb hem gisteren gekocht en meteen opgelegd, dus nog geen ervaring op de langere termijn. Maar paard kwam vanochtend blij en droog de wei uit, deken even afgehaald om op mijn jonkie te passen (te groot voor hem) en alles gecontroleerd maar (nog) geen plekken. De deken was ook goed recht blijven liggen. Hij vond het prima om hem weer op te krijgen, dus tot nu toe lijkt het positief... Qua ruglengte had hij wel een maatje kleiner mogen hebben, maar bij de schouders en borst zit hij mooi met deze maat.

Ik heb een big neck genomen vanwege deze hals:

Afbeelding

Had hem vandaag dus ook opgelaten en heel even spijt toen de zon doorbrak... Vlak erna begon het weer te storten hier!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:13

xLiez schreef:
Weet iemand van jullie welk merk redelijk valt bij bredere paarden? (Haflinger). Ik ben op zoek naar een 0 grams regendeken! Horsefitshop heeft 25% op Bucas maar ik weet niet hoe die vallen. Hij heeft van Epplejeck een 200 gram winterdeken en die valt goed in maat 175cm


Horseware Rambo.
Mijn haflinger heeft de Rambo Duo's, en Amigo Wug 0 grams.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:21

Kimmiee_D schreef:
Rachel_x schreef:
[ [url=m/UjaKiZ.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand of er voor deze deken ook geschikte liners te koop zijn? Volgens mij lees ik dat deze lijn geen bevestigingsringen hebben?



Deze heb ik voor mijn Welsh A. Zitten idd gaan bevestigingsringen op voor een liner. Zitten alleen ringen voor het hals deel

Aan Horsewaredekens voor kleine ponies en aan 600 denier dekens zitten die oogjes nooit. En aan wugs dus ook niet. Ze zitten wel aan de Bravo, en aan Rhino en Rambo met normale hals, en vanaf onderlengte 165.

Wijslander bekend model ja. Ik dacht dat de big neck voor brede halzen was. Dat heeft mijnes niet, hij heeft een diepe hals. Hij heeft veel decolleté nodig zeg maar. Ik ben bang dat een model voor brede halzen juist gaat inlekken?

xLiez Amigo zou ik juist niet doen bij brede schouders.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:26

Bucas ligt hier echt niet ideaal bij de onderhals, ik raad bucas dus af (heb ook een brede haflinger).

Voor de winter heb ik nu een Amigo bravo, voorheen ook Rhino gehad en beide zitten bij de onderhals fijn!

[o]

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:27

Koper die van mij heeft ook niet echt een brede hals volgens mij... De big neck is inderdaad geschikt voor diepe halzen. Inlekken is hier afgelopen nacht niet gebeurd.

Afbeelding

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:36

Yvank_ schreef:
Dat klopt :) je kan ze dan enkel aan de achterkant vastmaken.

Oké! Dankje. Heeft iemand ervaring of de deken dan toch, ondanks dat hij alleen achter vast ligt, goed blijft zitten? Een haakje vastmaken aan de deken kan ik ook vast doen denk ik? Scheelt me een nieuwe deken kopen. Of schuift die combinatie binnen de kortste keren er onder uit?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers