De duurste paarden ter wereld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14037
Geregistreerd: 20-04-16

De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 15:22

*Equnews
Overige

Afbeelding
Totilas met Edward Gal. Foto door Full Focus Fotografie.

Zoals iedereen in de paardenwereld weet, heb je om aan de top te komen een goed paard nodig. Vaak kosten deze paarden enorm veel geld, maar zelfs dat hoge prijskaartje is geen garantie voor succes.

Het duurste trekpaard
Mcllrath’s Captain Jim staat in het Guinness book of worldrecords als het duurste trekpaard dat ooit verkocht is. De twee jaar oude Belgische hengst werd voor 112.500 dollar naar Amerika verkocht. Zijn hoge prijs was te wijten aan zijn goede bloedlijnen, maar laten we eerlijk zijn, dit prijskaartje is niks vergeleken bij dat van de sportpaarden.

Het duurste racepaard
Hij werd in 2002 voor 70 miljoen dollar verkocht naar de Coolmore stoeterij in Ierland. Het gaat om de hengst Fusaichi Pegasus, geboren in 1997 en getraind door Neil Drysdale. Hij heeft een prijzensom van 1.994.400 dollar bij elkaar gelopen tijdens de meer dan 70 races die hij won, en hij behaalde de eerste plaats bij de Kentucky Derby in 2000.

Het duurste dressuurpaard
Totilas werd voor 11 miljoen euro verkocht naar Paul Schockemöhle. Totilas en zijn ruiter Edward Gal hebben in 2010 bij de World equestrian Games de drie gouden medailles binnengehaald. Onder zijn nieuwe ruiter kwam Totilas echter nooit meer op zijn oude niveau, in 2015 is hij met pensioen gegaan.

Het duurste springpaard
Jan Tops betaalde in 2013 15.2 miljoen dollar voor de 10-jarige Selle Français ruin Palloubet d’Halong van de Zwitserse Janika Spruger. Het paard behaalde de tweede plaats in de grote prijs van Aken, Sprunger vertelde dat ze dit bod niet kon weigeren.

De duurste tegenvaller
Er werd heel veel verwacht van ‘The Green Monkey’. Hij werd voor 16 miljoen US dollar verkocht. Het paard kwam slechts driemaal aan de start tijdens een race, daarbij wist hij niet hoger te scoren dan een derde plaats. De hengst staat nu ter dekking voor 5000 dollar per dekking.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:29

De duurste mislukking zou ik toch een van de andere genomineerde invullen. :\

Maar wat een bedragen zeg voor een dier dat hoe dan ook elk moment dood neer kan vallen. en niets meer waard is.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:33

Ik dacht hetzelfde bruintje :')

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:33

Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:42

bruintje123 schreef:
De duurste mislukking zou ik toch een van de andere genomineerde invullen. :\

Maar wat een bedragen zeg voor een dier dat hoe dan ook elk moment dood neer kan vallen. en niets meer waard is.


Ik heb het aangepast naar 'tegenvaller', dat stond er inderdaad niet zo netjes.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:43

melody7 schreef:
bruintje123 schreef:
De duurste mislukking zou ik toch een van de andere genomineerde invullen. :\

Maar wat een bedragen zeg voor een dier dat hoe dan ook elk moment dood neer kan vallen. en niets meer waard is.


Ik heb het aangepast naar 'tegenvaller', dat stond er inderdaad niet zo netjes.

Dan nog zou ik daar een andere naam invullen.
Maar goed de maker van het artikel niet.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:43

Goof schreef:
Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.


Maar wat vele malen meer winst opbrengen kan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:49

Hier op stal is dik 8 jaar geleden het dubbele geboden voor een zwarte trekpaardmerrie maar die staat hier nog steeds :+ Ook Amerikanen overigens.
Weet wel dat ze in Amerika belachelijk veel geld geven voor échte Belgische trekpaarden, met name dan de bruin- en blauwschimmels.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:52

Goof schreef:
Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.

:=

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:56

Goof schreef:
Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.

Maar dat geldt ook voor een voetballer... :7

mala26

Berichten: 5001
Geregistreerd: 05-02-13

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:00

Ik had dezelfde gedachten als bruintje.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:02

En dan te denken dat het overgrote deel van de paarden hier op bokt het een pak beter heeft qua levenskwaliteit dan bovengenoemde goudklompjes... ;-)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:07

maximuss schreef:
En dan te denken dat het overgrote deel van de paarden hier op bokt het een pak beter heeft qua levenskwaliteit dan bovengenoemde goudklompjes... ;-)


Is dat zo?
Is dat jouw mening of een feit?

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:18

'Schockemöhle'

Het is onvoorstelbaar wat mensen neer willen tellen voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:38

Goof schreef:
Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.



:))
En zo is het...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:44

Nabster schreef:
maximuss schreef:
En dan te denken dat het overgrote deel van de paarden hier op bokt het een pak beter heeft qua levenskwaliteit dan bovengenoemde goudklompjes... ;-)


Is dat zo?
Is dat jouw mening of een feit?

Daar heeft ze wel gelijk in hoor, een paard staat het liefst de hele dag in de wei met soortgenoten ( topsport en je paard zo houden is zeldzaam). Gwlukkig komen steeds meer paarden buiten maar vaak maar korte tijd en alleen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:45

Leuk onderwerp en wat grappig ik heb een maand geleden een >>video over dit onderwerp gemaakt :+ ...

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar welk paard straks Fusaichi Pegasus gaat overtreffen. Hij heeft het record van duurste paard ooit al een flinke tijd op zijn naam staan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:02

Granoek schreef:
Hier op stal is dik 8 jaar geleden het dubbele geboden voor een zwarte trekpaardmerrie maar die staat hier nog steeds
Dat zou ik dan weer belachelijk noemen, zo'n bod weigeren voor 800 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. :+

bruintje123 schreef:
De duurste mislukking zou ik toch een van de andere genomineerde invullen. :\
Je bedoelt Totilas? Toch denk ik dat de investering van Schockemöhle zijn doel bereikt heeft: een formidabele concurrent voor het Duitse team uitschakelen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:17

Rex_Rolfo schreef:
Granoek schreef:
Hier op stal is dik 8 jaar geleden het dubbele geboden voor een zwarte trekpaardmerrie maar die staat hier nog steeds
Dat zou ik dan weer belachelijk noemen, zo'n bod weigeren voor 800 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. :+

bruintje123 schreef:
De duurste mislukking zou ik toch een van de andere genomineerde invullen. :\
Je bedoelt Totilas? Toch denk ik dat de investering van Schockemöhle zijn doel bereikt heeft: een formidabele concurrent voor het Duitse team uitschakelen.


Haha nouja, zwarte trekpaardmerries zijn er niet in overvloed en zij deden veel shows, prijskampen en keuringen én het was/is een erg goede fokmerrie. Plus dat deze voor hem persoonlijk veel waarde had, dus voor geen goud dat die weg gaat :P

Er zijn al wel meerdere 'gekken' over de vloer gekomen, die willen altijd net wat niet te koop staat haha.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:56

Nou als er een of andere Amerikaan 100.000 zou bieden op Elano zou ik ook afslaan hoor. Kan er dood leuk wel een ander paard voor terug komen, maar dan ben ik wel mijn maatje kwijt. Heb liever mijn hart gevuld dan mijn portemonnee. :D
Ik zou niet weten wat ik in vredesnaam met al dat geld moet. Een villa enzo hoef ik niet. Liefst gewoon een kleiner huisje.. Is minder schoonmaakwerk etc. Auto wordt hem voor mij hoe dan ook niet.. En vakantie hoef ik ook niet ieder jaar 20 keer te doen.. En wil wel wat te doen hebben, maar werken als ik "te veel" geld hebt gaat voor mij best demotiverend zijn.. :')

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:23

Voor 100 000 heb je ook geen villa hoor ;)

Ik weet niet wat ik zou doen als iemand tonnen zou bieden voor mijn hond (heb geen paard meer)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:25

Ik heb ook wel eens iets gehoord over een springpaard dat voor een aardig bedrag verkocht was maar de dag erna dood in de stal lag? Lijkt mij ook wel een tegenvaller :=

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:41

Willemiens schreef:
Goof schreef:
Absurd. Voor 600 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. Belachelijk.

Maar dat geldt ook voor een voetballer... :7


Ik weet niet of ze in de rij staan voor een goed gevulde voetballer van 600kg voor 11 miljoen. :')

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:47

Nabster schreef:
maximuss schreef:
En dan te denken dat het overgrote deel van de paarden hier op bokt het een pak beter heeft qua levenskwaliteit dan bovengenoemde goudklompjes... ;-)


Is dat zo?
Is dat jouw mening of een feit?



Ik heb de duurste dravershengsten van Europa mogen zien en die stonden deels op stal van 5×5 en deels in een weiland van 1 hectare met schuilstal.

Die hadden het beter dan de meeste huis tuin en keuken shetjes.


Wel grappig dat je ziet dat de ' ilusie' het beste verkoopt, dus dat paarden het duurst zijn op jonge leeftijd.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:54

puppy1128 schreef:
Nou als er een of andere Amerikaan 100.000 zou bieden op Elano zou ik ook afslaan hoor. Kan er dood leuk wel een ander paard voor terug komen, maar dan ben ik wel mijn maatje kwijt. Heb liever mijn hart gevuld dan mijn portemonnee. :D
Ik zou niet weten wat ik in vredesnaam met al dat geld moet. Een villa enzo hoef ik niet. Liefst gewoon een kleiner huisje.. Is minder schoonmaakwerk etc. Auto wordt hem voor mij hoe dan ook niet.. En vakantie hoef ik ook niet ieder jaar 20 keer te doen.. En wil wel wat te doen hebben, maar werken als ik "te veel" geld hebt gaat voor mij best demotiverend zijn.. :')


Maar 100.000 is niks voor een sportpaard. Daar koop je een goed beest voor, maar geen topper. En voor dat geld gaan ze vaak ook niet naar Amerika.

Ik werk op een springstal dus ben gewend dat paarden voor veel geld weggaan, maar 70 miljoen is wel erg veel voor iets op 4 poten :')

En 15 miljoen voor een 10 jarige vind ik ook heel wat :oo met een paar jaar is die af.