[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:55

Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer :oo
Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:58

Die van mij staat ook bloot, gister een smartex rain gekocht maar vond te warm nog.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:02

Ik heb die van mij ook gisteravond weer voor het eerst binnen gehaald.
En vanmorgen weer buiten gezet met de irish turnout lights.
Heb 2 nieuwe Bucas regendekens liggen. Die ze nu op hebben zijn nogal gehavend en weet niet of ze nog goed waterdicht zijn.
Alleen meneer vind het een stunt om de deken van zijn vriendin te slopen. Dat ik niet zo goed durf.

[O]

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:18

Die van mij blijft een dagje binnen. In de regen vindt ze het niet veel aan. En een deken heb ik nog niet. :(

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:23

Ojajoh schreef:
Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer :oo
Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden


Oh wel hoor, goede regendeken kan dit prima aan. De dames stonden vanmorgen gewoon heerlijk te grazen buiten. Nergens last van. Ja van een storende baas. Mare thats it.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:26

Veulen84 schreef:
Ojajoh schreef:
Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer :oo
Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden


Oh wel hoor, goede regendeken kan dit prima aan. De dames stonden vanmorgen gewoon heerlijk te grazen buiten. Nergens last van. Ja van een storende baas. Mare thats it.

Nou ik had van de week met die erge regenval een nieuwe regendeken op,maar helaas toch komt het er na zo een hele natte dag of nacht er toch doorheen
En heb toch echt nou diverse dekens/merken/kwaliteiten/deniers geprobeerd

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:29

Ojajoh schreef:
Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer :oo
Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden

Mijn bucas irish was anders heerlijk droog! Oke schouders wat nat maar dat kan niet anders

[o]

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:29

Hier nog nooit lekkende dekens gehad, en mijn paard staat nu al een tijdje in de regen maar komt er echt niet doorheen.

[o]

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:30

Ja waarom bij mijn pony wel is de vraag? Heb toch ook echt duurdere dekens geprobeerd maar kont en schouders worden alsnog zeikend nat

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:34

Schouders hier ook maar wat wil je als er zoveel regen valt... als de kont nat wordt moet je kijken of die niet te kort is? En of de staartflap wel lang genoeg is.

[o]

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:36

Afbeelding


PanamaD schreef:
Schouders hier ook maar wat wil je als er zoveel regen valt... als de kont nat wordt moet je kijken of die niet te kort is? En of de staartflap wel lang genoeg is.

Dit is de "kortste"deken, de rest is iets langer...lijkt mij lang genoeg?

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:38

Met echt veel regen heb ik sowieso altijd een hals op. Is echt nog nooit ook maar een druppel doorgelekt. Die staartflappen die de meeste dekens hebben vind ik eigenlijk ook maar kansloos. Bij de Bucas dekens zit het echt mooi om de kont van het paard heen om het zo maar te zeggen. Een aantal Rambo's heeft dat ook.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:38

Die deken heeft geen hele mooie pasvorm voor je paard.

Staartflappen vind ik inderdaad ook maar een kansloos geheel. Werkt niet. gewoon een goede deken met mooie afronding is wel zo lekker.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:43

Willen jullie mij helpen met deken advies? Normaal bouw ik met dekens op omdat ik mijn ruin niet in super dikke vacht wil ivm trainen. Maar trainen zit er voor ons beide niet in deze winter.
Toch wil ik hem niet een mega dikke vacht laten opbouwen, omdat hij vanaf 10 graden in t voorjaar ook weer een eczeemdeken op moet.
Hoe zouden jullie dat dan doen?

Vanmorgen trof ik hem heftig trillend onder zn doorweekte eczeemdeken aan. Logisch. Gewisseld voor regenliner met zomerdeken met hals (zo gauw t nu droog is zijn knutten gelijk actief).
Ik zoek er dus even naar wanneer ik hem bloot zet en wanneer ik dan op een regendeken over ga. Of eventueel nog wel opbouw tot 100 of 200gr. Of juist niet.

Paard staat 24/7 buiten. Heeft meerdere schuilstallen, maar gaat daar dus niet in staan :)

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:55

Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:59

Ik vind het deken gedoe zo moeilijk. Welke deken wanneer. Welke maat, welk model, welke dikte. Tot 2 dagen terug stond ie 24/7 buiten, nu 's nachts binnen en overdag in de wei zonder schuilplek. Nog wel bloot. Dit wordt pas de tweede winter met m'n paard. Vorig jaar was die heel schraal. En de dekens van vorig jaar past ie eigenlijk niet meer.

Ik wil niet dat ie weer dun wordt en veel energie nodig heeft om warm te blijven. Maar vind het nu nog best warm voor een regendeken overdag. We staan nu wel op een andere stal.

Wat vinden jullie van de pasvormen van deze dekens? En weet iemand iets over de kwaliteit van epplejeck of pagony dekens?

Afbeelding

Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:59

Veulen84 schreef:
Die deken heeft geen hele mooie pasvorm voor je paard.

.

Het probleem van haar lichaamsbouw is dat geen 1 deken dat heeft. Dan zou ik dekens op maat moeten gaan laten maken.
Ze is te lang van rug in verhouding met haar hoogte.
Op de foto lijkt ze wel "normaal"maar de mensen die haar IRL zien zeggen altijd "wow wat is ze groot (lang)"
ik werk met 3 maten met haar: pony shet en mini shet, en moet bijv hoofdstellen verbouwen omdat ze dus een te brede kaak voor een te smalle neus heeft :+

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:02

MerleSimone schreef:
Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?


Ik zou zeggen leg een deken op en voel een tijdje later hoe warm ze zijn, die van mij koelt nu onder een 0 gram meteen enorm af.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:16

Jotoma schreef:
Willen jullie mij helpen met deken advies? Normaal bouw ik met dekens op omdat ik mijn ruin niet in super dikke vacht wil ivm trainen. Maar trainen zit er voor ons beide niet in deze winter.
Toch wil ik hem niet een mega dikke vacht laten opbouwen, omdat hij vanaf 10 graden in t voorjaar ook weer een eczeemdeken op moet.
Hoe zouden jullie dat dan doen?

Vanmorgen trof ik hem heftig trillend onder zn doorweekte eczeemdeken aan. Logisch. Gewisseld voor regenliner met zomerdeken met hals (zo gauw t nu droog is zijn knutten gelijk actief).
Ik zoek er dus even naar wanneer ik hem bloot zet en wanneer ik dan op een regendeken over ga. Of eventueel nog wel opbouw tot 100 of 200gr. Of juist niet.

Paard staat 24/7 buiten. Heeft meerdere schuilstallen, maar gaat daar dus niet in staan :)


Lastig.
Exzeemdekens en regen is echt een drama combinatie.

Iemand van mijn vorige stal had altijd een regendeken over haar exzeemdeken. Tot aan de winter.

Als je je dekens op zou bouwen net als vorige jaren, zou dat het probleem oplossen?

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:16

Hier staat ze onder 150g. Der billen waren vanmorgen ijskoud onder de 50 en gezien ze gister verhoging had is even wat extra's wel fijn....

[o]


FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:25

Roos_m had ze echt altijd de regen deken er over heen? Ook in de zomer?
Lijkt me best wel warm hij stond soms al eens te zweten onder zn eczeem deken
Laat staan met nog een regen deken er over

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:26

Azmay schreef:
MerleSimone schreef:
Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?


Ik zou zeggen leg een deken op en voel een tijdje later hoe warm ze zijn, die van mij koelt nu onder een 0 gram meteen enorm af.

Dan houden ze zich dus beter warm zonder deken? Natte deken op stal dus ook beter af? Met een 100 grams is dat dus minder?
Pas mn 1e herfst met eigen paard dus beetje zoekende haha.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:33

Roos_M schreef:
Jotoma schreef:
Willen jullie mij helpen met deken advies? Normaal bouw ik met dekens op omdat ik mijn ruin niet in super dikke vacht wil ivm trainen. Maar trainen zit er voor ons beide niet in deze winter.
Toch wil ik hem niet een mega dikke vacht laten opbouwen, omdat hij vanaf 10 graden in t voorjaar ook weer een eczeemdeken op moet.
Hoe zouden jullie dat dan doen?

Vanmorgen trof ik hem heftig trillend onder zn doorweekte eczeemdeken aan. Logisch. Gewisseld voor regenliner met zomerdeken met hals (zo gauw t nu droog is zijn knutten gelijk actief).
Ik zoek er dus even naar wanneer ik hem bloot zet en wanneer ik dan op een regendeken over ga. Of eventueel nog wel opbouw tot 100 of 200gr. Of juist niet.

Paard staat 24/7 buiten. Heeft meerdere schuilstallen, maar gaat daar dus niet in staan :)


Lastig.
Exzeemdekens en regen is echt een drama combinatie.

Iemand van mijn vorige stal had altijd een regendeken over haar exzeemdeken. Tot aan de winter.

Als je je dekens op zou bouwen net als vorige jaren, zou dat het probleem oplossen?


Ik heb een regenliner van rambo die eronder kan, dus daarmee komen we dit soort dagen vaak ok door (moet je hem er wel onder doen :D ).
Ik bouw normaliter ook op, maar dat wil ik dit jaar dus eigenlijk niet of minimaal doen omdat dekens gewoon gedoe zijn.
Dus bij voorkeur zet ik hem zo lang mogelijk bloot, bouw ik eventueel op naar 100/200 gram, maar ik weet niet zo goed hoe lang ik moet wachten met verschuiven.

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:37

Annekeee schreef:
Ik heb nu toch de regendeken van bucas op gedaan (smartex)
Ik zal gaan zien of hij eronder zweet nog niet.


Maar indd regendeken 0gram moet nu wel kunnen


Ja, ik heb hier ook maar de smartex opgedaan. Mijn Bucas 0gr regendeken moet ik vandaag via de post binnen krijgen. Is opnieuw door Bucas geïmpregneerd, ben benieuwd!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:40

Diva net gevoeld, staat nog net niet lauw onder de 100g, nog maar wat hooi in een net met grotere maas gegeven en denk dat dan vanavond wel de 200 op zal moeten. Einde zomer geloof ik -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers