Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:11

Op zich ben ik heel flexibel. Dagen/momenten in overleg.
Wel wil ik op zondag graag weten wie welke dagen en tijden komt.
Dan kan ik de weekplanning maken.

Als niet 90% zo nalatig was. Zou mijn ervaring en reactie anders zijn.
Staan te wachten voor nop...afzeggen op het laatst. Meer interesse voor de mobiel dan de dieren.
Daar word ik iig niet enthousiaster van. Gek he?
Ik stop veel tijd en energie in mijn verzorgsters. Door de jaren heen ben ik idd selectiever geworden.
Ga niet meer erachter aan lopen. Maanden frustratie opbouwen. Iemand die wil, zorgt zelf voor contact.
Ze kunnen hier alles leren en zich ontwikkelen. Echter is de eis: afspraken nakomen en communiceren daarover.
Als dat al teveel is, Houd het op. Ben zelf fanatiek. Stop er veel tijd, energie en geld in. En wil best mijn rijkdom delen. Echter niet zomaar. Er moet wel input zijn. Iemand die wil. En niet alleen met woorden, ook met daden.

Heb nu een hele leuke meid.
Waar het goed mee klikt.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:41

Heb nu gelukkig een goede bijrijder voor mijn paard. Hele leuke meid die dan buiten rijd, dan lekker gaat wandelen. Ze klikt gelukkig ook goed met Nus.
Had nog een ander meisje toen laten komen, leek een leuke meid maar voor Nus te klein van stuk en niet ervaren genoeg.
Gevraagd of ze eventueel interesse had voor een van de shets. Dat leek haar geweldig. Afgesproken dat ze die ging doen en dan kon ze soms op Nus met mij erbij.
Na 2x kon ze een hele week niet, toen 1x wel maar is ze alleen wezen kijken. Weer een week niks, maandag kon ze maar wist ze nog niet zeker.
Gelijk afgekapt.
Graag of niet.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:51

Anoniem schreef:
Wel of geen bijdrage blijft een eeuwige discussie :D
Ik vroeg idd een bijdrage voor een beetje financiële "hulp" (ik kon mijn paard prima betalen, maar toen met studiekosten en parttime baan kon ik naast paard niks anders doen/kopen), maar ook als stok achter de deur. En verder de bijrijder voor extra aandacht voor paard. Behalve een stalletje mesten en een bakje voer klaar zetten hoefde er niks gedaan te worden.


De ironie wil dat ik me juist extreem schuldig voel als ik een keer niet kan, juist doordat ik niet financieel bijdraag. Ik kom altijd (minimaal) twee dagen in de week, maar zoals laatst lukte dat niet. Onverwacht een kleine ingreep aan mijn arm gehad in het ziekenhuis, mocht toen een week niet tillen e.d. Dan houd mesten en voeren al snel op.

Voelde me toen juist vervelend omdat ik die week niet kon bijdragen, gezien ik dat financieel ook niet deed (op keuze van de eigenaresse, enkel de lessen betaal ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:18

miramii schreef:
Anoniem schreef:
Wel of geen bijdrage blijft een eeuwige discussie :D
Ik vroeg idd een bijdrage voor een beetje financiële "hulp" (ik kon mijn paard prima betalen, maar toen met studiekosten en parttime baan kon ik naast paard niks anders doen/kopen), maar ook als stok achter de deur. En verder de bijrijder voor extra aandacht voor paard. Behalve een stalletje mesten en een bakje voer klaar zetten hoefde er niks gedaan te worden.


De ironie wil dat ik me juist extreem schuldig voel als ik een keer niet kan, juist doordat ik niet financieel bijdraag. Ik kom altijd (minimaal) twee dagen in de week, maar zoals laatst lukte dat niet. Onverwacht een kleine ingreep aan mijn arm gehad in het ziekenhuis, mocht toen een week niet tillen e.d. Dan houd mesten en voeren al snel op.

Voelde me toen juist vervelend omdat ik die week niet kon bijdragen, gezien ik dat financieel ook niet deed (op keuze van de eigenaresse, enkel de lessen betaal ik).


Maar dat is iets waar je niks aan kan doen, en daar zou ik in ieder geval niet mee zitten :) Das een eenmalig iets!
Met stok achter de deur is het meer dat mensen niet om de haverklap om de kleinste dingetjes afzeggen, want dat gooien ze geld weg.
Ik heb gewoon de ervaring (al was ik zelf ook zoals jij) dat helaas veel tegenwoordig makkelijker afzeggen zonder bijdrage, en als ze wel betalen dat ze vaak nog wel even puzzelen om een manier te vinden toch te komen.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:31

Ah zo ja. Maar dit was ook maar een voorbeeldje. Ik voel me nu schuldiger als ik moet afzeggen of verplaatsen, dan toen ik een paard leasde. Puur omdat ik me nu verantwoordelijk voel voor het paard en het destijds meer een 'zakelijke overeenkomst' was. Dat heeft dus overigens ook te maken met de hoeveelheid verantwoordelijkheden die een eigenaar geeft. Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan geld, dus zou dat voor mij geen stok achter de deur zijn. Dat bedoelde ik meer aan te geven ;).

Hoe dat nu is met de jongere generatie (12-18) durf ik niet te zeggen. Dit is puur mijn eigen ervaring.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:34

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:24, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:03

Anke schreef:
Op zich ben ik heel flexibel. Dagen/momenten in overleg.
Wel wil ik op zondag graag weten wie welke dagen en tijden komt.
Dan kan ik de weekplanning maken.

Als niet 90% zo nalatig was. Zou mijn ervaring en reactie anders zijn.
Staan te wachten voor nop...afzeggen op het laatst. Meer interesse voor de mobiel dan de dieren.
Daar word ik iig niet enthousiaster van. Gek he?
Ik stop veel tijd en energie in mijn verzorgsters. Door de jaren heen ben ik idd selectiever geworden.
Ga niet meer erachter aan lopen. Maanden frustratie opbouwen. Iemand die wil, zorgt zelf voor contact.
Ze kunnen hier alles leren en zich ontwikkelen. Echter is de eis: afspraken nakomen en communiceren daarover.
Als dat al teveel is, Houd het op. Ben zelf fanatiek. Stop er veel tijd, energie en geld in. En wil best mijn rijkdom delen. Echter niet zomaar. Er moet wel input zijn. Iemand die wil. En niet alleen met woorden, ook met daden.

Heb nu een hele leuke meid.
Waar het goed mee klikt.


Amen. Jij beschrijft presies wat ik bedoel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:07

Met een bijdrage krijg je andere mensen die reageren.
Niet de mensen die naast al hun andere plannen het maar even gaan "proberen" omdat het ze wel leuk lijkt. (Vaak onderschatten zij de tijd of overschatten ze zichzelf) Maar juist de serieuze mensen die weten wat ze willen en daar wat geld voor over hebben.
"Komt het voor dat je dan niet gelijk een match hebt?", tuurlijk, alleen alle energie die je hebt gebruikt voor die bijrijder, daar heb je wel een financiële bijdrage voor gehad.

Geven is leuk, maar iets er voor terug krijgen is ook leuk.
Je krijgt zelf ook niet alles gratis.
En als eigenaren het wel gratis aanbieden, dan heb je naar mijn idee gewoon mazzel.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:13

Steef schreef:
Ik vraag me ook oprecht af of die bijdrage ervoor zorgt dat je ineens wel gaat. Ik heb zelf net als miramii heel veel verantwoordelijkheidsgevoel en kom daarom ook echt al m'n afspraken na en zorg er ook voor dat het paard er goed uit komt. Als de eigenaar ineens niet kan of een week op vakantie is zorg ik ook echt dat ik gewoon tijd maak om het paard te doen. Het komt echt zelden voor dat ik een dag echt niet kan. Dit zorgt er wel voor dat ik geen bijdrage wil betalen. Ik vind het echt prima om te lessen, graag zelfs, en wil dat ook echt zelf betalen, maar daarbuiten wil ik niet nog veel geld kwijt zijn. Ik maak zelf veel tijd vrij om het paard te doen en doe dat ook met alle liefde, dus het is echt niet alleen maar lusten. Ik rij ook echt niet op alle dagen, maar longeer ook of geef ze vrij, dat maakt mij echt niet uit. Net als vandaag was ik toch in de buurt, dus dan stap ik gelijk vast een half uurtje met mijn huidige bijrijdpaard, zodat ze er alvast lekker uit voordat de op de wei gaat en we les vanavond. Ik vraag me dus alleen af of een bijdrage er bij mensen voor zorgt die niet zo zijn, dat ze ineens wel die verantwoordelijkheid voelen en er veel tijd en energie in gaan steken.. Bij mij werkt het namelijk vooral averechts. Ik zou dan namelijk of alle dagen dat ik het paard doe willen rijden, of ik zou er simpelweg mee stoppen, terwijl ik nu echt een hele fijne bijrijder ben denk ik.


Maar stel he, dat je ooit een eigen paard koopt. Dan moet je ook voor dat paard betalen. Ga je dan ook alleen maar rijden?

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:19

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:05

Dat met stok achter de deur rondom een bijdrage, is maar net hoeveel de bijdrage is en hoe de persoon in kwestie ervoor staat.
Als ze er zelf voor moeten werken en het dus een gemis is, heeft het wellicht effect. (Zonde vinden van het geld).

Heb in 15 jaar 3 keer een betalende bijrijder gehad. 1 ging prima. De andere twee zeiden toch vaak af. En dan vaak in de laatste minuut. Overigens alle 3 niet het rijdniveau zodat ze zelfstandig konden zijn/rijden. Moest toch begeleid worden. Dan is die tijd zwaar onderbetaald. Indien er motivatie is, vind ik dat nog niet zo erg. Ik help iemand ermee om zich te ontwikkelen en mogelijkheden te bieden.
Geld maakt mij niet zoveel uit. Ik wil graag inzet en motivatie zien.
Echter als ze vooral zorgen voor frustratie heb je bij een betaling tenminste nog iets positiefs eraan over.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:25

Ik neem aan dat als iemand 100 euro per maand bijrijd bijdrage vraagt er dan ook bedoeld wordt dat je 2 dagen in de week kunt rijden.
@ Steef: Persoonlijk vind ik het altijd apart dat er altijd in termen wordt gedacht als "ik help de eigenaar" en dan vind ik dat ik niet hoef te betalen. Terwijl het potdorie toch gewoon een leuke hobby is? Voor jou en voor de eigenaar? En het is ook niet altijd zo dat het een win win situatie met een bijrijder ook al wordt er gelest. Zeker niet als de bijrijder nog heel wat te leren heeft. Ik heb een poosje bijrijders gehad. Toen had ik het geld ook echt even nodig (door veranderde werkomstandigheden), maar ik voelde het altijd aan mijn paard. Zeker als ik met vakantie was geweest en dan weer ging rijden schrok ik me soms een hoedje. Niet meer aan het been, stug, etc etc. Dat heb je dan snel wel weer goed, maar fijn is anders. Dus als eigenaar doe je ook concessies. Je hebt er iemand bij waar je toch automatisch ook rekening mee gaat houden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:17

Ik ben blij dat ik weer een plekje heb gevonden waar ik wel toegevoegde waarde bied door te rijden. Paard stond al twee jaar stil. Nadat ik aangegeven had hem wel op te willen pakken voor haar werd ze zelf ook weer enthousiast om hem aan de longe te trainen dus nu doen we het samen. Eigenaresse is paar weken geleden begonnen met conditie opbouwen aan de longe (65 en rijd zelf al lang niet meer) en ik ben er deze week voor het eerst opgestapt. Geen verplichte klusjes (maar help uit mezelf wel met wat dingen, tuigage in de olie gezet, helpen mest ruimen als dat er ligt en heb nog meer aangeboden) maar ze is al blij dat hij weet gereden wordt en heeft zelf ook plezier in het longeren. ik weer een paard om te trainen, Paard weer lekker aan het werk... Iedereen blij!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:34

De eerste bijrijder die mij helpt moet nog komen.
Het enige wat fijn is dat bollie wat meer fanatieke beweging en aandacht krijgt maar noodzakelijk is het niet. Want hij vind zelf in de wei gras snoepen zeker zo fijn.
Als ik bij voorhand weet dat een bijrijder denkt dat hij mij helpt zou ik denk ik niet eens willen dat deze nog kwam, die heeft voor mij dan toch al de verkeerde instelling in wat er hier gevraagd word.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:40

Steef schreef:
Amable schreef:
Maar stel he, dat je ooit een eigen paard koopt. Dan moet je ook voor dat paard betalen. Ga je dan ook alleen maar rijden?


Nee natuurlijk niet, het gaat mij ook niet puur om het rijden. Misschien komt dat nu verkeerd over. Ik ga er meer van uit dat je een paard 1 a 2 dagen doet en vervolgens een bijdrage betaald. Hierbij ga ik niet echt uit van een symbolische bijdrage van 30 euro, maar echt om zo'n 100 euro. Dan zou ik daarvoor wel willen rijden en niet vervolgens alleen maar met het paard willen wandelen, puur omdat het mij dan ook veel geld kost. Verder ben ik super blij met de kansen die mij worden geboden door mensen waarvan ik paarden heb gereden, maar ik geef daar ook genoeg voor terug vind ik. Zowel in de vorm van last minute dagen opvangen als paarden extra eruit halen en uitmesten, ook op de dagen dat ik het paard bijv. niet doe. Ik zie het daarom echt als ik help jou, jij helpt mij. Daarnaast denk ik dat dat geld in lessen investeren zowel mijzelf als eigenaar van het paard ten goede komt. Lessen doe ik dan ook maar al te graag, maar ik zou niet snel een paard gaan rijden waarbij ik en lessen moet betalen en nog een extra bijdrage. Dan kom je toch al op een aardig bedrag uit elke maand... Als student kan ik dat nu ook gewoon niet even ophoesten.


Ik snap je wel, zo sta ik er zelf ook in :j
Snap de andere kant ook wel, zeker nu ik zelf ervaren heb hoe ongemotiveerd sommige mensen zijn of hoe onzelfstandig..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:19

Wat is er mis met de instelling ergens te willen helpen? En al bij voorbaat afwijzen omdat iemand denkt wat te bieden te hebben terwijl je die persoon niet eens kent vind ik ook bijzonder.

In mijn geval overwoog eigenaresse paard te verkopen maar een paard met een flinke gebruiksaanwijzing qua verzorging, dat al twee jaar stil staat aan een goed plekje helpen is lastig. En eigenlijk wilde ze hem niet kwijt maar vond ze het zonde dat hij alleen maar stond te staan... Daar vond ze hem te jong voor! zij blij, ik blij. Ik had het ook gedaan als ze hem alleen wilde laten rijden voor de verkoop. Nu hebben we dat open gelaten. Als het goed gaat hoeft hij niet weg.

En de meiden die hier mijn pony en paard extra aandacht en beweging geven helpen mij ook! Ze helpen me met klusjes, ze helpen met extra aandacht, beweging en poetsbeurt. En als wederdienst mogen ze rijden en probeer ik af en toe tijd vrij te maken om ze te helpen met rijden.

Als je zo'n negatief idee hebt over bijrijders snap ik dat ze lastig te vinden zijn en ook hard weer weghollen/afhaken.

Ik zou dat niet trekken in elk geval. Ik zet mij serieus in en heb daar ook waardering voor nodig anders wordt ik onzeker en raak ik het plezier kwijt.

Ik ben heel blij met de meiden die hier hun best doen en blijven komen. Ook al rijden ze niet perfect. Ook al zeggen ze af als school te druk is of de regen met bakken uit de hemel komt. En 1 van de meiden is hier gekomen toen ze 12 was, kwam 3 tot 4x per week. De laatste 2 jaar is ze veel ziek geweest, ver weg vriendje gehad, druk met school en afgelopen jaar examenjaar gehad en kwam toen zeer onregelmatig en vaak hoogstens 1x per week. Heb er wel iemand bij gezocht maar ben nog steeds blij met haar en dat ze helpt en nog steeds trouw is een mijn oude pony en hem niet heeft ingeruild voor een ander bijrijdexemplaar. Ik stuur haar dus ook niet weg.

Verzorgers/bijrijders hebben ook het gevoel nodig dat ze gewenst zijn. Dat er wederzijdse waardering is voor de inzet. Waardeer je Dat niet en doe je het alleen voor het geld? Of gedraag je je uit de hoogte? Dan wordt dat gevoeld... In zo'n geval zou ik sneller afhaken.

Het werkt alleen bij wederzijds respect en wederzijdse waardering. Een bedankje voor de hulp is een kleine moeite.

bruintje123 schreef:
De eerste bijrijder die mij helpt moet nog komen.
Het enige wat fijn is dat bollie wat meer fanatieke beweging en aandacht krijgt maar noodzakelijk is het niet. Want hij vind zelf in de wei gras snoepen zeker zo fijn.
Als ik bij voorhand weet dat een bijrijder denkt dat hij mij helpt zou ik denk ik niet eens willen dat deze nog kwam, die heeft voor mij dan toch al de verkeerde instelling in wat er hier gevraagd word.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:53

Ik rijd nu sinds kort het paard van iemand die eigenlijk een vaste leaser heeft. Die betaalt 150 per maand en mag komen wanneer ze wil, maar komt maar heel weinig.
Ik rijd gratis, maar juist daarom zorg ik altijd dat de stal schoon is en dat alles goed verzorgd is (ook van de andere paarden).
Een geldbijdrage is dus echt niet altijd een garantie.

Al kan ik me wel goed voorstellen dat je als eigenaar liever iemand met bijdrage hebt die afzegt dan iemand zonder :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:02

Joyce
Er hoeven hier geen klusjes gedaan te worden, geen. nul.
Er hoeven geen paarden buiten gezet te worden, binnen gehaald, niet gevoerd te worden, geen stal gemest. Geen tuig gepoetst, niets.
Dat mag wel, maar die ben ik nog geen tegen gekomen die dat aanbieden.
Ik heb er hier 4 staan, waarvan 1 te rijden is, maar ook de andere worden niet geborsteld.
Ze willen rijden en dan weer weg. Want de jeugd heeft het erg druk tegenwoordig of zo.

Dus leg eens uit, welke hulp heb ik dan?
Ja dat die ene een keer vaker loopt?
Waarvan er ook nog niet 1 ruiter geweest is boven manege niveau dus een paard echt letterlijk alleen beweging geven. En als ik zelf daarna rij merk dat hij vaster in zijn lijf is als nu dat ik geen bijrijder heb.

Waarom wil ik wel een bijrijder, ja die vraag stel ik me al steeds vaker af.
Eigenlijk omdat ik iemand ook een paardje gun, zoals ik vroeger ook kreeg.
maar ik deed wel alles mee.
Tuig poetsen, mesten, hooi binnen halen van het land. Ik was er uren en uren.
En zo kreeg ik ook kansen om wedstrijden te rijden enz.
En dat mag bij mij ook, auto met trailer staat klaar, maar laten ze dan eerst al eens komen op het afgesproken tijdstip, dat zou al een mooi begin zijn.
En niet denken dat ze een hulp zijn met een rondje rond hobbelen waar ik bij sta, dus me net zoveel tijd kost.

Afhaken hebben ze overigens nooit zelf gedaan, ze vonden het best prima denk ik. Gratis rijden.
Maar als er geen enthousiasme en wat fanatiek zijn uit hunzelf komt houd het voor mij op.
Kost mij teveel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:11

Terug leven hier :)
Het blijft een moeilijk onderwerp en dat zal nooit veranderen waarschijnlijk. Fijn voor degene die een super verzorger/bijrijder hebben gevonden, jammer voor de anderen die dat (nog) niet hebben. Komt hopelijk nog wel goed ;)

Hier twijfel ik nog steeds wat ik moet doen. Heb wel tijdens de vakantie de pony eens laten borstelen door kinderen en dat ging super. Zelfs toen ik op vakantie was hebben ze hem geborsteld (had een oudere de "verantwoordelijkheid" gegeven, zij hield het in de gaten en hielp met in/uit de paddock halen en zo konden ze op ponykamp zich uitleven op hem :Y) ) en dat ging allemaal super, heb leuke foto's gehad.

Dus het kan in principe wel, ook zonder dat ik erbij ben. Maar of ze ooit verder dan borstelen komen zal van hun eigen instelling afhangen en in hoeverre ze aan een band willen werken. Dus ik blijf me afvragen of het wel zin heeft om te gaan zoeken ...

Mensen op stal vallen af, zijn geweldige mensen/kinderen bij maar die hebben allemaal hun "eigen" paard/pony om mee bezig te zijn. In de vakantie kunnen ze wel een extra pony erbij doen, maar gewoon door het jaar niet, wat ik uiteraard helemaal begrijp. Dus het zou echt een nieuw persoon moeten zijn, en dat schrikt me toch wel af. Hoe begin je met zoeken? En hoe selecteer je? Weet ook niet of de staleigenaar blij gaat zijn met allemaal vreemd volk over de vloer voor misschien maar 1 of 2 keer. Hoe is dat bij jullie eigenlijk geregeld? Kan dat zomaar bv.?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:16

Op sommige stallen zijn er regels voor. Een enkele vraagt zelfs extra geld bovenop het reguliere stalgeld als een eigenaar een bijrijder of leaser heeft.

EssieB
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:07

Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:00

EsterBakker schreef:
Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.


Hoeveel is het stalgeld dan in jullie regio? Want duur of goedkoop hangt vooral af van van de regio en ook het aanbod.
Aan welk bedrag dacht je zelf aan dan?

EssieB
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-09-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:07

Stalgeld hier is geloof ik tussen de 300 en 400 euro per maand. Ik had het wel over een verzorgpony voor 1 of 2 x per week dus niet over een leasen he. Want ik geloof dat daar ook nog wel verschil in zit. Bij haar vorige verzorgpony's (2 shetlanders) betaalden we 40 euro per maand 50 kunnen we ook nog wel betalen.
En dat zijn ook de bedragen die meestal gevraagd worden.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:19

Begrip verzorg en lease paard/pony wordt redelijk door elkaar heen gebruikt, dus dat zegt niet veel als je niet weet wat de exacte individuele voorwaarden zijn.

Wanneer er gereden mag worden vind ik het logischer dat er een hogere Fin. bijdrage gevraagd wordt dan bij enkel mogen poetsen (voor dat laatste zou ik nooit een bijdrage vragen of geven).

En als er dagen afgesproken wordt wanneer ze welkom is, is het niet raar dat op de andere dagen de eigenaar (of mogelijk andere leaser) het dier voor zichzelf wilt hebben.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 08-09-17 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:19

EssieB schreef:
Stalgeld hier is geloof ik tussen de 300 en 400 euro per maand. Ik had het wel over een verzorgpony voor 1 of 2 x per week dus niet over een leasen he. Want ik geloof dat daar ook nog wel verschil in zit. Bij haar vorige verzorgpony's (2 shetlanders) betaalden we 40 euro per maand 50 kunnen we ook nog wel betalen.
En dat zijn ook de bedragen die meestal gevraagd worden.


Het verschil zit meestal in bijrijder (geen klusjes en veel luxe) en verzorgster.
Sta je voor 400,- pm, dan zijn de kosten zo'n 13,- per dag. Ik vind het wel logisch wanneer eigenaren die kosten vragen.
En 12/13 jaar is een lastige leeftijd voor een verzorgster/ bijrijder. Voor veel eigenaren is dat niet wat ze zoeken (ervaring, ontwikkeling (overzien van gevaren) en minderjarig is dus meer risico.

Ik raad aan om ook vooral privé lessen te nemen, zodat ze beter dan gemiddeld kan rijden. Dat je wedstrijd niveau, kun je dus je kansen vergroten.