Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:12

Hoi Bokt :)

Mijn vriend en ik zijn beide groot Engeland fan.
Ik heb zelf veel Engelse familie, heb er ook jaren gewoond in mijn jeugd en mijn oma is een brit.
Genoeg banden met Engeland dus!
Nu heb ik vaak als ik naar Engeland ben geweest en weer naar huis ga een soort heimwee gevoel,
alsof iemand achter laat ofzo. (Hoezo dramatisch geformuleerd? Maar 't voelt wel zo :') )

Anyhow, omdat ik altijd het gevoel heb van 'woonde ik maar in Engeland' zou ik er toch wel heel graag achter willen komen of het nou echt zo geweldig is als ik denk. Ik hoef niet zo definitief te emigreren want ik ben té close met mijn familie en vrienden. Maar bijvoorbeeld voor een jaar die kant op gaan lijkt me een mooie ervaring.

Zijn er mensen die dit al hebben gedaan? Zou het zo leuk vinden om je ervaring te horen!
Ik heb wel een paard, die zou ik dan wel graag mee willen nemen... Dus daar moet ik ook nog wat op bedenken.

Ben benieuwd!

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:15

Kun je niet ergens op een stal gaan werken waar je je paard mee kan nemen? Kun je ook nog wat mee pikken qua ervaringen met je eigen paard. Of ben je meer recreatief bezig?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:21

Seventeen schreef:
Kun je niet ergens op een stal gaan werken waar je je paard mee kan nemen? Kun je ook nog wat mee pikken qua ervaringen met je eigen paard. Of ben je meer recreatief bezig?

Ja dat zou natuurlijk ultiem zijn! :D
Maar ik ga samen met mijn vriend, die kan zijn huidige baan bij de ING ook in Londen doen.
moet dus niet té ver van Londen zitten. Ook nog iets om het ingewikkelder te maken.

In hoeverre zo je op zo'n afstand kunnen solliciteren?
Vind het wel een heel gaaf idee

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:23

Van een afstand solliciteren is nog niet eens het grootste probleem, maar als jullie in Londen willen wonen (of in ieder geval werken) zal ik de droom om je paard mee te nemen even op een lager pitje zetten. Londen is een gi-gan-tisch dure stad en ook nog eens een hele grote stad met enorm veel buitenwijken. Een plek vinden waar je je paard kan stallen voor een normale prijs met een fatsoenlijke reistijd zal imo echt niet mogelijk zijn.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:29

Emmaa_ schreef:
Van een afstand solliciteren is nog niet eens het grootste probleem, maar als jullie in Londen willen wonen (of in ieder geval werken) zal ik de droom om je paard mee te nemen even op een lager pitje zetten. Londen is een gi-gan-tisch dure stad en ook nog eens een hele grote stad met enorm veel buitenwijken. Een plek vinden waar je je paard kan stallen voor een normale prijs met een fatsoenlijke reistijd zal imo echt niet mogelijk zijn.

Ik denk dat reizen naar london vanuit de countryside makkelijker/realistischer is dan woning vinden in Londen met een paard erbij :+

Ik heb familie in de buurt van Londen wonen, wonen wel in de weilanden maar toch vrij snel in Londen, zoiets is ideaal!

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:31

Helemaal waar hoor! Maar als je op het platteland op behapbare tijd van Londen wilt wonen zou ik alsnog rekening houden met fikse huizenprijzen en ook dingen als paardenstalling zijn in die regio enorm duur. Neem aan dat je vriend ook niet uren onderweg wilt zijn naar z'n werk.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:32

Emmaa_ schreef:
Helemaal waar hoor! Maar als je op het platteland op behapbare tijd van Londen wilt wonen zou ik alsnog rekening houden met fikse huizenprijzen en ook dingen als paardenstalling zijn in die regio enorm duur. Neem aan dat je vriend ook niet uren onderweg wilt zijn naar z'n werk.

Ja dat is inderdaad lastig, onbetaald verlof is ook een optie uiteraard. Moet ik eens goed met hem voor gaan zitten... :=

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:33

Mijn zus woont al jaren in London. Ze vindt het erg leuk, heeft er gestudeerd en werkt er nu, maar alles is ongelofelijk duur.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:37

Ik zou zelf ook niet in London willen wonen, het stadse leven trekt mij sowieso niet, en al helemaal niet in Engeland. Mijn familie woont tussen salisbury en southhampton in, eigenlijk naast the new forest, daar is het ontzettend mooi en niet eens zo idioot duur. In die buurt zou ik ook wel willen zitten voor een poosje. Alleen moet mijn vriend dan of tijdelijk ander werk doen, of all the way naar londen reizen

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:46

Zou je misschien eens op workaway kunnen kijken? Dat is een site waar mensen tegen kost en inwoning een tijdje een "baan" aanbieden, over de hele wereld. Ook in Engeland, dus. Staan ook vaak veel paardgerelateerde dingen op, mocht je dat willen. :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 22:01

Resistance schreef:
Zou je misschien eens op workaway kunnen kijken? Dat is een site waar mensen tegen kost en inwoning een tijdje een "baan" aanbieden, over de hele wereld. Ook in Engeland, dus. Staan ook vaak veel paardgerelateerde dingen op, mocht je dat willen. :)

wat een goede tip!
Ben direct aan 't zoeken.

Is wel vooral bij mensen thuis geloof ik, niet zozeer op een professionele stal, dat zou ik toch het leukste vinden denk ik. Misschien maar even Carl Hester een appje sturen. :P

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:06

Gewoon gaan, je kan altijd weer terug.

Engeland is wel duur kwa stalling trouwens.

Ik ben welliswaar niet naar de UK gegaan maar ik ben in eerste instantie zonder paard vertrokken todat ik een goede plek had en toen pas over laten komen.

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:12

Ik volg dit topic :) een erg herkenbaar gevoel ;)
Ben zelf Brit en woon sinds m'n 4e in Nederland. Altijd vakanties enzo gevierd bij familie in Engeland maar mijn heimwee gevoel groeit de laatste tijd. Ben benieuwd naar mensen die die stap gemaakt hebben!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:15

Kijk even op yardandgroom.com zo kwam ik ook aan mijn baantje.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:48

Vanuit die omgeving is het op zich wel te doen om elke dag naar Londen te reizen, al is het wel duur (de trein bedoel ik vooral). Moet voor een jaar wel te doen zijn imo. Ik woon zelf in Bristol, vanaf hier is het met de trein anderhalf uur naar London Paddington en ik ken genoeg mensen die dat doen.

Londen zelf vind ik echt vreselijk :P

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:04

Ik heb 7 maanden in Cambridge gewoond en daar stage gelopen, ik had een collega die in Londen woonde en elke dag op en neer kwam. Andersom kan vast ook dan (Cambridge wonen, Londen werken).
Cambridge is ook duur, maar er zitten wat kleinere dorpjes omheen met veel stallen dus dat zou interessant voor je kunnen zijn.

Verder... tja, als je het echt wilt, ga het proberen.
Kijk of je onbetaald verlof oid kunt krijgen van werk, en dan bijvoorbeeld met zo'n workaway een baantje vinden. Of als je nog iets van een opleiding wilt/kunt volgen, zou je dat in de UK kunnen doen.

Wel een waarschuwing: Na langere tijd in het buitenland wordt dat heimwee gevoel van je alleen maar erger waarschijnlijk ;)

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:22

Ik lees graag mee, mijn ex wil graag een jaartje naar Engeland gaan en mijn nu 13 jarige dochter wil heel graag mee en dan daar naar school. Ik meen omgeving Hampshire (als ik het goed zeg)

Mocht iemand tips weten waar ze vast kan gaan neuzen naar huurwoningen en scholen dan zijn die welkom :D

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:28

Dan zou ik voor een woning op gumtree.com kijken, dat is de Engelse marktplaats.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Ervaringen gezocht! Voor een periode naar Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:06

Rightmove en Zoopla zijn het equivalent van Funda :j

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:08

Oohh dank je, dat geef ik meteen even door