Verkeersboete aanvechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 23:24

Hallo,

Wie heeft (goede) ervaringen met het aanvechten van Verkeersboete?

Ik heb in 1,5e week tijd 2 Verkeersboete gekregen voor door rood rijden bij hetzelfde stoplicht (ja is stom en mijn eigen fout, ik weet het).

Normaal ben ik daar niet zo moeilijk in en betaal ik gewoon maar...
Het is dus 2 x 239 euro!!!!

Toen de eerste binnenkwam schrok ik mij kapot en had mijn lesje wel geleerd maar toen was de 2e dus al gebeurd/onderweg.

Nu ben ik benieuwd of ik iets kan proberen om in ieder geval een van de 2 kwijtgescholden te krijgen.

Op internet vind ik allerlei bedrijven die aanbieden dit voor je te doen (sommige kostenloos) maar weet niet of dat te vertrouwen is...

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:26

En wat gaat je bezwaar dan zijn? Je moet wel met een goed verhaal komen wil je bezwaar kunnen slagen.

"Sorry ik zat fout maar het is zo duur" gaat niet werken.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:26

Volgens mij heeft dat alleen zin als je van mening bent dat de boete onterecht is. Maar als je ook daadwerkelijk twee maal door hetzelfde rode licht bent gereden lijkt het me een kansloze missie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:27

Maar je bent toch twee keer door rood gereden? Waarom zou je dan maar 1 keer een boete moeten betalen? :+

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:28

Hoe wil je het kwijt laten schelden als je het feitelijk wel gewoon hebt gedaan? Imo kan dat alleen als je het niet bent geweest en dit dus kan aantonen doordat je bijv. met je auto aan de andere kant van het land was (bij wijze van)..

Helaas is dit gewoon een kwestie van op de blaren zitten lijkt mij..

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:28

Kansloos om dat aan te vechten. Tenzij je iemand achter je had rijden die zo dicht erop zat dat je niet kón stoppen voor de verkeersveiligheid. Dat heb ik 1x gehad, waardoor de boete is kwijtgescholden.
Je bent zelf door rood gegaan, nu moet je op de blaren zitten helaas.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 23:29

Ja jongens fijn jullie meningen, maar daar heb ik dus niks aan.
Zoals ik schreef, weet dat het mijn fout is, en is stom.
Ik ben op zoek naar tips en ervaringen, niet naar belerende vingertjes.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:30

Emmaa_ schreef:
Maar je bent toch twee keer door rood gereden? Waarom zou je dan maar 1 keer een boete moeten betalen? :+


Dit idd...je geeft zelf al toe dat je dit gedaan hebt...en beide keren betrapt door een camera. Dus logisch dat je 2 boetes krijgt. Door rood rijden is een behoorlijke overtreding namelijk; mensen die uit andere richtingen komen en waarbij het licht op groen springt, verwachten ook niet dat jij doorrijd.


bezwaar heeft idd alleen zin als je kan aantonen dat jij dit niet geweest bent, maar je geeft al toe dat je het wel was.....dus bezwaar maken heeft echt geen zin.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-09-17 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:30

Dat is pech geld weg. }> ja erg hard gezegd ik weet het maar ik dit geval als je door rood bent gereden krijg je terrecht een bon. Erg dom om dan twee keer in korte tijd door rood te rijden. Temeer omdat het een gevaarlijke overtreding is waar ernstige ongelukken door gebeuren.

Erg zonde van je geld maar hoop dat je ervan geleerd hebt. :(:) nee kwijtschelden kan niet als je het ook gedaan hebt,

Ik kreeg een keer een bon voor te hard rijden in een plaats waarvan ik niet eens wist waar hij lag. Op een tijdstip dat ik elders aan het werk was en een snelheid die mijn oude rode panda bij lange na niet kon halen. Ja die is kwijtgescholden. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-09-17 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:30

dan zal ik je een tip geven: accepteer je boete want daar kom je niet onderuit.

Mocht je graag meer geld willen uitgeven dan zou ik een bureau inhuren die een bezwaarschrift voor je gaat indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:31

quarterH schreef:
Ja jongens fijn jullie meningen, maar daar heb ik dus niks aan.
Zoals ik schreef, weet dat het mijn fout is, en is stom.
Ik ben op zoek naar tips en ervaringen, niet naar belerende vingertjes.

Maar dit zijn toch tips? Er wordt gewoon gezegd dat het echt onmogelijk is om dit aan te vechten omdat je de verkeersovertreding simpelweg 2 keer hebt begaan. Het is niet alsof je vrijstelling krijgt voor een bepaald aantal weken na een overtreding.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:32

Helaas heeft aanvechten echt geen zin. Ik verbaas me vooral over het feit, dat je weet dat je fout bent.... en dan aan gaat vechten omdat het te duur is??? Iemand kreupel rijden bij door rood rijden is vele malen duurder. Leer ervan zou ik zeggen ;).

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:34

Dan moet je wel met een verdomd goede rede komen om bezwaar te maken, en de rede dat je al eens de boete hebt gehad is geen goede. En ja door rood rijden is duur, die van mij was nog hoger (360 geloof ik) dus gewoon op de blaren zitten. Waarom zou je er maar 1 hoeven betalen als je het 2x hebt gedaan. Dus nee geen tips en ervaringen als ik ze al had willen geven. Je bent gewoon 2x fout geweest punt. Oo ik heb 1 tip; vraag een termijn betaling aan scheelt een hoop
Laatst bijgewerkt door Mossel op 06-09-17 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:35

Dat het niet het antwoord is wat je wilt hebben, betekent niet dat mensen betweterig wijzen. Het antwoord is gewoon dat je geen kans maakt, tenzij:
- je kunt aantonen dat de camera verkeerd is afgesteld. Hebben we hier in Hoorn gehad, camera was afgesteld op groen licht en dan gaan opeens een heleboel mensen klagen.
- je hard kan maken dat je plaats moest maken voor een hulpdienst met licht- en geluidssignalen.
- je kan aantonen op de foto dat je wel door moest rijden om een gevaarlijke situatie te vermijden.

De foto kun je altijd opvragen, misschien dat je daar een reden op ziet. Wel altijd eerst de boete betalen, wanneer deze wordt kwijtgescholden krijg je het bedrag terug.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:35

Door rood rijden is gewoon hartstikke gevaarlijk en in interpreteer je OP alsof je het bewust hebt gedaan. Snap dat het sneu geld is, maar je moet gewoon de gevolgen van je daden ondergaan. Helaas pindakaas en niemand gaat medelijden met je hebben hoor, "omdat het zo duur is". :D Aanvechten heeft misschien zin als er een noodsituatie zich voordeed, niet om jouw genoemde reden.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:38

quarterH schreef:
Ja jongens fijn jullie meningen, maar daar heb ik dus niks aan.
Zoals ik schreef, weet dat het mijn fout is, en is stom.
Ik ben op zoek naar tips en ervaringen, niet naar belerende vingertjes.


Wat wil je dan horen? :')

Tip: doe geen moeite het heeft geen zin. Uitgaande van je verhaal in de OP, is er geen gegronde reden voor bezwaar.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 23:41

ik heb 2 boetes gekregen, moet de foto's nog bekijken of ik het ook daadwerkelijk gedaan heb.

Het zou kunnen, aangezien ik dagelijks bij dat stoplicht ben, deze heel kort op groen staan en het heel lang duurt voor de andere kant groen krijgt en er regelmatig vrachtwagens voor je staan waardoor je het stoplicht niet op tijd kunt zien.

Maar fijn dat jullie het zo nodig vinden te reageren met 'jammer dan' hoop dat jullie er een goed gevoel van krijgen en er beter door slapen ofzo.

Voor de serieuze reacties waar info in staat over welke redenen acceptabel zijn: dankjewel, dat is waar ik naar op zoek ben.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 23:41

En weet iemand hoe het zit met oranje?

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:42

Ja er is een reden om hem aan te vechten, namelijk dat je niet de tijd hebt gehad te leren van de eerste keer.
Of het werkt en sociaal wenselijk is, is iets anders maar proberen kan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:44

Celiien schreef:
Kansloos om dat aan te vechten. Tenzij je iemand achter je had rijden die zo dicht erop zat dat je niet kón stoppen voor de verkeersveiligheid. Dat heb ik 1x gehad, waardoor de boete is kwijtgescholden.
Je bent zelf door rood gegaan, nu moet je op de blaren zitten helaas.

Zelfs dat helpt niet, ben ooit door gereden ivm een vrachtwagen (die trouwens idd niet stil raakte of nooit van plan was te stoppen want die reed mee door.) waarvan ze dus perfect konden nagaan dat mijn verhaal klopte (immers: twee boetes bij hetzelfde licht vlak na elkaar, en de tweede was een vrachtwagen) maar degene die langs kwam (ja er stond serieus politie voor de deur, nooit meegemaakt, schrok me rot.) zei dat ik weinig kans maakte dus dat heeft zelfs weinig zin. Was een dure maar ik kan het tenminste nog vertellen. Was ik toen gestopt had dat anders kunnen zijn. Ik dacht trouwens dat het nog oranje was... Stond ook nog maar x miliseconden op rood volgens de boete... Maar rood = rood dus fout.

Je bent er door gegaan, wie z'n gat verbrand....
Niet janken maar betalen. :)

Oranje wordt gedoogd/krijg je geen boete voor maar is niet de bedoeling dat je er door gaat.

Rossie: ben je serieus? Ze had het moeten leren voor ze af reed...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-09-17 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:44

quarterH schreef:
Maar fijn dat jullie het zo nodig vinden te reageren met 'jammer dan' hoop dat jullie er een goed gevoel van krijgen en er beter door slapen ofzo.

Voor de serieuze reacties waar info in staat over welke redenen acceptabel zijn: dankjewel, dat is waar ik naar op zoek ben.


Volgens mij reageer je je frustratie gewoon op bokkers af nu :')
Het is gewoon compleet onlogisch/zinloos/etc om dit te willen aanvechten. Wat wil je met dit topic, dat wij smoesjes voor je gaan verzinnen om eronder uit te komen bij de politie?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:45

quarterH schreef:
En weet iemand hoe het zit met oranje?


Oranje is stoppen tenzij dat niet mogelijk/gevaarlijk is. Flitser flitst niet bij oranje.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-09-17 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:46

Oranje is niet strafbaar. Maar eigenlijk moet je daarvoor al stoppen tenzij je niet meer veilig stil kunt gaan staan. Eigenlijk al een soort van rood alleen nog met een mits erbij.

Als je stoplicht niet goed genoeg kunt zien moet je meer afstand houden met stilstaan of langzamer optrekken zodat je stoplicht kunt zien voor je eronderdoor rijdt. Blind een kruising oprijden is gewoon niet verstandig.

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:46

Ayasha schreef:
Celiien schreef:
Kansloos om dat aan te vechten. Tenzij je iemand achter je had rijden die zo dicht erop zat dat je niet kón stoppen voor de verkeersveiligheid. Dat heb ik 1x gehad, waardoor de boete is kwijtgescholden.
Je bent zelf door rood gegaan, nu moet je op de blaren zitten helaas.

Zelfs dat helpt niet, ben ooit door gereden ivm een vrachtwagen (die trouwens idd niet stil raakte of nooit van plan was te stoppen want die reed mee door.) waarvan ze dus perfect konden nagaan dat mijn verhaal klopte (immers: twee boetes bij hetzelfde licht vlak na elkaar, en de tweede was een vrachtwagen) maar degene die langs kwam (ja er stond serieus politie voor de deur, nooit meegemaakt, schrok me rot.) zei dat ik weinig kans maakte dus dat heeft zelfs weinig zin.

Je bent er door gegaan, wie z'n gat verbrand....
Niet janken maar betalen. :)

Oranje wordt gedoogd/krijg je geen boete voor maar is niet de bedoeling dat je er door gaat.

Rossie: ben je serieus? Ze had het moeten leren voor ze af reed...


Helaas ben ik heel serieus. Ik ben het volledig met je eens, maar het is een mogelijkheid. Ik weet bijvoorbeeld dat er bij de trajectcontrole op een bepaalde weg (kom er even niet op) heel veel 2de, 3de en zelfs 4de boetes zijn vervallen, omdat de bestuurders er nog niet van hadden kunnen leren.
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 06-09-17 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:47

Ik rij al minstens 6jaar met de auto,en het is mij nog maar 1 keer gelukt om door het rood te rijden. En voelde ik mij nog heel schuldig, maar mijn gedachte waren echt ver weg.

Dus vraag me echt af hoe het je 2x lukt op 1 week:').

Betreffende het aanvechten welk argument wil je gebruiken. sorry ik weet dat ik het deed maar wist niet dat het zo duur was ?