Nieuw voer Pavo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 20:47

Op Facebook las ik dat pavo een nieuw voer ontwikkelt heeft?

Al iemand hier meer info over ?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 06-09-17 05:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Correctie spelling titel.


Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:10

Het is denk ik handig als je de spelfout uit je topictitel haalt (daar heb je tot 22.46 de tijd voor).

Edit: dit is wat ik aan informatie van pavo heb kunnen vinden:
"we kunnen nog niet precies zeggen wat voor voer het is, maar het is interessant als je geen of minder dan 1,5 kg krachtvoer per dag geeft en/of een aanvulling op je ruwvoer wilt geven."

Oftewel, het gaat om een geconcentreerd krachtvoer of mineralensupplement. Ik verwacht dat het dan in de categorie 100-300g voer/100kg paard gaat vallen aangezien ze daarvan alleen care4life hebben, en dat is door de kruiden een behoorlijk specifiek voer.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Nieuw voer Paco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:22

Ik denk inderdaad ook iets in de trant van mineralensupplement zoals vitalbix, marstall force etc.

Ben benieuwd!

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Paco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:27

Ze hebben al pavo vitalcomplete dat daar een directe tegenhanger van is met 30g/100kg paard als voerhoeveelheid, dat ligt gelijk aan marstall force en vitalbix DC zit op 75g/100kg paard.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 21:45

Ohhhh die stomme auto correct op mijn telefoon ! Kan t zelf niet meer aanpassen maar heb de mods een bericht gestuurd.....paco is mijn hond....vandaar de correctie pffff

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:29

Nou.. volgens mij is het geen nieuw voer maar VERnieuwd voer:
http://www.pavo.nl/vital

Citaat:
Nieuw: Pavo Vital, voor optimale gezondheid

Gezond voeren betekent dat je je paard veel ruwvoer geeft en aanvult met krachtvoer naar energiebehoefte. Een groot aantal paarden zal vanwege hun beperkte energiebehoefte minder dan 1,5kg krachtvoer per dag eten of soms helemaal geen krachtvoer krijgen.

Voor een optimale gezondheid en betere prestaties is dagelijkse aanvulling van vitaminen, mineralen en sporenelementen nog wel nodig. Dat kun je doen door een zogenaamde ‘balancer’ bij te geven – letterlijk om je rantsoen uit te balanceren. Pavo komt in november 2017 met een vernieuwde VitalComplete, volgens de laatste nieuwe inzichten op nutritioneel vlak.

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:34

Interessant. Ik denk dat ik inderdaad even langs de stand ga. Wil dat best proberen voor mijn haf :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:36

Ik vind Pavo Vital prima voer, maar mijn huidige paard eet het niet....asl ze de smaak verbeteren wil ik het graag proberen

Goedgekeurd onderschrift :)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:49

Dat heb ik nu juist met Marstall. Dat eet de mijne niet/slecht, terwijl hij de pavo vital wel at. Daar ging hij alleen op een gegeven moment mest van eten. Maar als de samenstelling nu veranderd is, dan is het wel weer interessant. Al ben ik dan natuurlijk wel benieuwd naar wat de verschillen zijn :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:14

Interessant, de vorige was vrij scheef in verhouding.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:31

Interessant. Ik ben erg benieuwd naar de verhoudingen.

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:51

Ik vind de verhoudingen van vitalcomplete eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Veel magnesium, weinig kalium en ijzer, de rest van de mineralen netjes in balans en echte extreem grote hoeveelheid vitamine A of eigenlijk te lage hoeveelheid vitamine E.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:58

Nog een vitaminebrokje er bij?
Er komen er steeds meer,vind het soms wel lastig worden met zoveel keus :j

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:12

Zij hebben nog niet echt een mineralenbrok in de middencategorie qua hoeveelheid voeren, dus ik hoop op iets dergelijks.

De keuze valt toch wel mee, je hebt ook keuze uit gemiddeld 10 soorten krachtvoer per merk, nu met mineralenbrokken komt hetzelfde. En dan is de ene gebaseerd op luzerne, of juist luzernevrij; die gebruikt weer helemaal geen granen, de ander weer geen soja-producten; sommige mensen willen specifiek een merk voeren, of specifiek een merk niet; een klein beetje melasse, of juist melasse-vrij; een totaal zetmeel+suiker-gehalte van onder de 10% of juist richting de 20%; wil je puur vitaminen en mineralen voeren, of wil je er ook een stukje essentiele aminozuren voeren (en dus meer product voeren); moet het zo veel mogelijk (of zelfs alleen maar) opgebouwd zijn natuurlijke producten, of mag het ook met premix samengesteld worden; is het verkrijgbaar in de buurt of moet het online besteld worden of zelfs op maar enkele verdeelpunten opgehaald; wat is het budget (; en lust het paard het)?

Over het algemeen zijn de meeste mineralenbrokken voor de meeste paarden geschikt. Het zijn meestal de eigenaren die de meeste noten op hun zang hebben.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:16

Vooral je laatste zin ja!! :D

Anoniem

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:42

Calcium fosfor was ver uit verhouding....


Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:56

Ik zie dat ik inderdaad een typefout gemaakt heb in mijn excelsheet, het nadeel van handwerk. Niet dat het in dit geval uitmaakt.

De verhouding is bij een paard (500kg) dat 10kg hooi krijgt en 150g vitalcomplete 2.14:1 Ca:P. Niet echt een bijzondere verhouding. Bij 15kg hooi en 150g vitalcomplete (3% ruwvoer, oftewel onbeperkt) is het zelfs 2:1, wat als de perfecte verhouding wordt gezien. En zelfs met 6kg hooi en 150g vitalcomplete is de verhouding nog steeds maar 2.4:1, wat ook nog als goede marge gezien wordt (1.5-2.5 goed, 1.2-5 acceptabel, 1-7 minimaal).

Van metazoa broxx moet je ruim 3x zo veel voeren voor dezelfde (of minder) mineralen en vitaminen en heeft ook een hoog calciumgehalte (Metazoa broxxx 40g Ca/kg, 3.2g P/kg; vitalcomplete 80g Ca/kg, 5g P/kg). Uiteindelijk ben je dus met metazoa schever uit.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Anoniem

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:19

Dat ben ik met je eens.
Ik zou pavo best nog eens een kans willen geven.

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:22

Mizora schreef:
Ik vind de verhoudingen van vitalcomplete eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Veel magnesium, weinig kalium en ijzer, de rest van de mineralen netjes in balans en GEEN echte extreem grote hoeveelheid vitamine A of eigenlijk te lage hoeveelheid vitamine E.


Ik zie dat ik het woord "geen" was vergeten. Best een cruciale term in dit verhaal.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:44

Mizora schreef:
Mizora schreef:
Ik vind de verhoudingen van vitalcomplete eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Veel magnesium, weinig kalium en ijzer, de rest van de mineralen netjes in balans en GEEN echte extreem grote hoeveelheid vitamine A of eigenlijk te lage hoeveelheid vitamine E.


Ik zie dat ik het woord "geen" was vergeten. Best een cruciale term in dit verhaal.

Ik dacht al toen ik het las; huh? Fijn dat je het verduidelijkt hebt. Ik heb ook al heel wat vit/min brokjes geprobeerd, maar geef nu al een maand vitalcomplete. Ben wel benieuwd of de smaak verbeterd, want mijn merrie vindt het niet echt lekker.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:02

Ik ben ook benieuwd. Ik was bijna van plan om over te gaan op Vitalbix. Maar aangezien ik nog vital van Pavo heb staan, wou ik dat eerst opmaken.

MAar nu wacht ik even waar ze nu mee komen. Aangezien Pavo bij mij in de buurt wordt verkocht

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:17

Ik volg even mee. Voer nu vitalbix aan mij shet en paard op rust en Pavo nature's best aangevuld met topsport aan mijn rijpaard.
Voor mij is het interessant om Pavo te voeren omdat het hier op stal geleverd wordt en ik dus niet zelf bij hoef te halen.

Echter vond ik de waardes ten opzichte van vitalbix minder en mijn shetje doet het beter op vitalbix. Ook omdat vitalbix graanvrij is heb ik daarvoor gekozen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:01

Alle vitamine brokjes worden hier slecht gegeten! De oplossing voor mij: altijd door de slobber heen dan eten ze t Wel!

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:09

Ik ben ook eens benieuwd naar de vernieuwing van het voer. Hopelijk moeten we niet wachten tot november voor meer informatie


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:33

Ik geef nu de vitalbix en daar doen ze het super op. Alleen vind ik daar te weinig Vitamine E in zitten dus dat geeft ik nu in een poedertje erbij. Ik ben dus heel benieuwd naar de samenstelling van dit voer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Bytespider en 14 bezoekers