HBO-V laptop of tablet/ipad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

HBO-V laptop of tablet/ipad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 17:19

Studeren aan het HBO is leuk, studeren met gebruik van tablet/laptop is in mijn opinie wat minder leuk.. Mijn hogeschool werkt volgens een nieuw principe waarbij gebruik wordt gemaakt van online boeken. Hierbij gebruiken wij het zogenaamde BSL systeem.

Weg boeken dus.. Welkom laptop ofwel tablet, en laat ik daar nou net nog niet over uit zijn..

Thuis heb ik een prima computer staan, intel i5 met 8 RAM aan werkgeheugen en meer dan voldoende opslagcapaciteit. Het hoeft dus geen hoogstaand laptopje te zijn met onwijs veel geheugen etc. Ik kan alles naar mijzelf mailen en het thuis verder uitwerken.

Het is vooral bedoeld voor het noteren en het groepswerk ten tijden van de werkcolleges. :)

Welke betaalbare laptop of tablet hebben jullie en hoe bevalt dit of waarom bevalt dit juist niet?

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Fangio

Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: HBO-V laptop of tablet/ipad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:56

Mijn ervaring met het gebruik voor het noteren tijdens college's is dat een fysiek toetsenbord toch echt wel fijner is in gebruik. Indien je voor een tablet kiest zou ik hier ook zeker rekening mee houden, dat dat eraan te koppelen is.

Zelf gebruik ik een macbook air, maar die lijkt me voor jouw doel te duur. Voordeel van de macbook air is wel de enorm lange batterij duur. Ik kom er de hele dag mee door zonder op te hoeven laden als ik geen filmpjes e.d. bekijk. Batterijduur zou ik zeker meenemen in mijn besluit, want op mijn school zijn vaak alle stopcontacten al bezet omdat tegenwoordig iedereen met z'n laptop noteert.

Een aantal vrienden van mij hebben echter ook een windows tablet met een apart toetsenbord bij waar ze tevreden mee zijn. Ik heb geen idee van de kosten daarvan, maar dat is misschien nog een optie.

In mijn opinie zijn dus de belangrijkste dingen:
- een fysiek toetsenbord
- lange batterijduur
Hopelijk kun je hier al iets mee =)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:09

Ik gebruik een iPad pro. Met toetsenbord. Voordeel vind ik dat ik het boek en de opdracht naast elkaar kan gebruiken. Dus mijn scherm opsplitsen. En met de pencil aantekeningen kan maken binnen tekst en foto's. En boven alles een simkaart erin kan stoppen zodat ik altijd online kan zijn.

Oké ik lees net betaalbaar. Nee dat is de ipadpro niet. Ik vond het een behoorlijke aderlating.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:13

Ik gebruik zowel een IPad Air als een Asus zenbook.
Ik volg trouwens ook een medische studie.
Ik vind mijn laptop een stuk fijner in gebruik, en sommige bestanden kan ik niet openen op de iPad, en wat Fangio ook zegt, vind ik het een stuk fijner om een fysiek toetsenbord te kunnen gebruiken. Ik kan een stuk sneller typen met mijn laptop dan met mijn iPad, wat vooral tijdens de colleges medische kennis toch wel heel erg handig is. :Y)

Anderzijds kan ik met mijn iPad makkelijk in foto's en afbeeldingen tekenen of schrijven.
Als ik echt moest kiezen zou ik voor mijn laptop gaan.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: HBO-V laptop of tablet/ipad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:39

Misschien kun je nog kijken naar een chromebook? Als het enkel om dingen op te zoeken is en om te noteren dan tenminste. Het is een soort laptop maar het werkt via internet, er kunnen geen programmas op geinstalleerd worden. Ik heb er een van asus. Licht, hartstikke snel en batterij gaat met gemak 13 uur mee. Je kunt er wel mee direct in een document typen wat op je google drive wordt opgeslagen of op word online mee werken.


ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: HBO-V laptop of tablet/ipad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:43

Ik dacht ook direct aan chromebook... Niet duur, vaak licht in gewicht om mee te nemen en omdat je toch alles wilt mailen/online opslaan kun je alles direct in de drive gooien, bewerken, en thuis verder gaan op je gewone pc. Je zult toch in een omgeving met internet werken.
Als volledige en enige laptop vind ik een chromebook niks, om dat ze te beperkt zijn en alleen online te gebruiken, maar in jou situatie lijkt het me ideaal.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: HBO-V laptop of tablet/ipad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 21:06

Ik heb uiteindelijk een kruising tussen een tablet en een laptop gekocht. :')
Van beide een beetje. Tot nu toe bevalt het meer als prima.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers