Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Ibbel schreef:Ik denk dat TS de vinger allang op de zere plek heeft gelegd, ook zonder diagnoses of stempeltjes: de leermethode past gewoon niet bij haar kind, en dan kan je nog zoveel diagnoses hebben, zolang ieder kind geacht wordt op dezelfde manier en in hetzelfde tempo te leren, schiet je daar geen barst mee op.
akishino schreef:@mina_dero, de extra bijles die je kreeg was dat dezelfde lesmethode als je klassikaal kreeg of werd het op een andere manier aangeboden?
akishino schreef:Heeft het "stempeltje"/diagnose dyslectisch of beelddenker voordelen voor je (of je kind) gebracht of is het een last of nadeel?
Citaat:Mijn zoon van 8 (groep 5) heeft vanaf groep 3 flinke moeite met de basisvakken, spelling, automatiseren wat dus ook in rekenen terugkomt, technisch lezen en schrijven. Het blijft niet hangen bij hem. Hij doet zo zijn best en wil het graag goed doen, maar het lukt niet. Waardoor hij dus faalangst krijgt.
mina_dero schreef:akishino schreef:@mina_dero, de extra bijles die je kreeg was dat dezelfde lesmethode als je klassikaal kreeg of werd het op een andere manier aangeboden?
ik kreeg en krijg bijles op de manier die bij mij past en dat is heel fijn en totaal iets anders dan wat de rest van de klas kreeg ik kreeg de zelfde stof maar anders uitgelegd onze schoolmethode was zonder uitleggende plaatjes en die had ik blijkbaar heel hard nodig er werd eerst een flink tijdje gezocht naar wat het beste bij mij pasten dat werd gedaan door mijn juf en een gespecialiseerd iemand