Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:21

Hallo,

Dit jaar heb ik gekozen voor een tussen jaar, ik weet niet wat ik wil gaan doen dus daar kan ik me dit jaar goed in verdiepen.
Daarnaast ga ik werken om voor mijn rijbewijs, scooter en volgende opleiding te betalen.
Alleen ik heb geen volle werkdagen, vaak hoef ik pas om 1 of 2 u te beginnen. Ik heb een Shetlander waar ik dan vaak overdag niet meer heen kan, maar sochtends moet dat makkelijk kunnen.
Ik wil zo veel mogelijk het normale leventje behouden dus ook vroeg opstaan, anders verpest ik mijn hele ritme.
Maar nu, ik heb gister en vandaag de wekker om 8u gezet om vervolgens naar mijn Shetlander te gaan maar ik kom gewoon mijn bed niet uit? Ik heb daar onwijs veel moeite mee ( Mijn shetlander krijgt ook de nodige verzorging en beweging als ik er niet ben, geen zorgen)
Heeft iemand tips om van mijn luie reet af te komen? Want als het zo door gaat dan lukt het uit eindelijk helemaal niet meer om vroeg op te staan :+
Ik hoop dat iemand tips heeft

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:26

Je wekker aan de andere kant van je slaapkamer neerzetten zodat je eruit MOET komen om hem uit te zetten :+

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:27

Vraag even of iemand een emmer koud water in je bed gooit om 8 uur. :D
Wedden dat je zo naast je bed staat. ~~}>

Dat deden mijn ouders vroeger als wij pubers niet uit ons nest kwamen. *\o/* _/-\o_ je bent zo uit je bed, geloof me maar

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:34

Misschien iets heel erg stoms, maar is er niet de optie eerder te gaan werken of een ander baantje? Ik heb precies het zelfde en zelfs al kwam ik wel mijn bed uit, had alsnog uren de tijd nodig om op gang te komen. Toen vond ik een baantje waar ik van 8:00 tot 15:00 moest werken en dat is echt ideaal, je bent gelijk wakker en actief en de middag kan je dan rustig aan doen en toch nog naar je pony enzo, je dag voelt ook ineens een stuk langer en nuttiger

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:37

Als ik jou was zou ik voor een baan gaan die vroeg begint en dat je op tijd klaar bent. Ik weet niet of je hotels in je buurt hebt, maar toen ik als housekeeping werkte had ik een ideaal dag-ritme! Je begint tegen 9 uur en bent meestal tegen 3 uur 's middags klaar, daarna had ik nog genoeg tijd voor mezelf!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:40

Bedankt voor de reactie's, een andere baan wil ik eigenlijk niet.
Ik werk sinds 2 maand bij een supermarkt ( hiervoor bij een andere supermarkt) en heb het daar echt onwijs naar mijn zin, ze zijn enorm flexibel en heb een hele aardige baas en ik krijg goed betaald, dat wil ik niet opgeven :)
En het is ook niet dat ik elke dag in de ochtend vrij ben, vandaag heb ik een gesprek bij het andere filiaal van het zelfde bedrijf voor meer uren dus dan zou dat wel minder worden.
Ik wil gewoon mijn ritme behouden en niet een luiwammes worden :P
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 05-09-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:40

Ik denk dat Dani een goede tip geeft; regel iets dat je verplicht om die tijd uit je bed te komen. Goede voornemens zijn in mij ervaring vrij machteloos als die wekker vroeg afloopt en er niets is dat je tegen houdt je nog eens op je andere oor te draaien...

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:43

Heb ik ook last van, komt bij mij door het langer donker zijn en koudere(gelukkig) temperaturen. Waar ik in de zomer echt om zeven uur fluitend het bed uit kom sla ik nu de wekker wel drie keer uit. Maar ik moet er uit. Dieren willen eten dus dat is maar goed ook. Probeer een ritme aan te houden waarbij je op de gewone tijd naar bed gaat en er echt uitstapt om acht uur of half negen. Je zal merken dat je lichaam echt aan de tijden went en het steeds gemakkelijker gaat.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:52

Iets afspreken met iemand? Bijv samen ontbijten met een huisgenoot of samen naar je pony :)

Ook zou je kunnen overwegen om "strenge" en "minder strenge" dagen in te lassen: op de strenge dagen moet je om x uur uit je bed en de andere dagen mag je lekker uitslapen.

Of misschien werkt het om je wekker wat eerder te zetten zodat je nog even tijd hebt om wakker te worden? Ik zet zelf mijn wekker 45 min te vroeg, blijf dan die tijd nog lekker in bed om op te starten
Laatst bijgewerkt door Corelli op 05-09-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:53

Ik heb er ook last van.. het enige wat bij mij echt helpt is een afspraak buiten de deur :+

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:14

Geen idee om ee bijvoorbeeld een baan bij te doen? Kranten bezorgen om 6 uur. Uurtge bezig en toch wakker

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:23

En misschien heel gek wekker half uur later zetten en iets minder streng voor jezelf te zijn voor twee of drie dagen per week? Op zich niks mis met af en toe wat aanlummelen zolang het niet iedere dag niks doen is tot in de middag.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:20

De Pavlok wekker :D

Deze heb ik afgelopen week gekocht nadat ik hem heb mogen testen van een slaapkliniek. Ik lig zo dramatisch in coma dat ik letterlijk door 20 wekkers heen slaap, is een soort polshorloge die eerst trilt, dan geluid maakt en als je hem dan niet uit zet op de app van je telefoon krijg je stroom :')

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:36

MissBambi hoe bevalt dat? Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me wel wat :')

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:44

Maar bij mij is het probleem niet het wakker worden.. maar het opstaan :+
Ik kan zo nadat mn wekker is gegaan nog 2 uur in bed liggen.. op mn telefoon internetten of spelletjes spelen.. of dat ik mn wekker uit zet en dan alsnog gewoon weer ga slapen haha

Ik probeer dus altijd gewoon afspraken te hebben in de ochtend zodat ik er wel uit moet haha

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:45

Vraag je moeder of ze je deken komt halen op een bepaald tijdstip. Je krijgt het vanzelf koud en dan wil je wel uit bed :D

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:46

Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. Leer jezelf aan dat je direct onder de douche springt zodra je wekker gaat. Op een gegeven moment zul je merken dat je een stuk minder moeite hebt met opstaan, vooral als je gelijk iets gaat doen (bvb naar je pony of een ochtendwandeling oid). Als je gelijk actief bent heb je ook niet het gevoel dat je voor niks bent opgestaan :j

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:56

Als je geen kleine blaas hebt, zou je ook eens kunnen proberen om flink te drinken voor het slapen gaan. Sinds ik dat doe kan ik veel beter uit bed komen omdat ik gewoon moet plassen _O-
Daarvoor was het ook behoorlijk drama en kon ik rustig tot half 2 smiddags liggen snoozen en netflixen :))

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:30

Ik kwam vandaan een wekker op Facebook tegen die van je wegrent. Je moet dus dan je bed wel uit anders zit je in de herrie :')
Dan moet je er ook nog achteraan rennen om hem te vangen, ben je meteen wakker!

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:32

IrisDH schreef:
Je wekker aan de andere kant van je slaapkamer neerzetten zodat je eruit MOET komen om hem uit te zetten :+


Of Alarm Clock Xtreme op je telefoon downloaden en aan de andere kant van de kamer neerleggen.
Daar kun je wekkers zetten die alleen stoppen als je rekensommen oplost ~~}>

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:22

Sanned schreef:
MissBambi hoe bevalt dat? Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me wel wat :')


Tsja, het is de enige wekker die er voor zorgt dat ik vroege diensten kan gaan draaien in de toekomst zonder moeders als backup te hebben die belt en langskomt als ik niet opneem -O-

Enfin, de eerste twee dagen was ik uren voor de wekker wakker. Bang om een schok te krijgen.
De derde dag kreeg ik stroom :D en werd ik vloekend wakker :')

Maar echt, ik ben zo blij met het ding.. hoop hem snel binnen te hebben. Als je op YouTube Pavlok in tikt krijg je een filmpje te zien. Hij is er ook in een versie om van slechte gewoontes af te komen :j

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:25

Wekker aan de andere kant van de kamer helpt niet hahah, duik na de wekker uitzetten lekker terug hahah.

Ik denk als je gewoon bij jezelf denkt, ik ga er nu uit en dan douchen. Dan ben je gelijk wakker.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 17:26

Hmm dat klinkt wel heel interessant :+
Dan krijg je dus gewoon een schok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:31

antje_vip schreef:
Vraag je moeder of ze je deken komt halen op een bepaald tijdstip. Je krijgt het vanzelf koud en dan wil je wel uit bed :D



Ik zie dit helemaal voor me. :')



Maar TS, say no more:



Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hoe motiveer ik mijzelf om niet op mijn luie reet te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:36

Hoog "Wallace and Gromit" gehalte...