Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 08:59

Hallo bokkers,

k heb een discussie punt met mijn vriend gehad. Ik heb inmiddels sinds ik op mijzelf woon een uitvaartverzekering. Dit omdat ik mijn na bestaanden niet met een fikse rekening wil op zadelen mocht ik er niet meer zijn.
Nu is mijn vriend bij mij ingetrokken. In eerste instantie vond hij het onzin. Toch geeft het mij geen goed gevoel. Mede omdat ik niet overtuigd ben dat zijn familie mij kan ondersteunen mocht hij overlijden in de kosten. Daarnaast studeert hij nog en zou mijn spaargeld dan helemaal op zijn.

Voor mijn gevoel compenseert de maandelijkse lasten ook de premie die je uiteindelijk terug zal krijgen.
Ik heb nu de basis verzekering genomen en een klein geldbedrag. Een eventuele aanvulling zal ik wel kunnen doen. Mochten we in de toekomst in een andere financiële situatie zitten en ons spaargeld minder nodig hebben dan kunnen we dit altijd nog veranderen natuurlijk.

Is het zo raar dat ik dit zo belangrijk vind. Ik weet dat we met zijn alle vaak over verzekerd zijn maar hoe doen jullie dit? Overigens heb ik besloten dat als hij het niet regelt ik het doe dus dat heb ik nu gedaan haha.

groetjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:00

Nee, is niet raar dat je het belangrijk vind, want een uitvaart is gewoon duur.
Ik moet er nog steeds een x voor gaan zitten

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:03

Ja, al vanaf mijn geboorte hebben mijn ouders dat gedaan. Ik ben nu 24.

Mijn man woont nu 1 jaar in NL, en waar hij vandaan kwam kennen ze dat echt helemaal niet en hij vond/vind het ook onzin :+ Ik heb hem toch voor hem afgesloten, ook omdat hij misschien terug wilt naar zijn geboorteland als hij overlijd om daar begraven te worden. Dat is ook een duur grapje.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:07

Ik heb er wel 1 voor mij en mijn dochter. Mijn man heeft er 1 via zijn ouders. Wij vinden het wel erg belangrijk zeker een begrafenis is toch flink aan de prijs en je weet nooit hoe je er later financieel voor staat.

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:09

Ja ik heb een overlijdensverzekering, ik vind het inderdaad ook niet kunnen om mijn nabestaanden met hoge kosten op te schepen.

Ik betaal 10 euro per maand, vind het prima.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:12

Mijn ouders hebben voor mij een uitvaartverzekering afgesloten toen ik klein was, en die is inmiddels helemaal premievrij. Mijn man heeft het een aantal jaar geleden pas afgesloten, dus daar betalen we wel premie voor. Hij heeft meteen voor onze kinderen ook afgesloten, zodat ook zij (hopelijk hebben ze het pas nodig als ze oud zijn :) ) een premievrije verzekering hebben als ze het huis uit gaan :)

Ik heb gezien wat het kan doen als mensen dat niet hebben, en dat is niet fraai. Dus als mijn ouders het niet geregeld hadden, had ik dat zelf wel gedaan.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:12

Ze hebben nog nooit iemand boven de grond laten staan. Dus nee, ik heb geen uitvaartverzekering.

Ik woon alleen en heb een koopwoning. Ik heb geen (ex)man of kinderen, ze betalen mijn uitvaart maar van de verkoop van het huis.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:12

Heel logisch dat je dit belangrijk vindt. Gemiddeld kost een uitvaart al gauw 7.000 euro.

Je bent overigens vrij om voor hem een kleine verzekering af te sluiten. Je bent dan zelf verzekeringnemer en hij is de verzekerde. :)

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:13

Een begrafenis of crematie met niet veel bijzonders , heel basic kost op het moment al bijna €6000,-
Gelukkig zijn mijn ouders vroeger al begonnen met een soort levensverzekering en is er nu een bedrag wat uitgekeerd zal gaan worden van ruim €7000,-
Mijn man heeft voor zichzelf en de kinderen ( bij hun geboorte meteen) een verzekering aan-afgekocht
Ik had er ook niet aan moeten denken om als ze wat zou overkomen ook nog in de schulden te moeten gaan zitten naast al het verdriet .

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:15

Ik heb geen specifieke uitvaartverzekering maar een andere constructie die veel gunstiger is dan de uitvaartverzekering. Je kunt je familie niet achterlaten met de ellende.

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:21

hier hebben wij er ook alle 6 eentje, wij als volwassenen en apart voor onze kinderen

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:30

Mijn ouders hebben er vroeger een voor me afgesloten, inmiddels premievrij.

Persoonlijk vind ik het de grootste onzin en oplichterij die er is.
Zoals ik al eerder las, ze hebben nog nooit iemand boven de grond laten staan.
En voor minder dan 600,- kan je gecremeerd en uitgestrooid zijn. (Aflevering RamBam)
Afhankelijk van je wensen natuurlijk, maar in principe heb je geen uitvaartonderneming nodig.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:38

Pas op met premievrij van een verzekering die jaren terug is afgesloten. Mijn opa zei ook altijd dat alles geregeld was, totdat hij overleed en hij voor 2000 gulden verzekerd te zijn.
Mijn man en ik hebben een begrafenisverzekering, een gedeelte voor de uitvaart en een gedeelte wordt uitbetaald aan de kinderen.
Ik vind het trouwens schandalig wat ze voor een uitvaart durven vragen!

AnoukShel

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:40

Zolang jullie niet getrouwd zijn/samenlevingscontract/geregistreerdpartnerschap hebben en jullie alleen maar samen wonen, is zijn familie in ieder geval nog aansprakelijk voor de kosten, dus zolang je dit allemaal niet hebt zou ik me daar dus ook niet druk om maken.

Als jullie dit wel hebben dan hem toch min of meer verplichten dit te doen..

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:43

Mijn verzekering stuurt regelmatig een update hoeveel er nu uitgekeerd zou worden bij overlijden, en vooralsnog is dat ruim dekkend. Maar het is inderdaad wel iets om op te letten ja.

Ze laten inderdaad niemand boven de grond staan, maar ik zou het mijn man, kinderen en evt andere nabestaanden niet aan willen doen als er geen enkele vorm van uitvaart is. Daarnaast geeft het een hoop ellende, want ze proberen wel degelijk geld te krijgen bij de nabestaanden, van dichtbij meegemaakt. En je hebt dan echt wel wat anders aan je hoofd dan dat soort zorgen.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:59

ja wij hebben beide een uitvaartverzekering.overigens overgenomen van onze ouders die ons als kinderen al verzekerd hadden.kosten zijn 8 euro per maand per verzekering, voor dat bedrag hoeft niemand met evt kosten na overlijden opgezadeld te worden.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:01

Jaren geleden is mijn vader overleden, zijn overlijdensverzekering was op dat moment net €1100,- waard. We hebben toen gekozen voor een budgetcrematie en hebben hem samen met mijn man en kinderen keurig gecremeerd.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:05

Ja, ik heb een verzekering afgesloten á 10.000 euro en betaal daar een kleine 8 euro per maand voor.

Ik zelf hoef geen hele show als ik begraven wordt, maar ik wil wel mijn familie de kans geven om alles te kunnen betalen zonder dat ze er zelf voor krom hoeven te liggen.

Nadat ik mijn eigen had afgesloten de rest ook weten te overtuigen dus inmiddels heeft het hele gezin een uitvaartverzekering.

Doe dat zo vroeg mogelijk, dan is het alleen maar goedkoper. Ik zit nu tot mijn 80ste aan die 8 euro per maand vast, mijn vader en moeder betalen al enkele 10tallen euro's omdat ze al zo oud waren tijdens het afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:05

Ik twijfel er ook nog steeds over. Vind het wel belangrijk maar is zo'n verzekering niet gewoon oplichting? En ik lees bedragen van 8 of 10 euro per maand, is dat standaard?

marschwood
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:07

mijn partner heeft via zijn ouders een premievrije verzekering van lach niet:200 euro.Zelf nooit een gehad,maar eerst een basisbedrag gespaard op een deposito(toen was de rente nog hoog)Tegenwoordig een eigen huis,vrij van hypotheek en wat spaargeld,geen kinderen,dus blij dat ik dit nooit gedaan heb.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:15

Amy schreef:
Ik twijfel er ook nog steeds over. Vind het wel belangrijk maar is zo'n verzekering niet gewoon oplichting? En ik lees bedragen van 8 of 10 euro per maand, is dat standaard?


Je betaald bij een uitvaart verzekering voor een bepaalde looptijd, ben je na die tijd nog niet het hoekje om dan ben je je geld kwijt. Ik heb een ander soort verzekering afgesloten waarbij ik een x bedrag per maand betaal, als ik binnen de looptijd kom te overlijden dan wordt het opgebouwde (beleggingssaldo) uitgekeerd, dat is te allen tijde kosten dekkend voor de uitvaart en komt ook als eerste daarvoor beschikbaar. Als er na de uitvaart geld over is gaat dat naar de door mij aangewezen nabestaanden. Echter geef ik binnen de looptijd niet de pijp aan Maarten dan wordt er uitgekeerd op een bepaalde datum en begin ik weer opnieuw. Op die manier is mijn uitvaart altijd gedekt en ben ik na afloop van de looptijd verzekerd van een vrij pittige spaarpot.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:20

Bij mijn uitvaartverzekering loopt de looptijd gewoon door, ben in de zoektocht naar een passende verzekering voor mn man ook geen enkele verzekering tegengekomen waarbij je je geld kwijt bent na de looptijd hoor.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:24

Tazzey schreef:
Amy schreef:
Ik twijfel er ook nog steeds over. Vind het wel belangrijk maar is zo'n verzekering niet gewoon oplichting? En ik lees bedragen van 8 of 10 euro per maand, is dat standaard?


Je betaald bij een uitvaart verzekering voor een bepaalde looptijd, ben je na die tijd nog niet het hoekje om dan ben je je geld kwijt. Ik heb een ander soort verzekering afgesloten waarbij ik een x bedrag per maand betaal, als ik binnen de looptijd kom te overlijden dan wordt het opgebouwde (beleggingssaldo) uitgekeerd, dat is te allen tijde kosten dekkend voor de uitvaart en komt ook als eerste daarvoor beschikbaar. Als er na de uitvaart geld over is gaat dat naar de door mij aangewezen nabestaanden. Echter geef ik binnen de looptijd niet de pijp aan Maarten dan wordt er uitgekeerd op een bepaalde datum en begin ik weer opnieuw. Op die manier is mijn uitvaart altijd gedekt en ben ik na afloop van de looptijd verzekerd van een vrij pittige spaarpot.


Ik heb een tijd gewerkt bij een uitvaartverzekeraar. Daar was dit absoluut niet van toepassing! Je betaald of een bedrag per maand tot aan je 65e of je 85e en dan wordt je polis premievrij. Je uit te keren bedrag blijft dan gewoon staan tot overlijden.

Bijvoorbeeld je sluit op je 18e een verzekering met een waarde van 8000 euro. Je betaald 8 euro per maand, tot je 65e.
Overlijd je op je 20e? Krijg je 8000 euro*
Overlijd je op je 90e? Krijg je 8000 euro*

*er even voor het gemak van uitgaand dat de polis niet indexeert (wat hij in de meeste gevallen wel doet.) Indexeren = stijgen van waarde aan de hand van o.a. inflatie

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:35

Ik heb er geen, noot gehad ook. Verzekeren doe ik liever niet, tenzij het echt noodzakelijk is.
Maar ik heb nog wel wat spaargeld, dus een eventuele uitvaart kan daarvan betaald worden. Maar ook in mijn studietijd had ik hier geen verzekering voor.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Hebben jullie een uitvaart verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:38

Ik heb nog geen verzekering hiervoor... ga wel even uitzoeken hoe en wat!

Mag ik vragen welke verzekeringen jullie verder noodzakelijk vinden? Iets als aansprakelijkheid, inboedel als je huurt, rechtsbijstand etc?

Ik vind het ook lastig wat allemaal echt belangrijk is om te hebben. Uitvaart zit ik aan te denken omdat ik inderdaad mijn nabestaanden niet met hoge kosten op wil zadelen.