Ongerust....en bang.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:28

Hoi allemaal....

Tjah waar moet ik beginnen....
Ik heb bij mezelf op een intieme plek een harde knobbel gevonden, ben er mee naar huisarts geweest en doorgestuurd naar de gynaecoloog. Afspraak staat 13 sept gepland.....
Maar knijp hem behoorlijk mede door dit, is mijn tweelingzus.....
fenja @ [MWS] Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k
Zit al op internet te kijken of er iets is wat me kan geruststellen maar kan het niet vinden.....
Verder ben ik nu sinds 4 dagen niet lekker koortsig koud warm, huisarts heeft blaasontsteking vastgesteld....dus nu antibioticakuur....
Ook slaap ik op dit moment erg slecht, probeer er niet veel mee bezig te zijn maar afleiding zoeken lukt niet altijd......

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:29

Jeetje wat poedersuiker.. Kan me voorstellen dat je erg in de rats zit momenteel...
Ik wil je heel veel sterkte wensen tijdens het wachten..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:54

Morgenochtend huisarts bellen afspraak maken en tegen hem/haar vertellen wat je hier verteld.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:55

Oh jeetje, ik begrijp je ongerustheid. Sterkte met het afwachten

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:01

Polly schreef:
Morgenochtend huisarts bellen afspraak maken en tegen hem/haar vertellen wat je hier verteld.


Tjah zal toch moeten wachten tot de 13e huisarts zal hier verder niks aan kunnen veranderen....ziekenhuis 1 kon ik nog later terecht als waar ik de 13e heen ga.....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:03

Maar een huisarts is er ook voor psychische ondersteuning, sterkte ik kan me voorstellen dat je enorm ongerust bent

Anoniem

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:52

Jeetje TS, dat is niet niks. Ik ga voor je duimen. Mocht je behoefte hebben aan een fijn gesprek, mijn inbox staat open. :(:)

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:04

Sandorra ik vond ook een knobbel en mijne was goed. Maak je niet te bang vooraf je weet nog niet wat het is. Ik weet dat dat echt heel moeilijk is ik ben een heel traject doorgekomen. Was er een zomer aan kwijt en een operatie rijker. Wees sterk.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:18

Begrijpelijk dat je je druk maakt. Probeer het los te laten. Bij mijn moeder was er ook een knobbel gevonden, is als 'oke' beschouwd. Maar vorige week wel verwijderd (uit voorzorg mocht het toch omzetten naar slecht weefsel). Morgen horen we de uitslag of het volledig is verwijderd maar daar verwacht ik niks geks van.
Het kan zo veel kanten op, maar spreek het wel uit naar je huisarts hoor! Die kunnen jou zeker ondersteuning bieden daar waar jij er behoefte aan hebt. Juist psychisch wat door een medische factor komt!

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 22:39

Het rottige is dat de huisarts die ik had weg is bij de praktijk sinds de zomervakantie er zit nu een 'nieuwe' voor mij onbekende huisarts.....ze zei mij eerst 4 weken af te wachten en terug te komen als het er dan nog zat.....

Nou ik heb gelijk aangegeven over tweelingzus en mijn moeder die ook al kwaadaardige borstkanker heeft gehad. Toen stuurde ze me wel door maar ik moest wel praten als brugman....
dus gelijk geen dijn begin met deze nieuwe huisarts....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:41

Kun je niet even naar die gyn bellen en vragen of je eerder kunt? Dat dit mentaal heel erg zwaar voor je is? Ik weet niet waar die bobbel zit, maar je hebt een klier down there zitten die wel eens ontsteekt. De klier van Ba.. en verder geen idee. Zo klinkt het een beetje. Dat is ook ellendig maar wel te overzien. :(:)

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 05:01

Pauline schreef:
Kun je niet even naar die gyn bellen en vragen of je eerder kunt? Dat dit mentaal heel erg zwaar voor je is? Ik weet niet waar die bobbel zit, maar je hebt een klier down there zitten die wel eens ontsteekt. De klier van Ba.. en verder geen idee. Zo klinkt het een beetje. Dat is ook ellendig maar wel te overzien. :(:)


Hoi thnx voor je berichtje.
Nee deze klier is het niet het ligt dieper.....klier zit meer aan de buitenkant bovenin.....
Wat ik heb ligt rechtsachterin iets meer als 1 vingerkootje diep. ( nee het is niet mijn baarmoedermond)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 05:50

Heel veel sterkte TS. Het wachten lijkt me slopend en ik kan me je angst voorstellen gezien het verhaal van je tweelingzus. Ik hoop dat het loos alarm is en iets onschuldigs blijkt :(:)

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:01

Sterkte TS! Wat moeilijk!

Rocamor

Berichten: 10858
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:12

He bah Sandorra, je zou voor minder inderdaad al ongerust worden.

Kan het niet zijn dat het een soort van reactie Is op evt griep? Omdat je ook al niet lekker voelt.

Met daarnaast de tijd die ze ervoor lijken te nemen.

Toen ik op dinsdag avond er knobbeltje in mijn borst ontdekte, kon ik woensdag bellen, in d middag naar de huisarts, vrijdag naar ziekenhuis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:23

Gezien je koorts en blaasontsteking, zou het ook een ontstoken cyste kunnen zijn. Om je een onschuldiger optie te geven.

Je zou nog drie dingen kunnen doen: De huisarts bellen en met de assistente overleggen. Misschien is die wat toeschietelijker en wil die met de huisarts overleggen.
Als dat niet werkt (of als je dat niet wilt) kan je het ziekenhuis bellen en toch nog eens voorleggen hoe jij je voelt en waarom. Soms helpt het ook om aan te geven dat je per direct beschikbaar bent, dus of ze jou willen bellen mocht er onverwacht iemand uit vallen.
Tot slot zou je ook je zorgverzekering kunnen bellen, die willen ook nog wel eens helpen.

Heel veel sterkte met wachten, ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:35

Ik heb een knobbeltje in mijn borst en toen ik dat ontdekte mocht ik direct bij de H.A. komen en toen ze idd.het knobbeltje ook voelde werd er per direct een mammografie geregeld met ook direct daarna de uitslag. Bij navraag doen ze dat soort dingen in ons ziekenhuis altijd snel omdat ze weten dat wachten slopend is. Ik ging er eigenlijk van uit dat dat soort snelle behandelingen,waarbij iets ernstigs vermoed word, overal is maar daar vergis ik me blijkbaar in.
Wat rot zeg TS,echt vervelend voor je. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en hoop dat het iets onschuldigs blijkt te zijn.

Bij mij was het gelukkig niks vervelends.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:54

Hier ook een knobbeltje in de borst. Werd gelijk echo gemaakt en.mammografie. gelukkig niet ernstig maar een hormonaal kwaaltje. Nu gewoon in de gaten houden. Ik kon bijna dezelfde dag terrecht(woon in duitsland)
Mammografie was ook binnen een week geregeld.

Sterkte

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:27

Ik ben ook bij de gynaecoloog geweest, omdat ik veel last had van pijn en bloedingen. Er was niks ernstigs aan de hand. Maar hoefde niet lang te wachten. Dat is voor mij dan ook een vorm van onzekerheid.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:27

Thnx voor alle antwoorden ik heb weekend van 25/26 aug de knobbel ontdekt en 28 aug gelijk bij huisarts geweest dus ik had de knobbel eerder dan dat ik mij niet lekker voelde. Verder heeft dit niks te maken met elkaar volgens de huisarts die ik sprak zondag ivm de blaasontsteking.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:28

Desondanks is het best mogelijk dat het toch gerelateerd is. Maar ik zou gewoon even een rondje gaan bellen als ik jou was.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:35

Sterkte TS, ik hoop dat het mee mag vallen :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:52

He wat ellendig!

Ik zou bellen met de poli gynaecologie of er echt geen mogelijkheid is om je eerder te zien. Kan me heel goed indenken dat in jouw situatie het wachten slopend is, ook al kan dit heel goed iets onschuldigs zijn. En als het in jouw ziekenhuis niet lukt even om je heen bellen? Met name in de kleinere ziekenhuizen zijn assistentes nog net mensen (en willen ze dus weleens wat voor je proberen) ;)

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 12:10

@ Gomir thnx

Maar in het ziekenhuis bij mij in de buurt kon ik later terecht als nu in Groningen daar hebben ze geen eerdere afspraak had er nog heen gebeld toen in brief had ontvangen....nog een weekje geduld hebben.....

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Ongerust....en bang.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:17

Dat van de huisarts ken ik ik ben wel 3 keer heen geweest en elke keer ja maar je bent nog jong het is vast niks. Tot ik een potje ging huilen toen kon het opeens wel.