Ruzie op vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:57

Hoi allemaal,

Voordat ik op vakantie ging was ik er al bang voor dat dit niet wat ging worden. Elke keer ruzie met de gene waar ik mee ging, zij wil elke keer haar zin doordrijven etc. Nu zitten we hier vanaf zaterdag en eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee!

Ik wil dus terug naar huis, heb hier een huur auto etc en volgens mij is de eerst beste volgende vlucht pas op woensdag.

Iemand een idee hoe dat gaat wanneer jij je huur auto eerder terug brengt dan gepland? Misschien tips over wat ik het beste kan doen?

Anoniem

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:58

Volgens mij betaal je gewoon de volle mep, de gereserveerde periode voor de huurauto. Dat staat in de voorwaarden van de verhuurmaatschappij denk ik ook wel :j

En voor de vlucht zal je of een nieuw ticket, of wijzigingskosten moeten betalen.

Kan je niet je eigen plan trekken? Staat de huurauto op jouw naam?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:59

Kun je niet beter gewoon je eigen ding doen zonder haar?
Een vlucht omzetten kost ook geld en er moet ook plaats zijn in het vliegtuig.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:00

Je zal sowieso geld kwijt zijn aan het overboeken van je ticket, waarom kijk je niet of je elders een kamer kunt huren voor de overige dagen en ga je zelf nog even wat leuke dingen doen? je bent er nu, het is doodzonde om door een ander je vakantie te laten verpesten.

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:01

Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Je zult in je leven nog wel vaker mensen tegenkomen met een andere mening en een ander karakter dan jij. Leer daar mee omgaan, stel je open en stap af en toe eens buiten je comfort zone. Niet alles hoeft altijd op je eigen manier te gaan. Het kan de mooiste herinneringen opleveren als je je open stelt voor iets nieuws.
Laatst bijgewerkt door RoWi op 04-09-17 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:01

Nou wat ik moet betalen maakt mij echt helemaal niks uit, het enige wat ik wil is weg!

De auto staat inderdaad op mijn naam, het enige wat ik lastig vind is mij goed verstaanbaar maken. Mijn Engels is niet heel erg best en de mensen hier spreken het ook niet heel best.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:04

Ik heb de maatschappij waar bij je gehuurd hebt even opgezocht en uit de site maak ik op dat je gewoon het huurbedrag volledig zal moeten betalen (of iig degene op wiens naam de auto gehuurd is.)
Wijzigen kan tot vier uur voor de aanvang van de huurperiode. :) En door vroeger terug te brengen doe je een wijziging en dat kan nu dus niet meer. :)
Waarom bel je niet naar het hoofdkantoor, daar zal toch wel iemand nederlands spreken die je verder kan helpen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-09-17 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:04

RoWi schreef:
Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Ik heb alles geprobeerd maar het moet gewoon gaan zoals zij het wil, zo niet dan is er oorlog.

Vanmorgen wilde zij optijd opstaan want we zouden een dagje weggaan. Dus om half 9 heb ik het ontbijt klaar gezet maar blijft zij met haar telefoon in bed liggen geen honger. Vervolgens gaat ze uitgebreid staan douchen om om half 11 een keer klaar te zijn.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:04

Kan je niet gewoon daar blijven en overdag alles apart doen van elkaar? Dan kan je je ook niet ergeren en heb je toch je vakantie. Desnoods neem je ook een andere kamer

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:05

ga samen lekker ene kop koffie drinken en praat het uit of spreek af dat je ieder je eigen gang gaat en wel samen ontbijt bijvoorbeeld. Geen verwachtingen van elkaar.

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:09

Ik sluit me helemaal bij Gillbo aan. Praat het uit, dit is gewoon op te lossen.
Het klinkt in mijn ogen net zoals de eerste vakantie als verliefd stel. Je ziet elkaar dan plotseling 24/7 en dat brengt irritaties naar boven. De enige oplossing is praten, anders is je vakantie echt verknald en je vriendschap waarschijnlijk ook. Gooi niet zomaar de handdoek in de ring, laat haar merken hoe je je voelt en zoek samen naar een oplossing.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:18

Petrichor schreef:
RoWi schreef:
Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Ik heb alles geprobeerd maar het moet gewoon gaan zoals zij het wil, zo niet dan is er oorlog.

Vanmorgen wilde zij optijd opstaan want we zouden een dagje weggaan. Dus om half 9 heb ik het ontbijt klaar gezet maar blijft zij met haar telefoon in bed liggen geen honger. Vervolgens gaat ze uitgebreid staan douchen om om half 11 een keer klaar te zijn.


Eens met Gilbo, maar mocht bovenstaande nog een keer gebeuren dan had ik de auto gepakt en was ik alleen gegaan. Verwend nest zeg!!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:21

Petrichor schreef:
RoWi schreef:
Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Ik heb alles geprobeerd maar het moet gewoon gaan zoals zij het wil, zo niet dan is er oorlog.

Vanmorgen wilde zij optijd opstaan want we zouden een dagje weggaan. Dus om half 9 heb ik het ontbijt klaar gezet maar blijft zij met haar telefoon in bed liggen geen honger. Vervolgens gaat ze uitgebreid staan douchen om om half 11 een keer klaar te zijn.


Relax, je bent op vakantie. Goed, beetje zonde van je ochtend, maar toch geen reden om boos weg te gaan? Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid om haar aan haar eigen voornemen te laten houden? Lees lekker een boekje, neem de tijd, laat je niet opjagen. Dat doet zij overduidelijk ook niet. Zij wil vroeg opstaan? Dan haalt zij jou maar uit bed.
Wat wil ze nog meer waarin ze haar zin zo doordrijft dan? Zijn er bepaalde plekken waar ze heen wil of activiteiten die zij wil doen waar jij geen zin in hebt, of..?

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:55

Hele tijd zeuren dat ik zoveel eet, volgens mij eet ik heel normaal heb ook geen overgewicht etc. Maar zij eet nauwelijks rookt alleen maar. Als ik dingen van de supermarkt wil vind ze dat niet nodig. Maar zij neemt wel van alles mee en daar mag je dan dus niet van zeggen. Dus de hele vakantie hou ik mij al stil omdat ik geen ruzie wil, maar zelfs stil houden werkt blijkbaar niet optimaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:00

Petrichor schreef:
Hele tijd zeuren dat ik zoveel eet, volgens mij eet ik heel normaal heb ook geen overgewicht etc. Maar zij eet nauwelijks rookt alleen maar. Als ik dingen van de supermarkt wil vind ze dat niet nodig. Maar zij neemt wel van alles mee en daar mag je dan dus niet van zeggen. Dus de hele vakantie hou ik mij al stil omdat ik geen ruzie wil, maar zelfs stil houden werkt blijkbaar niet optimaal.


Stap lekker de kamer uit en ga gewoon lekker je ding doen. Om gewoon wat dorpjes te bekijken hoef je geen engels te spreken toch?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:00

Sorry vind jullie beide echt klinken als twee kleine kinderen. Jullie zeiken allebei net Zo hard over elkaar. Als je geen zin hebt om het uit te praten, dan Trek je gewoon je eigen plan, Dan hoef je alleen nog in zelfde huisje te slapen.

Petrichor

Berichten: 10530
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 12:02

Gianti schreef:
Sorry vind jullie beide echt klinken als twee kleine kinderen. Jullie zeiken allebei net Zo hard over elkaar. Als je geen zin hebt om het uit te praten, dan Trek je gewoon je eigen plan, Dan hoef je alleen nog in zelfde huisje te slapen.

Ik heb alles geprobeerd om het goed te krijgen. Maar niks helpt gewoon niks.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:02

Hoelang zijn jullie daar nog?
Ik zou ook gewoon lekker je eigen ding gaan doen. Kan goed doen om elkaar gewoon even niet te zien. Je hebt de auto dus ga doen wat jij graag wil en dan zie je elkaar vanavond weer wel. Wellicht is het dan weer gezakt en kunnen jullie beide wat meer je eigen plan trekken en het nog even uitzitten. Probeer er nog wat van te maken. En dan weet je voor de volgende keer met wie je niet op vakantie moet gaan.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-09-17 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:03

Je hoeft toch ook niet te proberen om het goed te krijgen?

Zie het als een goede kans om eens wat zelfstandiger te worden. Ga erop uit en groei!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:05

Even gespiekt en zie dat je in Italiƫ zit. Dan kom je met google translate al een heel eind als je moeite hebt met je verstaanbaar te maken.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:09

Ik dacht serieus dat jullie 18 waren ofzo :+
Erg kinderachtig van beide kanten. Trek je eigen plan.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:16

Ik stuur je even een PB :)
Kan je misschien wel helpen namelijk

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:19

Petrichor schreef:
RoWi schreef:
Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Ik heb alles geprobeerd maar het moet gewoon gaan zoals zij het wil, zo niet dan is er oorlog.

Vanmorgen wilde zij optijd opstaan want we zouden een dagje weggaan. Dus om half 9 heb ik het ontbijt klaar gezet maar blijft zij met haar telefoon in bed liggen geen honger. Vervolgens gaat ze uitgebreid staan douchen om om half 11 een keer klaar te zijn.

Ik vind je wel erg kinderachtig, idd vluchtgedrag...en ergernis is een spiegel van jezelf ;)

Mijn beste vriend en ik zijn pas een week naar New York geweest en ik klink als jouw vriendin en jij als mijn beste vriend.
Hij ging gewoon in de ochtend zijn eigen ding doen, koffie en boodschappen halen, naar de markt of sporten.
De extra kosten die hij dan maakte, extra eten en drinken, sigaretten etc betaalde hij zelf. (hij eet en drinkt veel meer dan ik)

Hij liet mij gewoon mijn eigen ding doen, tutten duurt nl bij mij ook lang :'). Om 10 of 11 uur gingen wij weer samen op pad.
Ik moest aan het einde ff een powernapje van 2 uur doen en hij deed weer zijn eigen ding.
En in de avond weer samen op pad. We hebben gewoon afspraken gemaakt wat we wel en niet samen doen.
Beetje elkaar respecteren en waar nodig aanpassen, bij ons ging dat prima ondanks dat wij best veel van elkaar verschillen op sommige vlakken.
Ik neem aan dat je daar niet nog heel lang bent, pas je aan en relax...het is vakantie!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:33

Heb je niet gewoon een beetje heimwee? Ben je al vaker met een vriendin alleen naar het buitenland geweest?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:23

Petrichor schreef:
Hele tijd zeuren dat ik zoveel eet, volgens mij eet ik heel normaal heb ook geen overgewicht etc. Maar zij eet nauwelijks rookt alleen maar. Als ik dingen van de supermarkt wil vind ze dat niet nodig. Maar zij neemt wel van alles mee en daar mag je dan dus niet van zeggen. Dus de hele vakantie hou ik mij al stil omdat ik geen ruzie wil, maar zelfs stil houden werkt blijkbaar niet optimaal.

maar waarom zou je er iets van zeggen en waarom zou jij je laten weerhouden om te kopen wat je lekker vind.
Je kan ook zeggen: ik vind het niet fijn dat je steeds zegt hoeveel ik wel of niet mag eten, ik bepaal dat graag .

En als ze afspreekt om een dagje weg te gaan en uiteindelijk toch besluit om op de bank te liggen. Who cares, lekker zelf je plan trekken en er een leuke dag van maken. Of mededelen, ik ga om 10.00 is ze er niet dan niet, is ze er wel dan ga je lekker samen