Shire Pluis aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 17:29

Hallo Allemaal!

Paar weken geleden heeft mijn vriendinnetje weer foto's van mij en Pluis gemaakt omdat ze steeds beter gaat lopen en die wou ik graag met jullie delen!

Wees een beetje lief voor ons, Pluis komt van ver, Januari stond ze nog op de kliniek wel 3-4e ataxie en in April kregen we akkoord om weer te gaan rijden. Vanaf daar hebben we samen weer leren rijden met vallen en opstaan. Ondertussen zijn we op het punt dat we niet meer vallen en dat Pluis heel erg zoekende is wat ze allemaal kan met haar lijf!

Ze doet ontzettend hard haar best en elke week lijkt ze beter te gaan lopen.
We hebben nog zat verberterpunten, zelf heb ik het gevoel dat ik een beginner ben, kan niet fijn mee bewegen, benen en handen gaan alle kanten op en wil soms nog wat te voorzichtig rijden.

We hebben les, ik moet haar gewoon gaan rijden alsof ze niet ziek geweest is, ik ben te voorzichtig aldus mijn instructrice. we puzzelen lekker verder, maar wou ze toch even delen! :D

Hier komt mijn knappe shire merrie Pluis! <3

Afbeelding
Zo gaat vaak het losrijden, maar zo voelt het ongeveer de hele rit..
lekker klungelig :+

Afbeelding
En dan hebben we nog pluis haar andere uiterste.. ook niet echt de bedoeling.. :Y)

a fijn, dan hebben jullie nu gezien, dat we echt nog beginners zijn, dus nu dan het echte werk!

Afbeelding
Dat begint er al meer op te lijken.

Afbeelding
De foto is wat scheef genomen, maar hier gaan we de goede kant op! :j

Afbeelding
Lekker ontspannen drafje zo, hier ben ik al heeel erg blij mee! *D

Afbeelding
Tja, pluis zou pluis niet wezen, als ze het zelf niet beter weet!
Ze heeft wel gelijk, dit is zeker een mooie houding, boze kop nog even weg en Tada!
Nu moet ik dat zelf nog gaan voelen, meerijden en belonen haha :')

Afbeelding
Jaaaaa! <3 <3 Dit zijn hele kleine momentjes! inni mini, heb ze vaak zelf niet eens door, maar de foto bewijst het maar weer, we gaan de goede kant op *\o/*


Afbeelding
Sinds kort pakken we de galop ook mee in de bak, vooral lange zijdes, de bochten zijn echt nog drama, maar soms komen we hem al wel door (vraag me niet hoe), Maar ze heeft duidelijk wel schik erin! :D

Afbeelding
maand ervoor zag de galop er zo uit :oo :wow:

Donderdag hebben we onze eerste oefen wedstrijd, vooral de ervaring op vreemd terrein eens opzoeken. Hopelijk wil ze de trailer op en komen we de baan daarna rond :)
De rest is bijzaak en de punten maken we ook weinig uit eigenlijk, zover zijn we nog niet!
we doen een F1 proefje zonder galop. Maar ga die kant op met mijn andere paard, dus neem pluis gewoon mee! :j

Wij trainen lekker verder, laten jullie een berichtje achter? :))
Enne, wees een beetje lief voor ons, we doen ons best.. :=

Afbeelding
:wave:


Ps. Pluis haar hele verhaal is terug te lezen in haar dagboek in mijn onderschrift.

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:30

Wat een leuke combinatie zijn jullie!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:19

Jeeeej knappe pluis! Zoet er supergoed uit hoor, ik wil graag je fotograaf huren trouwens :')

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:21

Is toch fantastisch?! Gaaf paard hoor!

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:23

Erg fijn, ontspannen beeld, mag je trots op zijn hoor +:)+

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:26

Zeker leuke foto's!!!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 19:57

Wat een lieve reacties! :o :D


Granoek schreef:
Jeeeej knappe pluis! Zoet er supergoed uit hoor, ik wil graag je fotograaf huren trouwens :')


Haha, nou lenen mag wel maar wel eerlijk terug geven dan hoor! Want is mijn beste vriendinnetje :')

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:59

Ziet er goed uit hoor, lekker doorgaan zo!

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:29

Wat een leuke merrie! Je past er ook netjes op, het is een reus maar het ziet er niet uit verhouding uit.

Die galopfoto van vorige maand _O-

Anoniem

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:30

Ziet er heel vriendelijk uit! En wat fijn dat ze alle tijd krijgt om te ontwikkelen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:51

Wat een leuke en eerlijke foto's. Het ziet er ontzettend vriendelijk uit. En aan de galop foto van een maand geleden te zien ( := ) groeien jullie beide!

Ik begin steeds meer fan van jullie als combinatie te worden. Ik kan alleen zeggen, train zo lekker door :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 08:20

Szan schreef:
Wat een leuke merrie! Je past er ook netjes op, het is een reus maar het ziet er niet uit verhouding uit.

Die galopfoto van vorige maand _O-


Dankjewel, ben ook erg gek met haar <3 ja, zo heel. Groot is ze niet eens voor een shire denk 1.80 en ben zelf inderdaad vrij lang 1.82m dus pas mooi zo! :)

Hahaha, ja de galop was in het begin echt hilarisch! Ze voelde ook echt als een opstijgend ruimte schip wat in slowmotion zich vooruit tufte _O- ik was vooral Bezig met "zitten blijven en meebewegen" viel niet mee :')

Galoperen nu lekker veel buiten rechte stukken, lekker rechtuit en daar heeft ze. Echt schik in! Ze weet de vaste paden al uit haar hoofd en dan is ze vol ongeduld aan het wachten tot ze mag en maakt ze al lekker vaart en lekkere sprongen! Hebben we in de bak zeker profeit van! :j


xJitskee schreef:
Ziet er heel vriendelijk uit! En wat fijn dat ze alle tijd krijgt om te ontwikkelen!

Dankjewel, ik doe mijn best om alles zo. Stil en duidelijk mogelijk te doen, niet altijd even makkelijk op een groot en log paard wat nog zoekende is in haar balans maar gaat steeds beter :)

Ja, we trainen denk ik 2x per week in de bak en 1x per week in het bos. Laatst voor het eerst alleen geweest en super stoer en braaf! Dus kan nu ook wat makkelijker het bos in ipv de bak :) verder is ze lekker vrij, uitgroeien beetje vrijheids dressuur en lol samen :D
Longeren doen we niet meer want dat trok ze niet met haar achterbeen dus fysio had gezegd stop er maar mee.
Wil dat over paar maanden weer eens proberen voor de afwisseling :)


freetorun schreef:
Wat een leuke en eerlijke foto's. Het ziet er ontzettend vriendelijk uit. En aan de galop foto van een maand geleden te zien ( := ) groeien jullie beide!

Ik begin steeds meer fan van jullie als combinatie te worden. Ik kan alleen zeggen, train zo lekker door :)

Wat een ontzettend leuke en lieve reactie! Dankjewel! *D

Ja we groeien echt, met mijn andere paard ben ik al veel verder, maar die is zo anders! Daar hoef ik alleen maar te zitten en te denken wat ik wil en die loopt zelf zijn showtje wel, pluis is echt hard werken en dat ben ik niet gewend haha! :+ maar stapje voor stapje leren we elkaar beter begrijpen en groeien we! :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Lukasje
Berichten: 11207
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:27

Wow, knap paard! Ziet er ook heel erg netjes uit hoor. Haast niet te geloven dat jullie op zo'n korte tijd dit bereikt hebben. Nog veel plezier samen.

Don't take anything for granted

Neon

Berichten: 4921
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:48

Wat goed zeg :D

En als ik die galopfoto van vorige maand bekijk denk ik... jeetje dat je daarmee durfde te galoperen... het ziet er doodeng uit

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:07

Wat geweldig! Ik blijf fan van jou en je paarden, je rijdt ze zo ontzettend vriendelijk en eerlijk.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 10:01

Neon schreef:
Wat goed zeg :D

En als ik die galopfoto van vorige maand bekijk denk ik... jeetje dat je daarmee durfde te galoperen... het ziet er doodeng uit


Pluis en ik zijn ook echt veel gevallen.. In de galop gelukkig niet hoor, hiermee heb ik echt gewacht tot ze stabiel genoeg voelde en hem zelf aanbod.
Maar in stap en draf zeker wel, vooral buiten op ongelijke stukken zoals een simpele graspol lag ze alweer op haar snufferd.. :(
Iets waar ze doorheen moest, fysio had aangeraden voor verschillende ondergronden op te zoeken.
En ik heb haar vooral zelf alles uit laten zoeken, teugels wat langer en begeleiden met stem als ze op moest letten ;) achter bleef ze altijd staan, maar voor heeft ze echt wel. Eens met haar borst de grond geraakt.. :(
Ik kon ook niet lichtrijden, dan viel ze ook, pas na een week of 6 kon ik stukjes rechtuit gaan lichtrijden.

Maar ik heb nooooooit het gevoel gehad dat ik niet veilig op haar was, ze zit als een huis, en ondanks dat ze echt weer moest leren lopen en dragen onder het zadel voelde ze veilig, ik voelde precies aankomen als ze weer ging struikelen en ging dan gewoon achterover zitten en probeerde haar te begeleiden met stem en been.
Zo zijn we 2 maanden geleden bijna de sloot in gerold, kon haar nog net optijd eruit trekke met mijn teugel opzij, dat was echt even slikken..
Nu vermeiden we de sloten gewoon :p

Later in de training ging het beter en ben ik haar gaan oppakken en ging ze op mij hangen om maar niet te vallen, best een onprettig gevoel toen heb ik 2x mijn teugels losgegooid met de weet dat ze weer voorover zou vallen, en dat gebeurde ook. Maar sinds dien gaat ze echt bergopwaarts! Ze is daarna niet meer gevallen en ben zo trots op haar! Ze komt echt van zoooo ver, maar ze vecht zo hard en wilt zo graag haar best doen! <3


Willemina_L schreef:
Wat geweldig! Ik blijf fan van jou en je paarden, je rijdt ze zo ontzettend vriendelijk en eerlijk.

Dankjewel! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Photograph

Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:42

Wat een leuke combinatie zijn jullie!

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Avalanche

Berichten: 15878
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:57

Foto 5 ziet er echt onwijs fijn uit. Jullie komen er wel met zijn tweetjes. Het ziet er vriendelijk uit, en eerlijk gereden. Ik mis nog wat ontspanning bij jou, voornamelijk je bovenbenen en je schouders, maar dat komt ook allemaal wel. Je hebt volgens mij prima les, aan je vooruitgang te zien :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Shire Pluis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:12

Wat een super gaaf paard <3 .

Persoonlijk zou ik wel een doel stellen voor je wedstrijd, mijn ervaring is dat ik dan echt de motivatie behoud in de oefeningen en veel geconcentreerder rijd. Moet wel erbij zeggen dat alleen onderling rijd maar ook met de lessen stel ik doelen :) .

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:18

pluis!!! onwijs leuk om hem eens zo te zien! tijdens de buitenrit toen ik met je bijrijdster meekwam was hij al zo lief en groot! :D

zo te zien gaat het de goede kant op! je rijdt met veel rust en respect naar pluis als ik de foto's mag geloven :-)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 16:36

Avalanche81 schreef:
Foto 5 ziet er echt onwijs fijn uit. Jullie komen er wel met zijn tweetjes. Het ziet er vriendelijk uit, en eerlijk gereden. Ik mis nog wat ontspanning bij jou, voornamelijk je bovenbenen en je schouders, maar dat komt ook allemaal wel. Je hebt volgens mij prima les, aan je vooruitgang te zien :)


Heb pas 2x les gehad haha!
1x helemaal in het begin omdat ik wou weten of ik het juist aanpakte :) en vorige week voor de 2e keer om de proef te oefenen met begeleiding.
Vanaf nu wil ik vaker gaan lessen met Pluis, ze kon de les nu net aan uit lopen, was daarna wel helemaal leeg maar even lekker 2 dagen vrij doen dan wonderen :)

Klopt inderdaad, ik wil te veel helpen, waardoor ik verkramp, moet leren haar het zelf te laten doen op minimale hulpen. Probleem is dat ik dan weer teveel ontspan en net gekookte spagetti ben die overal heen slingerd :+ dat helpt zo'n jong paard allebei niet, dus groot leerpunt voor mijzelf!


Djeradalover schreef:
Wat een super gaaf paard <3 .

Persoonlijk zou ik wel een doel stellen voor je wedstrijd, mijn ervaring is dat ik dan echt de motivatie behoud in de oefeningen en veel geconcentreerder rijd. Moet wel erbij zeggen dat alleen onderling rijd maar ook met de lessen stel ik doelen :) .


De hoofdreden dat ik ons heb opgegeven is zodat ik zelf weet een trainings doel had.. Pluis kon geen gebrokenlijn tot x, ze kon niet a afwenden, dat was allemaal veel te kort in de wending, nu 3 weken later kan ze het wel! *D

Mijn doelstellingen voor donderdag is dat ze mee gaat de trailer op en ook weer mee naar huis wilt!
En dat we op terrein gewoo lekker de baan rond komen zonder dat ze al te kijkerig is, want dat doet ze en dan let ze niet meer op haar benen en valt ze :') dus doel: ontspannen rondrijden zonder val partijen! *D



pimaude schreef:
pluis!!! onwijs leuk om hem eens zo te zien! tijdens de buitenrit toen ik met je bijrijdster meekwam was hij al zo lief en groot! :D

zo te zien gaat het de goede kant op! je rijdt met veel rust en respect naar pluis als ik de foto's mag geloven :-)



Hey wat leuk!! Hoe gaat het met jou haf? De strepen nog uit haar staart gekregen voor de keuring? ;)

Toen jij mee was zat ik er inderdaad net weer paar weken op, wat een verschil al he? :) het is een grote lieverd!!
Kom je binnenkort weer keertje mee naar het bos? ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:50

Nadiine__x schreef:
Hey wat leuk!! Hoe gaat het met jou haf? De strepen nog uit haar staart gekregen voor de keuring? ;)

Toen jij mee was zat ik er inderdaad net weer paar weken op, wat een verschil al he? :) het is een grote lieverd!!
Kom je binnenkort weer keertje mee naar het bos? ;)


het is al een heel stuk minder, haha! en yes ik ga weer eens mee! trailer laden gaat nu erg netjes dus dat durf ik wel haha. imara is een draak, maar stapje voor stapje komen we er wel :-) net als jullie!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 00:05

Whieee Pluisje uitgelicht!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 05:35

Granoek schreef:
Whieee Pluisje uitgelicht!


*\o/* :Z

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:42

Knappe Pluis :D
Jouw balans zal vanzelf ook wel beter worden naarmate die van haar beter wordt. Die wiebelige paarden zijn nou eenmaal niet makkelijk uit te zitten :) Heel veel succes (en plezier!!) donderdag!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elleen, GabberGill, GrapeshotBot, Saintelette en 40 bezoekers