Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 12:22

:(:)

Bijbaantjes.. het moet gebeuren soms!

Maandag begin ik met elke doordeweekse avond 2 uurtjes schoonmaken bij een school.. Om de zondag werk ik in een dierenwinkel. Dus een andere auto en eindelijk een kamer huren is onderweg!

Hoe komen/kwamen jullie rond?

p.s iemand enig idee hoeveel ik ongeveer zal verdienen? zal het maandag vragen maar vind dat lastig om direct te vragen.

Dunja


Anoniem

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:27

Even hard: met om de week 10 en 18 (gok ik?) uur in de week werken en verder geen inkomsten gaat het lastig worden om een kamer te betalen en een auto te onderhouden. Ik werk in de zomervakanties hard om mijn spaarreserves aan te dikken en doe verder freelance klussen naast mijn studie, maar ik moet echt lenen om alles te kunnen betalen. Nu ik weer thuis woon valt het mee, maar toen ik nog op mezelf woonde en huur moest aftikken kon ik echt niet anders. Mijn enige grote kostenpost op dit moment is de auto, en daar heb ik zelfs nog het geluk mee dat ik de vaste lasten ervan deel met mijn ouders en zusje omdat het niet alleen mijn auto is.

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 12:28

Emmaa_ schreef:
Even hard: met om de week 10 en 18 (gok ik?) uur in de week werken en verder geen inkomsten gaat het lastig worden om een kamer te betalen en een auto te onderhouden. Ik werk in de zomervakanties hard om mijn spaarreserves aan te dikken en doe verder freelance klussen naast mijn studie, maar ik moet echt lenen om alles te kunnen betalen. Nu ik weer thuis woon valt het mee, maar toen ik nog op mezelf woonde en huur moest aftikken kon ik echt niet anders. Mijn enige grote kostenpost op dit moment is de auto, en daar heb ik zelfs nog het geluk mee dat ik de vaste lasten ervan deel met mijn ouders en zusje omdat het niet alleen mijn auto is.


Ik kom makkelijk rond en kan op kamers/studio. Maar daar ging het niet om!

Lees: paard, auto en kamer. Als je maar graag genoeg wil.

Dunja

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:30

Toen ik studeerde werkte ik bij de Albert Heijn. Geloof dat ik daar ongeveer 7,50 per uur verdiende, maar daar kwamen nog wel toeslagen en personeelskorting boven op. Al met al vond ik dat een prima salaris. Ik kon er alleen na mijn opleiding maar 2,5 uur maken en ja, dat schiet natuurlijk niet op. Toen woonde ik nog wel thuis.

Nu woon ik op mezelf en heb ik een eigen auto, maar werk ik wel 36 uur per week om dat te kunnen betalen in een magazijn, totdat ik een baan kan vinden in mijn vakgebied.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:30

ik heb een bijbaantje voor paar uurtjes als scooterbezorger, zijn korte diensten en ongeveer 12 uur in de week.
5.50 bruto per uur is minimum ongeveer bij 19 jarige

en nog 1 ergens voor 3 a 6 uurtjes en dat is 6,00 per uur.

het is zeker niet genoeg om rond te komen daar moet ik mijn stufi echt wel voor nodig hebben nu ik op kamers woon. toen ik nog thuis woonde was dit genoeg.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:31

In dat geval komt er bij mij ongeveer 300 euro per maand binnen aan freelance klussen (soms een maand niet en dan de maand erna een grotere klus dus gemiddelde), daarnaast nog een lening van 650 euro. Daarvan gaat 400/500 euro op mijn spaarrekening (ik ga in februari een half jaar naar het buitenland dus ben nu afhankelijk van lenen om daarvoor te kunnen sparen). De rest gebruik ik om mijn vaste lasten mee te betalen voor zover ik die heb, dus vooral de auto. De rest blijft op mijn lopende rekening staan om leuke dingen mee te kunnen doen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:32

20 jaar, zo'n 7,50 euro per uur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:35

Ik ben bijna 20, en verdien 5,30 per uur. Ik ga, nu ik weer terug ga studeren, waarschijnlijk 6-9 uur werken. Verder krijg ik nog een aanvullende beurs en ik leen erbij.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:36

Ik ben 19 en verdien ongeveer 6 euro bruto. Verder geen reiskosten vergoeding.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:36

Ik ben 23, werk al 6 jaar in een Carrefour, werk gemiddeld 20-25u voor 5 dagen en word zo'n 12 euro per uur betaald (ik begon aan 10 euro per uur). Mijn kilometers ernaar toe worden verhefd, en de late shifts krijg ik dubbel betaald :)

Ik weet dat ze studenten véél minder betalen in NL, maar ik zou persoonlijk echt niet mijn huis uitkomen voor nog net geen minimumloon :=

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:38

Annettu_ schreef:
:(:)

Bijbaantjes.. het moet gebeuren soms!

Maandag begin ik met elke doordeweekse avond 2 uurtjes schoonmaken bij een school.. Om de zondag werk ik in een dierenwinkel. Dus een andere auto en eindelijk een kamer huren is onderweg!

Hoe komen/kwamen jullie rond?

p.s iemand enig idee hoeveel ik ongeveer zal verdienen? zal het maandag vragen maar vind dat lastig om direct te vragen.

Je loon staat toch op het contract dat je ondertekent?

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 12:39

Zag ik niks op staan, alleen over loonheffingskorting.

Dunja


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:43

Dan zal je het moeten navragen. Maar ik vind het raar, eigenlijk kunnen ze je nu geven wat ze willen en heb je daar weinig op te zeggen aangezien je het contract al getekend hebt :=

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 12:44

Dan stop ik toch gelijk haha

Dunja

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 12:44

Quebelle schreef:
Dan zal je het moeten navragen. Maar ik vind het raar, eigenlijk kunnen ze je nu geven wat ze willen en heb je daar weinig op te zeggen aangezien je het contract al getekend hebt :=


Excuses trouwens ! Heb nog geen contract getekend, die krijg ik eer deze dagen in huis,.

Dunja

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:44

Toen ik nog bij de AH werkte, elke zondag, van 09:00 tot 18:15 op de broodafdeling verdiende ik zo'n 600 euro per maand.
Dat tikt lekker door dus ;)

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:52

@Annettu, dan moet je even kijken of het erop staat en anders navragen voor je tekent :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:55

Goed dat je naast je studie wil gaan werken maar rondkomen (huur, collegegeld, eten, kleren, zorgverzekering, en nog een auto) daarvan vind ik knap, dat gaat niet lukken vrees ik.

Zelf werk ik een dag in het weekend (lange weekenden en vakanties meer) en daar kan ik net de huur van betalen. Ik werk bij de Lidl en ze betalen me als 20 jarige 7,50 per uur en zon- en feestdagen zelfs dubbel. Vanaf september ga ik misschien voor 10 euro per uur zo'n 4 uur per week nog op de uni werken, en als ik daar niet voor wordt aangenomen ga ik wrss wat extra uren maken bij de Lidl.
Maar vergeet niet, natuurlijk moet er wat geld worden verdient maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat je lekker in je vel zit en het naar je zin hebt. Zorg ervoor dat jet niet te veel wordt met werk erbij.
Laatst bijgewerkt door welshfan97 op 03-09-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

/3

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 13:00

welshfan97 schreef:
Goed dat je naast je studie wil gaan werken maar rondkomen (huur, collegegeld, eten, kleren, zorgverzekering, en nog een auto) daarvan vind ik snap, dat gaat niet lukken vrees ik.

Zelf werk ik een dag in het weekend (lange weekenden en vakanties meer) en daar kan ik net de huur van betalen. Ik werk bij de Lidl en ze betalen me als 20 jarige 7,50 per uur en zon- en feestdagen zelfs dubbel. Vanaf september ga ik misschien voor 10 euro per uur zo'n 4 uur per week nog op de uni werken, en als ik daar niet voor wordt aangenomen ga ik wrss wat extra uren maken bij de Lidl.
Maar vergeet niet, natuurlijk moet er wat geld worden verdient maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat je lekker in je vel zit en het naar je zin hebt. Zorg ervoor dat jet niet te veel wordt met werk erbij.



Qua financiën gaat het prima lukken. Maar toch bedankt voor je mening!

Dunja

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:19

Ik werkte vorig jaar zo'n 14 uur per week bij domino's, uurloon voor loonbelasting (betaalde ik niet, verdiende ik te weinig voor :') ) 6,60 (en ik had een leidinggevende functie, 19-jarige). Ik kreeg geen extra's.

Nu werk ik daar nog een paar uurtjes per week (niet noemenswaardig is back-up), mijn hoofdbaan is nu fabrieksmedewerker. Verdien ik momenteel 11,68 per uur, maar werk alleen in de weekenden en dan krijg je 50% extra, dus 17.52 per uur. Ik heb zo veel geluk dat ik deze baan heb gevonden! Want dat verdiend niemand die ik ken. Als ik positief wordt beoordeeld gaat mijn loon naar (afhankelijk van de werkzaamheden die dag) naar 13,20 en 14,98 per uur, nog exclusief die 50% dus. Daarnaast krijg ik een vergoeding voor mijn maaltijd en reiskostenvergoeding.
Echter is dit werk niet gegarandeerd. Ze kunnen me dus ook 3 weken niet inplannen = 3 weken geen geld (werk voor een uitzendbureau). Vandaar dat ik domino's als back-up houd.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:49

Ik heb tijdens mijn studie 20 uur per week bij Ziggo gewerkt. Zondag was altijd 211%. Op den duur ben ik daar gestopt (vanwege stage). Een jaar lang heb ik 8 tot 10 uur gewerkt (horeca en een autorijschool) omdat ik 32 uur stage had. Na dat jaar weer 20/24 uur, maar dan in de gehandicaptenzorg.

Loon was bij ziggo en gehandicaptenzorg iets boven de 10 euro (en dan nog toeslagen er bovenop). Horeca en autorijschool was echt veel minder (7 euro?).

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoeveel verdien jij met je bijbaan? ( aan alle studenten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:01

Ik verdien 10.98 per uur en werk gemiddeld zo'n 8 uur per week (of dat is iig de planning :P ). Ik geef wekelijks door wanneer ik kan werken: in drukkere weken minder en in rustige meer. Het is wel een 0-uren contract.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:08

Ik werk gemiddeld zo'n 16 u in de week naast studie en verdien dan rond de 650 euro. In de vakanties werk ik 32 tot 40 uur dus dat tikt lekker aan. Scheelt dat wij werktijden hebben tussen 6.30 sochtends tot 3.30 snachts dus heb veel wisselende tijden en genoeg tijd voor paard/eigen huis/studie.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers