Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:16

Ik volg even! Klitteband of elastisch maakt voor mij niet uit maar het wordt met de dag moeilijk om broeken te vinden zonder silicone en leder :(

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:37

Dancer schreef:
In het tentenkamp bij Epplejeck zijn deze rijbroeken in overvloed te vinden en tegen outlet prijzen


Yup oude meuk genoeg daar. In overvloed!

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:41

Tentenkamp in drachten.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:42

Ik zou de outlets in de gaten houden. Bij een zaak bij mij in de buurt, Vrielink, laatst een super nette Cavallo voor 17,50 weggehaald. Ik hou ook van een ouderwetser model!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:58

Ik heb zelf destijds 2 broeken bij ruitersport ruinen gekocht, hele fijne stof, geen fratsen maar ook geen klittenband, een soort van tregging is het, waren ook niet zo duur toen.
Heb de ene laatst verkocht en de ander ga ik denk ik toch verkopen, de broeken zijn mij te kort, voor jou dan wel weer ideaal.
Wel jammer want ze zitten zo ontzettend fijn!


Afbeelding

De linker op de foto is het, merk weet ik eigenlijk niet eens.
Ik weet trouwens niet welke maat je zoekt maar de middelste van de foto heb ik te koop staan momenteel, is ook een effen broek zonder gekke dingen, met rits en klittenband bij de enkels, van Harry's horse.

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Re: Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:07

Ik heb net een nieuwe Rijbroek gekocht van Anky met klittenband en zonder leren zitvlak of kniestukken. Had al 4 jaar niet meer gereden en hoorde ook al dat alle rijbroeken tegenwoordig met elastiek zijn haha.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:41

Bedankt voor de aanbiedingen, heel erg lief ! Maar een broek pas ik liever eerst even :o Ik woon ook in België dus dan is het nogal een heen-en-weer gedoe.

De tentenkamp in Drachten is super interessant maar het is een heel stuk rijden voor mij helaas :(
Moest de epplejeck in eindhoven of breda een tentenkamp hebben dan zou het al makkelijker gaan.
Divoza is misschien nog wel haalbaar. Maar ik kan al veel met de merken die hier voorbijkomen, bedankt !

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:49


lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:59

Laurievc schreef:
Ik volg even! Klitteband of elastisch maakt voor mij niet uit maar het wordt met de dag moeilijk om broeken te vinden zonder silicone en leder :(


Nou idd. Pas bij EJ gelukkig een Pikeurbroek gevonden zonder leder of silicone. Normaal vind ik ze te duur maar gelukkig met flink korting.
Heb ook nog een paar Easy Rider broeken bij Divoza vandaan. (Op de site alleen met ledere zitvlak maar in de winkel destijds ook zonder). Maar die gaan nu wel beetje oud worden dus blij dat ik er nu een broek bij heb

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:13

xLissy schreef:
Ik ben ook altijd opzoek naar dit soort broeken, dus zal de suggesties uit dit topic zeker na gaan! Ik heb vrij lange benen en smalle heupen, dus als de lengte goed is pas ik 2 keer in de broek |o Ook heb ik smalle enkels, waardoor broeken met elastiek eigenlijk altijd te los zitten. Doe mij maar een rijbroek met klittenband.


Ik heb daardoor altijd Kentucky lengtemaat. Aanrader.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:30

Sinds een paar maanden heb ik een erg fijne rijbroek van het Duitse merk ELT/Waldhausen, gekocht bij de Welkoop (in het zuiden is dat de Boerenbond). Vergelijkbaar met de broeken van Mondoni, die ik ook al jarenlang heb, maar ik wilde eens wat anders. ELT heeft een zwarte met grijs kunstleren zitvlak die ik erg mooi vind en nu dus ook heb.

Ze zijn er ook zonder kunstleren onderdelen én ze hebben 'gewoon' klittenband aan de onderkant. Leuk prijsje: de mijne was 50 euro, zonder kunstleer zijn ze 40 euro.

https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/v ... rt_1147190

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:50

De Kenia van Divoza. Heb ik 29 euro voor betaald. Is ook van ribstof en heeft een tamelijk lange beenlengte (voor mij eigenlijk te lang)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:16

Ik mis de klittenband ook! :7
Die stukjes stof zijn altijd veel te breed en schuiven en schuren. Zucht.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:49

ZarcoTje schreef:
Jester_ schreef:
Waarom zou je nog klitteband willen? :')


Ik heb altijd met klitteband gereden en ken niet anders :+ Heb al rijbroeken gepast met de elastiek en ik irriteerde me er al mateloos aan :o Veel rijbroeken zijn voor mij ook te lang want ik ben niet zo groot, dan is een elastiek ook heel onhandig


Ik ben ook niet zo groot en vind daarom klittenband heel onhandig. Moet altijd de broek omhoog trekken aan de onderkant, omdat dan mijn jodhpurs niet meer dicht gaan en dan zit er zo'n dikke "prop". Heb ik met die dunne stoffen onderkant geen last van.

Verder raad ik je ook aan naar het Tentenkamp van EJ te gaan. Stapels "ouderwetse" rijbroeken .

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:48

Laatst twee hele simpele van Mondoni (Kenia) gekocht bij de Divoza maar die zijn alweer versleten en zitten ook niet heel fijn bij mij...ik zoek gewoon een soort Eurostar Klara van vroeger maar onmogelijk inderdaad...

Ik volg ook even :)

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:35

xLissy schreef:
Ik ben ook altijd opzoek naar dit soort broeken, dus zal de suggesties uit dit topic zeker na gaan! Ik heb vrij lange benen en smalle heupen, dus als de lengte goed is pas ik 2 keer in de broek |o Ook heb ik smalle enkels, waardoor broeken met elastiek eigenlijk altijd te los zitten. Doe mij maar een rijbroek met klittenband.


Easyrider valt lang en dit merk heeft ook lengtematen. Echter hebben zij niet meer zonder klittenband. Houd er rekening mee, dat deze broeken echt gaan verdwijnen. Net zoals dat heel veel broeken nu siliconen hebben. ;( Easyrider heeft wel modellen zonder kunstlederen zitvlak of siliconen. :j

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:42


c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:58


Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:00


Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:28


moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:31

ik vind juist dat hedendaagse broeken zo laag zitten, ik heb de brede rand juist liever óver mijn buikje heen in plaats van er net onder, mooi te accentueren

xSagan
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:24

Jacquel schreef:
De Kenia van Divoza. Heb ik 29 euro voor betaald. Is ook van ribstof en heeft een tamelijk lange beenlengte (voor mij eigenlijk te lang)

Deze ga ik zelf ook onthouden, scheelt toch weer in de portemonnee en was ook voor mij inderdaad 1 van de weinige broeken die goed zaten en lang meegingen.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:37

Ik heb meerdere broeken van Eurostar, hetzelfde model in meerdere kleuren. De oudste is intussen 13 jaar en die is nu toch wel echt op. Ik vol goede moed naar de Epplejeck maar nee dat model wordt niet meer geleverd. Ik heb nu een broek van ER met zo'n elastieken enkelding en hij zit prima!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:07

Welke maat zoek je? Ik heb nog nieuwe rijbroeken van HH thuisliggen. Maat 44 en 46. Zijn wel lichte kleuren, maar met klittenband, geen poespas en ze zitten heerlijk. Ik had ooit eens een 5 voor mezelf gekocht, en ik pas van maat 42 tot 46, maar zelfs de eerste is nog niet versleten, en nr 2 heb ik gebruikt met schilderen. Dus tja, voordat ik nr 3 verslijt zijn we 10 jaar verder.
En met steekzakken. Ik wil geen broeken zonder zakken.

Rachelle_99
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17
Woonplaats: Brabant

Re: Bestaan ze nog ? Rijbroeken van 'vroeger' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:57

Ook ik mis de klittenband ontzettend erg, zat toch echt prettiger vond ik. Je ziet tegenwoordig ook bijna geen broeken met ruitjes meer, een paar jaar geleden liep ook iedereen daarmee. Tegenwoordig zit er inderdaad op iedere broek glitter of steentjes of iets dergelijks