Kies van puppy afgebroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 08:55

Ik zie net in de bek van mijn pup van 4 mnd oud een kies die stuk is. Is ook rood.

Kan ik tot maandag wachten of zou ik al moeten bellen naar weekend dienst.

Hij heeft er geen last van. Ligt aan een botje te kauwen en net een bak eten op. :j

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:01

Dat hij wel eet betekend natuurlijk niet dat hij er dan dus ook perse geen last van heeft.

Ik zou gewoon even naar de da bellen om te vragen hoe of wat. Bellen kost niks

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:01

Moeilijk want ech stuk dus in 2en en open wond kan best vlot een ontsteking in komen. Pups nemen meestal allerlei gekke dingen in hun bek. Ik zeg niet dat je kan wachten omdat hij er geen last van heeft maar durf ook niet te zeggen dat het verstandig is om te wachten. Oftewel ik zou in elk geval er een belletje aan wagen.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:10

Honden beginnen vanaf 4 maanden met wisselen. Het lijkt me dat dat de meest logische verklaring is...

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:28

Is de kies echt afgebroken, zit er nog een stukje in zijn mond?
Dan zou ik de dierenarts even bellen.

Is de hele kies eruit kan het ook van het wisselen zijn. Mijn pup van 4 maanden heeft ook een fietsenrek in zijn mond. Dan zou ik de dierenarts niet bellen maar wel het in de gaten houden.

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:36

kiesjes laten soms eerder los dan dat de originele kies gegroeid is, mogelijk zie je nog een stukje tandvlees dat vanzelf gaat wijken als de originele kies gaat groeien.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:49

Pups beginnen inderdaad rond 4 maanden met wisselen:
Snijtanden: 3-5 maanden leeftijd
Hoektanden: 4-6 maanden leeftijd
Kiezen: 4-5 maanden leeftijd

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 16:05

Heb gebeld.

Maandag even naar da. Hoefde nu niet te komen.als hij niet meer eet of als het dik wordt weer bellen.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:12

Goed dat je hebt gebeld met de dierenarts.
Zit er nog een stukje kies in demond of is de kies er helemaal uit?

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:24

Het geeft niks, misschien mag je het een beetje poetsen vanavond. De kies die nu doorkomt drukt een evt stukje er wel mee uit en de wortels zijn net als bij ons opgelost dus dat blijft niet achter op zijn leeftijd.

Opletten dat er geen abces komt, beetje bloeden kan geen kwaad wanneer hij een bot oid kauwt.

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:25

Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:30

Kabayo schreef:
Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?


Geen spoed nummer? Ik hoef geen da die niet bereikbaar is, dieren worden niet tussen 9 en 5 ziek of aangereden..

Faculteit Utrecht kan je altijd bereiken.. doet spoed voor dierenartsen in prov. Utrecht..

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 19:31

Kabayo schreef:
Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?


Geen 1 met een bandje met spoednummer?

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:40

simongek schreef:
Kabayo schreef:
Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?


Geen 1 met een bandje met spoednummer?

Zover ik weet niet..

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:48

Kabayo schreef:
simongek schreef:

Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?


Geen 1 met een bandje met spoednummer?
Zover ik weet niet..



ik kan gewoon het nummer van mijn eigen dierenarts bellen, dat staat automatisch doorgeschakeld naar de dienstdoende praktijk

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:21

Kabayo, jij woont behoorlijk bij mij in de buurt. Alle dierenarts daar hebben gewoon een spoedbandje met dienstdoende dierenarts die je kan bereiken.

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:28

Kaus schreef:
Kabayo, jij woont behoorlijk bij mij in de buurt. Alle dierenarts daar hebben gewoon een spoedbandje met dienstdoende dierenarts die je kan bereiken.

Maar het is geen spoed

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:31

Je hoeft niet meteen langs te komen. Vaak bel je de dierenarts op z'n mobiele telefoon en krijg je gewoon telefonisch advies.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:46

Kabayo schreef:
Kaus schreef:
Kabayo, jij woont behoorlijk bij mij in de buurt. Alle dierenarts daar hebben gewoon een spoedbandje met dienstdoende dierenarts die je kan bereiken.

Maar het is geen spoed

Als het geen spoed is ga je gewoon tijdens openingstijd naar je da praktijk ( :o? )

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:20

Kabayo schreef:
Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?



Dat lijkt mij zeker wel spoed. Overleg in ieder geval. Dan weet je wat.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:01

Kabayo schreef:
Ik heb een pup met ontstekingsremmers. Die heeft helaas last van overgeven, een van de bijwerkingen. Ik wil ook graag de dierenarts bellen, maar alles in de buurt is gesloten. En nu?


Eens 1x overgeven is idd geen spoed ook niet bij een pup. Echter als hj geen eten binnen kan houden of zelfs water eruit gooit dan is het spoed. Zeker bij een pup die hebben echt eten nodig ;)
Wat je wel kan doen is nog kleinere porties voeren verspreid over de dag. Hoe minder ze binnen krijgen per keer hoe minder zwaar de maag belast wordt.

Een ontstekingsremmer krijgen ze ook niet voor niets natuurlijk dus kan overgeven niet ook nog komen door het probleem waarvoor hij die medicijnen krijgt?

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 00:51

Nee nee de hond is kreupel zonder aanduidend probleem. Ze heeft helemaal geen pijn. We moesten een week de pillen proberen, bij geen verbetering röntgen foto's laten maken. In mijn ogen geen spoed. Er is niemand in levensgevaar

Trouwens, 2x overgegeven gisteravond
Bel morgen wel eens

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 00:55

Strak plan, op zondag. Pro tip doe dat ná een uur of elf 's avonds, en vertel dan dat je hond eergisteren twee keer heeft overgegeven. Ik weet zeker dat de dienstdoende dierenarts zal overlopen van medeleven en sympathie....

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 07:20

Kuggur schreef:
Strak plan, op zondag. Pro tip doe dat ná een uur of elf 's avonds, en vertel dan dat je hond eergisteren twee keer heeft overgegeven. Ik weet zeker dat de dienstdoende dierenarts zal overlopen van medeleven en sympathie....


Nou idd. Ik snap niet zo goed dat je eerst aangeeft dat er geen da bereikbaar is en als er dan wordt gezegd dat ze vast een een nummer hebben op het antwoordapparaat is het niet meer nodig.

Waarom niet even bellen en het voorleggen? Dan wist je wat.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kies van puppy afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:51

Ik zou voor 2x braken geen spoeddienst bellen hoor.
Er word hier wel heel makkelijk geroepen dat bellen niks kost, er zijn dierenartsen die een telefonisch consult rekenen en ik denk niet dat het lang duurt voor meer dierenartsen daarvoor gaan kiezen.