Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:02

Hier in de UK veel minder last van, ik erger me inderdaad altijd helemaal dood als ik in Nederland rij :+


Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:15

Snel na mijn werk nog even een krachtronde van 50 minuten gedaan. Nu lekker een bankavond, maar... de burpees staan ook nog op het programma. Eerst mijn eten even laten zakken.

Bambolina het lijkt me echt bizar om opeens zoveel gewicht kwijt te zijn. Kun je al zien hoe het is geworden?

Karuna,werken in de tuin is ook een goede workout toch? Na een paar dagen rust kun je er straks weer tegenaan.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:19

Engelse zijn veel duidelijker op de weg! Vind ik ook! Ideaal!

[o]

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:52

Needje schreef:
Ohjaaa richting aangeven. Blijkbaar niet nodig. Dat mensen onnodig op de rem moeten omdat ze niet weten wat je gaat doen maakt niet uit. Dat is hun probleem.
Pfff

Richtingaanwijzers zijn tegenwoordig een extra optie op je auto. :j
En volgens mij een dure ook, gezien meer dan de helft het niet heeft. :+

Ik mag morgen weer sporten, heb wel veel zin in de groepslessen volgende week, dat motiveert meer dan alleen sporten.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:02

Oef ja richting aangeven.. Ik ben er altijd heel secuur in maar had vandaag ook weer een pipo die het een goed idee vond om van baan te wisselen op de snelweg zonder even richting aan te geven. Zat er bijna bovenop :=

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:21

Emmaa_ schreef:
Oef ja richting aangeven.. Ik ben er altijd heel secuur in maar had vandaag ook weer een pipo die het een goed idee vond om van baan te wisselen op de snelweg zonder even richting aan te geven. Zat er bijna bovenop :=

Dat, en knipperen met je lampen/eens de toeter gebruiken wordt ook niet begrepen. Toeter eigenlijk nooit, maar dit soort dingen zijn gevaarlijk en irriteer ik me vreselijk aan, dus dan wel. En bij een normale auto valt het dan nog wel mee, maar als je t nooit doet, een vrachtwagen (of ander zwaar voertuig) kan nooit zo snel remmen. Of als iemand totaal niet oplet, bijv met een telefoon, ook levensgevaarlijk

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:53

Ja, gmb ís hartstikke leuk en heul zwaar. Ik ben gewoon aangestoken door mijn pt, die is enorm gmb-fan en heeft me bestookt met filmpjes :+
Zoals ik al eerder in het topic opperde, lijkt het erop dat ik gewoon wat heb met lichaamsbeheersing, balans en kracht. Maar ik ben nog erg zoekende hoor, misschien is het over drie maanden anders?

instagram: @dorien_66

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:26

Hebben jullie tips voor motivatie?
Op een of andere manier bedenk ik zondag wat ik allemaal ga doen maar lig ik de rest van de week op de bank.
Echt zonde want ik vind sporten wel super leuk!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:28

Gewoon gaan en jezelf schop onder billen geven? Je hebt zin of niet. Geen zin is misschieb bedenken waarom niet?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:01

@ Lies, denken aan je doel als je wilt gaan sporten? :P

Mensen die geen richting aan geven zijn heel irritant :')

GMB ziet er echt wel heel leuk uit! Ik mag vanmiddag aan de slag, schema is binnen dus we kunnen aan de bak :)

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:03

Dat vind ik dan toch weer een voordeel dat ik me moet opgeven om te trainen. Dan ga je ook gewoon. (ik wel iig)
Misschien gewoon in je agenda zetten met een alarm. En dan gewoon braaf je spullen pakken en gaan. :D
Als je eenmaal gaat komt de motivatie vanzelf weer.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:05

Opnames voor GLD Sport, zwemmen.
Ze gaan normale mensen filmen die meer willen sporten, training geven door een bekende sporter.
Ik dacht word toch niet uitgekozen en ja hoor :+

Vanochtend gesprekje gehad met een voedingscoach in opleiding :) Eet nog niet eens vreselijk veel, maar veeeeeeeelste weinig groenvoer en fruit. Dus knop op, schema gemaakt en knallen :)


Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:06

Goed bezig!
Ik vind voeding ook echt heeeeeel lastig.

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:55

liespower94 schreef:
Hebben jullie tips voor motivatie?
Op een of andere manier bedenk ik zondag wat ik allemaal ga doen maar lig ik de rest van de week op de bank.
Echt zonde want ik vind sporten wel super leuk!


Zijn er geen groepslessen waar je aan mee kan doen?

Ik ga nu 3x per week een groepsles doen en 1x zelf sporten.
En als ik dan die 1e keer zelf sporten oversla is dat niet zo erg, want dan ben ik alsnog 3x geweest.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:13

liespower94 schreef:
Hebben jullie tips voor motivatie?
Op een of andere manier bedenk ik zondag wat ik allemaal ga doen maar lig ik de rest van de week op de bank.
Echt zonde want ik vind sporten wel super leuk!

Een sportmaatje zoeken? Helpt mij als ik minder zin heb. Of indd groepslessen/inschrijven voor lessen of iets, zodat je toch moet gaan.

Hoe komt het dat je weinig motivatie hebt? Misschien dat je dan wat aan de oorzaak kan doen.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:20

Niet op de bank gaan zitten maar meteen door gaan? Of inderdaad afspraak maken met sportmaatje/trainer?

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:07

Ik ga bij voorkeur zo vroeg mogelijk op de dag, dan ontbreekt het me eigenlijk nooit aan motivatie. Hoe later op dag, hoe minder zin ik heb om te gaan.

Verder hou ik juist niet van groepslessen en doe eigenlijk alles alleen. 1x per anderhalve week heb ik privéles.

instagram: @dorien_66

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:04

Je zegt dat je zondag bedenkt wat je gaat doen. Plan dat in op papier. Pak je agenda erbij (of koop een agenda) en plan de hele week in wat je gaat doen. Het is moeilijker om iets niet te doen als het op papier staat, dan als het gewoon 'een gedachte' is. Verder: neem je sporttas mee naar school/werk, zodat je vanuit daar meteen kunt gaan. Dan krijg je niet de kans om ook echt op die bank te gaan hangen ;) .

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:48

Mag ik mij ook melden?

Sport al een poosje ongeveer 3 x per week. Helaas niet super begeleiding. Maar ben toch al 25 kilo kwijt. Dus zal wel iets goed doen.

Gisteren met mijn vriend meegeweest naar zijn sportschool. Trainer wou mij wel even helpen. Mennn! Wat een spierpijn. Helaas woont mijn vriend een uur rijden van mij vandaan.

Maar neem de tips natuurlijk wel mee.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 16:02

Oef, een paar dagen afwezig en ik moet 2 pagina's bijlezen. :=

Jeanine, het is altijd even slikken als de resultaten tegenvallen.
Meer konijnenvoer eten dus. ;)

Joysie, ik vind het ook erg lastig om in te schatten hoeveel ik moet eten nu ik sport. Vanavond ga ik daar dus naar vragen bij de fitnesscoach.
Wat fijn dat het sporten zijn vruchten afwerpt, je bent goed bezig!
Ik gebruik eiwit om mijn spieren te ondersteunen en ik vind het makkelijk te gebruiken icm een shake/smoothie. Ik ontbijt of lunch er nu standaard mee. Ik heb nu Whey perfection van Body&fitshop maar als deze op is wil ik graag Smart protein aangezien daar minder koolhydraten in zitten.

Frost, leuk dat je ook Xcore gaat doen. *Xcore-boks!* ;) Ik ben benieuwd hoe je het vindt.
Wat jammer dat je voorlopig even niets te rijden hebt, ga je ook niet kijken naar een ander paard dat je kunt bijrijden?

Welkom gribaldi. :wave: Wat leuk dat je erbij komt. Succes met je trainingen! Heb je een specifiek doel voor ogen?

Bambolina, fijn wat van je te horen na de operatie! Er is wel flink veel vanaf gegaan. Hoe gaat het nu met je? Hopelijk gaat het herstel voorspoedig. :(:)

Renske, leuk dat je zo gemotiveerd bent. Je plan ziet er goed uit, lekker actief. :j

Irkoontje, die frustraties moet je soms ook even kwijt, heel herkenbaar en begrijpelijk. :(:)

loez, wat vervelend dat je die migraine hebt. Heb je daar vaak last van?

liespower, na mijn inzinking van maandag had ik vandeweek ook absoluut geen zin meer om te sporten, maar ik ben wel 'gewoon' gegaan. Verstand op nul en vooruit met de geit.
En wat Dorien en Unique zeggen doe ik ook: op dagen dat ik vrij ben ga ik direct 's ochtends. Thuis doe ik al mijn sportkleren aan en ga direct na het ontbijt die kant op. Ook vind ik het fijn om de week vooraf op een rijtje te hebben wat ik wanneer ga doen, dan stel ik me daarop in.
En daarnaast weet ik ook dat het voor mij nu of nooit is: na alle mislukte pogingen ben ik altijd weer aangekomen en dat kan ik me nu echt niet meer veroorloven, als ik nu niet ga da weet ik niet wat mij nog wel van het vet gaat af helpen.

welkom, love_western. :wave:
Wat knap dat je al zoveel kwijt bent, ik hoop dat ik ooit zover kom. Wat jammer dat jullie zover van elkaar af wonen, maar het is fijn dat je even geholpen bent.

Na afgelopen maandag en al jullie lieve reacties ben ik dinsdagochtend gewoon weer naar Xcore gegaan en woensdagavond hebben we weer krachttraining gedaan. Beiden ging heel lekker, ik had zelfs een beetje spierpijn.
Gisteren ben ik niet geweest want de scholen gaan weer beginnen dus ik heb de afgelopen dagen weer de klas klaargemaakt voor aankomende maandag.
We hebben straks om 18:00 een afspraak met onze fitnesscoach voor een tussenmeting, ik vind het echt zó spannend! Ik ben bang dat de weegschaal geen of nauwelijks verschil aangeeft, terwijl ik er wel hard aan heb gewerkt. Maar meer dan dit had ik ook niet kunnen doen, ik ben de laatste weken 6 dagen per week geweest en ik heb op mijn eten gelet. Ik heb vanmorgen ook mijn navelomvang en taille opgemeten zodat ik dat vanaf nu ook bij kan houden.
Ohja, en vandeweek viel me op dat mijn hartslag al is gedaald, voorheen zat het aan het begin van mijn trainingen op 130 (ja, dat lees je goed: honderddertig :wow: ) en dan zat ik moeiteloos binnen no-time tegen de 160. Vandeweek begon ik op 110 en duurde het een flinke tijd tot hij boven de 130 kwam. Tijdens de cooling down duurde het ook weer minder lang tot hij gezakt was. Schijnbaar is mijn conditie dus ook aan het ontwikkelen.
Vanaf maandag is er weer een nieuw lesrooster, helaas is Beat belly volledig van het rooster gehaald, maar een collega en ik hebben besloten om er zelf mee aan de slag te gaan. Op basis van het nieuwe rooster heb ik het volgende schema bedacht:
maandag: krachttraining
woensdag: 45 min. Xcore
vrijdag: krachttraining
zaterdag of zondag (afhankelijk van onze weekendplannen): 45 min. Xcore

Ik zit nu wel een beetje honger te lijden want ik wil vooral niet teveel eten voor de meting. :=

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:16

Dankje! Moet ongeveer nog 20 kilo kwijt.

Ben niet echt bewust met eten bezig geweest. Maar gewoon alle ongezonde dingen laten staan. Af en toe natuurlijk weleens een uitzondering.

Frost

Berichten: 802
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:27

Goed bezig Jolien!
Nee ik ben niet aan het kijken naar wat anders, zit hier helemaal op m'n plek en mag het paardje zelf zadelmak maken dus dat scheelt. Even compenseren met de sportschool nu aangezien ik van 3/4x in de week intensief naar niets ga haha.

Doe je goed Love_western! Welkom!

Lies, verstand op nul zetten en gaan.. Desnoods met tegenzin, als je er eenmaal bent is het allemaal makkelijker.

En ja, dat richting aangeven is wat hier in Nederland :=

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:01

Eten worstel ik ook even mee. Eet verder erg gezond, maar als ik lange afstanden loop (15km of meer) heb ik de hele dag zo'n trek!
Ik wil nog iets vet kwijt, maar dan is het extra lastig om niet te gaan snaaien en iets te minderen in kcal. Als ik 15km hardloop verbrand ik ruim 1000kcal..

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:05

Vooraf dan koolhydraten wegknagen zoals pasta of boterhammen. Extra bananen mee of gedroogde abrikozen. Helpt tegen hongergevoel bij hardlopen.

Je uithongeren voor een weeg moment is alleen niet slim. Een regelmatig eetpatroon is veel verstandiger. Dan maar iets hogere cijfers voor de lange termijn het enige verstandige om te doen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:13

Supervixen schreef:
Eten worstel ik ook even mee. Eet verder erg gezond, maar als ik lange afstanden loop (15km of meer) heb ik de hele dag zo'n trek!
Ik wil nog iets vet kwijt, maar dan is het extra lastig om niet te gaan snaaien en iets te minderen in kcal. Als ik 15km hardloop verbrand ik ruim 1000kcal..

Wat mij helpt tegen een honger gevoel, is in als ontbijt skyr eten. Wanneer ik dat eet, krijg ik pas rond 11 uur weer trek, en na de lunch is het ook weer tot vlak voor het diner weg. Ik eet dan 250 gram met wat havermout (iets 'te kauwen', vind ik fijner als ontbijt)

Of het jou kan helpen zou ik niet weten, maar er zitten wel aardig wat eiwitten in, die ik volgens de diëtiste nodig heb tegen het honger gevoel en omdat ik ook veel sport

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, Berriepi, Bnet, brudoe, Dammie, ElineGC, fetisje, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Laj1, Saskiaa_, Wistaire, YaraNls en 40 bezoekers