Welk verzorgpaard kiezen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:03

[quote="KimD"]Ik heb zo'n vermoeden dat dit verhaal stinkt van alle kanten...

TS, gezien je andere antwoorden zou ik weggaan bij de haflinger. Je spreekt over dit ras alsof ze niks kunnen en behoorlijk minderwaardig zijn. Ik zou me eens verdiepen in de Haflinger. ;)


Waar haal je uit dat ik vind dat haflingers minderwaardiger zijn? Uit het stukje dat ik zei "voor haflingers is Z1 erg hoog" en ja dat is zo maar dat maakt ze niet minder waardig de paarden wereld is nou eenmaal hard en de meeste jury's zijn niet echt gedient van koudbloeden in de hogere dressuur sport door de andere passen bijvoorbeeld als je iets goed doet met een haflinger heb je al gauw een 6 als je iets fout dat al snel een 4, bij een warmbloed heb je gewoon sneller hogere scores. Ik zeg dit op nadruk de MEESTE jury's en uit anderen hun ervaring en de ervaring van de eigenaar zelf.
Dus dan wil ik niet naar m'n hoofd gegooid krijgen van je vind haflingers minderwaardig want dat is wel het laatste wat ik vind anders was ik toch nooit begonnnen lijkt mij? En dat ik niet genoeg weet van het ras zelf ik verdiep me meestal ergens in als ik met iets nieuws ga beginnen.

En ja ik heb altijd een kwpn gereden in de sport dit was gewoon een grote omslag tot een heel nieuw ras ik heb zelf informatie gezocht en zoals ik al benoemde ik ben erg close met de eigenaar zelf dus uit haar haal ik ook mijn informatie.

Oordeel Alstjeblieft niet tesnel want wat je zegt kan ik nergens uit mijn berichten vinden dat ik haflingers minderwaardig vind.


Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:06

sneeuwpop schreef:
Als je het niet meer je zin hebt met de Haflinger, kun je idd beter stoppen en iemand anders die gouden plek gunnen.
(Waarvoor de 1 een gouden plek is, hoeft dat niet voor een ander te zijn)
Komt nu al een beetje over alsof je "het beter dan niks" vind.
Ik verwacht dat het je straks steeds meer tegen gaat staan.
Een nieuwe plek is altijd risicovol. Nieuw paard en nieuwe eigenaren....moet beide klikken.
Maar wees eerlijk naar jezelf en naar de eigenaren van iig de Haflinger.


Je haalt me de woorden uit de mond zo gezegd.

Velen ook uit deze comments zeggen van de faciliteiten zijn perfect dichtbij,niks betalen,nette stallen etc etc maar je kan wel alles hebben maar niet verliefd zijn zeg maar.

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:07

Loret22 schreef:
[
Oordeel Alstjeblieft niet tesnel want wat je zegt kan ik nergens uit mijn berichten vinden dat ik haflingers minderwaardig vind.


Ik wel:

Loret22 schreef:
tis ook gewoon een paard waar ik zelf ook wat meer fan van ben dan haflingers wat trouwens echt prachtige dieren vind maar met rijden...


Haflingers zijn volgens jou niet eens "gewoon een paard" zo te lezen -O-

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:13

TS je bent alleen maar op zoek naar redenen om te stoppen met die haflinger. Dus stop dan lekker.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:16

joyce B schreef:
Als je nog les hebt van een grand prix ruiter, op welk niveau train je dan met de haf?

Ik kan me voorstellen dat wanneer ze oud en versleten is en vaak niet meer fijn loopt, je liever voor een jong en fris paard gaat met dat andere mogelijkheden en meer uitdaging in het rijden. Voor anderen is de haf, ondanks leeftijd en iets minder fanatiek, juist een fantastische leerpony . Helemaal met zulke goede lesmogelijkheden.

Kun je niet samen met de eigenaresse op wedstrijd? Of af en toe een onderlinge oefenwedstrijd rijden? Of een keer naar een clinic? Voor de afwisseling een keertje longeren of werken aan de hand of lange lijnen? Paardenvoetbal doen in de bak? Of een agility parcourtje neerzetten?

Buitenritjes kun je ook laten door eerst samen een stukje te gaan wandelen. En dan als ze braaf voelt een stukje er op.
zo bouwde ik het ook op met mijn pony doen bij na verhuizing het erg niet meer af wilde.

Maar als je echt toe bent een een nieuwe uitdaging moet je het gewoon doen. Wees positief naar de huidige eigenaresse die. Wellicht snapt ze je wel. Ze is immers zelf ook overgestapt naar een jonger paard.

Neem dan gewoon die gok . Mislukt het kun je altijd weer verder zoeken. En die weet mag je eerst de haflinger blijven rijden/aanhouden tot je het zeker weet.

Ik heb ook heel lang getwijfeld maar vanwege te weinig progressie voor mijn gevoel, en wat lichamelijke probleempjes van mijzelf waar ik steeds meer tegen aan liep, ook de knoop doorgehakt. Beestje was gezond, liep op hoog niveau dressuur en mocht er bijna alles mee en hartstikke braaf. Wel klusjes en lessen maar geen leasebedrag. Wat wil je dan nog meer?
Ik heb gewoon net niet dat pittige karakter dat de pony nodig had om echt alles er uit te halen wat er in zat.
Was een moeilijke keus maar blij dat ik uiteindelijk het toch echt besproken heb en de knoop is doorgehakt.

Vrij vlot gekozen voor een beestje waar ik nog niet eens opgezeten heb! Dus ook nog afwachten of die klik er onder het zadel is. Maar het voelde heel goed dus we proberen het eerst. En lukt het niet? Dan kan ik altijd weer verder kijken.

Succes met je keuze.


Ik heb wel les maar het is puur eigenlijk mijzelf kunnen verbeteren de haf kan niet meer op z'n heel hoog niveau trainen want ze heeft gewoon al veel mee gemaakt en gedaan vanaf jongs af aan sommige paarden kunnen tot met hun 26e nog een leuk rondje doen maar sommige zijn gewoon wat eerder zwakker.


Ja klopt leer pony is ze echt soms rijden 2 meisjes erop die nog maar een half jaartje rijden harstikke leuk om tezien hoe de haf gewoon alles accepteerd van ze ookal geven ze verkeerde hulpen weten hun veel de haf vind het allemaal wel goed dus een leerpony is het zeker.

Meeste valt al snel af, longeren etc doe ik wel vaak als ik nog even snel tussen iets door heen ga.

Ja klopt wel ik ga vrijdag nog even heen naar dat andere paard en er nog een keer opgaan en alles bespreken zodat ik weet waar ik instap en het niet een grote tegen vallen gaat worden wat dus mijn grootste angst is.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:19

Loret22 schreef:
tis ook gewoon een paard waar ik zelf ook wat meer fan van ben dan haflingers wat trouwens echt prachtige dieren vind maar met rijden...


Haflingers zijn volgens jou niet eens "gewoon een paard" zo te lezen -O-[/quote]

Even de zin ontleden hahah "gewoon" bedoelde ik mee van wat ik altijd gewend ben geweest dus een kwpn is altijd mijn basis geweest (gewoon)

Met prachtige dieren zijn het gewoon wat de eigenaar ook zegt deze haf is meer voor de show dan voor het rijden gemaakt. Ze vind show ook veel leuker, je zet der trouwens wel altijd goed op de foto hahah

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:24

Niet voor het rijden gemaakt maar ze heeft wel Z2 gelopen en ze kan jou niks meer leren want je hobbelt doelloos door de bak. Omdat het geen warmbloed is.

Ik zou zeggen: heel snel stoppen met die haflinger. Je bent dat dier niet waard.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

KimD

Berichten: 20358
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:02

Koper schreef:
Niet voor het rijden gemaakt maar ze heeft wel Z2 gelopen en ze kan jou niks meer leren want je hobbelt doelloos door de bak. Omdat het geen warmbloed is.

Ik zou zeggen: heel snel stoppen met die haflinger. Je bent dat dier niet waard.


Eens. Ik denk inderdaad dat je er beter aan doet om met de haflinger te stoppen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:05

Meis, ik heb vroeger ook haflingers gereden. Is het mijn type paard? Nee. Zou ik er zelf een kopen? Ook nee. Maar was ik blij met die kans? Absoluut! (En ik was gek op dat paard, op allebei trouwens)
En ik heb er ook behoorlijk van leren rijden, een "eigen" paard en koppige haflinger. En die had absoluut geen Z gelopen. Maar leren zitten heb ik zeker, en daar heb ik nog steeds profijt van nu ik een 'sportpaard' heb ;)

Dus of wees tevreden met wat je hebt, of zeg nu direct op. De manier waarop je dit nu wilt doen is heel achterbaks, en helemaal niet netjes hoe je die haflinger nu "aan het lijntje" houdt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:10

Wat is je eigen niveau eigenlijk?
Ik zie ergens staan geen Z, maar wel M dan?

Ik denk zomaar dat je hier een geweldig leerpaard hebt, maar zelf dat helemaal niet inziet omdat je het er nog niet uit kunt rijden.

Maar zo te horen wil je gewoon dat jonge paard rijden, fijn gaan doen dan.
Maar dat zullen nog wel meer doelloze ritjes in de bak worden omdat ik denk dat je zelf nog niet het niveau hebt om een paard te trainen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:12

bruintje123 schreef:
Maar dat zullen nog wel meer doelloze ritjes in de bak worden omdat ik denk dat je zelf nog niet het niveau hebt om een paard te trainen.


Plus, dat dat paard ook nog veel minder kent en kan dan de haflinger. Dat zullen alleen maar basisritjes worden, en dat valt al helemaal onder het kopje "doelloos" van TS omdat dat waarschijnlijk "saai"is.
In het begin zal je met dat jonge paard niet veel meer kunnen doen dan wat je nu met de haflinger doet.


Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:15

Ik denk dat dat jonge paard réúze leerzaam zal zijn voor TS.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:22

Koper schreef:
Ik denk dat dat jonge paard réúze leerzaam zal zijn voor TS.

Dat zou zeker kunnen.
Maar wel op een ander vlak dan dat ze nu denkt :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:26

Zeker weten.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:34

Heb ik iets gemist in andere topics of zo? Wat een negatieve reacties...

Er worden zo veel paarden verkocht vanwege niet de juiste klik of toe zijn aan een nieuwe (jongere) uitdaging. Waarom zou dat anders zijn met bijrijdpaarden?

Ik heb genoeg meiden op mijn pony gehad die Er eerst heel blij mee waren maar ik langere termijn andere wensen, eisen of verwachtingen kregen en daarom minder fanatiek werden of afhaakten. Nu hij 26 is wordt het helemaal moeilijk. Maar ik snap het heel goed! Ik stap er immers zelf ook niet vaak meer op omdat ik meer wil dan hij mij kan bieden. Hij gaat niet weg. Ben met hem begonnen doen hij 3,5 was. Maar toen hij lichamelijk niet meer dit genoeg was voor de sport ben ik wel andere paarden gaan rijden.

Nog steeds kunnen ruiters veel van hem leren. Hij kent de oefeningen t/m M1 echt nog wel. Maar in de bak vind hij niet echt leuk en is dan sloom of gaat uitproberen als je niet duidelijk genoeg bent dat je echt wat wilt. Hij draaft wat kort en stijf vanwege spat. Niet leuk voor ruiters die gewend zijn echt actief te kunnen rijden.

Buiten heeft hij regelmatig te veel praatjes voor de wat minder zekere en ervaren ruiter.

De eigenaresse van de haf snapt vast waar TS mee zit. Die heeft immers zelf ook een nieuwe uitdaging er bij gekocht en mede daardoor te weinig tijd voor haar oudere paard.

Gewoon eerlijk bespreken.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 00:38

joyce B schreef:
Heb ik iets gemist in andere topics of zo? Wat een negatieve reacties...

Er worden zo veel paarden verkocht vanwege niet de juiste klik of toe zijn aan een nieuwe (jongere) uitdaging. Waarom zou dat anders zijn met bijrijdpaarden?

Ik heb genoeg meiden op mijn pony gehad die Er eerst heel blij mee waren maar ik langere termijn andere wensen, eisen of verwachtingen kregen en daarom minder fanatiek werden of afhaakten. Nu hij 26 is wordt het helemaal moeilijk. Maar ik snap het heel goed! Ik stap er immers zelf ook niet vaak meer op omdat ik meer wil dan hij mij kan bieden. Hij gaat niet weg. Ben met hem begonnen doen hij 3,5 was. Maar toen hij lichamelijk niet meer dit genoeg was voor de sport ben ik wel andere paarden gaan rijden.

Nog steeds kunnen ruiters veel van hem leren. Hij kent de oefeningen t/m M1 echt nog wel. Maar in de bak vind hij niet echt leuk en is dan sloom of gaat uitproberen als je niet duidelijk genoeg bent dat je echt wat wilt. Hij draaft wat kort en stijf vanwege spat. Niet leuk voor ruiters die gewend zijn echt actief te kunnen rijden.

Buiten heeft hij regelmatig te veel praatjes voor de wat minder zekere en ervaren ruiter.

De eigenaresse van de haf snapt vast waar TS mee zit. Die heeft immers zelf ook een nieuwe uitdaging er bij gekocht en mede daardoor te weinig tijd voor haar oudere paard.

Gewoon eerlijk bespreken.


Bedankt voor je reactie, ik reageer ook niet meer op het negatieve sommigen spitten mijn berichten uit en zoeken naar dat ene zinnetje waar ze negatieviteit uit kunnen halen.

Als ik er niet bij had gezet dat het een haflinger was was er geloof ik ook niet z'n gezeur over geweest ik heb nooit alles bedoelt dat haflingers verschikkelijk zijn wat sommigen toch blijken tezeggen dat ik dat zeg...
Als ik haflinger z'n verschrikkelijk ras vind waarom ben ik er dan mee begonnen? Waarom rij ik daar al bijna een jaar? Waarom geef ik meer als 75 euro PM uit aan lessen om ons als koppel teverbeteren? Omdat ik het z'n verschikkelijk ras vind?
denk daar maar eens over na.

Ik heb opgeschreven in mijn start bericht in 2 alinea's de voor en nadelen tegen over elkaar gezet ja het deel van de haflinger iets langer want daar valt gewoon zoveel over te vertellen.

Ik heb een leuke kwpn aan geboden gekregen van 5 jaar inmiddels 2 jaar onder het zadel.
Met dit paard zou ik een nieuwe discipline mogen starten namelijk springen altijd al leuk gevonden alleen mijn vorige paard voor de haflinger was dressuur gefokt dat vind ik nog steeds ook erg leuk om tedoen.

Ja het paard moet nog veel leren en ik ben ook eens toe aan iets nieuws zo kan ik mijzelf ook meer verbeteren op het grote vlak.
Z'n overstap naar iets heel nieuws waarbij ik nauwelijks mee bekend ben ja dat is eng ik stap namelijk uit mijn "comfort zone" dit is een hele grote stap en dit kan erg tegen vallen.

Maar aan de ene kant denk ik ook weer van "kom op zet die stap nou" maar ook weer van "nee, ik blijf toch liever veilig dressuur doen"
Daarom zette ik dit juist hierop om ervaringen tezoeken van mensen die het zelfde mee hebben gemaakt of tips waar ik ook naar vroeg.
ik vroeg niet naar commentaar ja dat mag maar sommige reacties waren gewoon erg hard en "gemeen" dat ik voor even dacht jongens ik kap wel gewoon geheel met de sport.
Maar ik laat het wel gewoon over aan mijn sociale kring zoals mijn instructeur,de eigenaar van alle 2 en verdere mensen die ik ken in de paardenwereld die staan toch iets dichterbij en weten van de situatie

Op de negatieve reactie ga ik niet meer reageren en ik ga geen reacties meer lezen of beantwoorden hoop dat ik nu alles voor iedereen duidelijk heb gemaakt :)

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 04:37

Wauw... je wil stoppen met rijden vanwege een paar reacties op bokt?? :')

Weet je. De basis van elk paard is dressuur. Vooral van een jong paard. Het is niet dat als je op een springgefokt paard gaat rijden je ineens er alleen mee moet springen ofzo.

"Denk daar maar eens over na" ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:37

?? Berichten uitgespit?
Ik lees wat je schrijft. En dan lees ik dat je een heel mooi leerpaard mag gebruiker waar je echt veel van kunt opsteken.
Dan ga je die 5 jarige rijden die nog veel moet leren, maar jij ook nog.
Ik denk dat dat je daar veel minder van gaat leren.
En wat koper ook al zegt de basis van springen is dressuur, dressuur.
Want wil je niet midden in de oxer landen zul je toch wel je dressuur op orde moeten hebben.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:57

Waar vooral negatief op gereageerd wordt TS, is het feit dat je de haflinger "maar aan het lijntje" wilt houden omdat je eerst wilt kijken of dat andere paard wat voor je is. En dat is wat ik absoluut niet eerlijk en niet netjes van je vind ;)

Dat jij een ander paard wilt gaat rijden moet je helemaal zelf weten. Maar je moet wel ook leren waarderen wat je hebt, en hoeveel meiden er alles voor over zouden hebben die haflinger te mogen rijden. Daar wordt negatief op gereageerd, je lijkt je kans met de haflinger totaal niet te waarderen. Plus, ik vind dat je eerst dit netjes af moet sluiten voor je aan een ander paard begint, zodat de eigenaar van de haf ook de tijd heeft een ander te zoeken :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-17 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:59

Dat een paard in het verleden op dat niveau liep wil niet zeggen dat het dier nu nog op dat niveau gereden kan worden... Dat wordt ook aangegeven. Blessures en verminderde conditie kunnen je erg beperken in de training. Als je dan ook de afwisseling mist zoals onbezorgd een buitenritje maken of een keertje springen en je daar wel ambities in hebt kan het toch eentonig worden? Ze zegt toch niet dat ze helemaal niet dressuurmatig wil trainen?

Ze heeft aan dat ze niet meer alleen dressuurmatig in de bak wil rijden en dat het dier zijn beperkingen heeft (gevoelige voeten, verlatingsangst dus niet alleen naar buiten, eigenaresse geen tijd om samen ergens buiten te gaan rijden, soms onregelmatig lopen en niet mogen/kunnen springen.

Genoeg springruiters of endurance ruiters en zeker recreatieruiters die afwisseling willen en niet alleen maar in de bak willen rijden. Denk grootste deel van de ruiters ter wereld ;)

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:04

Loret22 schreef:
Hallo bokkers,

Ik zit met een moeilijke tweestrijd met mezelf wat ik moet doen dus iemand tips of er ervaringen kom er zelf namelijk totaal niet uit.

Ik heb nu voor een half jaartje een erg leuke verzorg haflinger schat van een dier het is er super netjes geregeld maar ze staan er met z'n 2 dus nog met een andere haflinger er is een buitenbak en that's it altijd als ik er dus ben rij ik rondjes door de bak erg doelloos, buitenritten zitten er niet in eens in de tijd ga ik op les dus gaan we weg met de trailer.
De eigenaar is echt gewoon zo aardig dus omdat ik haar niet wil laten stikken wil ik door blijven gaan ook de haflinger is geweldig kwa karakter.
Ze staan ook maar 5 min van m'n huis af en ik hoef niks tebetalen geweldig zegt iedereen maar toch heb ik niet echt plezier erin omdat ik doelloos door de bak zit terijden.

Nu was ik dus rustig wezen rond kijken op Facebook en zag ik wat leuks voor bij komen 20 min van m'n huis fietsen.
En 5 jarig paard die nog een paar dingetjes moet leren maar ik zou er ook mee op buitenrit mogen en meer afwisseling tussen dressuur en springen eventueel later nog een paar wedstrijden als het goed gaat.
Klinkt super voor mij in de oren maar wat zou ik dus moeten doen?

Om de eigenaar van de haflinger zomaar in de steek telaten vind ik ook zo naar om tedoen we zijn erg close ook kwa kado's kopen en zelfde gedachtes maar toch verveel ik me heftig en dat andere paard (tis ook gewoon een paard waar ik zelf ook wat meer fan van ben dan haflingers wat trouwens echt prachtige dieren vind maar met rijden...)

Ze alle 2 doen is niet een mogelijkheid want ik zit met m'n opleiding en werk dat zou ik niet kunnen redden met tijd.

Zat eraan tedenken om de haflinger dan nog eerst aan het "lijntje" tehouden on tekijken of het klikt met dat paard.

Wat vinden jullie of ervaringen?



Haha, ik moet wel lachen om je laatste opmerking...
Voor de rest laat ik in het midden wat je moet doen, als je zelf creatief bent kun je met de haflinger ook hele leuke dingen voor de afwisseling doen. En een haflinger is prima voor de sport, waarom zou je dat alleen met dat andere paard kunnen?
Als een van mijn bijrijders zo over een van mijn haflingers zou praten, zou ik wel snel klaar zijn denk ik.. Ondanks de fijne klik...

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:04

Er vanuit gaande dat het paard goed gereden is denk ik dat het voor ts nog steeds een leerpaard is, ondanks dat hij niet meer alles mag.
Ts zit zelf nog niet op niveau van verzamelen en appuyementen. Ik denk dat netjes rechtrichten, goed aan het been hebben nog een hele klus voor haar zijn.
En dan denk ik inderdaad dat de haflinger voor haar beter gaat zijn.
Maar zoals ik eerder al schreef, wil ze de 5 jarige moet ze dat vooral doen, maar ik denk daarmee ook dat het best wel eens tegen kan gaan vallen. Omdat ze daar te hoge verwachtingen van heeft.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:37

joyce B schreef:
Dat een paard in het verleden op dat niveau liep wil niet zeggen dat het dier nu nog op dat niveau gereden kan worden... Dat wordt ook aangegeven. Blessures en verminderde conditie kunnen je erg beperken in de training. Als je dan ook de afwisseling mist zoals onbezorgd een buitenritje maken of een keertje springen en je daar wel ambities in hebt kan het toch eentonig worden? Ze zegt toch niet dat ze helemaal niet dressuurmatig wil trainen?

Ze heeft aan dat ze niet meer alleen dressuurmatig in de bak wil rijden en dat het dier zijn beperkingen heeft (gevoelige voeten, verlatingsangst dus niet alleen naar buiten, eigenaresse geen tijd om samen ergens buiten te gaan rijden, soms onregelmatig lopen en niet mogen/kunnen springen.

Genoeg springruiters of endurance ruiters en zeker recreatieruiters die afwisseling willen en niet alleen maar in de bak willen rijden. Denk grootste deel van de ruiters ter wereld ;)


Maar daar is ook niks mis mee en als TS daarom een ander paard wilt gaan rijden, helemaal prima :D
De meeste vallen hier over de manier waarop ze dat aan wilt pakken; dus de haf aan het lijntje houden, dat andere paard proberen, en mocht dat niks zijn dus wel de haf blijven doen. En dat vind ik niet eerlijk en niet netjes :)

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:46

Wat een gehak op de TS... :n
Natuurlijk kan het hafje haar veel leren, en natuurlijk zijn hafjes absoluut niet minderwaardig.
Maar ik zou ook gillend gek zijn geworden als ik niet buiten had kunnen rijden.
Ik had de 'mazzel' dat ik een eigen paard had die ik gewoon ergens neer kon zetten waar ik lekker naar buiten kon. (En ja, ik reed ook gewoon in het Z) maar de uitdaging in het rijden en verder komen met lessen haalde ik en mijn paard niet de voldoening uit die we van een lekkere boscrossrit of strand rit hadden. Ik werd er weibelig van en mijn paard ook omdat hij het gewend was.

TS je moet doen waar je je goed bij voelt, als je lekker buitenritjes wil maken en dat kan echt niet op de plek waar je nu zit, kan je altijd overstappen.
Maar aan de andere kant is het nu bekend en van een ouder paard kan je nog veel leren. Ik heb van Warina ook extreem veel geleerd en die was zelfs al 23 toen ik haar kreeg. (en knetter gek... maar dat is ze tot 30 gebleven :+ )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:56

Wat een negativiteit en gehaat op TS.

Dat haflingers niet haar favoriete paarden zijn is toch niet erg? Waarom moet er dan meteen zo aanvallend worden gereageerd? Doen jullie dat in het echte leven ook als iemand niet dezelfde mening deelt? >;)

Welk niveau TS gereden heeft op wedstrijden zegt ook heel weinig, dat je iets met het ene paard kon betekent niet dat je het ook uit een ander kan rijden.

TS, als jij niet meer gelukkig bent bij je huidige verzorgpony en het andere paard lijkt te bevallen, dan zou ik de gok nemen en voor het andere paard gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers