Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:54

Bokt.nl / Krone.at
Ongeval


Een ware nachtmerrie, daarin veranderde het vervoeren van Fjordendekhengst Bumblebee von Salzhaff afgelopen zondagavond. De hengst was onderweg naar Hongarije vanuit Oostenrijk toen hij ter hoogte van Altlengbach losbrak in de trailer en weg probeerde te komen.

De hengst probeerde over de klep te springen. De bestuurder merkte dat de hengst los was, zette de trailercombinatie stil en belde de hulpdiensten. Deze rukten uit om te voorkomen dat Bumblebee bij loskomen de Oostenrijkse A1 zou oprennen.

Toen de hulpdiensten gearriveerd waren wist de hengst zich los te werken en sprong tussen de klep en het trailerdak door naar buiten. Doordat hij bleef hangen sloeg de hengst over de kop. Ter plaatse gekomen dierenartsen, Stefanie Entenfellner en een collega van haar paardenpraktijk namen na verzorging ter plaatse Bumblebee mee naar hun praktijk waar hij een nacht ter observatie bleef. De volgende dag kon de rit naar Hongarije hervat worden.

Bekijk hier een video van de val van de hengst. Let op! Beelden kunnen schokkend zijn. Video

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:00

Jeetje wat een val! Fijn dat alles nog is goed gekomen :)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:04

Fijne trailer ook voor zo'n lange reis -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:04

Dat vallen gaat eigenlijk heel beheerst, wel bijzonder om het zo eens te zien gebeuren op film. Wat er gebeurd is is natuurlijk een nachtmerrie, maar ik begrijp niet helemaal waarom ze niet meteen de pony los hebben gemaakt en zelf de touwen vast hebben gehouden? Nu lijkt hij om de een of andere vreemde reden vastgebonden te zijn aan de buitenkant van de laadklep waardoor je 100% zeker weet dat hij over de kop zal slaan als hij springt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:09

Waarom hangt die überhaupt met touwen vast. Dier had zo zo'n nek kunnen breken

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:12

Hoe bizar onhandig inderdaad, wat xyzutu al zegt... Als je grootste vrees blijkbaar is dat het paard ontsnapt. Maar behalve niet vastzetten moet ik bekennen dat ik ook geen idee zou hebben hoe je m zou moeten bwvrijden, zo met de pootjes over de laadklep heen...

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:20

Het gaat nog best beheerst. De 'krijs' op de achtergrond geeft mij meer kippenvel.

Wel een vreselijke schrik zeg, wanneer je paard dat doet. Is natuurlijk de grootste angst van iedereen. Brrrr. Gelukkig is het goed gegaan.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:27

Misschien niet ter zake, maar Die trailer is gewoon een enkelasser. Vind ik per definitie al geen slim idee v transport van paarden

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:42

Uberhaubt om hem vast te knopen of dingen aan hem te hangen (touwen, halster) in deze positie, volstrekt onnodig en ronduit dom, maar dat blijkt ook.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:18

Oh die gil aan het einde. Echt door merg een been. Bah wat naar!

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:40

Ow now...ben al zo bang voor transport...vreselijk dit maar gelukkig staat trailer stil. Doet me eraan denken toch een camera in trailer te plaatsen. Ik vind paardek vervoeren zo wie zo verschrikkelijk...

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:51

Michelleex schreef:
Oh die gil aan het einde. Echt door merg een been. Bah wat naar!


Maar dat is niet het paard neem ik aan? Denk de eigenaresse ofzo?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:59

mijn god...de val zelf is nog tot daar aan toe, maar welke debiel heeft dat paard zo vastgebonden? een wonder dat het dier zn nek niet heeft gebroken.
Die ijzingwekkende gil snap ik wel; ik zou ook zo gebruld hebben als ik mn paard zo zag hangen.


Dat trailertje is echt 1 uit het jaar nul..dat mensen zoiets gebruiken op een lange rit

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:39

Mijn god.. het is een klein wonder te noemen als dit dier geen rug of heup problemen overhoudt aan dit voorval.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 06:33

Idd onhandig vast aan de trailer. Maar anderzijds, als dit lamgs een snelweg is snap ik alle toeters en bellen wel om te voorkomen dat, als hij eruit gaat, de snelweg op gaat met veel ergere mogelijke gevolgen.....
Heel naar filmpje welaat ja, brrrrrrr. Gelukkig goed afgelopen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:19

Ik snap het vastbinden ook niet. Had daardoor veel erger kunnen aflopen. Het is blijkbaar gelukkig met een sisser afgelopen. Hadden ze hem niet beter met 2 personen met een longe kunnen vasthouden voor het geval hij zou springen?

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:32

Mss heeft het zijn leven wel gered dat hij vast stond. Anders was hij met zijn hersenpan op straat geklapt.
Trailer is geschikt voor schapen ed niet voor een paard.
Gelukkig komt het allemaal goed af.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:38

Nu,aan de andere kant,als je op de snelweg staat en je paard heeft zich losgetrokken en omgedraaid in de trailer,dan denk je ergens dat je hem vooral beter vastmaakt en aan de achterkant in zo'n trailer is mss helemaal niets,dus dan over de klep buiten vastmaken zullen ze waarschijnlijk gedacht hebben.(en er vooral geen rekening gehouden hebben met het feit dat hij zou springen)

Ik snap de reden erachter wel,je staat op de snelweg met een gedraaid en losgerukt paard,dan denk je vaak in paniek en niet helemaal helder.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:19

Ik snap überhaupt niet waarom je een paard in zo'n prehistorische trailer vervoert....

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:51

Ik zie enkel foto's geen filmpje

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:55

Dat je het paard vast knoopt, snap ik.. maar zo kort? Je kan toch verwachten dat ie gaat proberen eruit te springen? Gelukkig toch goed afgelopen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:58

Een ongeluk is gauw gebeurd. Ik weet van een geval onlangs, waar een quarter door het raampje van een gooseneck is gaan hangen met haar voorbenen.
En één van onze paarden is in ons vrachtwagentje over het achterberd gegaan en lag helemaal ondersteboven, hoofd en nek onderaan, in het plaatsje wat als zadelkamertje dient. En we hebben echt een heel mooi en degelijk vrachtwagentje...Dan vind ik dit hier nog meevallen. Hij is er tenminste uit. Wij moesten haar nog uit het achterdeurtje krijgen, met een zware spoedoperatie aan haar been tot gevolg.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:41

Jeetje wat een nachtmerrie voor de eigenaresse. Gelukkig is het goed afgelopen. Wat een trailer zeg . Wat ik me wel af vraag hoe is het paardje los gekomen in de trailer.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:02

Dat het paard vastgebonden stond aan de achterklep, heeft volgens mij wel veeeeeel van de klap opgevangen. Daardoor dat het zo 'beheerst' ging. Het blijft natuurlijk een gevaarlijke situatie en ik zou ook nooit mijn paard zo vastbinden of met deze trailer de weg op gaan. Maar in dit geval, heeft het toch heel wat schade opgevangen doordat het paard niet met zijn hoofd/rug vol op de plaat is gegaan. Kan me niet inbeelden hoe de val was verlopen als ze hem gewoon met de hand hadden vast gehad

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:08

Gaat nog heel beheerst, maar wat een frut trailertje om een dekhengst te vervoeren 8)7
Dat een enkelasser nog mag!