eczeem deken september

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisalovekira

Berichten: 151
Geregistreerd: 11-03-12

eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 14:31

hallo

ik heb dus een vraagje. ik heb een 2 jarige haflinger ruin die wat last heeft van eczeem (enkel aan manen en staart niet oren en onderbuik). Nu staat hij sinds 2 dagen in een nieuwe grote kudde en daar wordt nogal gespeeld en gestoeid en sneuvelen de dekens 1 voor 1 elke dag. nu dit wordt een aardig dure zaak. geen probleem met het eczeem gedoe maar om om de dag een ander deken te kopen omdat ze hem kapot maken zie ik nu op de moment niet zitten. Nu was mijn vraag aangezien het september al(?) is of het erg is om het deken nu al af te houden? Hij eet enkel gras en hooi 24/24. Ze zeggen dat ze hem vandaag nog niet hebben zien schuren. Maar ik vind het nogal eng -O-

Dus wat denken jullie?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:45

Als de temperatuur onder de 10 graden is en blijft kan hij vaak af, maar het is nu echt nog warm stikt van de insecten.
Kortom, moet nog omblijven.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:53

Mijn ervaring is ook dat dit juist een jeukgevaarlijke maand is. Vaak is het wat klammer en wisselender qua temperatuur, en zijn de muggen juist vervelender. Hier hebben ze meestal de meeste last in de overgangsperiodes ;)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:58

Bij die van mij is het erg afhankelijk van het weer.
Het is hier nu 30 graden, dus staat nu zonder deken (ze kan echt niet tegen de warmte). Maar snachts wel met deken.
Morgen is het veel koeler dus blijft hij gewoon op.
Is mijn eerste jaar maar hoorde inderdaad ook dat het najaar juist erger kan worden.

lisalovekira

Berichten: 151
Geregistreerd: 11-03-12

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:00

Idd vandaag met de warmte ben ik wel blij dat hij geen opheeft.
Maar zoals ik hoor is het dus wel het beste eentje op te leggen. Dan gaat hij vanaf morgen door het leven als zebra

lisalovekira

Berichten: 151
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:03

lisalovekira schreef:
Idd vandaag met de warmte ben ik wel blij dat hij geen opheeft.
Maar zoals ik hoor is het dus wel het beste eentje op te leggen. Dan gaat hij vanaf morgen door het leven als zebra


ik ben van België he hier is het vandaag over de 30° moest je je afvragen waarom ik het zeg hehehe

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:06

Hier geen excemers, maar ze staan vandaag met die 30 graden echt wel onder dek.
Dan staan ze heerlijk rustig te relaxen, zonder staan ze de hele dag te mieren en emmeren vanwege de vele vliegen, dazen en andere steekbeesten en het zijn geen excemers. Toobs had links en rechts al weer hele schijven met wond in het midden op zijn bil van die jumbo dazen. Dan maar jas aan.

Afbeelding

lisalovekira

Berichten: 151
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 17:01

Sjolvir schreef:
Hier geen excemers, maar ze staan vandaag met die 30 graden echt wel onder dek.
Dan staan ze heerlijk rustig te relaxen, zonder staan ze de hele dag te mieren en emmeren vanwege de vele vliegen, dazen en andere steekbeesten en het zijn geen excemers. Toobs had links en rechts al weer hele schijven met wond in het midden op zijn bil van die jumbo dazen. Dan maar jas aan.

[ [url=m/F5zYyV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Amai dat zijn idd veel vliegen daar hebben ze bij ons niet zo veel last van. Tenzij ze naar de vijver trekken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:48

Hier ook met 30 graden onder een deken. Maar als mijn paard het warm heeft gaat hij in zn schuilstal staan, die is best donker en lekker koel.
Hier niet super veel vliegen meer, maar heerlijk weer voor knutten. Hier wordt de eczeemdeken vanaf een graad of 12 omgewisseld voor een regendeken met hals.. En dan volgend jaar in januari/februari hopelijk een aantal dagen bloot, tot het weer knuttentijd is.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:51

Pony staat hier ook nog onder eczeemdeken, juist begin van de avond beginnen die knutten tevoorschijn te komen en dan schuurt ze zich een ongeluk. Overdag valt het eigenlijk wel mee..
Ze is trouwens ook professioneel dekensloper, dr dure rambo is al aan diggelen -O-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:54

De mijne draagt alleen een eczeem hals. Het zal van het paard afhangen maar de mijne heeft rond deze tijd het meeste last. Dus zolang het droog is blijft de hals op. Alleen met veel regen gaat die af.
Je kan het even aankijken maar ik zelf zou de deken toch opdoen. Mijn paard heeft het volgens mij ook niet warmer met deken.

Anoniem

Re: eczeem deken september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:03

mijn eczemer staat nu zonder deken sinds ik fibra anti itch creme gebruik, maar ik voer ook de fibra anti itch paardenvoer. tot nu toe geen jeuk ontdekt!