Eerste kennismaking met working equitation!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 14:54

Hey allemaal!

Gisteren heb ik met mijn paard verschillende eerste keren meegemaakt. Voor het eerst in zijn leven op verplaatsing gaan rijden, voor het eerst in zijn leven working equitation, voor het eerst in de drukte,... We gingen naar een initiatie working equitation in de buurt! Allemaal leuk, al dacht ik wel wat uit de toon te gaan vallen met mijn BWP ruin :')

Allemaal verschrikkelijk spannend dus! Meneer ging eerst heel vlot op de trailer van iemand die zo vriendelijk was om me te komen ophalen. Om er meteen weer vrolijk af te stappen. Hij maakte er echt een spelletje van en we konden hem er niet op houden. Dus ben ik hem zelf achteruit beginnen zetten en dan weer erop, zo een paar keer. En gelukkig bleef hij dan super mooi staan! Oké, transport verliep prima, was ook maar 10 minuutjes.

Daar aangekomen was hij eigenlijk veel rustiger dan ik had verwacht, we hadden daar een stal gevraagd omdat ik hem niet meteen nog drie uur in de trailer wou laten staan (we gingen sowieso wat vroeger en dan nog iets meer dan twee uur theorie rond WE). Theorie was super leerzaam en dan werd het tijd om op te zadelen. Tijdens het opzadelen was hij super rustig, we kwamen verschillende mensen tegen die ons volgen op Facebook of kennissen die hem kennen van foto's op mijn eigen accounts op social media. Zij vonden hem allemaal super mooi en dat is natuurlijk heel leuk om te horen!

En toen kwamen we de piste in... Tja, ons varkentje moest toch even laten zien aan iedereen dat hij aangekomen was, en dat hij vanaf nu middelpunt van belangstelling moest zijn :=
Hij bleef wel heel braaf bij mij maar was niet stil te krijgen, het was hem allemaal een beetje teveel. Nieuwe omgeving, al die obstakels, al die nieuwe paardenvriendjes, dat publiek,... Dus, hier zijn we dan, met ons paard dat al 5 jaar ruin is :


Afbeelding


Afbeelding

hier had hij lekker zijn neusinhoud in mijn gezicht geblazen, vandaar het gezicht :')


Afbeelding



Ik mocht gelukkig even achteraan op het terrein hem aan de longeerlijn hangen, dat had hij nodig! Even lekker uitrazen en naar alles kunnen kijken. Binnen de 10 minuutjes was hij helemaal rustig en was het tijd om terug bij de anderen te gaan en aan de initiatie te beginnen. Ik was zelf nog niet helemaal op mijn gemak want hij ging toch best flink tekeer, dus ben ik eerst aan de hand nog even gaan verkennen. Meneer zag een voerschep en *poef* weg was zijn stress :')


Afbeelding


Dan maar erop! Eerst nog niet helemaal gerust maar ik ken mezelf, dat heeft even tijd nodig, ik ben niet de zekerste ruiter... Alle hindernissen hebben we geprobeerd, alleen stond er ook een kleine sprong maar daar wou ik me niet aan wagen aangezien we ook thuis nooit springen en ik der dus niks van bak. Hieronder nog wat foto's van tijdens de initiatie! Ik weet niet of ze echt op volgorde staan maar ze geven toch een leuke impressie. Uiteindelijk was mijn hyper paard super flink en had hij echt helemaal nergens nog schrik van. Zelfs het werk met de garrocha vond hij totaal geen probleem <3




Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding




hopelijk hebben jullie er een beetje van genoten, een reactie is altijd leuk!


Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:00

Wat een grappenmaker heb jij :+ Ziet er erg leuk uit!
WE lijkt steeds populairder in Nederland te worden. Zie het steeds vaker voorbij komen :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 15:02

Eline_S_S schreef:
Wat een grappenmaker heb jij :+ Ziet er erg leuk uit!
WE lijkt steeds populairder in Nederland te worden. Zie het steeds vaker voorbij komen :)


Oh ik ben van België hoor! Is hier echt nog bijna onbekend maar ik kende het al via via, omdat degene die dit organiseerde vroeger bij mij op stal stond en dat daar ook al oefende :)

Incello is inderdaad een echte grappenmaker! Eerst zo'n drama en uiteindelijk het meest nuchtere paard van heel de groep!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 16:06

Setje is trouwens van de eskadron platinum collectie btw! heeft iemand soms tips om de bandages allemaal gelijk te krijgen? dus allemaal met de mooie kant naar buiten?

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:32

Wat een leuke foto's, erg grappig om te zien hoe opgewonden hij reageert in het begin.

Enne WE is ook super gaaf!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:38


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:41

Wat een geweldig topic, en ook een geweldige omschrijving van alles wat je paard heeft uitgevreten. _O-
Als ik naar de foto's kijk dan kan ik me wel voorstellen dat je paard fans had, hij heeft echt een geweldige uitstraling. :j

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 18:55

xyzutu2 schreef:
Wat een geweldig topic, en ook een geweldige omschrijving van alles wat je paard heeft uitgevreten. _O-
Als ik naar de foto's kijk dan kan ik me wel voorstellen dat je paard fans had, hij heeft echt een geweldige uitstraling. :j

dankjewel haha! :D

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 19:00

janouk schreef:
Welkom in de working equitation. Zo leuk om te doen. Paarden vinden het geweldig om zo veelzijdig aan het werk te zijn.

Ik had vrijdag les [RIJ-ITP] Working Equitation Training bij Pedro Teixeira Farto en iver 2 weken hebben we weer een wedstrijd

Dankjewel! Is zeker super leuk om te doen en volgens mij ook echt mijn paard zijn ding. Super trots de brug over, alsof hij nooit iets anders gedaan heeft naast de bel blijven staan en recht achteruit,... Zelfs die garrocha waar ik toch wel voor vreesde leek hij geen enkel probleem te vinden! Enkel op die touwpoort moeten we echt nog wat oefenen :') maar voor de eerste keer vond ik het super leuk om te doen :D tof om trouwens nog iemand te zien die de sport beoefend met een niet zo typisch ras!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 22:45

verder niemand met een leuke reactie? 8-)

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:06

Ziet er leuk en leerzaam uit. Mooi Paard heb je!

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:17

IncelloAndMe schreef:
Setje is trouwens van de eskadron platinum collectie btw! heeft iemand soms tips om de bandages allemaal gelijk te krijgen? dus allemaal met de mooie kant naar buiten?


overal op zelfde punt beginnen een paar cm over de pees als richtlijn bv

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:47

http://www.workingequitationholland.nl/regelboek.html Tip: in het regelboek staan de Nederlandse regels voor de wedstrijden, maar vind je ook de uitleg van de proeven en de verschillende hindernissen. Kan je thuis leuk nabouwen en oefenen: ik heb ook alles nagebouwd en neem het mee in de gewone dressuurtraining.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 10:16

janouk schreef:
http://www.workingequitationholland.nl/regelboek.html Tip: in het regelboek staan de Nederlandse regels voor de wedstrijden, maar vind je ook de uitleg van de proeven en de verschillende hindernissen. Kan je thuis leuk nabouwen en oefenen: ik heb ook alles nagebouwd en neem het mee in de gewone dressuurtraining.


Heb zelf ook afdrukken van de theorielessen dus ik kan hier inderdaad zeker thuis ook mee verder! :)

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:57

Ziet er een leuk peerd uit! En nu weet je meteen waarvoor al die schriktrainingen en desensibilisatie-oefeningen dienen ;) . Vanwaar ergens in België ben je? Ik heb ook al wat basic WE achter de rug, vind het echt wel een verademing naast al die obligatoire dressuur- en springwedstrijden hier in België :) .

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 13:07

miezelke schreef:
Ziet er een leuk peerd uit! En nu weet je meteen waarvoor al die schriktrainingen en desensibilisatie-oefeningen dienen ;) . Vanwaar ergens in België ben je? Ik heb ook al wat basic WE achter de rug, vind het echt wel een verademing naast al die obligatoire dressuur- en springwedstrijden hier in België :) .

Ik ben van dendermonde, oost-vlaanderen! Deze zondag houden ze hier een oefenwedstrijd WE, je kunt nog tot morgen inschrijven. Als je wilt stuur ik je de informatie :)

Mijn paard is helemaal niet schrikkerig ofzo hoor, hij deed alles meer dan prima! Maar ik denk dat je zelfs van een doodbraaf paard niet kunt verwachten dat ze niet een beetje onder de indruk zijn als ze al vijf jaar in dezelfde piste rondrijden, met maximaal 2 andere paarden erbij. Wat hij deed was volgens mij echt geen extreme reactie want behalve zich erg tonen, bleef hij wel zeker mooi braaf! Je ziet ook dat er best wel wat 'bloed' in zit dus ik ben heel trots dat hij zich net zo goed gedragen heeft. Kreeg er alleen maar complimenten op :)


miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:12

Ja klopt ook natuurlijk. Maar hoe meer je die vreemde obstakels gaat introduceren in je eigen piste of in een vreemde piste, hoe minder dat ze er van gaan opkijken natuurlijk :P Maar eentje met veel bloed blijven natuurlijk altijd wat van die hieperdepieperds :P .
Ai Dendermonde, dat is wat ver, ik ben van regio Diest :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 13:22

miezelke schreef:
Ja klopt ook natuurlijk. Maar hoe meer je die vreemde obstakels gaat introduceren in je eigen piste of in een vreemde piste, hoe minder dat ze er van gaan opkijken natuurlijk :P Maar eentje met veel bloed blijven natuurlijk altijd wat van die hieperdepieperds :P .
Ai Dendermonde, dat is wat ver, ik ben van regio Diest :)

Is inderdaad een beetje ver! Zijn reactie is echt enkel en alleen op het feit dat hij voor het eerst op verplaatsing is hoor. In combinatie met veel drukte, publiek, veel andere paarden. Op de obstakels opzich heeft hij nooit gereageerd! Er is maar 1 manier om dit te trainen en dat is nu eenmaal op verplaatsing gaan. Thuis mag je met zo'n heel grote skippybal naar mij gooien terwijl ik aan het rijden ben, ik kan makkelijk hem volledig loslaten en die bal vangen hoor, hij gaat geen voet verkeerd zetten.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:25

Gaaf eerst denk je man man man wat gaat deze geflipte nep Arabier doen. Dan staat hij erbij als een banketstaaf

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 15:42

GabberGill schreef:
Gaaf eerst denk je man man man wat gaat deze geflipte nep Arabier doen. Dan staat hij erbij als een banketstaaf

Hahahaha ja exact! :') :') :')

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:51

Wat heb jij een ontzettend gaaf en stoer paard!! Mag je trots op zijn! Beide ook super stoer van jullie! :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 18:46

92smartie92 schreef:
Wat heb jij een ontzettend gaaf en stoer paard!! Mag je trots op zijn! Beide ook super stoer van jullie! :)

Oooh dankjewel! altijd super leuk om zoiets te horen *\o/*

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Eerste kennismaking met working equitation!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:11

Leuk! Leuke sport lijkt me dat ook! Ziet er altijd heel vriendelijk uit in elk geval! (Wat ik er van gezien heb dan)

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 21:08

kobuss1 schreef:
Leuk! Leuke sport lijkt me dat ook! Ziet er altijd heel vriendelijk uit in elk geval! (Wat ik er van gezien heb dan)

Denk dat je daar zoals in elke sport minder vriendelijke ruiters hebt.. Voor bij de speedtrail zal niet iedereen even vriendelijk zijn, waar ze dat in de stijltrail wel zullen zijn natuurlijk. Leuk is het zeker! Zowel voor paard als ruiter is het echt een welkome afwisseling! En je traint ook echt goed dressuurmatig, je moet echt heel wat controle over je paard zijn lichaam hebben. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerdjee, GrapeshotBot, OmgiliBot, Rainer en 82 bezoekers