Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:49

Dat ben ik met je eens.
Wel geschrokken van het feit dat hij ook echt voor moord terecht zal staan. .. Iedereen had gehoopt dat er 'per ongeluk' iets gruwelijk mis zou zijn gegaan....
Nog erg snel dat er nu al een proforma is... eerst zou hij 13 september pas voorgeleid worden


Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:37

Waarom zou hij niet voor moord terecht staan? ;) Uit de tijdlijn maakte ik ook op dat hij niet voor de kat z'n viool achter haar aangegaan is. Hij was boos, want Romy had een nieuw vriendje en dat was hij niet, na al die jaren stil aanbidden. Hoewel hij haar ook regelmatig achtervolgde. En het feit dat hij daarna nog ergens lekker limonade gedronken heeft en niet overstuur van wat hij gedaan heeft naar huis gefietst is...

Ja, moord is in dezen een goede aanklacht.

M. 21-07-2017. <3

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:08

Omdat moord betekend dat hij het van te voren heeft bedacht... bij doodslag zou het nog en stom ongeval kunnen zijn en dat is toch wel hetgeen je op hoopt.... maar helaas is het kind dus daadwerkelijk al zodanig verknipt op deze leeftijd dat hij er bewust over heeft nagedacht en besloten heeft zijn gedachtes uit te voeren

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:10

Ze zien het ook als moord als hij iets heeft gedaan waarvan hij had kunnen weten dat het fout zou aflopen en hij die handeling dus niet per ongeluk heeft gedaan. Het hoeft alsnog niet een voorbedacht plan te zijn geweest.
Goed dat het achter gesloten deuren blijft. De buitenwereld heeft toch niets aan de details en het is voor iedere betrokken partij al zwaar genoeg zonder pottenkijkers vermoed ik.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:14

Popke schreef:
Ze zien het ook als moord als hij iets heeft gedaan waarvan hij had kunnen weten dat het fout zou aflopen en hij die handeling dus niet per ongeluk heeft gedaan. Het hoeft alsnog niet een voorbedacht plan te zijn geweest.
Goed dat het achter gesloten deuren blijft. De buitenwereld heeft toch niets aan de details en het is voor iedere betrokken partij al zwaar genoeg zonder pottenkijkers vermoed ik.

Dat jij dat zo ziet, wil niet zeggen dat het ook zo is. :)

Om moord te bewijzen moet de voorbedachte rade kunnen worden bewezen, anders is het geen moord.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:15

Poke, bij moord is altijd de voorbedachte rade aanwezig.
Dus ja altijd een voorbedacht plan.

Citaat:
Moord is het met voorbedachte rade iemand opzettelijk van het leven beroven. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering.

Wanneer er geen sprake is van voorbedachte rade maar wel van opzettelijkheid wordt gesproken van doodslag

Art. 287. Wetboek van Strafrecht Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie

Art. 289. Wetboek van Strafrecht Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:14

Ik denk dat er hier ook vooral meespeelt dat de jongen verminderd toerekeningsvatbaar is.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:46

Wie zegt dat?

...

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:14

Ik bedoelde dat hij in de ochtend misschien nog niet had bedacht wat hij later die dag zou doen. Wellicht is dat pas kort ervoor gekomen. We weten het niet.
Ik weet dat moord altijd iets is wat voorbedacht moet zijn omdat het anders doodslag is. Had het inderdaad niet goed omschreven, sorry.
Ik hoop dat voor alle betrokken partijen meer duidelijkheid komt zodat zij dit langzaam een plaatsje kunnen geven.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:41

Daar heb ik niet over gehoord, Magrathea. Hij ging naar speciaal onderwijs. Dan ben je niet direct verminderd toerekeningsvatbaar.

M. 21-07-2017. <3

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:10

Of hij toerekeningsvatbaar was ten tijde van het misdrijf zal ongetwijfeld onderzocht worden. Dat kan een rol spelen bij de straf, maar het verandert niks of het moord of doodslag is. En voor moord hoeft ook geen urenlange planning vooraf te gaan. Iemand kan in een minuut besluiten de ander te doden en dat direct doen dan is het nog moord. Iemand heeft immers de intentie om diegene te doden.





Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:27

Excuses :) ik dacht in een eerder bericht te hebben gelezen dat hij verminderd toerekeningsvatbaar was/is. Dat is blijkbaar niet zo (of iig niet bekend bij het grote publiek)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:11

Magrathea schreef:
Excuses :) ik dacht in een eerder bericht te hebben gelezen dat hij verminderd toerekeningsvatbaar was/is. Dat is blijkbaar niet zo (of iig niet bekend bij het grote publiek)


Hij zal vast wel verminderd toerekingsvatbaar worden verklaard... Ik bedoel, hoe kan een 14 jarige anders verzinnen iemand om te brengen.... Maar in de media is hier niks over bekend gemaakt.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:56

Dat dat voor ons niet voor te stellen is zegt niets over ontoerekeningsvatbaarheid.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:56


&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:17

Zo te lezen heeft het onderzoek naar het internetgedrag van de jongen bewijs opgeleverd voor moord.
Misschien heeft hij wel ergens op een forum o.i.d. laten weten dat hij iemand wilde vermoorden?

Ik vind dit heel heftig hoor.

Afbeelding

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:52

Lekker ventje...


BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:58

Bizar gewoon ..... en uiteraard mag iedereen zijn of haar mening hebben, maar
dat sommige mensen nog een soort van opkomen voor de dader begrijp ik echt niet!

Ik hoop echt dat hij heeeeeeeel lang vast blijft zitten!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:14

Bizar hoor. Wat gaat er in vredesnaam om in zo'n hoofd? Ik ben blij dat ik dat niet kan begrijpen.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:16

In ieder geval fijn dat het duidelijker wordt dat hij wel serieus verdacht wordt. Het was natuurlijk anders dan bij Romy omdat deze verdachte zn mond dicht hield.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:03

Indestal schreef:
Lekker ventje...



nou dat vooral ja ;(

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:27

Bizar dat zulke jonge mensen zulke vreselijke dingen doen. Daar moet je als ouders toch ook niet aan denken?

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:46


Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:09

Veel te weinig!

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:23

Birdie60 schreef:
Veel te weinig!


Meer is niet mogelijk volgens de wet. Soms kan jeugd-tbs opgevolgd worden door tbs voor volwassenen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maren, Rije en 33 bezoekers