Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 21:55

Hey bokkertjes,

ik hoop dat dit goed staat.
Het punt is als volgt: Ik ben druk bezig met het schrijven van artikelen over kleurengenetica bij het paard. Echter, bij de gratis fotowebsites die bij de artikelenwebsite (infonu.nl) aangesloten zitten vind ik lang niet alle kleuren.

Nou hoop ik dat mensen mij wat verder kunnen helpen met een aantal specifieke foto's die men toevallig heeft liggen en waar ik gebruik van mag maken op alleen infonu.nl.

Ik verdien af en toe wat met de artikelen maar dit is echt centenwerk (als het al wat oplevert). Ik schrijf er meer over omdat het me enorm boeit. Het is dus niet zo dat ik kan betalen voor de rechten. De foto's hoeven dan ook geen hoogstandjes te zijn! Zolang ze maar representatief en scherp zijn is het prima.

Op het moment ben ik op zoek naar:
Zilver op bruin en zwart
Aalstreep
Wildkleur patroon op benen & hoofd
Grulla
Champagne op zwart, bruin en vos
Mushroom (Shetlander)
OLW/LWO Frame
Rabanico
Roan
Sabino
Splashed White

Andere genen ga ik ook af maar daar zijn wel plaatjes van te vinden. Mocht je echter graag jouw paard terug zien in een artikel dan is daar wel een mouw aan te passen :Y).

Ik upload de foto's vanaf mijn eigen computer (zodat ze niet in het pixelbay bestand o.i.d. terecht komen en hergebruikt kunnen worden door derden) en zet de bron er bij (de fotograaf dus).

Ik zou hier echt enorm mee geholpen zijn en anderen denk ik ook! Er is niet zo heel veel duidelijke informatie over de genen te vinden in het Nederlands dus ben druk bezig met alles vertalen en alle onderwerpen met elkaar te koppelen. Als dat eenmaal gedaan is komen alle artikelen in één keer online. Ik zal ze dan ook hier posten!


edit:

Let op!

Zoals het er nu uit ziet heb ik genoeg foto's! (In totaal 167!!!) Dit nog zonder de foto's van de laatste posts!
Ik doe ontzettend mijn best om iedereen die hier gepost heeft te vertegenwoordigen met minstens één en indien mogelijk meerdere foto's.

Zodra alle artikelen online staan laat ik het gelijk weten en kan iedereen even kijken of je ook echt vertegenwoordigd bent. Zo niet, dan komt er alsnog een foto in de special.

Mocht ik toch nog iets nodig hebben dan laat ik het weten!

Verder; Voel je vooral vrij om foto's te blijven posten/vragen te stellen, het blijft een boeiend onderwerp!

Iedereen nogmaals enorm bedankt, zonder jullie had ik dit echt niet voor elkaar kunnen krijgen! Ik hoop dat jullie later veel plezier gaan hebben aan het lezen van mijn artikelen!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:13

Afbeelding

Aalstreep - mijn 2-jarige is wildkleur palomino

Life begins at the end of your comfortzone.

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:14

Omdat oproepjes niet zijn toegestaan op FK Fotokunst, en je denk ik meer reacties krijgt op het forum [KG]Kleurengenetica, verplaats ik je topic daarheen.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 22:17

Thanks alot Gaucho! Wat een mooi kleurtje. Is het een Quarter Horse?

Thanks Warboel!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:21

Mijn bruine kwpn met sabino gen en rabicano

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:22

Kruising quarterhorse - criollo. Wildkleur komt van zijn criollo moeder.

Life begins at the end of your comfortzone.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:28

Aparte kleur Gaucho :)
Ik heb er hier 2 staan met Quarter/Criollo bloed van vaders kant en Fjord/Fries van moeders kant.

TS, eentje heeft er wildstrepen aan de benen en nog iets wildstrepen op de schouders. Beide hebben een aalstreep.
Ik zal proberen of ik er morgen een paar foto's van kan maken.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:36

Rabicano, en duidelijker dan dit ga je hem niet krijgen :+ :D

Afbeelding

Foto is verkleint en pixel verkleint. Als je hem gebruiken wilt, stuur me dan even een PB met je email. Stuur ik je de onbewerkte. Ik kan die dingen verschrikkelijk slecht laden.

Paard van de foto is volwassen ondertussen en nog duidelijker rabi geworden. Maar voor foto's daarvan moet ik de eigenaresse even vragen of je foto's mag gebruiken. Ik heb em gefokt, maar ben nu niet meer de eigenaar.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:42

Zilverappel Zwart:
Afbeelding

En weet niet of je er iets aan hebt, maar dit is Wildkleur vosbont.
Afbeelding

Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:53

Waauw Rina idd, dat is een duidelijke! Wij hebben dit jaar ook eentje, maar die laat het (nog) niet in die mate zien :P

Afbeelding
Sooty buckskin frame

Afbeelding
Red dun frame (1 buikvlek)


Afbeelding
Smoky black frame (solid olws n/o)


Afbeelding
Dubbel crème + dun


Afbeelding
Afbeelding
Bay dun tovero

Allemaal foto's door mezelf genomen.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:11

Afbeelding
Silver bruin

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:14

Heb een New forest pony met aalstreep. Hij is géén wildkleur bruin maar er is wel een bepaald gen wat voor die streep zorgt. (Weet het niet meer vanbuiten welk gen dat was).
Wintervacht
Afbeelding

Lente als je goed kijkt zie je de streep
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Leef en laat leven.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:23

Ohh mensen echt ontzettend bedankt, jullie hebben geen idee hoe jullie mij hier mee helpen! Echt helemaal geweldig!

@Rina, ik zou het heel erg op prijs stellen als je zou willen vragen of er gebruik gemaakt mag worden van een volwassen foto. Als er sprake is van een fotografe dan kan ik bij de foto de website zetten.
Hoge kwaliteit foto's heb ik helaas niets aan. De website dwingt me om jpeg versies te uploaden. De foto's worden ook klein weergegeven. Pas als je er op klikt wordt de grote versie weergegeven.

@Mossel, ontzettend bedankt voor de duidelijke foto's! Heb ik een hoop aan.

@Gaucho, thanks, tis altijd leuk om een zinnetje met meer info onder de foto te zetten!

@Akhal-Teke, ik ben bekend met de stereotype paarden met frame, maar jouw paard lijkt ook iets van sabino of roan te hebben. Ik zeg dit vanwege de witte haren in de vacht. Zeg ik dat goed?

@Henny_w, Als je wilt heel graag. Mochten hier in de tussentijd nog duidelijke foto's komen van deze kenmerken, dan is het uiteraard niet nodig.

@Koudbloedkim, ontzettend bedankt, ik kan de foto van... Manadis was het toch? Heel goed gebruiken! Ik zie in je profiel dat ze vroeger lichter van kleur was. Heb je heel toevallig daarvan ook een foto die ik mag gebruiken?

De andere foto kan ik ook wel gebruiken ter voorbeeld wat er gebeurd als een paard veel wit heeft maar toch een dunnetje is.

@Tinniie, thanks, erg fijne foto's! Ik had niet durven hopen een foto te pakken te krijgen van een wildkleur met zo'n opmerkelijke aalstreep. Ik heb er over geschreven maar het nog niet eerder gezien.

En kan je me toevallig even helpen met de solid olw's n/o? Ik ben bekend met OLW als OLW/O (waarbij O de afwezigheid van het gen is) of LWO/O. Niet met hoe jij dit omschrijft.

@Letsdunit, thanks voor de foto! Wat een leuk koppie zeg!

@Art_Ificious, thanks voor de foto, bedoel je toevallig Sooty? Of countershading?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:28

Ja hoor :) ze dragen alledrie olws/frame. Bij Animal genetics wordt het zo weergegeven in de resultaten. LWO n/o is drager. n/n is bij hen negatief voor frame., o/o zou dus lethal white zijn.

Bv de test van de sooty buckskin :
Afbeelding

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:33

Ahh thanks, dat soort dingen zijn soms nog een beetje verwarrend. Ik neem aan dat de "solid" dan staat voor het feit dat hij geen frame kenmerken in zijn fenotype heeft, toch?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:37

Ja idd, zij heeft enkel een blesje, verder geen wit en toch als LWO drager getest. Dus hier 3 frame merries die fenotypisch helemaal verschillend zijn. Solid, 1 vlek en vele vlekken. :)

Eentje waar ze volledig opstaat:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 28-08-17 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:38

Faline hier op Bokt heeft prachtige champies (en ook veulens).

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:40

Jaa precies, thanks, dan snap ik hem weer! Ontzettend leuk zeg. Heb je toevallig een foto voor mij van jouw merrie met die ene buikvlek waarbij de buikvlek goed te zien is?

En thanks Pasha, ik zal haar even een berichtje doen!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:20

Afbeelding
Afbeelding

Geen idee of je er wat aan hebt, maar dit is mijn apart getekende bruinbonte. Heb nog veel meer foto's mochten deze niet geschikt zijn :p

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:31

Ja hoor :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de uitbundige ook helemaal:

Afbeelding
Afbeelding

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:47

Silver smokey black roan. Dus zwart met creme, zilver en roan
Afbeelding

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:52

Sabino:

Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 01:01

Op stal staat een sorel overo quarter, een fjord met zebra strepen op de benen en aalstreep. Een welsh pony die, dacht ik, splashed whit is.

Een pensionklant heeft dacht ik een grulla ijslander (met aalstreep), en een bruine irish cob met zilver in de staart.

Een vriendin van me heeft een heel apart gekleurde mini hengst- voskleurig platenbond roan, dacht ik. Haar zus heeft een konik, ik geloof grulla met wildkleur hoofd, en aalstreep.

Aangezien het niet mijn eigen paarden zijn, kan ik niet zomaar foto's geven; maar als je wilt, vraag ik graag of er een paar plaatjes geschoten mogen worden

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 02:50

Heb je ook iets aan een zweetvos (vos met flaxen gen)? Deze mag je wel gebruiken als je wilt (eigen foto's)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier een sabino-vos:
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903 en 25 bezoekers