Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:43

Shenavallie schreef:
Resistance schreef:
Hoe denkt men hierover:


Een vriendin van me (en ze liegt hier écht niet over) was het laatst 's avonds alleen thuis. Toen zat ze te skypen met een vriendin, en zij zei opeens: "ik hoor een meisjesstem". Bleek dat die vriendin van mijn vriendin echt meisjes hoorde praten en lachen via skype. Nu is mijn vriendin nogal een scheitert dus die had iets van: "okay i'm out of here". :') Vervolgens belde ze haar oma via de telefoon (dus niet via skype) of ze daarheen mocht, toen zei haar oma ook opeens dat ze een meisje hoorde praten en lachen!

Die vriendin van me is meerdere keren serieus nagegaan of haar vriendin en oma haar niet totaal in de zeik namen, maar dat is écht het geval niet. Zelf hoorde ze overigens niets. Hoe kan dit?

Er gaan zoveel data en gesprekken via Internet-lijnen, dat ik het niet vreemd vind dat je andere stemmen hebt gehoord. Vroeger hadden we dat ook met de Walkie Talkie, telefoon en met de radiozenders. Zal me niets verbazen dat dat met Internet/Skype ook kan gebeuren. Zelf denk ik dat het niet iets spiritueels is, maar gewoon een technische aangelegenheid.



Maar dat het eerst over Skype op de computer en daarna over de telefoon gebeurt vind ik zo gek.


Shenavallie
Berichten: 11512
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:59

Oh, dat kan ik niet verklaren! :o

Daarvoor ben ik niet technisch genoeg aangelegd.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:02

Vroeger had ik zo'n zendbak en had er een versterker achter zitten.Toen kwam mijn stem binnen op de t.v. bij mensen die 500 meter verderop wonen.Heeft toch te maken met bepaalde straling enzo.

FB Groep Second Chance.

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:10

Hoi allemaal ,

Ik ben al langere tijd opzoek naar een betrouwbaar medium die mij kan helpen mijn huis te reinigen van entiteiten .
Jammer genoeg heb ik er nu al 2 thuis gehad die behoorlijke bedragen vroegen en uiteindelijk niks voor me gedaan hebben .
Graag alleen serieuze reacties .
Ik heb eventueel ook foto's van orbs die hier in huis heel veel zijn ook een zwarte schaduw heb ik gezien hier .
Als er iemand hier oprecht eerlijk mij wilt helpen hoor ik dat graag en wil ik de situatie beter uitleggen .
Alvast bedankt .

Liefs .

Rocamor

Berichten: 10731
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:27

secretariat schreef:
Hoi allemaal ,

Ik ben al langere tijd opzoek naar een betrouwbaar medium die mij kan helpen mijn huis te reinigen van entiteiten .
Jammer genoeg heb ik er nu al 2 thuis gehad die behoorlijke bedragen vroegen en uiteindelijk niks voor me gedaan hebben .
Graag alleen serieuze reacties .
Ik heb eventueel ook foto's van orbs die hier in huis heel veel zijn ook een zwarte schaduw heb ik gezien hier .
Als er iemand hier oprecht eerlijk mij wilt helpen hoor ik dat graag en wil ik de situatie beter uitleggen .
Alvast bedankt .

Liefs .


Als er iemand oprecht en eerlijk jou wil helpen, hoef je het niet uit te leggen, maar zouden ze het zelf al moeten zien/voelen/ruiken / jou kunnen uitleggen....

Rockes <3


secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:34

Rocamor schreef:
secretariat schreef:
Hoi allemaal ,

Ik ben al langere tijd opzoek naar een betrouwbaar medium die mij kan helpen mijn huis te reinigen van entiteiten .
Jammer genoeg heb ik er nu al 2 thuis gehad die behoorlijke bedragen vroegen en uiteindelijk niks voor me gedaan hebben .
Graag alleen serieuze reacties .
Ik heb eventueel ook foto's van orbs die hier in huis heel veel zijn ook een zwarte schaduw heb ik gezien hier .
Als er iemand hier oprecht eerlijk mij wilt helpen hoor ik dat graag en wil ik de situatie beter uitleggen .
Alvast bedankt .

Liefs .


Als er iemand oprecht en eerlijk jou wil helpen, hoef je het niet uit te leggen, maar zouden ze het zelf al moeten zien/voelen/ruiken / jou kunnen uitleggen....


Bedankt voor je reactie je hebt gelijk in wat je zegt alleen dit is een totaal nieuwe wereld voor me en ik ben echt opzoek naar hulp helaas ben ik te goed gelovig geweest en daardoor dus opgelicht ...

Rocamor

Berichten: 10731
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:44

Vandaar dat ik die opmerking ook maakte. Genoeg charlatans in dit wereldje die 1 ding zeker weten: jij betaalt grof voor hun sprookjes.

Rockes <3

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:49

Rocamor schreef:
Vandaar dat ik die opmerking ook maakte. Genoeg charlatans in dit wereldje die 1 ding zeker weten: jij betaalt grof voor hun sprookjes.


Dat is zeker waar jammer genoeg natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren er zijn ook oprechte alleen heb ik die nog niet gevonden .
Feit blijft dat er in mijn huis iets aanwezig is en ik wil dat graag weg hebben en me weer fijn kunnen voelen in mijn huis .

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:07

Wat maakt dat jij zeker weet dat hetgeen jij in je huis ervaart 'entiteiten' zijn, en geen verbeelding? Je zintuigen kunnen je behoorlijk voor de gek houden, zeker als je al een bepaalde verklaring in je hoofd hebt voor dingen die je meent te zien/voelen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:11

secretariat schreef:
Hoi allemaal ,

Ik ben al langere tijd opzoek naar een betrouwbaar medium die mij kan helpen mijn huis te reinigen van entiteiten .
Jammer genoeg heb ik er nu al 2 thuis gehad die behoorlijke bedragen vroegen en uiteindelijk niks voor me gedaan hebben .
Graag alleen serieuze reacties .
Ik heb eventueel ook foto's van orbs die hier in huis heel veel zijn ook een zwarte schaduw heb ik gezien hier .
Als er iemand hier oprecht eerlijk mij wilt helpen hoor ik dat graag en wil ik de situatie beter uitleggen .
Alvast bedankt .

Liefs .

Een " betrouwbaar medium" is een contradictio in terminis...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:16

Kuggur schreef:
Een " betrouwbaar medium" is een contradictio in terminis...
Er zit natuurlijk wel een wereld van verschil tussen bewust of onbewust mensen belazeren, niet?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:18

Niet wat betrouwbaarheid van de geleverde prestatie aangaat.
Ik geloof best dat er mediums zijn die zó overtuigend zijn dat ze óók zichzelf voor de gek houden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:22

Kuggur schreef:
Niet wat betrouwbaarheid van de geleverde prestatie aangaat.
Ik geloof best dat er mediums zijn die zó overtuigend zijn dat ze óók zichzelf voor de gek houden.

Qua betrouwbaarheid van de prestaties niet nee, maar hun intensies kunnen wel een stuk betrouwbaarder zijn. Koop je alleen nog steeds niets voor, daar heb je gelijk in.

Schoentje, kerstmuts en [o]

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:32

Askja schreef:
Wat maakt dat jij zeker weet dat hetgeen jij in je huis ervaart 'entiteiten' zijn, en geen verbeelding? Je zintuigen kunnen je behoorlijk voor de gek houden, zeker als je al een bepaalde verklaring in je hoofd hebt voor dingen die je meent te zien/voelen.


Omdat aangeraakt worden en bijna alles vast gelegd hebben op camera toch wel degelijk aantoont dat het niet mijn verbeelding is .
Ik ben verder een heel nuchter persoon in dit soort dingen en nog nooit wat meegemaakt op dit gebied sinds ik verhuisd ben naar een oude boerderij begonnen er rare onverklaarbare dingen te gebeuren .
En ik vraag niet om mij te geloven of te vertellen dat het me tussen de oren zit .
Ik vraag alleen of hier op bokt iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en mij iemand kan aanraden .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 18:05

secretariat schreef:
Askja schreef:
Wat maakt dat jij zeker weet dat hetgeen jij in je huis ervaart 'entiteiten' zijn, en geen verbeelding? Je zintuigen kunnen je behoorlijk voor de gek houden, zeker als je al een bepaalde verklaring in je hoofd hebt voor dingen die je meent te zien/voelen.


Omdat aangeraakt worden en bijna alles vast gelegd hebben op camera toch wel degelijk aantoont dat het niet mijn verbeelding is .
Ik ben verder een heel nuchter persoon in dit soort dingen en nog nooit wat meegemaakt op dit gebied sinds ik verhuisd ben naar een oude boerderij begonnen er rare onverklaarbare dingen te gebeuren .
En ik vraag niet om mij te geloven of te vertellen dat het me tussen de oren zit .
Ik vraag alleen of hier op bokt iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en mij iemand kan aanraden .

Ehm, je komt een topic binnen wat gaat over het zeer kritisch bekijken van alles wat men als paranormaal ziet. Dit is niet de juiste plek om enkel ervaringen te vragen, je krijgt hier juist kritische vragen over jouw ervaring...

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 18:06

Dat gezegd hebbende, ben ik uiteraard wel vreselijk nieuwsgierig naar die foto's.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:17

Omdat aangeraakt worden en bijna alles vast gelegd hebben op camera toch wel degelijk aantoont dat het niet mijn verbeelding is .
Ik ben verder een heel nuchter persoon in dit soort dingen en nog nooit wat meegemaakt op dit gebied sinds ik verhuisd ben naar een oude boerderij begonnen er rare onverklaarbare dingen te gebeuren .
En ik vraag niet om mij te geloven of te vertellen dat het me tussen de oren zit .
Ik vraag alleen of hier op bokt iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en mij iemand kan aanraden .[/quote]
Ehm, je komt een topic binnen wat gaat over het zeer kritisch bekijken van alles wat men als paranormaal ziet. Dit is niet de juiste plek om enkel ervaringen te vragen, je krijgt hier juist kritische vragen over jouw ervaring...[/quote]

Daar heb je idd gelijk in , en dat mag ook ik geef daar ook antwoord op waarom ik weet dat het aanwezig is .
Weten jullie misschien een topic waarin ik beter ervaringen kan krijgen ?
Want daar ben ik echt naar opzoek .
Alvast bedankt .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 18:23

Nou, in vrijwel elk ander topic over dit onderwerp is kritisch reageren verboden, dus ik zou zeggen in elk ander topic wat je in de zoekresultaten kan vinden. Dit topic is namelijk juist geopend omdat kritisch zijn heel hard werd afgestraft in al die andere topics.
Je kan wellicht ook dit topic doorlezen, er hebben meerdere mensen in gereageerd die er ook in geloven en wat meer open staan voor een kritische blik. Imo maakt dat iemand direct al betrouwbaarder. Pb die mensen eens, wie weet kennen zij iemand die je wil helpen.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:23

Zwerte schreef:
Ehm, je komt een topic binnen wat gaat over het zeer kritisch bekijken van alles wat men als paranormaal ziet. Dit is niet de juiste plek om enkel ervaringen te vragen, je krijgt hier juist kritische vragen over jouw ervaring...

Maar elders ben je ook niet gevrijwaard van het kritische want altijd dezelfde zullen deze topics "bespringen" om maar als jehova met de voet tussen de deur te willen overtuigen dat het allemaal oplichters zijn.
En het verboden heb ik nog nooit ontdekt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:25

Zwerte schreef:
Nou, in vrijwel elk ander topic over dit onderwerp is kritisch reageren verboden, dus ik zou zeggen in elk ander topic wat je in de zoekresultaten kan vinden. Dit topic is namelijk juist geopend omdat kritisch zijn heel hard werd afgestraft in al die andere topics.
Je kan wellicht ook dit topic doorlezen, er hebben meerdere mensen in gereageerd die er ook in geloven en wat meer open staan voor een kritische blik. Imo maakt dat iemand direct al betrouwbaarder. Pb die mensen eens, wie weet kennen zij iemand die je wil helpen.


Bedankt voor je antwoord .
Ik zal dit topic is doorlezen misschien vind ik zo wel iemand .
En anders zoek ik even verder in andere topics , sorry mijn fout .

secretariat

Berichten: 99
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zwerte schreef:
Dat gezegd hebbende, ben ik uiteraard wel vreselijk nieuwsgierig naar die foto's.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:14

Tijd om je lens te poetsen.... :roll:

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:27

Filmpje is wellicht overtuigender. Dit ziet er voor mij ook uit als een vetvlek op de lens.

Maar als je graag minder sceptische antwoorden wilt op je vragen, dan kun je het beste een eigen topic openen en erbij zetten dat je liever alleen reacties wilt krijgen van mensen die daadwerkelijk geloven in paranormale zaken.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 21:38

Tnx voor de foto's! Ik vind het er toch wel erg uitzien als viezigheid op de lens...
bruintje123 schreef:
Zwerte schreef:
Ehm, je komt een topic binnen wat gaat over het zeer kritisch bekijken van alles wat men als paranormaal ziet. Dit is niet de juiste plek om enkel ervaringen te vragen, je krijgt hier juist kritische vragen over jouw ervaring...

Maar elders ben je ook niet gevrijwaard van het kritische want altijd dezelfde zullen deze topics "bespringen" om maar als jehova met de voet tussen de deur te willen overtuigen dat het allemaal oplichters zijn.
En het verboden heb ik nog nooit ontdekt.

Klopt, het blijft een discussieforum waar je reacties krijgt op wat je typt. Allerlei mensen, allerlei reacties. De ene fijner dan de ander uiteraard.
Verboden was idd een te harde term van me, was wat gehaast en in een slecht humeur. Maar ik heb me wel eens verbaasd over hoe weinig je op een goede manier kritisch mag zijn in zulke topics. Is erg ongewenst in ieder geval, dat is een betere omschrijving.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:39

In een topic over hoe geweldig zwanger zijn is is het ook niet geliefd als kinderloze roepen dat het wel een hel moet zijn.

In het topic van de vegetariërs is het ook niet netjes daar maar steeds te roepen dat ze toch vlees moeten eten.

Misschien zou het ook netjes zijn als er in een topic over paranormale dingen met gelovers de niet gelovers ook het fatsoen hadden weg te blijven.

Er zullen nog vast genoeg topics over blijven waar die mening wel kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, belle_boef, bente_sat, Berdien, Birgit__, brennie85, Eskimo, EsmeeKKK, IASCrawler, joyce83, Luzerna, Meliaforever, pony33, pukkepaard, Verara, winnetou4502, xxmichellexx en 35 bezoekers