Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:12

Ondanks dat mijn huidige gsm het nog meer dan prima doet kijk ik toch voor vervanging. Ik heb een nieuwe auto besteld en daarin zit dus een bluetooth systeem met stuurwielknoppen in om je telefoon te beantwoorden. Echter is mijn huidige toestelletje (nog een doodsimpel, klein handig nokiaatje van meer dan 5 jaar oud zelfs) zijn batterij niet berekend op langdurig bluetooth contact. Ik heb gemerkt als de bluetooth functie aan ligt dat mijn batterij zeer snel leeg raakt. Zonder bluetooth gaat hij een week mee als ik amper bel of sms. Sinds mijn vader zijn smartphone heeft valt het hem ook op dat die batterij véééééééééééééééééééééél langer mee gaat dan van zijn oude simpel toestel. Zelfs met de bluetooth functie constant aan.

Ik zoek een best simpele smartphone die wifi, e-mail (heel uitzonderlijk dat dat bij ons gebruikt wordt op de telefoon), een enkele keer een foto nemen er mee, meer voor de onverwachte momenten dat je een foto nodig hebt. Een paar apps die nu ook op mijn tablet staan en die handig zijn voor onderweg.
GPS kan handig zijn als je ergens in een stad bent en te voet ergens naar toe moet.

Voor de rest vraag ik niets extra's eigenlijk of het moet er standaard op zitten.

Budget max 200 euro.

Heb al zitten surfen en dergelijk op smartphone's maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:17

Kijk eens naar een Huawei. Ben zelf kortgeleden van een iPhone overgestapt naar een Huawei en ben er zeer tevreden over. Werkt prima en zeker niet duur. Voor 200,- heb je een uitstekend model. Voor 300,- heb je zelfs de lite versie van het nieuwste model (P10 lite).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:21

Wat voor Tablet heb je? IOS of Android?
Denk dat dat een goede start is om een telefoon te nemen die gelijk is aan je tablet waar je aan gewend bent.

Een simpel model van samsung zou voldoende moeten zijn.
Alle smartphones hebben tegenwoordig een fatsoenlijke camera, dus daar hoef je je weinig zorgen om te maken.
Email kan prima via de wifi.

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:21


Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:22

Laatst bijgewerkt door Winged op 28-08-17 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:23

Ik lees even mee.
Zelfde wensen en budget als jij.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:30

Keet schreef:
Wat voor Tablet heb je? IOS of Android?
Denk dat dat een goede start is om een telefoon te nemen die gelijk is aan je tablet waar je aan gewend bent.

Een simpel model van samsung zou voldoende moeten zijn.
Alle smartphones hebben tegenwoordig een fatsoenlijke camera, dus daar hoef je je weinig zorgen om te maken.
Email kan prima via de wifi.

Mijn tablet is een iPad mini en behoorlijk afgesprijsd. IPhone vind ik zelf veel te duur. Mijn vaders smartphone heeft android en daar kan ik ook wel mee overweg. vind niet dat dat zo veel verschilt van mijn tablet.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:32

Sommige mensen (zoals mijn ouders bijvoorbeeld) gaan daar compleet de mist mee in. Dus was maar gewoon een vraag ;) Voor sommigen is het on overkomelijk verschil tussen beide :)

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:37

Ik vind iPhone heel duidelijk en simpel.
Koop een iPhone 5s. Nog lekker klein en compact, zeer fijn systeem. Tweedehands kan je zeer goede krijgen zo rond de 150 euro. Mijne was via marktplaats een maand oud bon aanwezig. Ik weet dat pandjeshuizen hier in de buurt iPhone 5s verkopen voor 200 met drie maanden garantie.

Dusja als je al iOS gewend ben op je tablet zal ik toch voor iPhone 5s gaan. Lekker compact en fijn systeem :)
En kwaliteit natuurlijk. Voor deze iPhone een budgettelefoon van 150 gekocht nou die was in twee maanden kapot zo slecht.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:39

xMereltje schreef:
Ik vind iPhone heel duidelijk en simpel.
Koop een iPhone 5s. Nog lekker klein en compact, zeer fijn systeem. Tweedehands kan je zeer goede krijgen zo rond de 150 euro. Mijne was via marktplaats een maand oud bon aanwezig. Ik weet dat pandjeshuizen hier in de buurt iPhone 5s verkopen voor 200 met drie maanden garantie.

Dusja als je al iOS gewend ben op je tablet zal ik toch voor iPhone 5s gaan. Lekker compact en fijn systeem :)
En kwaliteit natuurlijk. Voor deze iPhone een budgettelefoon van 150 gekocht nou die was in twee maanden kapot zo slecht.

Tja, dat kan je met een IPhone ook hebben. Tweedehands wil ik geen toestel kopen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:48

De eigenschappen die jij zoekt zitten op alle smartphones.

Ik zou gewoon eens winkel binnenstappen en een een paar GSMs in de hand nemen. Ze zijn allemaal een stuk groter geworden! Als je dat niet erg vind heb je veel keuze voor je budget. Huawei zijn idd dergelijk.Zelf ben ik fan van HTC. De goedkoopste is 169 euro.

Zoek je naar een compactere dan wordt het een stuk moeilijker.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:50

oh ja groter dan 5" moet het inderdaad niet worden.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:13

Als je het besturingssysteem van Apple gewend bent op je Ipad, zou ik ook zeker voor een Iphone gaan. IOS werkt zoveel fijner dan Android als je dat gewend bent. Volgens mij is de Iphone 5S inmiddels niet meer zo duur.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:39

Wileyfox Swift 2.

Krijgt hele goede kritieken in vergelijkingstesten van budget smartphones. Camera valt wat tegen in vergelijking tot de concurrentie, maar dat is niet jouw belangrijkste eis als ik het goed heb gelezen. Voor mensen die daar meer belang aan hechten: Honor (submerk van Huawei) 5c

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:50

Ik raad ook Huawei aan :) Ik heb de Honor 7 gehad. Het is dat mijn vader een andere gewonnen had, anders had ik hem nu nog gehad :)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:57

Je zegt nu wel dat je weinig van de functies gaat gebruiken, maar als je eenmaal een smartphone hebt dan blijkt die meestal ineens tóch ook heel handig te zijn voor dit en dat en voor je het weet doe je er alles mee :))
Als je al een ipad hebt dan zou ik echt voor een iphone gaan. Het werkt gewoon zo ontzettend fijn samen. Via je icloud account is alles direct gekoppeld. Je contacten en berichten, maar dus ook je agenda, herinneringen, lijstjes en documenten, favorieten, wachtwoorden van webpagina's, foto's en zo kan ik nog even door gaan.
Een iphone is wat duurder dan de goedkopere android telefoons inderdaad, maar als je je vervolgens bedenkt dat de 4s uit 2011 nog steeds volop gebruikt wordt en nog steeds voor 200 euro over de toonbank gaat, tweedehands(refurbished) zelfs.. een 6 jaar oude telefoon.. Ze zijn gewoon heel erg waardevast, en heel degelijk gebouwd.. Ik denk dat ik met mijn dure iphone uiteindelijk véél goedkoper uit ben dat mijn zusje met haar samsung die na een paar jaar de geest gaf.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:02

FatCat schreef:
De eigenschappen die jij zoekt zitten op alle smartphones.

Ik zou gewoon eens winkel binnenstappen en een een paar GSMs in de hand nemen.


Precies dat.
Loop eens een winkel binnen, kijk welke er binnen jouw prijsklasse vallen en bekijk ze dan eens ter plekke. Houd ze vast, kijk hoe ze reageren, kijk welke je bevalt en koop die :D
Je eisen zijn simpel en niet specifiek, dus je moet er genoeg voor kunnen vinden.

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:06

Nokia heeft ook een nieuwe serie uitgebracht. Je zou daar ook eens naar kunnen kijken. De Nokia 3 of 5 zou binnen jouw budget vallen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:59

Bij Aldi hebben ze van de week een smartphone voor 129 euries zag ik net. Moest meteen aan dit topic denken :j
In elk geval voldoende geheugen. Voor de rest ken ik weinig tot niks van smartphones, mijn nokia gsm is ondertussen een jaartje of 11 oud :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:00

Ik hou van iPhone <3 Wel wat duurder dan jouw budget, maar ik zou nooit meer anders willen... goede kwaliteit, en heel belangrijk: simpel ingebruik.

Mijn moeder heeft nu een Samsung Galaxy (welke ben ik vergeten)... vind ik een stuk moeilijk om alles op te vinden... maar hij schijnt ook wel van goede kwaliteit te zijn :)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 09:19

Pandora2 schreef:
Bij Aldi hebben ze van de week een smartphone voor 129 euries zag ik net. Moest meteen aan dit topic denken :j
In elk geval voldoende geheugen. Voor de rest ken ik weinig tot niks van smartphones, mijn nokia gsm is ondertussen een jaartje of 11 oud :')

Ja heb het gezien. Vond hem wel interessant maar ik ben een beetje huiverig om dat soort toestellen in de aldi te kopen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:21

Staat bij dat je 3 jaar garantie hebt :Y) Misschien toch eens even je oor te luisteren leggen daar, je weet maar nooit dat het een voltreffer wordt voor een 1e smartphone :+
Mijn buurman heeft er ooit een tv gekocht en is er ook nog steeds tevreden over :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:24

Hee kun je een linkdoorsturen. Heb aldi folder doorgespit maar niks gezien.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:26

Ik heb ook een huawei gehad en ik was daar ook zeer tevreden over! ik kreeg een iphone 7 dus ja, daarom ben ik over gegaan.

over het verhaal van android fs Apple. Ik heb die overstap dus ook gemaakt en ik heb besloten dat het geen bal uit maakt. Je moet even wennen als je switcht, maar IOS en Android werken in wezen even makkelijk. Mij maakt het iig niet uit. Als ik maar appen, bellen en bokken kan, ben ik gauw tevreden :+

Ik zou iig geen iphone kopen omdat je ook al een ipad hebt. Android wen je heus wel aan.

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:30

Sowieso is de nieuwste Huawei op de iPhone geïnspireerd. Het nieuwste (p10) lite model kost nu 270 -
Zelf heb ik na 10 jaar iPhone (eerste zelfs over laten komen uit de USA) nu ook een Huawei P10. Ben er echt zeer tevreden over en omdat het op de iPhone lijkt, geen problemen mee gehad. Zelfs het instructie boekje niet ingekeken.