[VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

[VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 00:49

Hoi Bokkers!

Al enkele maanden zit ik in een depressie. Ik heb al verschillende therapieën uitgeprobeerd en nu zijn mijn psychologe en ik sinds mei op paardentherapie uitgekomen. Tussen mijn 8 - 15 liep ik altijd tussen de paarden en had ik ook enkele verzorgpaarden. Van shetlanders tot paarden en zelfs tot echte KFPS Friezen. Rond mijn 15e ben ik ermee moeten stoppen van mijn moeder. Nu, zo'n 6 jaar later, ben ik weer in de paardenwereld gerold. Sinds juni vergezel ik mijn nicht op haar eigen stal en sindsdien gaat het al een beetje beter met mij. Maar bij gebrek aan een echte band te kunnen opbouwen (het zijn natuurlijk haar paarden en de meeste staan ook nog eens te koop), voel ik toch wel dat ik iets mis. Zo kwamen we op het idee om een eigen paardje aan te schaffen. Een paard dat mijn dagritme terug moet opbouwen en een beetje een lichtpuntje kan zijn in mijn donkere periodes. Een recreatief therapie-paardje dus!
Na veel gediscussieer en oriëntatie zijn we tot de conclusie gekomen dat ik het wel zou aankunnen, zeker met mijn vriend als back-up, en gaan we er ook 100% voor.

Naast therapie-paardje heb ik de ambitie om later lekker te dressuren met hem. Maar dat is voor wanneer ik terug goed in mijn vel zit!

Volgende week is een spannende week voor mij want dan komt mijn therapiepaardje dus aan op stal! Ik heb nog niet zoveel foto's genomen (hem knuffelen en kroelen was leuker, oepsie!) maar ik heb 1 fotootje en een leuk filmpje van hem in beweging.
Vanaf maandag zal ik dan ook zeker af en toe filmpjes/foto's/tekst plaatsen van hoe het gaat met ons.

Four Steps Blue (Mister Blue x Gasper) aka Arthas
Ik ben al helemaal gek op hem. <3

Afbeelding



Liefs,
Kategida


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 06:55

Wat een ontzettend bijzonder volgtopic! Ik kan me helemaal voorstellen dat een paard, een band opbouwen, de structuur en het vele buiten zijn en bewegen je je beter kunnen laten voelen. In elk geval wens ik je dat zeker toe en ga ik je volgen.

Leuk paard ook trouwens! 'Moest' Arthas nog aan speciale eisen van je voldoen als recreatief therapie paard? Puur nieuwsgierigheid haha :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:16

Heel veel plezier met Arthas samen. /3 En dat jullie een mooie band samen opbouwen! De verzorging van dieren geven je dag ritme. En een doel op mindere dagen. ( je moet want ze zijn afhankelijk) En kleuren de mindere dagen. De onvoorwaardelijkheid, omgang en buitenlucht en beweging brengen ook ontspanning.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 12:06

@Freetorun: De meeste therapiepaarden die je op therapie boerderijen vindt, zijn redelijk bomproof en super zachtaardig in omgang. Echt dieren die geen vlieg kwaad doen en alles toelaten zodat je meteen op je gemak bent zonder al te veel angsten te voelen. Meestal ook wat oudere dieren met meer zelfvertrouwen zodat als mensen wel angst tonen, ze het niet te veel aantrekken.
Hoewel er vaak ook gevoeligere dieren zijn voor als je juist meer empathie moet leren hebben voor anderen. Hangt een beetje af van wat je persoonlijke probleem is en waar je aan moet werken. Sommige mensen hebben baat aan een uurtje knuffelen om rust te vinden en sommige hebben baat aan echt leren rustiger te zijn rondom een paard/dier en vinden dan weer op die manier rust of ontspanning.

Tijdens mijn zoektocht was mijn eis dat het paard niet dominant is, rustig/zachtaardig karakter heeft en een beetje koel in het hoofd is. Maar omdat ik ook kan paardrijden waren de gangen ook belangrijk voor mij evenals hij meewerkend is onder het zadel. Hij rijdt echt superfijn, alleen een beetje kijkerig maar zodra ik zijn vertrouwen heb hoop ik dat dat verbetert.

@Svadilfari1: Dankje! Ja, precies. Juist om die redenen leek een eigen paardje een goed idee. Ik ben nu al meer ontspannen en een beetje positiever door af en toe naar de stal te gaan. Hopelijk komt daar nog meer verbetering als ik dagelijks daar ben en me kan bezighouden met mijn eigen knollie. :D

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:34

Ik ga jullie zeker volgen!

Zelf heb ik in het verleden ook een (dysthyme stoornis en) depressie (recidiverend) gehad.

Ik snap de keuze van jou en je psycholoog heel goed!

Ik was fanatiek gaan typen tot ik me bedacht dat het hier niet om mijn verhaal gaat maar om die van jou :)* .

Mocht je eens een luisterend oor nodig hebben, je mag me altijd een bericht sturen.

[o]

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 23:03

Jouw verhaal is ook hartstikke welkom, het forum is voor iedereen!
Zelf heb ik ook van die terugkomende depressies. Nu is het alweer een jaar aan de gang jammer genoeg. Ik heb al meermaals in depressies gezeten, eruit gekomen en dan weer terug hervallen door slechte omstandigheden.

Ondertussen is vandaag Arthas aangekomen! Ik had hem heel erg nerveus en een beetje kijkerig verwacht in de enge, nieuwe omgeving maar hij deed het super. Hij was ontzettend braaf en rustig op stal. Toen ik het venstertje opende was het wel even iets spannender omdat hij de andere paarden zag op de weide. Alle paarden hinnikten nieuwsgierig en Arthas maar lief met zijn hoofdje centimeter voor centimeter uit het raam. Volgens mij is dit de eerste keer dat hij ook een venster heeft op stal. Echt hartstikke schattig hoe hij voorzichtig uit het raam ging hangen! Hij leek echt gelukkig in zijn nieuwe stalletje. Hopen dat het zo blijft.

Afbeelding

(Deze foto komt rechtstreeks van mijn fb profiel dus ik hoop dat jullie 'm kunnen zien, zo niet reupload ik hem morgen wel even. ^^ )

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:33

De foto is zichtbaar! Fijn dat het verhuizen zo goed ging en hij lekker in z'n stalletje staat. Gaat hij binnenkort mee met de andere de wei op?

Geniet maar van je knappe paardje! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:30

Wat leuk! En wat een bijzondere dag zo je paard op stal aangekomen. En dat jullie 2 nu samen wat op gaan bouwen. Fijn dat hij , zo te lezen weinig stress vd verhuizing lijkt te hebben.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 13:38

Hoi, hier ben ik weer!

Zodra hij de andere paarden kent en de weides terug in orde zijn (die zijn maandag behandeld geweest tegen onkruid dus nu moet het eerst nog flink regenen etc) mag hij met veel plezier de weide op met de anderen. Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van paarden de hele dag op stal te zetten. Liever zo min mogelijk op stal of gedurende de dag op weide en 's nachts op stal. Arthas gaat wel altijd 's nachts binnen staan behalve in de zomer (maar die is nu zo goed als om), dan mag 'ie lekker op de weide blijven met zijn vriendjes.

Deze voormiddag was ontzettend fijn. Hij stond voor de eerste keer vast vandaag op de poetsplaats, de voorbije dagen heb ik hem in de stal gepoetst en op de poetsplek even laten staan (maar niet vastgezet) zodat 'ie lekker kon wennen en alles kon ruiken en zien. Nu vandaag heb ik hem voor het eerst gepoetst op de poetsplek. Hij doet het zo prima allemaal, wat een heerlijk dier! Een week voor hij naar mij toe kwam kon hij nog geen voetjes geven (!), maar vandaag toen ik het vroeg ging het heel vlot. Hij geeft ze zelfs gewoon aan wanneer je met je hand van zijn schouder/kont naar zijn kogel streelt! Wss heeft de eigenaar nog geoefend want ik had gezegd dat het wel belangrijk voor me is dat hij "gemakkelijk" is in basis-verzorging aangezien ik af en toe slechte/emotionele dagen heb en dan de irrationele angst heb om getrapt te worden en die angst mag niet nog heftiger worden als het paard dus echt moeilijk voeten geeft (vooral aan de achterkant dan) want dan krijg ik natuurlijk meer angst. Dus 10.000x dank aan die super trainer! Ik voel me echt al heel vertrouwd bij Arthas, ik vind het prima om rond hem heen te lopen, om hen te knuffelen op stal. Zo fijn dat de basis al gezet is en dat ik me welkom voel in zijn persoonlijke ruimte.

Nu longeer ik hem dagelijks heel lichtjes voor wat beweging en achteraf laat ik hem staan zodat hij de andere paardjes die aan de aangrenzende paddock staan lekker kan besnuffelen en leren kennen. Hij heeft er -volgens mij- al een vriendinnetje bij. Een echte merrie. :D

Nou de voorbije dagen had ik dus leuk mijn fototoestel -dat ik al één jaar niet gebruikt heb- meegenomen en gisterenavond kwam ik tot de conclusie dat ik mijn foto's niet op mijn laptop/pc kan zetten omdat ik het kabeltje kwijt ben. :+
Vandaag had ik mijn mobiel wél bij maar die was dan weer zo goed als plat.. lekker bezig haha. Toch snel een filmpje en een paar kiekjes gemaakt van mijn knap paard.

Hier is 'ie samen met zijn nieuwe vriendinnetje:


Dit vond ik wel een fijn momentje. Ik heb hem vanochtend in de longeercirkel gezet samen met een hooinetje en een emmertje water. Toen ik klaar was met de andere paarden en het poetsen van zijn stal ben ik even in het midden gaan zitten, kijken hoe hij in gevecht was met het hooinetje. Toen kwam hij plots naar mij, eventjes snuffelen bij mij grazen , en toen was 'ie weer weg. <3


Nou lekker veel tekst vandaag.. dus ik sluit het hier maar af. Groetjes van mij en hoefjes van lieve Arthas! <3

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:08

Ik klikte puur uit interesse op het topic om tot mijn verbazing te herkennen waar je jouw paardje hebt gekocht. Hoe toevallig.

Veel plezier met Arthas en hopelijk kan hij echt een lichtpuntje worden voor je.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:26

Ik vind het ook erg interessant om te volgen! Wat een leuk paardje heb je staan :) .

Frouke91
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-13
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:30

Wat een ontzettend leuk topic, ik volg graag!
Knap paard ook! Ben zo benieuwd hoe jullie samen gaan uitgroeien

(gelukkig) geen ervaring bij mijzelf met depressieve klachten, maar kan me heel erg goed voorstellen dat paarden hierin een enorme steun kunnen zijn.

Ik wens jullie veel kennismakingsplezier *\o/*

Swertingur fra Solskini en Haukur fra Skjalaritara
Your love is like a soldier, loyal till you die<3

Always in our heart, Jitze

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:36

Zelf weet ik wat paarden voor mensen kunnen doen,Met plezier ga ik jullie verhaal volgen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:09

Wat een leuk paard, veel succes en heilzame dierenliefde...

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:38

Wat een lieve goedzak is arthas, super fijn! Lekker op het gemakje aan elkaar wennen. Wat ik zelf ook heerlijk vind is lekker ergens in de wei zitten zoals je nu in de paddock hebt gedaan, lekker je paardje observeren. In de winter ga ik vaak bij mn pony in de stal zitten of op hem liggen als hij strootjes aan het knabbelen is (maar dat moet je natuurlijk niet doen als je nog niet voldoende vertrouwen hebt, of een lage stal :+ ).

[o]


Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 21:49

Hoi allemaal, ik weer!

@Djerada, ja, paardjes observeren vind ik altijd leuk. Zeker als het je eigen paardje is. :D

De vorige dagen ben ik zo veel mogelijk op stal geweest zodat we aan elkaar konden wennen. We hebben vooral veel gekroeld, gewandeld op het erf en elke dag een beetje grondwerk gedaan aka hem lichtjes longeren. Na het longeren volgt hij mij uit zichzelf. Zo lief! Mijn vriend vindt het helemaal geweldig want bij hem doet hij het ook (maar dan wel maar tien stapjes of zo). Ik denk dat Arthas het aanvoelt dat vriendlief niet zo sterk in zijn schoenen staat bij paarden haha. Wel ontzettend fijn dat mijn twee ventjes het goed met elkaar kunnen vinden.

Ik merk wel dat ik me al een heel stuk beter voel. Gisteren voelde ik me heel slecht en somber. Ik ben toen wel blij naar de stal toegegaan en voelde me op stal beter, maar eens weer thuis was ik weer een hoopje verdriet. Gelukkig was ik verstandig genoeg om terug te keren naar stal en gewoon wat klusjes te doen en een beetje te knuffelen met hem. Dat vond hij gelukkig prima!

Toen ik deze avond ging voeren, was de eigenaar van de stal er ook. Ze wilde graag Arthas mee op de kleine paddock zetten bij de andere paarden. Dit was voor mij heel erg spannend. Het voelde een beetje aan als een moeder die haar kindje afzette voor de eerste keer op de basisschool haha! (Denk ik toch, zelf geen ervaring aangezien ik geen kinderen heb. xD )
Daar sta je dan.. je hebt geen controle over wat je paard gaat doen en al helemaal niet wat de andere gaan doen. Ze hebben de voorbije dagen al wel kennis gemaakt. De kleine paddock staat tegenaan de longeercirkel. Arthas heeft daar af en toe gestaan na het longeren en dan liet ik hem lekker snuffelen aan de andere paarden. Toch was ik best bang dat hij uitgesloten zou worden aangezien hij best wel onderdanig is. Nagelbijtend zet ik paardlief op de paddock. Arthas kijkt me een beetje verstomd aan eenmaal ik het hek sluit. Zo'n beetje van: "waarom dump je me nou hier? Ik stond prima op mijn strootjes te kauwen in mijn stalletje..."
Na een tijdje staren naar mij, begint hij aan de grond te snuffelen. De andere paarden bleven gewoon lekker eten bij het hooistation terwijl Arthas wat rondloopt en overal snuffelt. Met een grote boog om de paarden heen. Toen dacht ik: o jee, waarom gaan ze nou niet kennismaken met elkaar?!
Het heeft toch echt wel een halfuurtje geduurd tot hij wat dichterbij kwam. Hij stond echt helemaal aan de andere kant van de paarden, tegen de omheining aan, en dat voor een redelijk lange tijd. Ik ben maar even in het gras gaan zitten terwijl de eigenaar naar huis ging. No way dat ik naar huis zou gaan voor ik zeker weet dat mijn paardje het goed zou vinden met zijn nieuwe roommates.
Eenmaal hij enkele stapjes dichterbij zette, ging hij heel onschuldig andere kanten op kijken ipv naar de paarden. Dan weer een paar stapjes dichter.. beetje onschuldig het zand besnuffelen.. weer wat dichterbij.. knabbeltje aan een stukje weggevlogen hooi.. weer een stapje dichterbij.. en zo ging dat toch wel enkele minuten. Tot de vos opeens naar hem toe kwam. Heel voorzichtig besnuffelden ze elkaar en na nog geen tien seconden was de vos weer weg naar het hooistation. Arthas ging weer heel onschuldig andere kanten op kijken en zette toen weer enkele stapjes dichterbij het hooistation... en toen kwam het andere paard even gedag zeggen. Weer snel snuffel-snuffel en toen ging 'ie weer eten.
Arthas heeft toen tien minuutjes verdwaald daar gestaan, vooral kijkend naar dat lekkere hooi in het hooistation (hij had zowel korrel als hooi gekregen op stal, maar meteen toen de korrel op was, moest ik hem gaan halen om op de paddock te zetten). Toen begon het volgens mij toch wel bij hem te dagen dat hij toch echt wel zin had in dat hooi. Want toen ging het opeens best snel. Hij ging dichterbij het hooistation, strekte zijn hals helemaal uit en besnuffelde de rond van het hooistation. De andere paarden bleven gewoon lekker eten en eenmaal Arthas op zijn gemak was, ging 'ie weer dichterbij. En toen gebeurde iets wat ik helemaal niet verwacht had...

Mijn timide, verlegen, preutse paardje... begon opeens te kroelen met het andere paard! En niet heel eventjes... echt wel 5 minuten lang!

Helemaal verbaasd maar ook helemaal gelukkig want mijn paardje stond even met het andere paard te kroelen en lekker lief met elkaar te zijn. Zo vertrek je als baasje met een héél gerust hart naar huis, want yes: mijn paard is geaccepteerd in de groep. <3


Filmpjes/foto's ga ik later nog uploaden en posten! Want ja hoor, ik heb een 1minuut lang filmpje van Arthas & Spekkie die lekker kroelen hihi.
Veel liefs van mij en hoefjes van Arthas

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 22:54

Zoals beloofd hier wat leuke foto's en filmpjes! <3

Homo paardjes :D

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:32

Ontzettend leuk om te lezen over Arthas en jouw ervaringen. Ik ben blij dat het op stal zijn je goed doet ook als je je minder voelt! Goed van je dat je jezelf hebt opgepakt en terug naar stal bent gegaan! Klasse! En wat leuk dat Arthas nu vrienden maakt !

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:58

Wat fijn dat hij boven verwachting zo lekker heeft staan kriebelen met een ander paard! Daar gaat je ('paarden-moeders') hart toch sneller van kloppen! <3

Ook herken ik het beter voelen op stal. Ik volg momenteel ook therapie en op dagen dat ik me slecht voel (of heel onrustig) helpt me vriend me naar stal. Ik heb dan vaak niet zo zin, maar zodra ik er eenmaal ben voel ik me 10 x beter. Dus ik begrijp heel goed wat je zegt, en hopelijk voel je je steeds iets beter :).

Leuk om jullie verhaal te lezen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 16:39

@Svadi, yes, heerlijk om te zien dat hij met iedereen overweg kan. Lief paard. <3

@freetorun dat paarden-moeders' hart voelde ik enorm dat moment, haha, ik stond zo te glunderen. Zo trots en blij was ik!
Leuk dat je vriend jou ook helpt op zo'n dagen. Zo'n steun zou ik ook net iets meer kunnen gebruiken maar ik kom er zelf ook nog wel.. hopelijk. :P

Nou vandaag is het allemaal weer een beetje minder. Ik wilde eerst longeren of rijden in de ochtend maar toen ik om half negen vertrok thuis was het verdorie al 21°! Dan maar weer een lui dagje voor mij en Arthas. Ik heb hem ook binnen gezet omdat het tien keer zo fris was op stal als buiten onder de bomen. Meneer eten gegeven en daarna was ik hem even aan het vertroetelen op stal.. daar ging het even mis jammer genoeg. =(
Hij schoof met zijn neus de staldeur een beetje open. Geen seconde later plaatste ik mijn arm voor zijn borst om hem terug naar achter te duwen zodat hij niet zou gaan lopen maar nét op dat moment loopt 'ie gewoon me recht voorbij, de deur uit. Mijn arm gekneld tussen zijn schouder en de staldeur (schuifsysteem). Dat deed verdomme veel zeer!
Hij is toen naar zijn favoriete vriendje gelopen (die stond vorige week altijd naast hem en nu opeens in de allerlaatste stal, Arthas staat in de eerste stal) en is daar even gaan snuffelen bij hem.
Ik ben zo rustig mogelijk op hem afgegaan (pijn!!) en heb hem terug gezet om hetzelfde scenario uit te lokken. Toen hij weer de staldeur open duwde en wilde weglopen, ben ik voor hem gesprongen en heb ik een flinke tik tegen zijn borst gegeven zodat 'ie achteruit zou gaan. Hij schrok wel enorm maar wéér liep 'ie gewoon mij voorbij! Rechtstreeks naar zijn vriendje...
Toen had ik het wel even gehad dus heb ik hem weer teruggezet en de stal dichtgedaan. Daarna ben ik even op de hooibaal gaan zitten om mijn arm te masseren want die deed dik veel pijn. Eenmaal de grootste pijn weg was, heb ik Arthas mee naar buiten genomen in de longeercirkel en geoefend op het stoppen als ik een hand voor zijn borst doe. Buiten ging dat opeens super goed dus heb ik hem maar terug binnen gezet. Nja, voorts maar gewoon de stal dichtdoen als ik hem op stal wil vertroetelen zodat hij zeker niet kan gaan ontsnappen.

Een en al onschuld op stal :')
Afbeelding

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:23

Hallo Kategida en Arthas hoe is het nu met jullie? Dit is denk ik ongeveer dag 19 dat jullie samen zijn?

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 23:09

Svadilfari1 schreef:
Hallo Kategida en Arthas hoe is het nu met jullie? Dit is denk ik ongeveer dag 19 dat jullie samen zijn?

Ja klopt! Het gaat super. Arthas is echt zo een grote lieve schat met een hartje van goud. Hij volgt (zolang er geen gras is haha) me zo door de paddock heen en reageert heel goed op mijn stem/houding. En als ik een grote knuffel nodig heb, is hij er ook. Knuffelen vindt hij ook helemaal leuk. Echt heerlijk. We maken het echt prima en ik heb verdomme mijn hart al verloren aan hem. Dat ging sneller dan ik verwacht had. :o
Vriendlief is ook een super hulp op de stal. Al wilt hij alleen de leuke dingetjes doen, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Hij heeft groot gelijk haha.
Vandaag hebben 3 galopsprongen balkjes gelegd en hem vrij laten "springen". Ik had al een heel plan in mijn hoofd om een lijntje te plaatsen maar uiteindelijk heb ik het bij een laag kruisje gelaten met dan twee galopbalken ervoor haha.... ik was al moe van al het lopen met hem over de balken. :+
Rijden doen we nu ook heel af en toe. Al is het meer wat stappen en hobbelen dan echt rijden, maar gewoon al een wandelingetje met hem doen over het erf/paddock vind ik ook al erg ontspannend en aangenaam.

Ik wil graag fotootjes toevoegen maar om de een of andere reden lukt het mij niet meer om mijn foto's te verkleinen. -O- Daar ga ik morgen of zo nog wel eens tijd insteken om dat uit te vogelen.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:22

Dat klinkt gewon superfijn. En zalig dat hij van knuffelen houd. Klinkt als een heel fijn maatje!

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:26

Wat een super fijne update! :)

Mocht het met de foto's toch lukken, ik ben erg benieuwd!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Marjolijn199
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-09-17

Re: [VOLG] Arthas, mijn therapie-paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:38

Hoi! :) Ik volg je inspirerende verhaal ook. Voor een artikel in een tijdschrift ben ik op zoek naar mensen die aan paardentherapie doen. Zou je je verhaal misschien met mij willen delen? Liefs


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hollie, josien_m_, Leedebee, Lielle, Macs, Marije112, Pellelilly, Poety, rien10, sterregoud, tienus63, xRaisin, xxPaige en 121 bezoekers