Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:22

Even lachen :D

Afbeelding

Haalde der vliegenmasker af en toen kwam dit mooie kapsel er onder vandaan! Ga je op wedstrijden echt wel punten mee scoren 8-)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:31

:')

Keurig in scheiding. Mooie krul erin. Gaat wel een 9 opleveren denk ik haha!!

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:37

Ik zou 't zo laten! :')

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:00

*D

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:45

Ik moest heel erg lachen om die foto. :')

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:54

Hahahahahaha dat is wel een heel keurig gestyled kapsel Panama!

Chip zn haren zitten er ook vaak heel gek onder....moet ik ook altijd zo om lachen. Recht omhoog :D


Bedankt voor de complimenten! Ben er ook heel blij mee...

Mbt het bonte paard ga ik mee met de opmerking over het dekje... een bruin dekje zou ook heel chique lijken denk ik. of créme, maar dat het iig breekt.

Peelie.. knappe haf :) :D mooie frontriem!

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:29

Dat het paard geler lijkt komt door de foto. Camera maakt echt bagger foto's, krijg de instellingen niet goed, dus de kleuren kloppen niet altijd :+ Kijk maar naar dit filmpje;


Misschien dat we later nog wel overgaan op een kleurtje. Mijn zus wil de vos gaan starten met blauw jasje, blauwe cap en dan verder gewoon zwarte laarzen. Wit dekje, zwart tuig. Blauw dekje op de bonte maakt het weer zo bont... Paard heeft al 3 kleuren, dus om er dan weer een kleur bij te doen.. Bruin zou evt nog wel kunnen idd, zus heeft ook nog een bruine cap, dus nog een jasje erbij en dat zou kunnen. Maar is dat mooi met zwart tuig en zwarte laarzen..

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:59

Mijn lieftallige merrie word lichtelijk moordlustig als ik haar 3de oor, of oren wil doen. Die vind dat zo verschrikkelijk dat ik een half wild paard heb, die niet meer nadenkt over wat ze doet. Heel vervelend, want als volbloed-tinker heb je aardige pruiken groeien uit je oren.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:59

Hier een hele duidelijke zwarte vlek op een haflinger.

Afbeelding

Dit wordt ook nog een uitdaging, mocht ze ooit mee op wedstrijd mogen.

Afbeelding

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:18

ambre schreef:
Hier een hele duidelijke zwarte vlek op een haflinger.

[ [url=m/lfdbch.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit wordt ook nog een uitdaging, mocht ze ooit mee op wedstrijd mogen.

[ [url=m/Rz47TB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoezo een uitdaging? :) Als je Haflinger helemaal netjes is, geknot etc maar wel die vlek op de kont heeft, dan zal de jury vast niet denken dat je niet goed gepoest hebt/om de vlek heen hebt gepoest. :P Of bedoel je dat niet met 'uitdaging'?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:24

Het is niet mijn haflinger.Ik bedoel het voorplukje vd vos.
Dat zijn echt 3 haren.Ik hoef me geen zorgen meer te maken om punten voor de verzorging.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:29

Om even in te haken op het onderdeel 'verzorging van het geheel' in de klasse B: ik heb daar toevallig een blog over geschreven vorige week. Daarin staat precies wat er in het regelement staat (op volgorde van voorkeur). En ook heb ik een klein stukje ingehaakt op het verschil in cijfers. Absoluut geen eigen belang of iets. Maar wellicht wel verduidelijkend: https://www.ruiterleven.nl/c-4084533/ho ... eoordeeld/

Ik zou niet snappen waarom de jury een paard met losse voorpluk een lager cijfer geeft dan een paard met een knotje in de voorpluk. Dat is dan de persoonlijke smaak van de jury geweest, want in het regelement staat dat het een gewenst kapsel is :j

Tips/opmerkingen mbt de blog zijn welkom! :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:32

ambre schreef:
Het is niet mijn haflinger.Ik bedoel het voorplukje vd vos.
Dat zijn echt 3 haren.Ik hoef me geen zorgen meer te maken om punten voor de verzorging.


Oh :D Naja, los mag ook.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 12:47

xRivaldo schreef:
Om even in te haken op het onderdeel 'verzorging van het geheel' in de klasse B: ik heb daar toevallig een blog over geschreven vorige week. Daarin staat precies wat er in het regelement staat (op volgorde van voorkeur). En ook heb ik een klein stukje ingehaakt op het verschil in cijfers. Absoluut geen eigen belang of iets. Maar wellicht wel verduidelijkend: https://www.ruiterleven.nl/c-4084533/ho ... eoordeeld/

Ik zou niet snappen waarom de jury een paard met losse voorpluk een lager cijfer geeft dan een paard met een knotje in de voorpluk. Dat is dan de persoonlijke smaak van de jury geweest, want in het regelement staat dat het een gewenst kapsel is :j

Tips/opmerkingen mbt de blog zijn welkom! :D

Leuk! Die ga ik van de week eens even lezen!

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:55

Ik heb vandaag voor de derde keer zijn voorpluk geknot met naald en draad, geeft toch wel een gaaf effect! Zie je beter hoe een mooie dikke pluk die heeft.

Ik heb wat getut dit weekend hoor haha, 2 dagen op wedstrijd dus vrijdag stond die al helemaal in de sop. Zaterdag heeft mijn moeder geknot (ik moest nog werken) en vandaag heb ik hem geknot. Waren goed gelukt, al zeg ik het zelf :o . Gelukkig niet voor niets, 7 winstpunten rijker en alle proeven gewonnen (en hierdoor het weekend in de klasse L2) *\o/*

Friend26
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:14

Vraagje

Ik scheer rond deze tijd altijd de onderhals van mijn fjord die nu alweer redelijk in zijn vacht zit.

Dit deed ik met een dierentondeuse van de lidl van 15 euro. Na 3 jaar heeft hij het vanmiddag begeven. Ik heb al zitten kijken maar weten jullie welke krachtig genoeg is om alleen zijn onderhand en boeg te scheren.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 18:16

Over tondeuses is echt al erg veel gezegd in dit topic, als je even de zoekfunctie gebruikt kom je vast wat handige tips tegen. De meest gebruikte hier waren denk ik die van Lidl, Heiniger en Sectolin

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:54

Vandaag ook heerlijk getut. Even uitgebreid gepoetst en meneertje vond het heerlijk. Hij stond bijna te slapen. Ook weer stukje manen eraf geknipt.
3e oor en benen had ik pas al gedaan, maar denk dat de beentjes een tijd gaat duren voordat dat weer kan. Meneer is onhandig geweest en heeft een wond op de kroonrand. Nu even niet veel kunnen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:44

Friend26 schreef:
Vraagje

Ik scheer rond deze tijd altijd de onderhals van mijn fjord die nu alweer redelijk in zijn vacht zit.

Dit deed ik met een dierentondeuse van de lidl van 15 euro. Na 3 jaar heeft hij het vanmiddag begeven. Ik heb al zitten kijken maar weten jullie welke krachtig genoeg is om alleen zijn onderhand en boeg te scheren.



Deze is gewoon nog te koop!!!


https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Dieren ... p100219941

Heb deze ook, superfijn dingetje....


Mbt de voorpluk: ik knot niet want ik rij vaak met een oornetje.
Omdat mijn paard best een lange voorpluk heeft, zou ik, indien ik niet met oornetje zou rijden, hem met naald en draad opvlechten. Lijkt imo toch net even wat mooier én je frontriem springt er mooier uit.

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:45


lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:28

pimaude schreef:
ik heb deze besteld:

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Ha ... p100217959

ben erg benieuwd of dat werkt voor paard!


Laat je even weten of het apparaat bevalt? Zat er namelijk ook naar te kijken, vooral voor het opscheren van benen en het derde oor bij een kwpn'r

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:41

Ik had gisteren wedstrijd op een aardappelveld. Kurkdroog en gigantisch stoffig. Toen ik viertal L moest opwarmen reden er nog zo'n goeie 150 andere combinaties rond, verspreid over een stuk of 10 ringen, allemaal naast en bij elkaar.

Het stofte zo ontiegelijk hard dat we elkaar op een bepaald moment niet meer zagen rijden in onze proef.

Hoeft geen tekening bij hoe smerig we waren op het einde van de dag...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:04

Gadver en wat slecht zeg! Zo kan je proef toch niet beoordeeld worden?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:34

Varekaj schreef:
Ik had gisteren wedstrijd op een aardappelveld. Kurkdroog en gigantisch stoffig. Toen ik viertal L moest opwarmen reden er nog zo'n goeie 150 andere combinaties rond, verspreid over een stuk of 10 ringen, allemaal naast en bij elkaar.

Het stofte zo ontiegelijk hard dat we elkaar op een bepaald moment niet meer zagen rijden in onze proef.

Hoeft geen tekening bij hoe smerig we waren op het einde van de dag...


Wat jammer zeg... Ook voor de paarden/ruiters met luchtwegproblemen.

Gisteren weer heerlijk getut, dames goed onder handen genomen! Ik gebruikte al een hele tijd de Veredus Blue Snow shampoo en die maakte de beentjes altijd weer perfect wit. Deze was leeg en heb even de Silvershampoo van Schwarzkopf gebruikt (die ik zelf ook voor mijn blonde haar gebruik)... Maar dat deed helemaal niks.

Dus voor mensen die maar geen werkende blauwe/paarse shampoo kunnen vinden, Veredus Blue Snow! Niet te lang laten intrekken trouwens, anders heb je letterlijk een paars paard. Ik breng het aan met latex handschoenen omdat het anders in mijn nagels trekt en ik wekenlang met paarse nagels rondloop... Zo sterk is het dus!

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:39

Lekker geregeld.. zo'n stotfige wedstrijd..!

Eapy mag ik vragen waar jij die gekocht hebt? Kan het nergens vinden, of heb jij het hit het buitenland besteld?