Auto onder de wespen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:48

Het is weer augustus en dus wespentijd.

Tot vandaag had ik bijna geen wespen gezien, waar ik zo blij om was :)

Maar helaas, vanmorgen na een lange nachtdienst kwam ik bij mijn auto en zag tot mijn grote schrik dat deze aan de buitenzijde vol irritante en agressieve wespen zat, echt tientallen...

Deze held op sokken durfde never nooit meer in de auto te stappen en mijn collega's waren al vertrokken.

Na de auto met een emmer of 10 water te hebben gebombardeerd waren ze verdwenen en kon ik uiteindelijk toch naar huis (meteen eerst maar een rondje wasstraat gedaan).

Nu mijn vraag aan jullie: Hebben jullie dit weleens meegemaakt? En zou het kunnen dat de wespen op hars afkomen aangezien mijn auto onder een boom had gestaan?

Goede tips zijn van harte welkom!

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:53

Wat raar, ik weet alleen dat bijen soms als een grote kluit ergens op gaan zitten...
Ik volg het topic, want ik ben benieuwd of andere mensen ook zoiets hebben meegemaakt.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:53

Ik vind je dapper TS, ik was waarschijnlijk naar huis gerend :')

Toen ik klein was wel eens meegemaakt dat er een iemand met een mes in een boom achter onze tuin gekerfd had en dat er op de hars/het sap enorme aantallen wespen afkwamen... allerlei soorten ook nog, waaronder hoornaars (en ja, dit is een trauma'tje :') )

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:58

Pff ja echt vreselijk zijn die krengen he!

Elke keer als ze bij mijn deur weg waren dacht ik: Hup, snel erin, maar nee hoor, die terroristen hadden dat door en kwamen meteen op mij af en ik weer hard wegrennen, hahaha.

Er staan camera's op het terrein, dus ze zullen wel lachen bij het bekijken van de beelden...

Oh, alleen mijn auto was trouwens de pineut!

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:59

Ik heb nu ook pas weer wespen die mijn ramen komen doorvliegen. Ik dacht er van verlost te zijn, maar dat is helaas niet het geval. Bij mij zijn ze gelukkig braaf weer naar buiten gevlogen. Maar wat heb ik een hekel aan die beesten. Vooral als ik ze niet naar buiten krijg en ze binnen blijven. Dus ja ik begrijp je angst.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:03

Was het geen zwerm honingbijen? Gedrag klinkt niet typisch als wespen.

smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:06

Ooit heb ik dit ook gehad. Toen was het inderdaad het geval dat mijn auto had gestaan onder een boom die hars drupte waar de wespen op af komen. Alles behalve fijn

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 16:08

oomens schreef:
Was het geen zwerm honingbijen? Gedrag klinkt niet typisch als wespen.


Ik heb niet het idee, ze lijken meer op gewone wespen ondanks dat ze wat meer geel hebben.
Volgens google hebben honingbijen dons wat ik zie op de plaatjes en dat hadden deze absoluut niet.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:09

Ik had het vorig jaar dat ik mijn auto iedere ochtend aantrof met diverse wespen erop. Gelukkig niet agressief en aardig duf dus heb ze allemaal een kopje kleiner gemaakt. Er zaten er ook veel net onder de kap van de lantaarnpaal waar mij auto onder stond.
Even dacht ik dat er in die lantaarnpaal een nest zat, maar later bleek dat in een struik in de voortuin van de buren een nest verscholen zat.

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:10

Ik heb dit ook jarenlang gehad. Het is inderdaad de hars die van bepaalde bomen af komt. Sommige zeggen dat het ook door de kleur van de auto kan komen, echter was die van mij zwart..

Regelmatig door de carwash en zoveel mogelijk bomen proberen te vermijden met het parkeren is voor mij de oplossing geweest.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:15

Hars of niet.
Hier thuis heeft mijn vriend enkele auto's buiten staan die momenteel niet in het verkeer gezet worden.
In één van de auto's heeft zich een wespennest gevormd in de kofferbak. Ze gaan er gewoon via de spleten in en beginnen een nest te bouwen.
Dit is al de tweede auto waarbij ze dat doen. Nest weghalen heeft geen zin, de weggevlogen wespen komen terug en beginnen opnieuw.
Tevens hebben wij geen bomen dus geen hars.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 16:17

TeSs2411 schreef:
Ik heb dit ook jarenlang gehad. Het is inderdaad de hars die van bepaalde bomen af komt. Sommige zeggen dat het ook door de kleur van de auto kan komen, echter was die van mij zwart..

Regelmatig door de carwash en zoveel mogelijk bomen proberen te vermijden met het parkeren is voor mij de oplossing geweest.


Mijn auto is donkergrijs, de auto's ernaast zwart, enige verschil was dat die van mij onder de hars zat.

Straks weer nachtdienst, duimen maar nu mijn auto blinkie schoon is dat ik er morgenochtend geen last van heb.

Op het terrein staan verder geen bomen, is een vrij nieuw industrieterrein met alleen wat sloten en bermen trouwens.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 18:19

Hier een update:

Auto grondig gewassen in de wasstraat zodat alle hars eraf zou zijn en in de kieren ook geen wespen zouden zitten.
Thuis nergens last van, kreeg zowaar goede hoop, auto op een plekje zonder bomen weg kunnen zetten.

Afijn, wederom na mijn nachtdienst auto weer onder de wespen..., afgelopen nacht ander plekje genomen op het terrein, zaten er vanmorgen nog 2 terroristen op...

Geen van mijn collega's had er verder last van.

Snappen jullie het nog?

Wie heeft de tip om die krengen te weren?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:36

Ik zou een andere auto kopen
Brrr wat haat is die beesten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:41

Wij hebben hier bomen staan die een if ander plakkerig goedje afscheiden waar wespen idd op af komen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:44

Ik vermoed dat er op de parkeerplaats toch ergens een nest verscholen zit.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:27

Ja! Dan maar 5 minuten lopen en verder weg zetten! Ben je net zoveel tijd kwijt..
Ondertussen een wespenvanger op je auto zetten := ?
Of zou dat aantrekken.. >;)

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 06:35

Ik heb het ook een keer gehad na me werk.
Ik werkte in de thuiszorg en was klaar bij een client.
Die hadden een kleine imker ( heet dat zo) thuis. Ik wilde naar me auto lopen en daar was ook een hele zwerm wespen bij me auto. Ik weer terug naar binnen en vertelde dat. Ze vertelde toen dat de koningin het nest had verlaten en daarom die zwerm op me auto zat. Zij heeft toen gezorgd dat de zwerm weer weg ging.
Ik vond het echt niet leuk.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:18

Birdie60 schreef:
Ik heb het ook een keer gehad na me werk.
Ik werkte in de thuiszorg en was klaar bij een client.
Die hadden een kleine imker ( heet dat zo) thuis. Ik wilde naar me auto lopen en daar was ook een hele zwerm wespen bij me auto. Ik weer terug naar binnen en vertelde dat. Ze vertelde toen dat de koningin het nest had verlaten en daarom die zwerm op me auto zat. Zij heeft toen gezorgd dat de zwerm weer weg ging.
Ik vond het echt niet leuk.


Waren dat geen bijen?

Wij hebben overigens last van grondwespen. Ook rare beesten.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 08:33

Boedha_1981 schreef:
Ik zou een andere auto kopen
Brrr wat haat is die beesten.


Denk dat ik hem maar naar de autospuiter breng en in een kleur laat spuiten die ze haten, hahaha.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 08:54

Birdie60 schreef:
Ik heb het ook een keer gehad na me werk.
Ik werkte in de thuiszorg en was klaar bij een client.
Die hadden een kleine imker ( heet dat zo) thuis. Ik wilde naar me auto lopen en daar was ook een hele zwerm wespen bij me auto. Ik weer terug naar binnen en vertelde dat. Ze vertelde toen dat de koningin het nest had verlaten en daarom die zwerm op me auto zat. Zij heeft toen gezorgd dat de zwerm weer weg ging.
Ik vond het echt niet leuk.


Oei dat lijk me echt vreselijk! Ware nachtmerrie...

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:01

Misschien een stomme vraag maar rijd je een dijk oid over waarbij je veel vliegen vermoord? Dat had mijn vriend namelijk n keer en toen die na z'n dienst de auto opzocht, stonk dat ding gewoon. Bij hem vraten de wespen de dode dieren weg :j

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:37

Heb je niet zo'n mierzoete autoluchtverfrisser? Daar kwamen ze hier op af, zodra ik dat ding uit mijn auto gehaald had was het weer te doen en die dingen komen nooit meer in mijn auto.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:55

Ohhhh brrrr ik haar wespen.

Zet je de auto thuis niet onder een boom/bij een struik waardoor er iets op je auto komt wat ze aantrekkelijk vinden? Idd autoverfrisser dacht ik ook al aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Auto onder de wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:10

Wespen op zich heb ik geen problemen met ze ook al ben ik er allergisch voor. Rustig blijven en hopen dat ze je met rust laten, maar een auto onder is toch een ander probleem. Even instappen is lastiger. Auto nog een keer wassen en geen waxlaag erop doen?

Grondwespen heb ik wel een gruwelijke hekel aan, agressieve kleine krengen. Hebben me twee jaar geleden enorm te pakken gehad. Meer dan 10 keer gestoken in oksel en hand. Heb helaas het nest moeten laten vernietigen door een deskundige. Geen mens kon nog veilig passeren omdat ze steeds meteen in de aanval gingen.