Stalling toekomstig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 19:36

Hallo,

Allereerst wil ik mezelf voorstellen:
Ik ben Jim, een 21 jarige man met 0 paarden ervaring.

Het verhaal:
Mijn vriendin had bij haar vorige stage te maken met kinderen met een beperking die door middel van paarden geholpen werden. De dieren snappen de kinderen beter en reageren zelden tot nooit fel. In dat opzicht heel anders dan de mens. Nu is het zo dat ze al langdurig zelf een paardje wilt. Doordat ze zo'n goede ervaring had op dr stage met de paarden leek het haar fijn om zo d'r zusje (die hier dus ook baat bij heeft) te helpen. Dit allemaal door middel van zo'n paarden therapie. Het enige is dat de stalling zoeken erg moeilijk blijkt. Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.

Gezocht:
EEN WEIDE MET SCHUILSTAL IN REGIO RIDDERKERK, ZUID-HOLLAND

Mochten jullie de persoon zijn/kennen die wij nodig hebben om dit waar te maken.
Hoor ik het met alle liefde van jullie!

Bij vragen stuur vooral een bericht!

Groetjes,
Jim


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:41

Oproep op fb of marktplaats of op de boktmarkt lijkt me dan het beste.
Maar heeft je vriendin wel enige ervaring met paarden buiten haar stage om?
Want alleen die ervaring lijkt me geen goede basis voor het houden van paarden

Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 19:44

@Donna89

Ik ben totaal niet thuis in deze markt en heb dus geen idee waar te zoeken.
Ze heeft zelf bijna 10 jaar gereden en 6 jaar verzorgpaarden gehad.
Bedankt voor je reactie! Het is echter wel zo dat we via marktplaats een nare ervaring hebben betreft dit onderwerp. Ook Facebook is al helemaal afgestruind en nu ben ik hier. Met de hoop dat het jullie mij kunnen helpen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70508
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:14


Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 20:24

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten, je kan hier [VSW] Links naar topics buiten [VSW] een link naar je topic plaatsen.



Ik heb het daar geplaatst, zoals ik aangaf ben ik totaal nieuw hierin.

Hopelijk komt het zo beter uit.

Thanks!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:44

Ik had zelf een oproep op verkoop en paarden groepen in de omgeving op Facebook geplaatst en zo 3 hele goede stal opties gevonden.
Toch het proberen waard.

Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 20:48

Donna89 schreef:
Ik had zelf een oproep op verkoop en paarden groepen in de omgeving op Facebook geplaatst en zo 3 hele goede stal opties gevonden.
Toch het proberen waard.



Bedankt voor de tip!
Al geprobeerd en helaas nog niks.
Wel gelezen dat mensen gewoon bij de plaatselijke boeren langsgaan en het voorleggen.
Misschien dat dit een optie is.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:50

Uiteraard zijn niet alle paarden geschikt, dus geschikt paard vinden zal ook nog niet meevallen.
Het klinkt prachtig dat paarden mensen lezen en dan begripvol reageren, maar als je hier op bokt zoekt zie je ook legio topics van mensen voor wie het aangeschafte paard qua karakter een maatje te groot is met alle gevolgen van dien.
Dus de keuze van jullie potentiele therapie paard voor het zusje van je vriendin zal ook nog niet meevallen.

Wat betreft type stalling dat jullie zoeken is er wel, maar schaars goed in de randstad. (zit in die regio)
Wat voor prijs klasse hadden jullie in gedachten?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 20:55

Hey Sjolvir,

Bedankt voor de reactie.
Het paard vinden hiervoor is niet het probleem.
Qua kosten heb ik totaal geen idee.
Wat is lees is uiteenlopend van een 150€-400€ per maand. Het is maar net wat voor faciliteiten er zijn en in welke staat denk ik. Ik had rond de 150-250€ in gedachten.

Als ik totaal mis zit verbeter mij dan. Ik ben totaal nieuw betreft het paarden gebied etc.

Groetjes,
Jim

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:16

Voor 150 tot 250 heb je hier in de randstad niet veel, zeker niet met faciliteiten.
Weidegang in de winter is hier zo goed als niet existent. (meeste land wordt dan gewoon een modderpoel en dan is er zomer erna geen gras meer te bekennen aangezien het in zijn geheel omgeploegd is).

En ik denk dat paard vinden wel probleem is, zit al lang genoeg in de paarden heb er al velen bij velen zien komen en gaan, maar geschikt therapiepaard dat heel is waar je ook nog leuk op kan rijden is best lasting te vinden en de prijs zal er ook naar zijn. (als in, als het fijn dier is en super braaf dan mag ie ook wat kosten en dat weten verkopers ook).
Meeste wat goedkoop wordt aangeboden, hoe mooi het verhaal ook, is wat mis mee.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 21:19

Wat zijn dan de gemiddelde prijzen voor zoiets. Het paard moet er gewoon het hele jaar staan.

Qua paard is er een afspraak met de oude stageplek van mijn vriendin.
Ik waardeer de bezorgdheid enorm maar daar zijn we al over uit.


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:29

Het hele jaar op een weiland is vrijwel onmogelijk. Een goed gedraineerde paddock (=flinke zandbak) met onbeperkt ruwvoer in een kudde is dan een goed alternatief maar moeilijk te vinden want draineren is duur en er passen minder paarden in dan simpelweg ophokken in kleine stallen waardoor het minder lucratief is.

Maw goed zoeken en geduld hebben! Helemaal met je beperkte budget

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:31

Zoals eerder gezegd is wat je zoekt, weide met schuilstal en dan nog voor een lage prijs wel een speelt in een hooiberg.
Totaal op de weide wordt idd een modderpoel, daarbij kan een paard niet alleen staan.
Verder vind ik het niet verstandig om bij je eerste paard, waarbij je al heel veel moet leren, ook nog zelf de gehele verzorging van stalling doen.
Het lijkt makkelijk, echter moet je je paard goed kunnen lezen om in zijn/haar behoefte te kunnen voorzien.
Afstemmen van de juiste hoeveelheid hooi, biks of ander voer. Wel of geen deken. Herkenning en aanpakken van schimmel
Juist omdat het weer veranderd kun je niet heel het jaar hetzelfde doen.
Zelf heb ik al jaren ervaring en momenteel wat teveel passen en pony's, maar bij een nieuwe pony is het altijd opletten en zoeken en zorgen dat je niet een stap achter loopt. Wanneer je overal net iets te laat achter komt, is de schade veel groter.
Zie het als sturen met de boot, ga je langzaam meer naar rechts, dan kan het zijn dat je het niet merkt, maar je raakt uiteindelijk veel uit koers. Bij paarden gaan er dan problemen bij komen en opstapelen.

Het komt mij over dat jij het allemaal vreselijk onderschat. Zelfs meer ervaren mensen met paarden vergissen zich nog wel eens en onderschatten het wanneer ze het ineens alleen gaan doen.
Daarbij weet ik en menig Bokker ook dat een eerste paard al een hoop fouten met zich mee gaat brengen, ondanks veel ervaring met verzorgen van andermans paarden. Zorg dat je mensen op stal hebt die je gelijk kunnen helpen IPV alleen op een weitje

Jimvdkleij
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-08-17

Re: Stalling toekomstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 09:54

Hallo mensen,

Zoals eerder vernoemd ben ik totaal onbekend in deze wereld. Echter is mijn vriendin wel ervaren en missen jullie denk ik het doel van mijn post.

Ik zoek alleen een leuke plaats in regio ridderkerk.

Derest is allemaal al geregeld. Ik probeer haar alleen te helpen zoeken naar een plekje. Zelf wil ik helemaal niet rijden of verzorgen. Het gaat puur om het plekje.

Wat is dan wel een gemiddeld tarief voor zoiets dat ik zoek??

Groetjes

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:00

Zoiets wat je zoekt is hoogst waarschijnlijk gewoon niet te vinden. En als zoiets te vinden is, zit je toch in de winter, gezien je bij jullie in de buurt geen zandgrond hebt.
Iets wat in de buurt komt, kun je misschien als je heel veel gelukt hebt vanaf 250,- gaan vinden. Pension met buitenbak en waar je veel zelf moet doen (en wsl ook niet de beste buitenbak.)

Zorg dat je voldoende geld over hebt per maand om van lokatie te kunnen veranderen als dat nodig is... de goedkoopste lokaties in de buurt zijn meestal niet de beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:29

Moeilijke zoektocht ts! Ik woon zelf in Ridderkerk en in de winter op de wei of überhaupt veel buiten is heel moeilijk te vinden in deze omgeving. Mijn pony staat daarom ook ruim 25 km verderop.

Zoek je echt een stal in Ridderkerk of mag het ook wat verder weg zijn? In Ridderkerk heeft Nugteren nu plaats (EUR285) maar daar staan ze in de winter binnen en moet je dit zelf regelen. In de zomer staan ze (als ik het goed heb onthouden) een uur of 6 op de wei en binnen-buiten zetten wordt onderling geregeld.

Je zou misschien wel eens kunnen kijken bij de Kleine Duiker. Die hebben sinds kort een pp waar de paarden 24/7 buiten lopen. Ze hebben een facebook: Paddock Paradise de Kleine Duiker. Ik weet niets over prijzen/faciliteiten, ken het alleen van horen zeggen :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:54

Hier in de region winter buiten betekend modderpoel tot aan hun knieen en dan is je landje totaal aan gort gelopen voor de volgende zomer, dus geen echte optie. Zult echt iets moeten hebben met een systeem, dus paddocks of paddock paradise in ieder geval iets zonder blubber weiland.

STal de Puit over de moerdijkbrug, kosten meen 200 euro, die hebben net groot deel van de stallen uit de schuur gesloopt zodat dat grote inloop stal is bij hun Paddock Paradise. Kosten meen rond de 200 p.m.
Hebben buitenbak en paddock.

In lekkerkerk? STreefkerk of iets dergelijks zit ook een stal waar ze alle paarden buiten hebben en in grote schuren, ken mensen die er staan, zal dus niet duur zijn, weet niet wat het kost, was van origine bedoeld als voor oudjes, maar staan nu ook gewoon rijpaarden en is nu een bak, naam begon geloof ik met een M?

Stal met uitloopjes, stal heykoop aan de Heykoopseweg Oud-Alblas, maar die zit boven je budget, zat volgens mij jaren geleden al boven de 300 p.m.

Zelf sta ik bij een boer, wel paddock, geen bak (wel vlak bij rijverening), kosten 200 per maand zomer kan buiten op de wei, winter niet. (hij heeft nog plaats)

Je hebt het over de ervaring van je vriendin, echter die moet dan als ze ook maar wat ervaring heeft ook wel weten dat het hier zoeken naar zomer/winter buiten speld in hooiberg is en niet zaligmakend aangezien je dan alle verzorging als je Eigen plekje zou hebben met schuilstal zelf moet gaan doen paar keer per dag, elke dag. En er moet dan nog een paard bij als gezelschap voor het paard.

10 jaar gereden en 6 jaar verzorgpaarden gehad zegt niet veel, ken mensen die al 10 jaar Eigen paard hebben die ik nog geen 2 dagen op die van mij zou laten passen, omdat ze gewoon simpelweg niets van voeren of gezondheid weten. Ken ook mensen die nog maar jaar verzorgpaard hebben en echt super gemotiveerd zijn en echt bij van alles van de hoed en de rand weten, weet niet in welke catagorie je vriendin valt. Duis het ergens op stal staan met stalhouder met verstand van zaken echt wel heel handig.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliana, Esther_r20, Hannanasjuh, IASCrawler en 75 bezoekers