(Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

(Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 21:53

Hoi allemaal,
Omdat ik mijn telefoon als wekker gebruik, ligt hij bij mijn bed en daardoor, je raadt het al, gebruik ik hem teveel en ga ik te laat slapen... Nu wil ik al heel lang een wake up light, maar ja... best een investering en keuzestress. :roll: Gevolg is dat ik ruim 2 jaar (!!) verder ben en nog steeds die wekker niet gekocht heb. :') :P

Áls ik goed heb gekeken staat deze voor mij nu op 1 al kan ik niet eens goed onderbouwen waarom: Philips HF3520/01 - Wake-up light - Wit https://www.bol.com/nl/p/-/9000000012677980
Ik wil graag meerdere geluiden om te wekken en goede fm ontvangst, wat hier in Helmond sowieso niet meevalt. >;)

Graag lees ik jullie tips, ervaringen & adviezen! Out of the box opties zijn ook zeer welkom!

Alvast héél hartelijk dank! :j

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:55

De action heeft nu ook een wake up Light in de winkel volgens mij was die een tientje ofzo

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 21:59

Dank voor je reactie! Ik wil vooral een goede met ook wat opties. Enig idee hoe die van de Aktion functioneert? Lijkt me dat verschil in kwaliteit wel heel erg groot is?

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:00

Ik heb er zelf destijds een keer een bij de Lidl gescoord. Ik word niet wakker van het licht (lekker logisch ook, ik slaap sowieso met gordijnen open :+ ) dus ben blij dat ik er een tientje voor heb uitgegeven, ipv nog een nulletje er achter. Hij ziet er iets minder chique uit met een aantal grote buttons rond het klokje, maar ik kan wakker worden met veel verschillende geluidjes (natuur, tunes, alarm geluid) en ik kan het licht en volume etc ook allemaal in stellen. Al zien die verschillende zonsopgang-kleuren van de Philips er ook wel heel mooi uit zeg :wow:

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:05

Ik heb al enkele jaren een wake up light van philips. Echt een heerlijk ding! Ik heb een simpele (een van de eerste denk ik) zonder fm en ik weet niet eens of ik het geluid kan veranderen :+ Maar ik ben ook meestal al wakker voordat hij herrie gaat maken, dat is echt het beste gevoel ooit!
Bij bol.com is ook de medisana wake up light te koop, stukje goedkoper met veel functies.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:08

Ik heb sinds een jaar de Philips HF3490 met iPhone dock. Op je iPhone zet je de wake up light app en daar stel je dan de wekker op in, vervolgens zet je de iPhone in de dock en begint de wake up light op de door jou ingestelde tijd. Telefoon wordt dan ook gelijk opgeladen.
Ik ben er zéér content mee! Heb voornamelijk in de winter (maar ook met wisseling late dienst vroege dienst op het werk) moeite met opstaan en hier word ik heel lekker rustig wakker van. :j

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 22:20

Zou daar ook een Samsung op kunnen? Ik heb naast mijn Samsung een iphone van het werk, maar die telefoon en ik zijn geen vrienden! ^) |o

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:24

Tip: kijk eens op marktplaats.
Heb ik 2 jaar terug mijn wake up light gekocht voor goede prijs. Want stonden er toen echt tientallen op!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:35

Ik had ooit een wakeup light. Vond hem heel fijn op ochtenden dat ik de tijd had rustig te ontwaken (licht werd feller gedurende 30min oid dus wist nooit precies wanneer ik wakker zou worden)

Helaas begon hij naar een tijdje een ietswat zoemend geluid te maken waar ik natuurlijk niet mee kon slapen. En sindsdien geen nieuwemeer gekocht

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:30

Ik heb volgens mij deze:
https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3510 ... product_1_

Ontzettend blij mee, heb hem nu 4 jaar en het is alsof hij als nieuw is. Geluid is prima, licht is erg fel op zijn felst :+. Maar ik wordt duidelijk makkelijker wakker! FM ontvangst is heel goed, zelfs bij ons in het dorp. Is ook niet zo super. Zelfs nu er nog een stukje van de antenne is afgeknabbeld door onze kitten. Ik heb er SLAM op staan, en die zender heeft van zichzelf al niet zo'n sterk bereik. Dus ik ben heel tevreden en kan het echt aanraden!
De vader van mijn oude oppaskindje gebruikte de vogels als wekker, hij wordt alleen nu dus altijd wakker van alle vogels die buiten fluiten :'). Iets minder. Ik heb dat dus met het ANP nieuws geluidje :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:32

ik heb er ook een! dezelfde als @Jikkeee. Werkt perfect, in de wintermaanden dan. 's zomers is t vaak al lichter waardoor ik er niet heel veel baat bij heb :')

Maar voor de donkere wintermaanden, top!

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:15

Ik heb zelf die van de lidl

Nee ik heb geen idee hoe die van de action werkt

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:21

Die van de action niet doen hoor. Ik heb hem gekocht en tot nu toe alleen de zonsondergang functie gebruikt. Dat komt neer op heel fel licht, in 1 tik minder fel licht en dan pats, uit. Als de zon zo onder zou gaan zou hij van bovenaan de hemel naar halverwege vallen en dan een tijdje later zo in de zee plonzen

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:22

Ik heb een Philips, wil echt nooit meer anders :+: Wordt heel netjes geleidelijk lichter, niet dat ie ineens aan springt.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:32


Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:11

Ik vond het een vreselijk ding. Ik word bij het eerste beetje licht al wakker en schrok dus constant een half uur te vroeg wakker. Niet aan te raden als je gevoelig bent voor licht.

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:14

De wake-up light die jij in gedacht hebt heeft mijn vriend ook, en werkt voor ons echt perfect. Zijn beide ontzettend diepe slapers en slapen door alle wekkers heen, maar van deze worden we beide relaxt én op tijd wakker *\o/* *\o/*

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:54

Ik heb volgensmij dezelfde die jij op het oog hebt!
Voorheen schrok ik altijd standaard een uur voor mn wekker ging wakker om te checken of ie nog niet afgegaan was om vervolgens te wachten tot de wekker ging. Met deze heb ik dat helemaal niet meer en word ik gewoon rustig wakker. Hij heeft ook een slaapfunctie die je op tijd in kunt stellen die ik erg fijn vind, doordat t licht langzaam minder wordt slaap ik veel rustiger in. :)
Echt een aanrader!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:46

Vanillia schreef:
Ik heb een Philips, wil echt nooit meer anders :+: Wordt heel netjes geleidelijk lichter, niet dat ie ineens aan springt.


Welke van philips heb je

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 21:13

Hmmmm... Ik denk dat ik hem meer zou willen gebruiken om in te slapen... Werkt het ook andersom? Dat het steeds donkerder wordt in je slaapkamer?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:30

Jazeker! Ik gebruik het nooit omdat ik als een blok in slaap val gelukkig. Anders dan vind ik hem te lang duren. Aan de rechterkant zit een knopje die je kan instellen met hoe lang het duurt tot het donker is. En dat gaat heel mooi geleidelijk! In ieder geval wel bij de Philips die ik heb.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: (Philips) wake up light. Welke? Voors & tegens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:36

Ja daar gebruik ik hem ook voor! Je kunt instellen in 5-10-15-20-25 enz minuten hoe langzaam het donker moet worden