BBL zorgboerderij opleiding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 18:24

Weet iemand of er zo'n opleiding bestaat in Noord-Holland? Ik kan het zo 123 niet vinden.


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:51

Wat is je uiteindelijke doel precies?
Als je cliënten wil gaan begeleiden dan zal je moeten kijken naar iets als MMZ. Dat is niveau 4.
Waar in Noord-Holland zoek je iets?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 18:54

Lente schreef:
Wat is je uiteindelijke doel precies?
Als je cliënten wil gaan begeleiden dan zal je moeten kijken naar iets als MMZ. Dat is niveau 4.
Waar in Noord-Holland zoek je iets?


Assendelft, doel is parttime werknemer voor een werken en leren traject

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:03

Ik snap wat een BBL opleiding inhoudt maar wat wil je uiteindelijk met die opleiding? Waarvoor wil je worden opgeleid?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:10

Ik hoef niet opgeleid te worden ;) maar ik ben op zoek naar een werknemer voor onze zorgboerderij.

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:14

Is jouw zorgboerderij gecertificeerd opleidingsbedrijf? Zonee, dan is het lastig om een stagiaire te vinden denk ik, want mbo's stellen eisen aan de stages. Er bestaat geen opleiding voor zorgboerderij medewerker. Veel mensen die dat doen hebben een spw saw of shw opleiding gedaan of zijn daarmee bezig. Je kunt beter een 'gewone medewerker' zoeken, dan kun je iemand met een zorgachtergrond/opleiding niveau 2,3,4 aannemen.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:18

har166 schreef:
Is jouw zorgboerderij gecertificeerd opleidingsbedrijf? Zonee, dan is het lastig om een stagiaire te vinden denk ik, want mbo's stellen eisen aan de stages. Er bestaat geen opleiding voor zorgboerderij medewerker. Veel mensen die dat doen hebben een spw saw of shw opleiding gedaan of zijn daarmee bezig. Je kunt beter een 'gewone medewerker' zoeken, dan kun je iemand met een zorgachtergrond/opleiding niveau 2,3,4 aannemen.



Ja dat zijn we zeker, zowel voor de zorg als voor het paarden gedeelte gecertificeerd als opleidingsbedrijf. Ik weet dat er opleidingen zijn om zorgboerderij medewerkers op te leiden. Mijn vraag is, zijn die er ook in BBL

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:19

Ik denk dat je beter iemand kan hebben die goed is met dieren en get zorg gedeelte erbij leert dan iemand die goed is met mensen maar niet zo goed met dieren

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:24

Ah nu begrijp ik je.
Dan zul je dus moeten kijken of MMZ/SPW er in BBL is.

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:27

Het is altijd een spw opleiding die je een extra diploma of certificaat geeft voor bijv zorgboerderij, dus geen 1 zelfstandige opleiding. En ja saw en spw opleidingen zijn er ook in bbl. Je kunt het beste contact opnemen met de opleidingen zelf ( zoals Wellant, Helicon etc ) en aangeven dat je beschikbaar bent voor stagiaires.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:33

har166 schreef:
Het is altijd een spw opleiding die je een extra diploma of certificaat geeft voor bijv zorgboerderij, dus geen 1 zelfstandige opleiding. En ja saw en spw opleidingen zijn er ook in bbl. Je kunt het beste contact opnemen met de opleidingen zelf ( zoals Wellant, Helicon etc ) en aangeven dat je beschikbaar bent voor stagiaires.



Probleem is dan wel dat diegene ook van paarden moet houden

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:35

Dat soort dingen kan je natuurlijk navragen tijdens een oriënterend gesprek met je mogelijk stagiair

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:37

fleurtjeuh schreef:
Dat soort dingen kan je natuurlijk navragen tijdens een oriënterend gesprek met je mogelijk stagiair


Allemaal heel lief bedoelt, maar bijna geen enkele post geeft een antwoord op mijn vraag. We hebben stagiaires en we zoeken nu iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:39

Ik dacht dat terra deze opleiding deed. Of dat ook in BBL vorm is durf ik zo niet te zeggen.


fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:41

Caira schreef:
fleurtjeuh schreef:
Dat soort dingen kan je natuurlijk navragen tijdens een oriënterend gesprek met je mogelijk stagiair


Allemaal heel lief bedoelt, maar bijna geen enkele post geeft een antwoord op mijn vraag. We hebben stagiaires en we zoeken nu iets anders.

Ik bedoelde ook eigenlijk je bbl medewerker :P

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:46

Je kan misschien een vacature op verschillende plekken zetten? Zorgboeren.nl evt een Facebook-pagina, of mailen naar Mbo scholen (of evt HBO) dat jullie een vacature hebben. Die kunnen ze dan op intranet zetten en als je dan duidelijk vermeldt dat het om een paardenboerderij gaat zullen er vast geen mensen reageren die niks met paarden hebben.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:00

Je zou een vacature op stagemarkt.nl kunnen zetten, maar die site is niet altijd actueel waardoor ik niet met zekerheid durf te zeggen dat dat veel animo op zal leveren. Zowel MZ als SPW zijn in BBL-vorm te volgen. :)

Gewoon duidelijk je eisen vermelden en je hier ook aan houden. Het is niet altijd even makkelijk een leuke, leerzame BBL-plek te vinden, zeker niet op een zorgboerderij, dus als jij iets leuks te bieden hebt zal er ongetwijfeld animo voor zijn. Je kunt dan zelf kijken welke student het beste bij jullie bedrijf past.

Mocht je zelf HBO-geschoold zijn kun je ook kijken naar een deeltijd/duale student van een zorggerelateerde HBO opleiding (SPH, MWD, Social Work). Volgens mij is dan alleen wel de eis dat de werkbegeleider ook HBO-geschoold is.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:18

Nee er bestaat geen specifieke zorgboerderij opleiding.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:37

https://www.groenewelle.nl/opleidingen- ... bedrijf-2/
Deze zit in Hardenberg, maar misschien is er een aoc in jouw regio met dezelfde opleiding?

Verder sluit ik bij Eunomia aan, duidelijk zijn in wat je verwacht en eist van een stagiair. Zijn genoeg mensen die graag een bbl op een zorgboerderij willen doen, wordt nml niet vaak aangeboden!

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: BBL zorgboerderij opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:52

Er is geen opleiding zorgboerderij BBL. Wel bieden ze het aan op MBO niveau maatschappelijk werker bijvoorbeeld en kan je je inschrijven op aquoador/stagemarkt voor gewone stage en wellicht misschien ook als je BBL zoekt. Ik ben via daar ook terecht gekomen op een zorgboerderij met paarden waar ik al twee jaar ben.
Ook heb je de opleiding Social Work die je echt moet hebben om te mogen begeleiden op een zorgboerderij, hier heb je ook BBL versie van maar zijn er ook niet veel die dat doen. En ja dan moet je ook nog eens iemand vinden die goed met paarden kan werken.
Ik denk dat een gewone stagaire/ werknemer aannemen makkelijker is.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers