Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:40

District8
Ongeval


Vanmorgen is een paard weggezakt in drijfzand bij een wandeling over de Zandmotor bij Monster. De hulpdiensten moesten ter plaatsen komen om het paard te bevrijden.

Een grote groep paarden was onderweg toen het dier wegzakte. Meteen zijn de politie, reddingsbrigade, gemeente en brandweer met spoed ter plaatse gekomen om het dier te bevrijden. Ook een terreinwaardige kraan van de brandweer is opgeroepen.

Met behulp van de politie, reddingsbrigade en Monsterse brandweer is het dier bevrijd uit het drijfzand. Het dier was erg moe, maar heeft niks overgehouden aan het incident.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:23

Eng..

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:44

Echt onbegrijpelijk dat ze daar nog rijden. Iedereen uit deze regio weet dat het bij de zandmotor gevaarlijk is.
Grote groep paarden zal wel een manege zijn oid. Die zouden dergelijke risico's sowieso niet mogen nemen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:10

Bij dat water is het zand vreselijk glad en vrijwel altijd drijfzand. Op blote voeten ga ik al bijna op mijn plaat en ik zag regelmatig tot boven mijn enkels weg.

Het is er prachtig dus ik snap dat je er wilt rijden met je paard maar je kunt dan echt veel beter bij de zee blijven (dit op de foto is een poel op het midden).

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:05

Het gaat om een groep die hier niet vandaan komt. Dus die zullen niet geweten hebben dat er zulk gevaar op de loer lag, anders zouden ze dit risico vast niet genomen hebben..

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:12

Babootje schreef:
Echt onbegrijpelijk dat ze daar nog rijden. Iedereen uit deze regio weet dat het bij de zandmotor gevaarlijk is.
Grote groep paarden zal wel een manege zijn oid. Die zouden dergelijke risico's sowieso niet mogen nemen.


Wat ik zag is dat het een toerist uit Limburg was.
Ik weet niet of er waarschuwingsborden staan, maar dat lijkt me geen overbodige luxe...

Hoor vaker dat Duitsers etc ook die kant op gaan met de paarden...een zandmotor is nou eenmaal niet een heel erg ingeburgerd internationaal begrip ;)

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:55

O, ik had niet gelezen dat de groep niet uit de regio komt. Bijzonder om zo'n eind te rijden voor een strandritje :D

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:12

Babootje schreef:
O, ik had niet gelezen dat de groep niet uit de regio komt. Bijzonder om zo'n eind te rijden voor een strandritje :D



Vanuit Limburg wordt regelmatig naar de kust af gereisd voor een strandritje hoor. Wij hebben nu eenmaal geen strand. :+
En nee, een zandmotor, nog nooit van gehoord. Als er geen borden bij staan zou ik er zelf ook gewoon doorheen gereden zijn. Waarschijnlijk met mijn 1000 kilo wegend kasteel ook geen succes.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:16

Gelukkig is het paard bevrijd... Zo naar! Ik heb dat ook gehad daar, zo'n 5 jaar geleden. Maar gelukkig kon mijn paard zichzelf bevrijden.. Toentertijd waren er ook nog geen waarschuwingsbordjes, dus inderdaad misschien een idee om die daar wel te gaan plaatsen om ernstige ongelukken te voorkomen :\

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:36


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:37

Wel tricky die vrouw die erachter staat terwijl het paard eruit probeert te klimmen. Stel hij valt om wat voor reden dan ook achterover...

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:50

lovehaffie schreef:
Ben er zelf lang niet meer geweest maar stond me zeker iets bij van borden:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/221385 ... -Zandmotor
Natuurlijk geen garantie dat ze er ook staan maar voor zover ik weet wel!


Ik was nieuwsgierig en heb eens wat zitten googlen.....de Zandmotor zelf geeft wel een algemene waarschuwing (strekking: pas op dat je niet ingesloten raakt door het water) maar zegt niks over paarden. Rijkswaterstaat ook niet. Een manege uit de buurt maakt zelfs reclame voor buitenritten naar de Zandmotor vanwege het uitzicht.... dus er lijkt me nog wat ruimte voor verbetering want dit soort dingen hoef je niet mee te maken.......

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:46

_Dracarys schreef:
Wel tricky die vrouw die erachter staat terwijl het paard eruit probeert te klimmen. Stel hij valt om wat voor reden dan ook achterover...

dat vond ik ook al. :=

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:48

MariekeS_ schreef:
Babootje schreef:
Echt onbegrijpelijk dat ze daar nog rijden. Iedereen uit deze regio weet dat het bij de zandmotor gevaarlijk is.
Grote groep paarden zal wel een manege zijn oid. Die zouden dergelijke risico's sowieso niet mogen nemen.


Wat ik zag is dat het een toerist uit Limburg was.
Ik weet niet of er waarschuwingsborden staan, maar dat lijkt me geen overbodige luxe...

Hoor vaker dat Duitsers etc ook die kant op gaan met de paarden...een zandmotor is nou eenmaal niet een heel erg ingeburgerd internationaal begrip ;)


Ja die borden staan er :)
Of stonden er tot een aantal maanden terug iig wel... ik ben er al even niet geweest.


Cowboy55 schreef:
lovehaffie schreef:
Ben er zelf lang niet meer geweest maar stond me zeker iets bij van borden:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/221385 ... -Zandmotor
Natuurlijk geen garantie dat ze er ook staan maar voor zover ik weet wel!


Ik was nieuwsgierig en heb eens wat zitten googlen.....de Zandmotor zelf geeft wel een algemene waarschuwing (strekking: pas op dat je niet ingesloten raakt door het water) maar zegt niks over paarden. Rijkswaterstaat ook niet. Een manege uit de buurt maakt zelfs reclame voor buitenritten naar de Zandmotor vanwege het uitzicht.... dus er lijkt me nog wat ruimte voor verbetering want dit soort dingen hoef je niet mee te maken.......


Een groot deel van de zandmotor kan je prima op rijden, het gaat om een bepaald stuk die tricky is (rondom het water), en daar stonden ook borden.

Zal even kijken bij mijn zandmotor rij foto's of ik er een heb met het bord er op, zal wel van ver zijn want ik kwam nooit bij dat stuk in de buurt :+

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:55

Die borden staan er niet meer

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard bevrijd uit drijfzand bij Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:22

Dat is dan niet echt handig... waarom zouden ze die weggehaald hebben? Dat stuk blijft altijd onvoorspelbaar voor mijn gevoel