Grasbaan Draverij Leek 30/8

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 18:52

Gaan er nog Bokkers hierheen? Paardje van vrienden komt daar in actie, ben benieuwd naar deze voor mij onbekende tak van sport.


Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:54

Ik ben er! *\o/*


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 18:57

Leuk! Heb je zelf 'iets' met dravers?
Edit: gespiekt in je profiel: ja dus! Heb je zelf weleens meegedaan aan zo'n draverij?


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:58

Ik misschien ook wel, als ik wat eerder van werk weg kan :)

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:03

InekeN schreef:
Leuk! Heb je zelf 'iets' met dravers?
Edit: gespiekt in je profiel: ja dus! Heb je zelf weleens meegedaan aan zo'n draverij?


Ik loop sinds kort mee op een trainingsstal wat ik erg leuk vind! Daar rij ik wel dravers voor de sulky.. en ook mijn eigen uitgekoerste draver heb ik regelmatig voor de sulky.. maar om mee te mogen doen met de koersen heb je een licentie nodig geloof ik..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:36

Klopt, als amateur, eigenaar of professional heb je een vergunning nodig :j Met een opleiding en examen. Er zijn wel eens gelegenheidskoersen, daar mag je als 'buitenstaander' wel aan mee doen, als je maar minimaal de proefstart mee doet. Je moet wel een trainer vinden die een paard aan je mee wil geven :+

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:18

Ik ben er ook. Als het goed is loopt de draver die ik onder het zadel bijrijd ook. Hij is in elk geval aangegeven, dus nu maar hopen dat 'ie niet wordt uitgeloot! :)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 09:29

Uitgeloot? Is dat als er teveel willen meedoen?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:17

InekeN schreef:
Uitgeloot? Is dat als er teveel willen meedoen?


Ja, als er erg veel inschrijvingen zijn voor een koers in een bepaalde klasse (op winsom), wordt er geselecteerd wie mag starten en wie niet. :)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:25

We mogen starten! *\o/*
In de eerste koers, mooi de tijd om ook andere koersen te kijken dus. :)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 21:28

Helaas hadden 2 amateur pikeurs een botsinkje.. Gelukkig maken paarden en pikeurs het weer goed hoorde ik. Raar trouwens dat paarden zonder stiften of zelfs blootsvoets mee mogen doen op het gladde gras! Vragen om moeilijkheden toch?
In de eerste koers werd volgens mij behoudender gereden of zie ik dat verkeerd als drafleek?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:58

Wij hadden inderdaad wel extra 'stiften'. Het paard liep super en werd tweede. :)

Het is een ongelukkige combinatie van factoren geweest lijkt me. Heb er zelf niks van gezien, omdat ik het paard nog aan het uitstappen was, dus kan je ook niet vertellen of er behoudender gereden werd.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 03:16

InekeN schreef:
Helaas hadden 2 amateur pikeurs een botsinkje.. Gelukkig maken paarden en pikeurs het weer goed hoorde ik. Raar trouwens dat paarden zonder stiften of zelfs blootsvoets mee mogen doen op het gladde gras! Vragen om moeilijkheden toch?
In de eerste koers werd volgens mij behoudender gereden of zie ik dat verkeerd als drafleek?


In de eerste koers ging ook al een paard onderuit.. gelukkig lag het 3 lengtes voor op de rest waardoor de rest kon ontwijken en kon het paard zelf weer overeind komen en verder koersen.. dat paard had overigens wel gewoon ook stiften.. maar het gras zat aan het hoofdstel vast door de schuiver.. de rijder kon echt nog maar net blijven zitten..

Ik snap niet dat ze toen alsnog de 2e koers van start hebben laten gaan.. eerlijk gezegd denk ik dat ze sochtends al hadden moeten afblazen.. de eerste bocht kwamen de paarden goed doorheen.. maar de 2e was zo glad als een spiegel..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:20

Dat is het risico van 's ochtends de baan keuren en pas eind van de middag koersen terwijl het de hele dag regent... :( Vind het vooral sneu voor de organisator, ik had hem een succesvollere middag gegund.

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:57

Ik had de organisatie absoluut iets anders gegund!
Maar ik denk ook dat juist door die emoties onnodig risico's zijn genomen en dat vind ik heel jammer.. niet alleen omdat het weer negatieve reclame voor de sport is.. maar ook omdat er nu 2 rijders en 2 paarden gewond zijn geraakt.. en dat vind ik echt heel erg.. natuurlijk kan een ongeluk overal gebeuren.. maar in dit geval vond ik zeker dat er risico's genomen zijn die niet hadden gehoeven


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 13:05

Gelukkig bleken paarden en pikeurs niet gewond. Overigens, ik was er vanaf 12 uur, het was vanaf dat moment droog tot 's avonds 19.45. Heel sneu voor de organisatie, vrijwilligers die minstens een half jaar in touw zijn geweest om anderen plezier te gunnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers