Ideeën bedrijfsuitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:04

Hoi!

Nu ik opnieuw het jaarlijkse bedrijfsuitje mag organiseren leek het mij een goed idee om Bokt in te schakelen. :D

Ik vroeg mij af of jullie nog leuke ideeën/ervaringen hebben voor ons bedrijfsuitje (16 personen). Deze vindt in december plaats dus het is belangrijk rekening te houden met slecht of koud weer. Het budget is redelijk groot, dus een tweetal activiteiten achter elkaar zou ook kunnen (diner & overnachten doen we standaard). Ideeën voor het diner zijn ook welkom.

Voorbeelden van wat we al hebben gedaan:
- Dierenpark Amersfoort
- Efteling
- Cocktailworkshop & escape room
- Vaartocht
- Whipe out, quad rijden
- Concert René Froger

Ik heb nu een mollenspel of de Lion King in mijn hoofd, maar zie verder door de bomen het bos niet meer. :+

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:13

Kookworkshop
Curlen (is echt heel erg leuk om te doen, is op ijs. Teamuitje was erg geslaagd)
Escape room
Creatief iets zoals kleien of schilderen
Paarden workshop, lichaamstaal leidinggeven

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:23

Slipcursus, paintbal, boerengolf.

Ik weet niet waar je woont, met in Tilburg zit Voltage. Hier kun je meerdere dingen doen zoals oa karten, botsauto-voetbal , escape room, bungy_voetbal,bowling

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:33

Puzzeltocht/kookworkshop met VW busjes of kevers. Dan ga je onderweg zelf bij lokale bedrijven je boodschappen halen voor de kookworkshop savonds. Met zn allen je eigen diner maken en opeten in een oud stationsgebouw. Echt een aanrader!
www.rallykever.nl

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:59


_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:47

Djembe workshop? Land rover experience (offroad)?

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:43

Ik weet niet bij welk bedrijf je werkt maar een vriendin van mij werkt bij de Karwei en toen zijn ze gaan lasergamen in de karwei. Bleek echt super tof te zijn omdat je dan echt als team strijd als het ware waardoor er toch meer een band werd gevormd tussen de collega's.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 01:13

Hier in zwolle heb je een organisatie die een tour organiseert. Je gaat dan met een excursieleider wandelen door de stad. Krijgt een hele rondleiding en tussendoor ga je een 3 gangen menu eten. De 1e gang bij een restajrant. Daarna ga je weer verder lopen en dan ga je naar een ander restaurant voor het hoofdgerecht. Wellicht dat het in meerdere steden voorkomt

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 05:12

Je kunt ook een workshop organiseren waarbij de workshopgever naar een door jou te bepalen locatie komt.
Iets creatiefs waar je nog iets aan over houdt is misschien leuk. Zoals bijv een workshop schapenvachten vilten ofzo

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 06:50

marijacindy schreef:
Ik weet niet bij welk bedrijf je werkt maar een vriendin van mij werkt bij de Karwei en toen zijn ze gaan lasergamen in de karwei. Bleek echt super tof te zijn omdat je dan echt als team strijd als het ware waardoor er toch meer een band werd gevormd tussen de collega's.


Ja! Wij hebben dat ook gedaan in ons bedrijf. Fantastisch! := Behoorlijk wat gewonden door het fanatieke spelen. _O-

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:21

Ik geef regelmatig salsa workshops aan bedrijven. Veel mensen vinden dit erg leuk omdat er individueel gedanst wordt, maar ook in tweetallen. Daarnaast switchen we heel vaak van partner. In het begin vinden sommigen het nog awkward maar daarna is vaak iedereen enthousiast. :D

Mocht het je wat lijken dan kan je me een pb sturen :)

anoukie88

Berichten: 688
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:31

Ik werk bij tb events daar hebben we zo'n 150 spellen die je kunt spelen. Van stadsspelen tot dinerspellen. Erg populair zijn een 'ik hou van Holland', 'moord aan boord'. Daarnaast werken wij ook samen met de organisatie Even uit. Deze doen de wat actievere spellen. Als je interesse hebt kun je kijken op http://www.tbevents.nl. Wij komen door heel Benelux dus alles is mogelijk.

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:32

Een teambuilding met paarden en afsluiten met een heerlijke bbq.
Op een leuke ontspannen en hilarische manier, effectief aan het 'builden' zijn aan jullie team.

http://www.horsebuddy.nl

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 09:41

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik zeker wat mee.
Ik werk in een kleinschalig hotel in Bergen (NH). Lasergamen lijkt me heel tof op locatie, maar ik denk dat ons hotel daar net wat te klein voor is. Ben bang dat er dan achteraf opnieuw verbouwd moet worden. :=

We willen max. zo'n 1,5 uur rijden naar locatie, Tilburg is goed te doen. Ik ga me even verdiepen in Voltage en tb events. Spellen zijn altijd leuk!
Een kookworkshop/verschillende restaurants (evt. met auto's) vind ik ook een leuk idee! Zouden we ook nog aan het eind van de dag kunnen doen.

Iets met paarden of autorijden valt af wegens allergieën en een aantal die nog geen rijbewijs hebben helaas.. Naar de rest ga ik even kijken!

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:44

Lasergamen en eten bij Silverstone?
Ligt in zwanenburg.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:49

Helaas wel wat verder weg (Drenthe) maar was echt heel weg leuk.
Wij deden het met een groep familie/vrienden.

Zaten in een soort van woonboerderij. Slaapkamers, grote woonkamer, keuken etc.
Gezellig eten, borrelen met elkaar.
Overdag hadden we een soort van puzzeltoch met de auto, lees allemaal rijden in een lelijke eend.
Toen we terug kwamen stond bij het huis alles klaar voor een BBQ.
Verdere eten en drinken moest je wel zelf regelen.
Maar was erg leuk! Wij waren er toen 2 nachtjes

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:08

Avonturenfabriek in Loosdrecht is ook leuk. Veel activiteiten daar :)

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:18

Voor een rally met auto's hoeft niet iedereen zijn rijbewijs te hebben. Wij zaten met 3 of 4 in een auto en je kunt elkaar afwisselen, maar in principe hoeft er maar één persoon van het groepje een rijbewijs te hebben. Wij hebben dit gedaan met Vintage Road Trips in Amersfoort: https://www.vintageroadtrips.nl/

In Rotterdam hebben ze 'City Safari'. Het idee: je gaat zonder gids een wijk in waar je normaal niet komt en je belt aan bij iemand die je verwacht: een vluchteling, vioolbouwer of veteraan, een dominee, pandit of imaam, een buurtmoeder of een verhalenverteller. Het programma kun je zelf samen stellen, met of zonder eten. Ze schijnen dit tegenwoordig ook in andere steden te organiseren. http://www.citysafari.com

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:32

http://www.experience-island.nl/

Zitten hele leuke dingen tussen. Ik weet ook niet precies hoe het daar zit met het Off road en geen rijbewijs hebben. Maar als je het eens kan doen, Echt doen! Hebben daar al een aantal keer gereden (via een vriend die het fanatiek doet met eigen wagen en vereniging) en het is echt TOF!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:56

Van de Voltage Tilburg vind ik het wel een nadeel dat je bij het drinken ook met andere mensen in een ruimte zit. Voordeel is wel weer dat je niet allemaal hetzelfde moet doen, dus als er mensen zijn die bv gaan karten, kunnen andere die dit niet willen of bv last van hun rug hebben ondertussen bv de escaperoom doen.

Vorig jaar hebben wij het met de pv gedaan en ik vond het erg leuk. Dit jaar weer!

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:40

Bedankt allemaal weer! We zitten nu aan een workshop sushi maken/high tea te denken als lunch. Daarna willen we bij een activiteitencentrum een aantal activiteiten gaan ondernemen en vervolgens lekker uiteten.

Experience Island ziet er ook ontzettend gaaf uit, ik denk alleen dat het leuk is als iedereen echt actief mee kan doen en achter het stuur kan kruipen. Ik lees dat het met de quads geen probleem is, dit hebben we alleen al eens eerder gedaan. Maar zeker eentje om te onthouden!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:54


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:32

Aantal jaren terug met personeelsuitje van t toenmalige werk van mijn man, gingen we rijden in een mini cooper, met een speurtocht en vliegen met een klein vliegtuigje vanaf Teuge. Het speelde allemaal rondom Apeldoorn af. Was echt suuuuuper leuk!

Waren ook andere keuzes zoals een dropping met helicopter in het bos en ook wat rustigere dingen.

Hier de pagina van de organisatie die het regelde: http://www.sos-events.nl/bedrijfsuitje/fly-drive

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ideeën bedrijfsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:34

Ik volg even, moet iets voor 28 man organiseren :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:37

Het klinkt heel oubollig, maar wij zijn gaan jeu-de-boule-en en dat was erg leuk. Vooral als je mensen in het team hebt die misschien niet zo fit zijn om te gaan rennen oid. Het is competitief en je kunt toch lekker kletsen.

Maar ben zelf normaliter ook meer van de actieve uitjes.

Hoe gaat dat dat met een lasergame in eigen gebouw? ben wel benieuwd...