Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 11:31

Beste Bokkers,

Ik kan er niet achter komen welk zadel dit is. Heb er even op mogen zitten en man, wat zit dat perfect voor mij!! Uiteraard moet ik dan een zadel vinden wat ook op mijn paard past, maar het prijskaartje is echt waanzinnig. 5400 dollar!!!!

Ik weet dat het zadel in Engeland wordt gemaakt in Wallsal waar de meeste zadelmakers zitten.

Parelli kennende is dit dus een zadel wat hier vele dollars minder kost maar dan staat er een ander merk op. Net als de Equipedic pads die met een Parelli logo ineens goud kosten.

Weet iemand welk zadel dit is?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.


sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:32

Ik weet wat je bedoeld, echt een heel erg fijn zadel :D Ik heb helaas ook geen geldboom ;)

Volgens mij wordt dit zadel specifiek voor hen gemaakt, dus ik denk niet dat er een andere versie is. Kleine oplage, vandaar dat het zo duur is.

Volgens mij valt het wel mee dat de prijs zoveel hoger is door het merkje erop? De smartpads verschillen niet zoveel van prijs, als ik google op equipedic pads?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 12:44

Toch 100 dollar alleen voor de naam als het om een pad gaat die bij Parelli niet op de site staat. Speciaal voor de cruiser.

Ik kan helaas niet achter de maker komen van de zadels.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:00

Als het speciaal gemaakt moet worden is het duurder. Zelfde verhaal met die zadels. Ik heb laatst heel lang gesproken met de dame van parelli zadels. Zit echt enorme passie en kennis achter. Ik heb gevraagd waarom er geen budget versie is van deze zadels, maar daar was niet genoeg animo voor. De oplage is blijkbaar nu al vrij klein van alles.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:03

Snap wel dat de oplage klein is :D

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:05

:D :D Ja echt he, wie betaald dit nu voor een zadel? :=

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 13:09

Ik dus niet. En kan me werkelijk niet voorstellen dat dit geen bestaand merk is maar dan met een ander logo. Ze komen in twee boommaten, wide en superwide. Je kunt dan ook niet claimen dat één van de twee wel op je paard zal passen.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:09

Belachelijk! Jammer om er weer zo'n slaatje uit te slaan!!
Zadel doet mij een beetje fairfax achtig aan.. ook zo met die monoflap!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:11

Het lijkt mij zweer waarschijnlijk dat dit gewoon een bestaand merk is! De meeste zadels worden in wallsal geproduceerd!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 13:16

pol1 schreef:
Het lijkt mij zweer waarschijnlijk dat dit gewoon een bestaand merk is! De meeste zadels worden in wallsal geproduceerd!


Ja en ik kan het dus helaas niet vinden. Passie en kennis achter de Parelli zadels yeah right, gejatte passie en kennis dan.

Maar goed, de Fairfax lijkt inderdaad! Heb nu al zoveel Engelse merken gegoogled... Heeft Fairfax dan ook een min of meer flexibele boom? Kan dat op de site niet terugvinden in het Rebecca model.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 19-08-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:18

Een tripje naar daar en langs gaan bij de zadelmakerijen om te vragen of ze weten wie het zadel maakt?
Zou alvast een stuk minder kosten....

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 13:21

tengeltje11 schreef:
Een tripje naar daar en langs gaan bij de zadelmakerijen om te vragen of ze weten wie het zadel maakt?
Zou alvast een stuk minder kosten....


:j Ja dat is waar!! Goh wat zat dat zadel lekker maar die prijs... En dan maar twee boommaten...

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:23

Weekje vakantie nemen dan!
Niets mee verloren toch?
En mss kom je thuis met het zadel vr 1000pond?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 13:28

Als het zo simpel was... Moet ik ook het paard meenemen om te passen :D

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:33

Willemina_L schreef:
pol1 schreef:
Het lijkt mij zweer waarschijnlijk dat dit gewoon een bestaand merk is! De meeste zadels worden in wallsal geproduceerd!


Ja en ik kan het dus helaas niet vinden. Passie en kennis achter de Parelli zadels yeah right, gejatte passie en kennis dan.

Maar goed, de Fairfax lijkt inderdaad! Heb nu al zoveel Engelse merken gegoogled... Heeft Fairfax dan ook een min of meer flexibele boom? Kan dat op de site niet terugvinden in het Rebecca model.


Oei dat weet ik niet heb zelf de fairfax gareth.. kan dat wel eens vragen aan mijn zadelmaakster!! = fairfax importeur.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:44

Heb de vraag gesteld aan mijn zadelmaakster..wie Weet!!

Jessix

Berichten: 16418
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:46

Het zijn juist maar twee boommaten omdat het de bedoeling is het helemaal pas te maken op je paard doormiddel van een pad met shims. Je koopt het zadel dus te wijd. Dat is de theorie er achter.


Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 16:44

pol1 schreef:
Heb de vraag gesteld aan mijn zadelmaakster..wie Weet!!



Bedankt! Ik zie wel dat het een lichtgewicht boom is.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 16:46

Jessix schreef:
Het zijn juist maar twee boommaten omdat het de bedoeling is het helemaal pas te maken op je paard doormiddel van een pad met shims. Je koopt het zadel dus te wijd. Dat is de theorie er achter.


Dat begrijp ik, maar ik heb toch liever een zadel wat past en niet iets van 5400 dollar en dan moet je het met shims nog gaan oplossen 8)7

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:08

Ik heb mij laten vertellen dat dit samenloopt met de Euroriding dressuurzadels. Een hele tijd geleden dezelfde discussie gehad met een aantal mensen. De Amethyst van euroriding komt het dichtst in de buurt, maar is in prijs een stuk toegankelijker. Nog steeds duur, maar wel doenbaar voor een nieuw zadel. De Amethyst heeft echter geen monoblad.

Jessix

Berichten: 16418
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:15

Willemina_L schreef:
Jessix schreef:
Het zijn juist maar twee boommaten omdat het de bedoeling is het helemaal pas te maken op je paard doormiddel van een pad met shims. Je koopt het zadel dus te wijd. Dat is de theorie er achter.


Dat begrijp ik, maar ik heb toch liever een zadel wat past en niet iets van 5400 dollar en dan moet je het met shims nog gaan oplossen 8)7

Ik ook, maar dat is dus niet waarom dit zadel is ontwikkeld. Hun theorie is dat je het juist steeds met shims aan moet passen om fijn op je paard te blijven passen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:46

Willemina_L schreef:
Jessix schreef:
Het zijn juist maar twee boommaten omdat het de bedoeling is het helemaal pas te maken op je paard doormiddel van een pad met shims. Je koopt het zadel dus te wijd. Dat is de theorie er achter.


Dat begrijp ik, maar ik heb toch liever een zadel wat past en niet iets van 5400 dollar en dan moet je het met shims nog gaan oplossen 8)7


Ze hebben samengewerkt met balance zadels, die hebben hetzelfde concept met wijde zadels met een pad eronder. De methode is erg fijn, zelfde idee als de bates en wintec zadels met combinatie foam en lucht om je zadels mooi passend te maken, alleen dan kan je heel makkelijk zelf kleine aanpassingen maken en het zadel op verschillende paarden gebruiken. Het werkt fantastisch voor de rug van je paard, ik zie alleen niet in waarom je niet voor veel minder geld een wijd zadel kan ontwerpen.

Als ik je goed begrijp gaat het je alleen om de zitting? Dan zou ik echt gewoon verschillende zadels gaan proberen. Dit zadels is veel te wijd om zonder bijpassende pad te rijden, dus als je daar niet in geinteressseerd hent, zou ik niet op zoek gaan naar een vergelijkbaar zadel.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 20:32

Bedankt allemaal voor de input, ik ga zeker eens zien naar de Fairfax, dat lijkt me een super fijn zadel.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:58

Willemina_L schreef:
Bedankt allemaal voor de input, ik ga zeker eens zien naar de Fairfax, dat lijkt me een super fijn zadel.


Dat is t ook zeker! Overigens ook met een best prijskaartje!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:04

Fairfax is fijn. Ik ben zelf ook fan van wow :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maya12333, Raamzicht en 45 bezoekers