Chihuahua pup leren alleen zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:11

Ik heb een chihuahua pup van 14 weken. Ik heb haar nu 3 weken. Ik ben langzaam begonnen haar te leren met het alleen zijn. Ik kan nu gerust naar boven gaan zonder dat ze gaat piepen ofzo. Ze pakt alles heel snel op. Ik heb een babyphone met terug praat functie. Als ze dan stil is als ik een paar minuten buiten sta, zeg ik dat ze braaf is. Ze piept nog wel af en toe. Ik heb nu ook een Kong gekocht die ik wil gebruiken bij het alleen zijn. Ze is nu bij 1 van de meerdere oppassen die ik heb als ik aan het werk ben ed.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:30

Je bent goed op weg!

Ik zou persoonlijk niet via babyphone gaan praten want dan denkt ze misschien dat jij er bent, en raakt ze gefrustreerd omdat ze jou niet ziet.
Je kan ook nog een radio zachtjes aanzetten. Bij mijn Cane Corso hebben we het vanaf pup af aan steeds opgebouwd. Iets langer weg, veel speelgoed, een kluif. Helaas vond hij de meubels, vensterbank, kozijnen, en plinten van het laminaat veel lekkerder :+
Dus als hij een keer niet had gegeten helemaal blij en enthousiast.. Inmiddels kan hij prima uren lang alleen thuis zijn zonder te slopen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:03

Zelf mijn hond het eerste jaar echt amper alleen gelaten ( hooguit 15 minuten ) en die is de beste met alleen zijn. Scheelt dat ik een roedel heb.

Over het algemeen wordt aangeraden de hond eerst moe te maken ( wandelen of op zo'n jonge leeftijd wat denkspelletjes doen ) en daarna 1 minuut naar buiten. Is ze stil? Meteen terug naar binnen en niet belonen of aandacht geven. Het zelf heel normaal vinden. Als dit goed gaat 2 minuten. En dan 5 etc. Gewoon geen aandacht besteden aan het weg gaan of terug komen. Is toch heel normaal om eens weg te gaan?

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 21:23

De radio heb ik aan ja. Ik begroet haar heel normaal als ik terug kom. Ik doe soms ook de voordeur gewoon even open en dicht en pak mijn sleutels en leg ze weer neer.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:47

Ligt er aan per hond. Kenzo is nu 9 maanden en blijft al vanaf 6 maanden leeftijd af en toe 9 uur alleen thuis met andere hond in grote ren met speelgoed en knaagwerk enz. Hij doet dat super goed en erg relaxt. Er was geen keuze ivm zijn karakter wil ik hem niet meer bij een oppas hebben. Elke 2 uur kijk ik even op de camera.

Bij een vriendin (doen samen de honden verzorgen) nu een pup van nu 9 weken en die blijft af en toe ook al 1 a 2 uur alleen thuis wat ook erg goed gaat. Zit in grootste maat bench met kleedje grote knuffel speelgoed en knaagwerk. Los in dezelfde ruimte zitten nog 3 honden en nog 2 buiten in de kennel dan (mijn honden ivm dat mijn jongste de bench nooit geaccepteerd heeft en los in woonkamer nog niet 100% betrouwbaar is omdat hij anders denkt over hoe de inrichting hoort te zijn.)

Ook Kenzo deed die 1 a 2 uur met 9 weken al netjes alleen thuis zijn. Onze roosters zijn namelijk zo aangepast momenteel dat we in verschillende ploegen werken (bij verschillende bedrijven). Dus vaak als de ene klaar is begint de andere met werken. Beiden half uur a 3 kwartier reistijd. Oppas zou kunnen maar is echt niet nodig gelukkig.

hoewel we altijd iemand achter de hand hebben mocht de pup het niet aan kunnen. Echter voor vertrek maken we de pup lekker moe en die 1 a 2 uur wordt er gewoon geslapen.

Wij leren dus niet echt iets aan maar maken dat de pup moe is en lekker wat te knagen heeft en een knuffel om tegdn aan te liggen en wat te spelen.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 20:27

Marley is los in de kamer/open keuken/gang tijdens het alleen laten. Ik heb het idee dat ze het niet fijn vindt als ze opgesloten zit. Gaat dan gelijk aan de tralies knagen van de bench. Ook als ze 10 minuten in het fietsmandje moet zitten met de tralie kap erover.
Gister 5 minuten buiten geweest en heb haar een Kong gegeven met smeerkaas erin. Ik heb haar niet horen piepen. Gisteravond toen ik aan het douchen was stond ze ineens bovenaan de trap. :+

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:51

Ik heb het gedaan door naar de schuur te lopen, even weg te blijven en daar niet te raar over te doen en dat zou uitbouwen. Zo wist hij dat ik altijd weer terug kom als ik wegga.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 11:46

Ja zo doe ik het ook. Ik ga alleen niet naar de schuur, maar blijf bovenaan de trap van de gallerij staan. Ik woon in een bovenwoning.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Chihuahua pup leren alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:12

Mijn husky is haar eerste jaar niet alleen geweest, ja 20 min max. Nu met 2 jaar kan ze prima 3 a 4 uur alleen blijven. Langer alleen gaat ze naar de oppas :) Nu werk ik vanuit huis dus dat was makkelijk trainen haha. Ik heb 2 honden en dan gaat het toch makkelijker af vind ik. Toen ik haar nog alleen had vond ze het moeilijker alleen te blijven.

Zo te horen ben je al goed opweg!