Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:37

M_Jacky schreef:
Wat gaaf Dawson123, heerlijk dat je naast een natuurgebied woont! Die van mij vind fietsen nog wel wat spannend maar gisteren passeerde er twee mountainbikers heel rustig en toen ging het wel goed. Knap paard heb jij ook zeg!

bobje26 schreef:
Zetten jullie je jonkies niet echt met vrij?

Ik nog wel. Twister is pas 3 jaar en 2 maanden en wij doen 1 keer in de week/2 weken een beetje grondwerk, zadeltje erop, nu een bosrit. De rest van de dagen staat ie nog op het land.



Dankje ben echt blij met hem, lastig is dat als ze zo schrikken van dingen vooral die fietsers houden echt meestal geen rekening met je

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:54

Ik had eigenlijk in de planning dat mijn lieve Finn tot eind van de zomer in de wei mocht staan en dat ik hem daarna rustig aan op zou gaan pakken. Echter ben ik vanaf april al op zoek naar een stalling dichter bij mijn huis.. Finn staat nu op 45 minuten afstand (met de auto). Nu heb ik eindelijk een goede stalling gevonden. ongeveer 10 stallen. Veel buiten, mooie bak. Alleen zelf mesten. En t is echt 8 minuten van mn huis.
Morgen ga ik nog even ergens anders kijken, NOG dichterbij. Maar ik denk dat die van gisteren hem echt wordt. Lieve mensen ook.
Finn is al bekend met hoofdstel, bitje, hoefsmid, tandarts, dierenarts natuurlijk, dekjes, deken, longeersingel, longeren (heel rustig zonder bijzet), wat balkjes, en zelfs 1x zadel op gehad. Ook al paar keer op zn rug gehangen zodat ie vast kon wennen aan mijn zwaarte :)

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:39

liesen schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst op mijn topper gezeten! Zondag gaan ze mee naar huis. Heel spannend vind ik het.
Ze was vandaag echt super braaf. Gaf direct een goed gevoel. Echt top!
[ [url=m/E7c9zC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iGK8kU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kYzxk9.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/knTH2q.png]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knap paard <3
Ook een reusje ofniet?

Mijn knappert is nu anderhalve maand onder het zadel en kan er overal zo mee wegrijden. Binnenbak, buitenbak, vreemd terrein, buitenrit. Fietsers brommers trekkers geen enkel probleem *D
Afbeelding

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:32

Nieuwe hoofdstel en bit is binnen, paste allemaal goed gelukkig. Nog 2 weken en dan word hij zadelmak gemaakt :D. Nog even met hem langs de weg gewandeld, was super braaf. :) Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:11

Alle paardjes en baasjes met vakantie? :)
Ik heb van de week een enkelspan recreatie/marathonwagentje gekocht voor m'n pony's 8-) Een net, compact karretje, ben er heel erg mee in mijn nopjes:
Afbeelding
Tuig zat er bij, flink aan het poetsen gegaan - was hard nodig - en we kunnen aan de voorbereidingen beginnen. Ik heb geen haast en ga het niet alleen doen ;) Longeren met tuig op gaat alvast helemaal goed.

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 21:09

Leuk Klijntje! Misschien wil ik de mijne (ooit) laten beleren voor de kar. Hij doet het super! Sinds half mei onder het zadel en mijn onervaren dochter van negen stapt en draaft al met hem door de bak.Super trots, beest heeft gouden karakter!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:38

Vanmorgen met een vriendin gaan sturen op de wei!

Met Jula is in het verleden al eens een start gemaakt met beleren voor de wagen. Ik weet niet precies wat ze al kan en weet, en of ze ook al echt eens voor de wagen heeft gestaan. Tuig, oogkleppen en sturen gaf in elk geval geen problemen.
Afbeelding

Daarna de strengen er aan en hangen maar... daarvan natuurlijk geen foto's. Ze bleef prachtig door trekken, dus even later de band en het touw gepakt:

Afbeelding

Afbeelding
Volgens vriendin was ze echt 'bizar braaf' *\o/* Kan het alleen maar met haar eens zijn! Geen pas verkeerd.
Ook fijn om te zien hoe het tuig ligt als ze echt trekt, volgens mij ligt het er wel goed op.

Voor Jet is alles nog nieuw (behalve het tuig dan, daar longeer ik ook al mee) dus bij haar hebben we het bij sturen gelaten.
Afbeelding

Ze was een stukje minder zeker, vriendin is bij haar in het zicht gebleven terwijl ik er achter liep. Jet draaide ook twee keer om en stond mij dan aan te kijken. Goed afgesloten met een paar keer halthouden en wegstappen en het was voor haar ook weer klaar voor vandaag.

Afbeelding
Het staat haar wel goed al zeg ik het zelf <3
Volgend weekend gaan we buiten wandelen met de oogkleppen op.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:05

Nou hier sta ik voorlopig even aan de kant :( . Gab is kreupel, al 1 1/2 week en dachten een hoefzweer. Meerdere keren gekeken, toch niet kunnen vinden en brak ook niks door. Hij werd langzaam erger kreupel en vandaag naar de DA geweest voor foto's. Hii dacht ook eerst hoefzweer. Maar na meerdere foto's en uitverdoven plus echo's bkijkt ie zijn callatoraalbanden geirriteerd te hebben in combinatie met een verstuiking van het kniegewricht. Mnr heeft waarschijnlijk in een gat gestaan in het land ofzo en zijn been laten staan en toen zijn lijf gedraaid. Ahum komt weinig voor :( maar ik heb een abbo op dat soort dingen. Zijn benen waren helemaal dun. Tot ie geschiren werd kwam er een heel klein bultje waar het probleem zit. Op de echo zie je wel veel vocht van de irritatie, toch raar dat je zo kreupel eraan bent en dit alles is wat je ziet
Afbeelding

Nu 3 a 4 weken rustig aan daarmee bedoelt mag wel buiten en niet vliegen. Dus hij gaat apart en dan over 1 mnd controle

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 07:49

Beterschap met Gab, Bravo! Wat ontzettend vervelend!

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:22

JosjeDZ schreef:
Beterschap met Gab, Bravo! Wat ontzettend vervelend!


Dankje . Baal stiekem wel erg :(

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:51

Ik ga dinsdag kijken naar een Barefoot RWC Dressage. Ik zelf heb een hele brede interhippique dressuurzadel. Ziet er mooi uit maar is bekend dat dit niet meest hoogstaande zadels zijn. Is eigenlijk bedoeld om zadelmak te maken (issie nu) maar zat me al een hele tijd niet lekker. Wil toch iets fatsoenlijks op mn paard zijn rug rijden. Lastig met die jonge dieren en veranderend lichaam etc. Plus een zadelpasser is nog niet echt gewenst aangezien hij nog niet beleerd is, want dan kun je een zadel neit zelf uitproberen op je paard. Dusja, eerst maar rustig inrijden en dan advies van zadelpasser. Maargoed, welk zadel voro het inrijden dan? Toch mijn interhippique? Liever niet. Heb allerlei extra dekjes met bontjes en weet ik veel. Verre van geschikt. Altijd wel gehoord van boomloze zadels en hun voordelen maar vond ze nooit mooi, leken me niet handig met rijden etc (lange ritten lijken ze me weer fantastisch zitten maar goed, voor in de bak.. nee).

Nu zag ik dus de barefoot rwc dressage voorbij komen maatje 2, die dikke billen van me moeten er goed inpassen. Hopelijk past het op mijn paard want hij is barok gebouwd. Maar goed, als dat niet het geval is, moet ik het zadel doorverkopen. Is ook niet het einde van de wereld denk ik.

Zadel ziet er mooi uit, net een dressuurzadel alleen dan boomloos. Dat wil ik wel proberen.
Ben heel benieuwd, de ervaringen hier op bokt waren ook erg goed. Alleen was dat over maatje 1.
We gaan het eens bekijken dinsdag en anders moet ik iets anders bedenken.

Hopelijk heb ik er voor het eind van eht jaar voor het eerst op gezeten:). We zijn nu nog druk met wennen na de verhuizing, longeren, balkjes lopen/sprongetje. Dat gaat goed maar ik wil dat hij de commando's goed leert voordat ik erop ga zitten.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:24

Oei Bravo, wat rot! Veel beterschap!

RoyceMack, ik heb er geen verstand van, maar lijkt mij dat maat 1 of 2 geen verschil zou moeten maken qua recensies over het zadel?

Ponyspam <3 Sorry, ik vind ze gewoon zo leuk :D
Afbeelding

Afbeelding
Vanmorgen dus gaan wandelen met de oogkleppen op, was een goede oefening! Een uur en 3 kwartier op sjouw geweest, ook goed voor onze eigen beenspieren :)

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:32

Nou... 3 weken later en hij is zadelmak! Gelukkig heeft ie zich super goed gedragen en mocht hij snel weer mee naar huis. Donderdag mocht ik hem voor het eerst komen rijden, dat ging zo goed dat hij vrijdag al mee naar huis mocht. Hij had gisteren even een dagje rust gehad en dan vandaag weer aan de slag. Vanavond voor het eerst thuis in de bak gereden, dat vond ie wel spannend (ik ook wel :=) maar hij was hartstikke braaf. Voor mij was dit de 3de keer dat ik er op zat, voor de 2de keer met mijn eigen zadel. Ik ben normaal een springzadel gewend dus dat was nog wel even wennen. Anyways, wat ben ik ontzettend trots op mijn paardje die zich zo goed gedraagt :o :wow: ohja en vandaar ook mijn over enthousiaste blij hoofd :')

Afbeelding
Afbeelding

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:34

Hoe is het met iedereen? Maken de jonkies al vorderingen?

Hier gaat het súper. Twister rijd nog steeds achter mama Jacky aan en daar heeft ie een goed voorbeeld aan. Jacky schrikt bijna nergens van dus hij reageert ook al veel minder op fietsers. We maken een keer in de week/twee weken een bosrit. Gewoon op een touwhalstertje met teugels. Hij kauwt nog best wel heftig op het bit dus daar gaan we binnenkort weer mee aan de slag.

Als de paarden weer 'thuis' staan (nu staan ze op het land in de buurt) gaan we starten met ze los van elkaar naar buiten te rijden. Dat is nu nog een probleem. Vooral de merrie reageert heel heftig op als Twister er niet is.

Ons doel van het begin van het jaar is in ieder geval bereikt. Met twee paarden het bos in. En wat is dat genieten zeg!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:59

Daar kan ik alleen maar over meepraten M_Jacky! Ik ga ook regelmatig met mijn jonkie het bos in, nog wel samen met mijn oudje, maar hij loopt al sinds de eerste rit voorop!
Verder gaat het dressuurmatig ook steeds beter, hij begint het beter te snappen, dus hebben we minder conflicten. Ik ben erg blij met mijn veelzijdige paardje!

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:48

wat fijn dat het zo goed gaat bij iedereen! Bij ons gaat het ook echt super. Gisteren bij mn les had iemand anders ook les, was niet de bedoeling maar was wel een hele goede oefening. Was ook super trots op hem dat hij nergens op reageerde vooral omdat er buiten nog allemaal trekkers rond reden. Het enige wat hij nog moeilijk vind is het constant laag lopen of een beetje nagefelijk maar dat komt vanzelf wel! Hij kan nu zelfs al een beetje wijken :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:42

Hoi ik meld me ook.
Heb een New forest pony van 13-5-2013
Wordt morgen gecastreerd en zodra hij genezen is van de castratiewond ga ik wat intensiever bezig met zadelmak maken.
Heeft al een zadel opgehad en wordt gelongeerd.
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:04

Hoe gaat het met alle baby paarden? Nog meer mensen die mee doen met de VWF over 4 weken?

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:50

Ik wilde heel graag mee doen, helaas merrie wat lichamelijke probleempjes...
Volgend jaar gaan we wat jonge paarden wedstrijden meenemen, al baal ik echt heel erg dat ik niet mee kan rijden met VWF, zij had daar wel echt kunnen opvallen. -O-

Ik weet niet of ik deze al gedeeld had (ik ben echt non actief geweest in dit topic).
[***] is vd zomer in juli naar de keuring gegaan = ster met 75/75!
Volgend jaar ibop en dan centrale keuring voor elite predicaat (ze is al prok dus ze wordt gelijk elite als ze haad punten haalt).

https://www.youtube.com/watch?v=3R05GVsG7cY&t=3s

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:49

iK sta inmiddels 1,5 maand op een nieuwe stal dicht bij huis. Ben elke dag bij Finn en train hem nu 2x per week. twee keer longeren (of met longeersingel of met zadel) en 1 keer springen en dat afwisselen per keer.
Stalgenootjes zijn me aan het opjagen dat ik erop moet kruipen maar heb een grens gesteld dat ik er pas vanaf oktober voor het eerst op ga (ben eind september jarig en krijg een nieuwe cap voor mn verjaardag:)).
maar iedereen loopt me op te dringen. iK merk dat Finn er klaar voor is.
ik wil nog wel even wat prikpaaltjes regelen zodat ik de bak kan afzetten. DAt scheelt toch mocht ie het op een lopen zetten.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:53

Chavelli gaat onwijs goed, hele leuke en meewerkende pony. Wel een die zich niet zomaar wat wijs laat maken, maar dat maakt haar ook wel weer erg grappig.

Wel altijd eerlijk, actie - reactie, en geen rare of gevaarlijke fratsen.


Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:04

bobje26 schreef:
Ik wilde heel graag mee doen, helaas merrie wat lichamelijke probleempjes...
Volgend jaar gaan we wat jonge paarden wedstrijden meenemen, al baal ik echt heel erg dat ik niet mee kan rijden met VWF, zij had daar wel echt kunnen opvallen. -O-

Ik weet niet of ik deze al gedeeld had (ik ben echt non actief geweest in dit topic).
Jaja is vd zomer in juli naar de keuring gegaan = ster met 75/75!
Volgend jaar ibop en dan centrale keuring voor elite predicaat (ze is al prok dus ze wordt gelijk elite als ze haad punten haalt).

https://www.youtube.com/watch?v=3R05GVsG7cY&t=3s


Balen is dat dan zeg, welke competities gaan jullie pakken volgend jaar dan ? Ik ben mij beetje aan t oriënteren , wil misschien PAVOS doen of selecties voor de regio's rijden. But I'm not sure yet

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:17

Zo wat knap van Jappeloe (en jou natuurlijk)

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:42

Wat fijn van Jappeloe!! :D

Dawson: Ik zit een beetje te kijken naar welke wedstrijden er zijn. Harry's Horse cup, subli cup (pavo mag [***] maar tot de finale meedoen, kan ik dus net zo goed niet meedoen), Horsefood dressuurtalent, Noord Holland cup (die is 4 nov, misschien redden we die nog en anders volgend jaar), VSN...

Ik wil eigenlijk niet langer dan 30/40 min op de trailer dus moet nog geluk hebben dat er wat in de buurt is. Meesta is midden/zuid NL maar NH cup is 25 min, subli vaak ook en zo nog wat. :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:15

bobje26 schreef:
Wat fijn van Jappeloe!! :D

Dawson: Ik zit een beetje te kijken naar welke wedstrijden er zijn. Harry's Horse cup, subli cup (pavo mag Jaja maar tot de finale meedoen, kan ik dus net zo goed niet meedoen), Horsefood dressuurtalent, Noord Holland cup (die is 4 nov, misschien redden we die nog en anders volgend jaar), VSN...

Ik wil eigenlijk niet langer dan 30/40 min op de trailer dus moet nog geluk hebben dat er wat in de buurt is. Meesta is midden/zuid NL maar NH cup is 25 min, subli vaak ook en zo nog wat. :)


Jaja is toch gewoon kwpn geregistreerd? Register A mag gewoon mee doen met de Pavo namelijk. Artikel 2 - 2 (voorwaarde halve finale) en 5 (finale).