Jambette: Wanneer clicken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 22:01

Hoi bokkers,

Ik weet niet of ik dit topic nu hier, of op YRT moest plaatsen, sorry als het fout staat! Ik heb trouwens heel veel gezocht en kon wel topics vinden over de jambette maar niet over mijn vraag, ook niet heel recente.

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het aanleren van de jambette. Ik doe dit samen met mijn zusje, werkt heel goed (zij houdt het halstertouw vast en geeft de beloning, ik click en doe de jambette).

Nu weet ik dat het moment waarop je clickt heel belangrijk is. We zijn nu in zo'n 'fase' dat ze vanuit stilstand haar been optilt, en ook 6 seconden ongeveer vasthoudt, maar dan precies op de manier zoals ze haar been optilt als je bijv gaat hoevenkrabben, daarna gaat ze dan 'slaan' maar gecombineerd met schrapen.

Maar wanneer moeten we nu clicken? Zodra ze haar been optilt maar dan nog 'gevouwen' zodat je het als ze dat goed beheerst later kan uitbouwen naar een gestrekt been, of clicken als ze gaat 'schrapen' maar hem wel helemaal strekt, zodat we later kunnen oefenen met de duur van het been strekken?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden/ervaringen!

Groetjes, Eenhoorni :)


durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Re: Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:00

Zelf zou ik voor de 2e keuze gaan, hier heb ik namelijk zelf ervaring mee. Maar dan moet je pony of paard wel zelf ook mee denken! ik zou gaan voor wat het beste voelt, en wat praktischer voor je is!

Durkje is the best pony ever! Love for Shawn Mendes <3

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 22:15

Dankjewel! Het is inmiddels gelukt, nu misschien 2 seconden ofzo, maar dat kunnen we uitbouwen. Toch maar voor de eerste optie gegaan haha :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:48

En? Hoe gaat je jambette nu? IS het gelukt om de 'duur' te verlengen?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

xbambix
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-12-16

Re: Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:52

Haar been hoe jij het noemt 'gevouwen' is een andere oefening maar wel de basis van de jambette. Schrapen doen paarden in principe niet met gestrekte benen, ik denk dat je bedoeld dat ze haar been op en neer beweegt (dit door dat het voor het ene paard makkelijker is dan voor het andere paard om zijn evenwicht te bewaren) en dit is normaal en hoort erbij, soms gaat het na veel oefenen weg.. Ik weet niet hoe ver je nu bent met de oefening dus dat speelt een grote rol in op welk tijdstip je clickt. Ik zou nu beginnen met als ze haar beentje gestrekt heeft clicken en dan kun je dat steeds uitstellen todat ze haar been zolang gestrekt houd totdat jij teken geeft dat ze haar been weer terug mag zetten.


bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:36

Ik zou pas gaan klikken wanneer ze haar beentje uitstrekt, want dat denk ik wat je wilt en je wil niet dat ze bij de jambette haar been gevouwen houdt 8-)

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Jambette: Wanneer clicken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 20:34

Hoi allemaal, even een update,
Na heel veel geduld en werk kan ze nu perfect de jambette zolang wij de zweep aanhouden! Thanks nog voor de tips! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers