Naar de sportschool!

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

 
 
Supervixen

Berichten: 8726
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:44

Vandaag begonnen om thuis burpees te oefenen samen met mijn vriend, aangezien we er 30 moeten doen per gemist obstakel in de spartan race. Gestart met 10, daarna met korte pauzes 5 tot we bij 30 waren. Doel wordt sowieso 30 vlot achter elkaar kunnen en de techniek wat verbeteren. Viel me mee dat ik er 10 achter elkaar kon, want ik druk me nooit op. Ik ga dus niet voor niks naar de sportschool :D

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wiskey1
Berichten: 1641
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:36

Netjes! Ik heb echt een hekel aan burpees, wordt er duizelig van meestal. En heel snel buiten adem. Doe je ze ook met push up dan? Want ik hoor daar weer verschillende dingen over, ik heb het geleerd met push up, maar ook weer gehoord dat dat niet hoeft ofzo?

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Supervixen

Berichten: 8726
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:18

Ja met push up, maar ik kan nog niet zover door mijn armen zakken. Oefening baart kunst.
Ik vind ze ook niet zo leuk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

melissa_93

Berichten: 2414
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:24

Ik heb ook vaak dat ik geen zin heb om te gaan, maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk

Nog nooit gehoord van burpees volgens mij :P Wat zijn dat voor oefeningen?

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Supervixen

Berichten: 8726
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:49

Recht staan, voeten iets uit elkaar, hurken, handen voor je voeten zetten, in opdrukhouding springen, opdrukken, weer in de hurkpositie terugspringen, recht omhoog springen. Zoiets.

Of google het even :') :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Dorien66

Berichten: 1364
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:02


Op vakantie met je paard?
Stichting Hippisch Toerisme Nederland helpt je aan alle benodigde informatie: http://www.hippisch-toerisme.nl/

Frankaas
Berichten: 2936
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:48

Burpees zijn echt vermoeiend, netjes hoor 10!

Iets paardgerelateerd.

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:04

Haat aan burpees.
Op cf veel moeten doen.
Wel cf-style. Jezelf neerstorten met borst op de grond, met armen jezelf iets omhoog drukken en dan benen lekker wijd bijspringen zodat je makkelijker op komt.
Vermoeiend genoeg.
:')

Bambolina

Berichten: 2037
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:53

Al een tijdje niet meer ingecheckt hier. Ga ik wel echt vaker doen want vind het super interessant om te lezen wat jullie zoal doen!

Burpees zijn echt niet aan mij besteed, vind het echt knap dat mensen dat zo goed volhouden. Maar sowieso is alles waarbij je moet springen voor mij not done vanwege mijn cup K :') Over 3 weken heb ik mijn borstverkleining, ik ben zo benieuwd hoe het gaat als ik na mijn herstel weer ga sporten.

Hier inmiddels ruim anderhalve maand aan de fitness, en ik zie en voel verbetering, alleen de weegschaal wil niet meewerken :( Ik hoopte voor mijn operatie op 75kg uit te komen maar ik blijf schommelen tussen de 78 en 80. Hoewel ik mijn voeding redelijk op orde heb kan ik daar denk ik nog wat strenger op mezelf zijn. Overdag ben ik braaf: licht ontbijt en lichte lunch, bv yoghurt met kokos en amandelen, een herbalife shake (heb ik een tijdje terug gedaan, ik geloof er eerlijk gezegd niet in maar heeft me wel geholpen ritme in mijn eten te krijgen en ik heb nog 2 van die potten staan) of crackers met hummus en voldoende tussendoortjes zoals rijstewafels, ongebrande noten, snoeptomaatjes. Avondeten doe ik ook niet mega ongezond (gister zelf flatbread gemaakt en gegeten met avocado, zalm, geitenkaas en ei) alleen 's avonds wil ik dan toch nog een bakkie chips ofzo. Of twee :+

Wel weet ik met sporten heel eerlijk nog steeds niet echt of ik nou slim bezig ben. Ik ben wel echt een beetje verslaafd aan het raken, vind het leuk om te doen en zeker nu ik vrij heb, heb ik ook veel tijd voor de sportschool. Maar ik zou jullie graag willen vragen of jullie denken dat dit ok is, of te veel, of dat ik op sommige onderdelen juist meer kg zou kunnen proberen :)

Ik ga nu om de dag naar de sportschool voor een full body work-out, op alle machines doe ik 3 x 15 reps. Ik probeer er wel op te letten dat ik mezelf niet overwerk, nu heb ik bijvoorbeeld nog spierpijn in mijn schouders van eergisteren, dus vandaag sla ik de shoulderpress over.

Warm-up: 15/20 minuten fietsen richting sportschool
Leg press: 56 kg
Leg extension: 42 kg
Inner thigh: 45 kg (deze vind ik super lastig in te schatten; de eerste rep verrek ik zowat een
spier maar daarna gaat het eigenlijk weer te makkelijk en voel ik het eigenlijk pas in de
laatste reps van de laatste set een beetje branden)

Outer thigh: 50 kg
Abdominal: 41 kg
Crunches: 3 x 30
Bicep curl: 11 kg (die kan ik nu eindelijk afmaken :') ik het begin redde ik niet eens 10 reps in de eerste set)
Tricep extension: 20 kg
Lat pull down: 23 kg
Shoulder press: 9 kg :')
Back extension: 50 kg
En dan 15/20 minuten uitlopen op de loopband, helling 7 of 8 en snelheid 4.5/5

Ik ben nu ook begonnen met op de andere dagen thuis een uur combinatie yoga (met instructiefilmpje met rare zwoele dame) te doen omdat ik merkte dat ik steeds stijver werd, en ik was al niet bepaald lenig. Ik vind het op het moment zelf echt alles behalve ontspannend en ik scheld de halve boel bij mekaar want het doet soms gewoon pijn :') maar achteraf voel me ik me wel heel chill.
Als ik echt veel spierpijn heb neem ik een rustdag, maar ik probeer ook nog 2 keer per week thuis oefeningen te doen voor zij/rug vet:

Afbeelding
Afbeelding

Alleen 1, 3 en 5 houd ik vol :') de rest heb ik letterlijk de kracht (nog) niet voor. Daarnaast krijg ik daar ook nekpijn van dus daarbij push ik ook niet door, anders heb ik geheid migraine de volgende dag.

Excuus voor het lange verhaal. Ik ga vanaf nu meer bijdragen om te compenseren voor m'n self-centered gel*l :Y)

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Jolien87

Berichten: 14957
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 11:58

Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.

Bambolina

Berichten: 2037
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:02

Jolien87 schreef:
Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.


Wow, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En ik maar denken dat ik een manier had gevonden om m'n heupvet er af te werken zonder het kleine beetje reet wat ik heb kwijt te raken :')

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Jolien87

Berichten: 14957
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 12:12

Bambolina schreef:
Jolien87 schreef:
Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.


Wow, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En ik maar denken dat ik een manier had gevonden om m'n heupvet er af te werken zonder het kleine beetje reet wat ik heb kwijt te raken :')


Sorry dat ik je uit die droom heb getrokken. :(:)
De oefeningen die op jouw afbeelding staan zijn overigens wel heel goed voor de training van je schuine buikspieren, dus het zal je zeker meer 'core stability' opleveren, maar voor het verbranden van vet zul je het toch meer van cardio oefeningen moeten hebben.
Wat je dan wel kunt doen is er een HIIT van maken, oftewel: high intensity interval training. Hierbij wissel je kracht en cardio met elkaar af zodat je, je spieren traint en ondertussen je hartslag hoog houdt.

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:15

En nog gemener, als je je zij spieren veel traint kunnen deze dus ook groeien en juist zorgen dat je middel breder wordt.
Als je kijkt naar die CF dames heeft vrijwel geen enkele een zandloper figuur iig.

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:17

Ik heb 1x zo'n HIIT training meegedaan op mn sportschool paar weken terug. Ik heb schijnbaar een hoge hartslag want waar anderen steeds hun best moesten doen om op de juiste hartslag te blijven kon ik vaak rustig aan doen. :') Overigens ging ik wel dood en vond er echt geen reet aan. haha. Dus na die ene keer nooit meer gedaan en lekker met schema gaan krachttrainen. Voor mij veel beter.

Jolien87

Berichten: 14957
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 12:19

Het mooiste bij vrouwen vind ik als ze een soort verticaal buikspiergootje hebben. Ik weet nooit hoe ik het anders moet noemen. :')

Een sixpack ambieer ik absoluut niet, maar ik hoop toch echt dat ik ooit weer zo'n gootje kan krijgen. Gelukkig is het trainen van mijn buikspieren mijn lievelings en ik zag vandeweek in de spiegel al een voorzichtige ontwikkeling van mijn bovenste buikspieren.

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:32

Ik hoef ook geen sixpack, maar zou wel super graag mijn platte buik van paar jaar geleden terug willen.
Maar ja. Ik hou ook van lekker eten en een wijntje. En ook weer een paar jaar ouder. Dus heb me er maar een beetje bij neergelegd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 28072
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:36

Platte buik is voor mij ver ver verleden tijd. Door medicatie en pds is mijn vel daar overtollig zullen we maar zeggen. Buikspieren zijn goed getraind maar niet zichtbaar en zal dat dus ook nooit worden. Hoe meer ik mijn buik train hoe meer huid er over blijft. Kan niks aan gedaan worden dus pech hebben.

Verder vandaag een rust dag. Licht werk in de tuin ben futloos door slecht slapen vannacht. Trainen ook niet.lijf krijgt rust vandaag. Morgen wat zand verplaatsen en de rest van de dag de sauna in. Moet beetje oppassen niet overbelast te raken. Maar het meeste zware werk is hopelijk voor half september in de tuin wel klaar

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Supervixen

Berichten: 8726
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:40

Bambolina, ik zou het toch op om de dag trainen in de sportschool houden, zeker als je er spierpijn van hebt. Of je moet een split schema gaan doen waarbij je wel elke dag traint, maar dan verschillende delen van je lichaam. Heb je begeleiding in de sportschool? Anders daar bij een trainer je wensen op tafel leggen en een goed schema laten maken.

Ik heb net 10km hardgelopen in het bos. Heerlijk! Vanavond weer burpees..

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Eulogy

Berichten: 4852
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:10

Bambolina, ik zal straks wat uitgebreider reageren maar vergeet niet dat een calorietekort leidend is bij afvallen. Je avondeten klinkt gezond maar het klinkt ook als een behoorlijke caloriebom. Gezond is niet per se calorie-arm.

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:30

Nee maar ik zal ook niet blind staren zoals ik veel mensen zie doen op weinig calorieen eten.
Kijk naar wat je doet en verbruikt.
Ik heb gister bv overdag 2352 calorieen verbrand... En zo'n 2000 cal. gegeten. Dus dat is gewoon een calorietekort.

Overigens zal ik een kleine 1400 cal. nodig hebben in rust.
Dus ik zal sowieso altijd zorgen dat ik daar boven kom!

Emmaa_

Berichten: 21845
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:33

Needje schreef:
Nee maar ik zal ook niet blind staren zoals ik veel mensen zie doen op weinig calorieen eten.
Kijk naar wat je doet en verbruikt.
Ik heb gister bv overdag 2352 calorieen verbrand... En zo'n 2000 cal. gegeten. Dus dat is gewoon een calorietekort.

Overigens zal ik een kleine 1400 cal. nodig hebben in rust.
Dus ik zal sowieso altijd zorgen dat ik daar boven kom!

Ja, en dat is dus helemaal prima. Maar je moet alsnog wel dat tekort krijgen als je wilt afvallen. Mijn BMR is 1900 en ik verbrand op een gemiddelde dag rond de 2500 kcal (als ik niet sport) dus ik moet wel een middenweg vinden tussen die twee, anders gaat er niks af :))

Eulogy

Berichten: 4852
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:37

Dat zeg ik ook niet, maar met flatbread, zalm, avocado EN geitenkaas zit je gewoon al snel aan de 800-1000 calorieën. Daar verkijken veel mensen zich op. Hetzelfde geldt voor noten trouwens. Wat je verder zegt klopt maar ik heb ook niks anders gezegd.

Als je doel voornamelijk afvallen is, zou ik naast de krachttraining ook wat meer cardio of HIIT proberen mee te pakken. Je zult niet zo heel veel verbranden met een full body circuitje op de apparaten, dus daar is cardio effectiever voor. Verder is het al gezegd maar een split is misschien beter (en ook effectiever) als je zo vaak sport :j Dan loop je minder risico te overtrainen.
Dat je middel breder wordt van spieropbouw zou ik me niet zo'n zorgen om maken hoor, dan moet je wel echt flink je core trainen voor je daar een zichtbaar verschil in ziet :+

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Needje

Berichten: 15154
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:41

Als jij 2500 verbrand en je er 2600 eet ga je idd niet afvallen. :)
Maar alles wat jij dan onder de 2500 eet is dan toch goed? Zolang het dan dus boven de 1900 zit.
Ik ben geen expert hoor. Laat dat duidelijk zijn! Dit is echt puur mijn idee erbij.
Kan zijn dat ik er finaal naast zit. Maar voor mezelf hou ik dit aan.

Eulogy

Berichten: 4852
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:43

Ik snap niet wat je wilt zeggen want Emma en ik zeggen allebei precies hetzelfde als jij. Ik zeg alleen dat dingen die gezond zijn niet per se calorie-arm zijn, en als je geen calorieën telt kom je met zo'n maaltijd al snel boven je calorieën uit terwijl je het idee hebt heel gezond te eten. En dan val je dus niet af, dus het lijkt me de moeite waard daarop te letten :)

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”


Emmaa_

Berichten: 21845
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:45

We zeggen inderdaad hetzelfde alledrie :)) Alleen Needje, jij gaf aan dat je doodstaren op zo min mogelijk calorieën niet werkt en ik probeerde aan te geven dat je tot op zekere hoogte dus wel echt aandacht moet besteden aan wat je in je lichaam stopt. Zo lang je verbranding hoog ligt kom je niet zo snel in de problemen, maar ik ken ook meiden die maar 1800 verbranden op een minder actieve dag en dan moet je dus wel een stuk beter opletten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iolanthe, Sjira en 139 bezoekers