Apple iWatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 13:49

Hoi,

Ik wil misschien een iWatch aanschaffen. Aangezien het een behoorlijk bedrag is, ben ik benieuwd naar de ervaringen met dit horloge.

Brand maar los!

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:57

Wat wil je specifiek weten?
Ik heb een prima ervaring met mijn iwatch.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:03

Mijn vriend heeft zo'n ding en ik wordt er echt geirriteerd van.
Dat ding gaat de hele dag af omdat alle werkmail, privemail, facbooklikeje, facebookchatberichtje, smsje, whatsappje, behaald stappendoel, nieuwsbericht, update van weetikveelwat etc etc erop binnenkomt.
Hij doet niets anders dan de hele dag op dat ding kijken, instellen, berichtjes doorscrollen etc. Dus als dat je doel is, vooral doen, perfect ding daarvoor :D

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:07

Goof schreef:
Mijn vriend heeft zo'n ding en ik wordt er echt geirriteerd van.
Dat ding gaat de hele dag af omdat alle werkmail, privemail, facbooklikeje, facebookchatberichtje, smsje, whatsappje, behaald stappendoel, nieuwsbericht, update van weetikveelwat etc etc erop binnenkomt.
Hij doet niets anders dan de hele dag op dat ding kijken, instellen, berichtjes doorscrollen etc. Dus als dat je doel is, vooral doen, perfect ding daarvoor :D

Die meldingen kun je allemaal uit zetten, dus het is net wat je ermee wil :D
Mail krijg ik geen melding van, net zoals stappendoelen en nieuwsberichten niet. Facebook krijg ik ook alleen als ik word getaggd of er in een status van mij gereageerd word en whatsapp krijg ik erop binnen.
Ik gebruik hem vooral voor het sporten (stopwatch, runtastic)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:13

Tuurlijk, geluid staat uit (op mijn verzoek, voorheen stond alles aan), maar het ding licht wel op, dus je ziet alsnog alle meldingen.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:21

Je kunt gewoon instellen dat sommige apps (of meldingen los geloof ik ook) niet op je applewatch binnen komen he. De meldingen van mijn mail heb ik gewoon uit gezet op mijn watch, dus hij licht ook niet op.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:26

Ik lees even mee, ik heb een allergie voor een bestanddeel van rubber, dus de meeste stappentellers/hartslag dingen vallen af voor mij. Heb meerdere apple producten en ben ontzettend tevreden, en overweeg dus een apple watch. Ik zag dat het grootste verschil met series 1 en series 2 is dat de 1 trager is dan de 2 en de 1 geen GPS heeft en altijd met iphone gebruikt moet worden? Ook is de 2 ''waterdichter''. Hoe zijn de ervaringen daarin?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 18:08

Colien schreef:
Wat wil je specifiek weten?
Ik heb een prima ervaring met mijn iwatch.



Nou eigenlijk of het zo'n bedrag waard is.
En inderdaad ook hoe zit het met die rubber bandjes? Ik heb een Fitbit maar wanneer ik hem langer draag, krijg ik toch uitslag.
Ik zal hem denk ik ook meer als sporthorloge gebruiken.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:14

Ik heb er 1 sinds mei en tor nu toe bevalt die prima. Meldingen kun je zelf instellen.
Bandje is van siliconen (?) en zit voor mij prima. Is ook makkelijk schoon te maken onder de kraan (watch 2 is waterdicht met een functie). Mocht jedat bandje niet willen, staan op bol.com mooie bandjes voor 30 euro te koop. En ja, die zijn goed.

Ik heb hem echt om als horloge, maar vind het wel fijn dat het bijhoudt of je voldoende beweegt op een dag. Mij motiveert het in ieder geval im mijn doel te halen.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:57

Ik heb de applewatch 1. Zonder silicone bandje maar een stoffenbandje. Vind ik hem het geld waard? Nee eigenlijk niet maar het is leuk "speelgoed".
Voor de rest bevalt hij me prima hoor. Maar ik vind het het geld eigenlijk niet waard, als ik hem in mijn studententijd (en dus minder geld te besteden had) gekocht had, had ik gegarandeerd spijt.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:06

Ik heb mijn Apple Watch sinds december en ik ben er heel tevreden mee :) Ik heb hem zo ingesteld dat ik enkel een melding krijg wanneer ik een SMS, whatsapp bericht of telefoon krijg. Ik draag hem dagelijks en heb geen enkel probleem met het bandje.

Ik heb serie 1 en ik vind hem zeker niet traag. Zwemmen haat ik dus dat waterdicht zijn was voor mij niet nodig. En die zelfstandige GPS heb ik ook nog niet gemist. Ik gebruik de GPS app soms wel (op de fiets bvb), maar dan is mijn iPhone in de buurt en dan doet die het gewoon

Het is vooral een leuk gadget, maar bvb op mijn werk vind ik het heel handig. Mijn gsm kan rustig in mijn tas blijven en wanneer ik een SMS krijg voel ik de horloge even trillen en dan weet ik dat ik een bericht heb zonder dat ik mijn gsm om de zoveel tijd in mijn handen moet nemen

Zoals hierboven al gezegd vind ik het ook interessant om te zien hoeveel je beweegt op een dag, dat motiveert me toch om vaker een wandeling te doen of de trap te nemen

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:48

History_ schreef:
Ik heb mijn Apple Watch sinds december en ik ben er heel tevreden mee :) Ik heb hem zo ingesteld dat ik enkel een melding krijg wanneer ik een SMS, whatsapp bericht of telefoon krijg. Ik draag hem dagelijks en heb geen enkel probleem met het bandje.

Ik heb serie 1 en ik vind hem zeker niet traag. Zwemmen haat ik dus dat waterdicht zijn was voor mij niet nodig. En die zelfstandige GPS heb ik ook nog niet gemist. Ik gebruik de GPS app soms wel (op de fiets bvb), maar dan is mijn iPhone in de buurt en dan doet die het gewoon

Het is vooral een leuk gadget, maar bvb op mijn werk vind ik het heel handig. Mijn gsm kan rustig in mijn tas blijven en wanneer ik een SMS krijg voel ik de horloge even trillen en dan weet ik dat ik een bericht heb zonder dat ik mijn gsm om de zoveel tijd in mijn handen moet nemen

Zoals hierboven al gezegd vind ik het ook interessant om te zien hoeveel je beweegt op een dag, dat motiveert me toch om vaker een wandeling te doen of de trap te nemen

Hier heb ik iets aan! :D

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:23

Ik twijfel ook om er een aan te schaffen, maar wil hem juist wel voor het zwemmen te tracken :').
Iemand daar ervaring mee? Volgens de vrouw in de applestore zou hij de baantjes die je zwemt kunnen uitrekenen en dat soort dingen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:44

Geen ervaring met zwemmen, wel ervaring met de originele Watch en ook met de Series 2 Nike+ Edition. Ik gebruik het ding altijd icm mijn iPhone met het hardlopen ivm Spotify. Ben daar wel erg tevreden over. Heb met Runtastic slechte ervaringen maar Runkeeper en Nike+ Run Club doen het fantastisch. Ook de notificaties en in een vreemde stad navigeren met Citymapper vind ik helemaal top.

Verschil tussen de originele en de Series 2 is batterijduur en GPS, ook is de 2 een stuk sneller dan de originele. Het is dat de 1 van Mn werk was en ik de 2 voor mijn verjaardag kreeg maar was met de 1 net zo tevreden als de 2 :-)

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:39

Doe het niet. Ja smartwatches zijn leuke speeltjes maar buiten het feit dat je nog meer met je digitale leven bezig bent heb je er niets aan. Al wil je iets voor het sporten koop dan bv een fitbit. Die werken voor de sport toepassingen beter dan een Samsung gear of Iwatch.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:23

Dat is dan jouw mening sanneloveyou, ik heb er juist goede ervaringen mee. Je moet alleen wel daadwerkelijk de functies van het apparaat willen gebruiken, zoals Citymapper etc. Dan heeft een Apple Watch (geen iWatch of Iwatch oid) behoorlijk meerwaarde tov een Fitbit.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:37

sanneloveyou schreef:
Doe het niet. Ja smartwatches zijn leuke speeltjes maar buiten het feit dat je nog meer met je digitale leven bezig bent heb je er niets aan. Al wil je iets voor het sporten koop dan bv een fitbit. Die werken voor de sport toepassingen beter dan een Samsung gear of Iwatch.

Voor mij valt een fitbit, en bijna alle andere opties af ivm de bandjes. Die van apple zijn te vervangen, en op apple reageer ik tot nu toe(op hun materialen) niet allergisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 04:38

kiwiwitje schreef:
sanneloveyou schreef:
Doe het niet. Ja smartwatches zijn leuke speeltjes maar buiten het feit dat je nog meer met je digitale leven bezig bent heb je er niets aan. Al wil je iets voor het sporten koop dan bv een fitbit. Die werken voor de sport toepassingen beter dan een Samsung gear of Iwatch.

Voor mij valt een fitbit, en bijna alle andere opties af ivm de bandjes. Die van apple zijn te vervangen, en op apple reageer ik tot nu toe(op hun materialen) niet allergisch.



Misschien wat meer research doen, ik heb een Fitbit blaze en de bandjes kan je gewoon wisselen :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:11

Ik heb er naar gekeken. Vooral omdat ik het makkelijk vind als ik met mn hond op pad ben. Maar ik heb begrepen dat ik dan nog steeds mn telefoon mee moet nemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:52

Ik heb de 2. Dacht eerst dat het gewoon een overrated gadget is maar ik wil geen gewoon horloge meer. Al was het maar omdat ik mijn telefoon niet meer uit mn zak hoef te halen. Ik doe 3 dagen met de batterij.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:11

Mijn vriend heeft er eentje, ik heb er ook over nagedacht (we waren in USA), maar toch thuis een Polar gekocht. Goedkoper en ik vind de app daarvan veel fijner. Ik doe een week met mijn batterij en draag hem dag en nacht.

Enige nadeel zijn inderdaad alleen de rubberen bandjes. Mijn vriend heeft ook een ander bandje erbij, maar met sporten gaat hij ook altijd over naar rubber. Je kunt trouwens bellen en meldingen enzo ook uitzetten. Bellen is niet heel erg succesvol met een iwatch vind ik aan de andere kant van de lijn :+ Hij doet geloof ik twee dagen met een batterij en draagt hem alleen overdag.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Apple iWatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:38

Ik vind m handig om m'n stappen en activiteit bij te houden. En m'n waterinname.
Ik laat alleen sms en app er op binnenkomen. En groepsapps staan bij mij op stil en komen dus ook niet op de watch binnen. Scheelt n hoop.
Je kan er verschillende workouts mee doen maar allemaal op basis van tijd, afstand of calorieƫn. Dus als je bv met een schema wil hardlopen zal je dat toch via een app moeten doen.
Ik heb een 2 en douche er ook gewoon mee en ga er mee in bad. Wel even op de waterstand zetten zodat niet elke druppel een app opent ofzo. Haha
In de nacht heb ik m af.
In het begin deed ik m alleen ff af om op te laden maar na een tijdje vond ik m irriteren. Ze raden ook aan om zulke horloges niet constant te dragen. Vanwege irritaties.
Ik kan niet meer zonder. Maar blijf t een absurd hoge prijs vinden voor een smartwatch. En als je echt iets goeds wil voor sport zou ik zelf eerder voor een Polar ofzo gaan.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:48

Ik volg ook even mee.
Als ik ooit het geld ervoor heb wil ik zeker een apple watch.
Ik heb nu een goedkope smartwatch met hartslagmeter en sms/whatsapp/telefoonweergave, en ik vind het echt enorm handig dat ik de telefoon niet elke keer uit mijn zak hoef te halen omdat ik 9 van de 10 keer mijn handen vol of vies/nat heb en de telefoontjes en berichten niet belangrijk zijn. Maar met de apple watch kun je zo veel meer.. antwoorden via siri, vanalles opzoeken via siri, timer instellen, agenda afspraken maken, het lijkt me ideaal om zoiets tussendoor snel even te doen.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:19

Anthea schreef:
kiwiwitje schreef:

Voor mij valt een fitbit, en bijna alle andere opties af ivm de bandjes. Die van apple zijn te vervangen, en op apple reageer ik tot nu toe(op hun materialen) niet allergisch.



Misschien wat meer research doen, ik heb een Fitbit blaze en de bandjes kan je gewoon wisselen :)

Miauw!
Goh, zover ik gezocht en gevonden had, en inderdaad ''gewoon'' op fitbit, en alles wat ik daar over gehoord/gezien had, bleek dat de gewone fitbit voor mij niet geschikt was, ivm allergie. Zoals eerder ook al gemeld. Maar als ik zie wat de fitbit Blaze kost, en de bandjes daarna, is apple voor mij, zelfs tweedehands al een beter alternatief. Ja tweedehands durf ik best aan, broerlief werkt voor apple, dus weet waar ik aan begin.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:24

Ik heb toevallig bij Wish een smartwatch gekocht voor de gein. Kostte me 13 dollar en hij doet het nog ook :D

Afbeelding

Afbeelding