En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 08:41

Eerst even voorop gesteld, ik ben een dierenliefhebber. Ik zou ook nooit een hond of kat of ander dier opzettelijk pijn doen. Maar wat ik nu meemaakte ben ik toch wel heel erg van geschrokken.
Ik loop richting m'n werk en ik zie 2 hondjes vast staan. Van die huis tuin en keukenhondjes. Ik zeg alleen maar gedag tegen het ene hondje en het hondje vliegt mij half aan. Hing met z'n tandjes in m'n schoen en broek.
Ik was in staat om als ie echt in m'n been hing hem een schop te verkopen.
Bovendien vind ik het nogal gevaarlijk dat zo'n beestje buiten vast zit. Stel dat een kindje op het hondje was afgelopen en dat beest had hem gegrepen.
Ik ben dus best geschrokken van het voorval. Als je weet dat je hond kan uithalen dan laat je hem toch gewoon thuis?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


fleurtjeuh
Berichten: 10308
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:43

Waar stonden de hondjes vast?

(en dan bedoel ik niet de specifieke plek maar voor een winkel, in een winkel straat, voor/achter een huis, in de tuin, gewoon aan de doorgaande weg etc)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:45

Ikzelf zou sowieso nooit een vreemde hond 'gedag zeggen'. Hij kent je niet, misschien voelde hij zich bedreigd of was hij bang...

Gelukkig is het goed afgelopen! Logisch dat je even geschrokken bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:46

Of je blijft gewoon bij andermans dieren uit de buurt als er geen eigenaar bij is om te vragen of je de dieren kunt benaderen?
Kindjes wordt toch ook geleerd dat ze eerst het baasje moeten vragen of ze het dier kunnen benaderen? Dat geldt gewoon nog steeds voor volwassenen.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 08:47

fleurtjeuh schreef:
Waar stonden de hondjes vast?

(en dan bedoel ik niet de specifieke plek maar voor een winkel, in een winkel straat, voor/achter een huis, in de tuin, gewoon aan de doorgaande weg etc)

Voor een winkel

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 08:47

Anoniem schreef:
Of je blijft gewoon bij andermans dieren uit de buurt als er geen eigenaar bij is om te vragen of je de dieren kunt benaderen?
Kindjes wordt toch ook geleerd dat ze eerst het baasje moeten vragen of ze het dier kunnen benaderen? Dat geldt gewoon nog steeds voor volwassenen.

Ik heb dat dier alleen maar gedag gezegd ben er langs gelopen meer niet

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:48

Anoniem schreef:
Of je blijft gewoon bij andermans dieren uit de buurt als er geen eigenaar bij is om te vragen of je de dieren kunt benaderen?
Kindjes wordt toch ook geleerd dat ze eerst het baasje moeten vragen of ze het dier kunnen benaderen? Dat geldt gewoon nog steeds voor volwassenen.

helaas wordt dat tegenwoordig nog maar weinig kinderen geleerd...

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:48

Ik ben ook weleens aangevallen door Jack Russels terwijl ik aan het fietsen was. Ik schop ze er gewoon onder hoor. Hetzelfde geld voor een kat die me aan probeerde te vallen. Wat moet je dan doen, ze gewoon hun gang laten gaan?

Maar je ging vreemde honden aaien? Die vast zitten? Dat is sowieso niet handig hè. Mijn hond is ook niet gediend van vreemden die hem zomaar aanhalen. Zoiets hoor je te vragen aan de eigenaar, dus in mijn ogen zit jij fout en niet de hond. Gewoon bij vreemde honden uit de buurt blijven.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 18-08-17 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:48

Natuurlijk mogen die hondjes niet uitvallen hoor, dat voorop gesteld. Maar blijkbaar heb je wel wat signalen van het diertje gemist. Dit is dus waarom ik mijn kinderen vroeger geleerd heb nooit vreemde honden zomaar te aaien. Dat is gewoon onverstandig.

Alles wat je aandacht geeft groeit..

fleurtjeuh
Berichten: 10308
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:50

Tja, verder ben ik het ook wel met andere mensen eens.
Vreemde honden ga je niet begroeten, deze zijn lang niet altijd lief.
Als een hond nou heel vrolijk en kwispelend op me af komt dan zal ik misschien een keer een aai over zn bol geven maar dan loop ik ook gewoon verder.
Dat is mij als klein meisje al geleerd, andermans dieren blijf je van af, tenzij je het aan het baasje hebt gevraagd wat erbij loopt.
En ik mag toch hopen dat alle ouders dat doen..

Love is Love

My current situation is not my final destination.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 08:50

_Reneee schreef:
Ik ben ook weleens aangevallen door Jack Russels terwijl ik aan het fietsen was. Ik schop ze er gewoon onder hoor. Hetzelfde geld voor een kat die me aan probeerde te vallen. Wat moet je dan doen, ze gewoon hun gang laten gaan?

Maar je ging vreemde honden aaien? Die vast zitten? Dat is sowieso niet handig hè. Mijn hond is ook niet gediend van vreemden die hem zomaar aanhalen. Zoiets hoor je te vragen aan de eigenaar, dus in mijn ogen zit jij fout en niet de hond. Gewoon bij vreemde honden uit de buurt blijven.

Even goed lezen, ik heb het dier niet aangeraakt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Willemiens

Berichten: 940
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:06

Als ik ergens een hondje vast zie staan loop ik er ook wel eens langs met gewoon ruimte tussen mij en de hond en zeg ik; Hey jonge! oid.
Denk dat TS dat ook bedoeld en niet dat ze de desbetreffende hond dus een aai over z'n bolletje heeft gegeven.

Dus dat de hond dan naar jou uithaalt lijkt me idd geen heel vriendelijk diertje :n


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:11

Wettelijk is de eigenaar gewoon fout!
Ik vind het ook echt niet kunnen om die zonder toezicht buiten vast te zetten.
Maar had dat beest zeker wel van me af geschopt.
Als je schade hebt is dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:19

Bijzonder dat mensen direct aannemen dat ze de hond geaaid heeft, er staat toch alleen dat ze gedag zei?
En ja, ik leer mijn kinderen dat ze niet zomaar op een hond af mogen om te aaien, maar niet dat ze met een enorme boog om een hond heen moeten als die vastgebonden zit voor een winkel, zou mooi worden zeg. De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn/haar hond, niet ik. Ik ga er van uit dat als een hond daar vastgebonden wordt, je deze ook op een normale manier kan passeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:23

Ze liep er langs!
Je gaat je valse hondje toch niet op n openbare plek vast leggen >;) voor een winkel ook nog eens!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:28

Tja, kleine hondjes worden zelden goed opgevoed helaas. :=
Ik snap niet dat die eigenaren zo'n hond zonder toezicht achterlaten maar goed. Ik heb het ook wel eens gehad, een herder die vast stond voor de supermarkt waar ik gewoon langs liep die me in m'n been greep.

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:32

purny schreef:
Eerst even voorop gesteld, ik ben een dierenliefhebber. Ik zou ook nooit een hond of kat of ander dier opzettelijk pijn doen. Maar wat ik nu meemaakte ben ik toch wel heel erg van geschrokken.
Ik loop richting m'n werk en ik zie 2 hondjes vast staan. Van die huis tuin en keukenhondjes. Ik zeg alleen maar gedag tegen het ene hondje en het hondje vliegt mij half aan. Hing met z'n tandjes in m'n schoen en broek.
Ik was in staat om als ie echt in m'n been hing hem een schop te verkopen.
Bovendien vind ik het nogal gevaarlijk dat zo'n beestje buiten vast zit. Stel dat een kindje op het hondje was afgelopen en dat beest had hem gegrepen.
Ik ben dus best geschrokken van het voorval. Als je weet dat je hond kan uithalen dan laat je hem toch gewoon thuis?

Dan was je dus toch te dichtbij. Nee, honden zouden niet uit mogen vallen, zeker niet als iemand ze op een openbare gelegenheid vastbindt, maar ik zorg zelf dat ik niet zo dichtbij zou komen bij honden waar geen eigenaar bij is.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:33

Had dat pas in de stad!! Een best grote hond. Hoogte boxer maar type boerenfox. Viel naar alles en iedereen uit!! Had zelfs een man te pakken. Hij stond net om een hoek vast dus mensen werden compleet verrast. Zelf kon ik nrt een kind weg trekken. Ik moest door ivm afspraak. Toen ik terug kwam stond de hond er nog en iets verderop politie met paar mensen. Ben daar toen op af gegaan en het gezegd. Die man bleek flink gebeten te zijn en eigenaar stond daar bij. Hond echter stond nog vast gebonden en nog uit te vallen. Dus toen geopperd of de baas de hond niet al vast kon halen ivm straks nog meer schade.....

Vond de politie wel goed idee pfffffff

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:40

Zaten de hondjes dan in een looproute, dat je er zo vlak langs moest lopen dat het hondje bij je been en schoen kon komen?

Ik zie ook weleens honden bij een winkel vastgebonden staan, die zitten dan altijd wat ongelukkig/nerveus op hun baasje te wachten.
Zelf zou ik nooit een hond achterlaten, veel te bang dat ze gestolen worden, of dat ze worden gepest door kinderen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-08-17 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:40

Wie zegt dat die hond meteen vals is? Misschien mocht hij je gewoon niet? Mijn hond is tegen iedereen vriendelijk, maar er zijn een paar mensen waar ze echt lelijk tegen doet.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:48

_Reneee schreef:
Wie zegt dat die hond meteen vals is? Misschien mocht hij je gewoon niet? Mijn hond is tegen iedereen vriendelijk, maar er zijn een paar mensen waar ze echt lelijk tegen doet.


Dus?? Dan mag ie maar aanvallen? >;) Ik vind ook niet iedereen aardig, maar het zou wat worden als ik die in elkaar ging meppen ofzo.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:55

Een hond die te pas en te onpas uitvalt of begint te happen, hoort niet voor een winkel te zitten aan een riempje. Als er alleen hallo gezegd wordt en die hond vliegt er al in... Kom op zeg.

M. 21-07-2017. <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:01

Chiave schreef:
Een hond die te pas en te onpas uitvalt of begint te happen, hoort niet voor een winkel te zitten aan een riempje. Als er alleen hallo gezegd wordt en die hond vliegt er al in... Kom op zeg.

Mee eens, je zou maar langs lopen met je peuter oid :n

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:21

Ja en wie zegt dat hij dit altijd doet? Kan ook de eerste keer zijn? Dat de eigenaar het niet weet? Er worden maar meteen conclusies getrokken, maar misschien is het niet zo zwart-wit.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:19

_Reneee schreef:
Ja en wie zegt dat hij dit altijd doet? Kan ook de eerste keer zijn? Dat de eigenaar het niet weet? Er worden maar meteen conclusies getrokken, maar misschien is het niet zo zwart-wit.


Misschien is het wel zo zwart wit.
Ik vind het een vreemd verhaal als hij zomaar uithaalt zonder dat de ts de hond ging aaien.
Gewoon geen honden vastbinden en weglopen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Koekie_186, Leo en 75 bezoekers