Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:11

Zou dit mogelijk zijn? Vriendinnetje van mij neemt in oktober een maagverkleining, hoe zou dit werken als ik hetzelfde zou eten als haar? Natuurlijk erbij sportend en hierbij wel wat extra te eten.

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:13

geen idee, na zo´n operatie mogen ze toch eerst alleen vloeibaar eten hebben?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:14

Pas vooral op dat je niet een crash dieet voor jezelf creëert.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:15

Bedoel je dat je gewoon ineens minder zou gaan eten zonder een maagverkleining te hebben gehad? Dan slinkt je maag op de langere termijn en went aan kleinere porties. Daar is niks mis mee, zolang je wel voldoende calorieën binnenkrijgt.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:16

Aangezien elk pondje door het mondje gaat(medische oorzaken van overgewicht daargelaten) is het zeker te doen. Heel goed en wat langer op je gezonde eten kauwen kan al veel helpen en daarnaast iets minder eten en meer bewegen en dan gaan de kilo's er echt wel af. Het is wel opvallend, in mijn omgeving nu ook al drie mensen, twee hebben een maagband en eentje een maagverkleining, ze hebben gewoon niet de discipline om slanker te blijven en dat zijn ze zeker wel geweest. Apart.

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:17

Dat is best wel dom. Aangezien je zelf geen toezicht hebt van de arts en mensen met een maagverkleining eten echt vrijwel niks. Gewoon gezond eten en voldoende bewegen en niet moeilijk gaan doen.

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:17

Niet in eens, ik zal afbouwen tot aan oktober. Wanneer zij de operatie heeft gehad. Hetzelfde eten als wat zij eet.

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:19

Reken dan maar op veel honger, ongezond snel afvallen en alle gevolgen van dien.

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:20

Bizzybijtje schreef:
Dat is best wel dom. Aangezien je zelf geen toezicht hebt van de arts en mensen met een maagverkleining eten echt vrijwel niks. Gewoon gezond eten en voldoende bewegen en niet moeilijk gaan doen.



Het is een idee wat rondzwermt. Ik zou mij ongeveer aan het dieet als haar houden. Natuurlijk eet ik meer omdat ik daarbij ook meer beweeg. Maar zij zal 6 x per dag kleine hoeveelheden gaan eten. Als ik mijzelf ook deze leefstijl leer zoals zij het gaat doen. Niet in zulke extreme mate, zij zal veel en snel afvallen. Van mij hoeft het niet zo snel.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:21

Met zo'n verkleining maken ze ook een omleiding he, het is niet alleen een verkleining..

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:21

Waarom zoek je niet een dietiste die een dieet maakt die geschikt is voor jou? De kans dat je dit volhoudt is klein

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:21

Pascalle90 schreef:
Met zo'n verkleining maken ze ook een omleiding he, het is niet alleen een verkleining..


Het draait er uiteindelijk bij mij hoeveel ik eet toch?

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:22

Gianti schreef:
Waarom zoek je niet een dietiste die een dieet maakt die geschikt is voor jou? De kans dat je dit volhoudt is klein



Omdat ik dit al gedaan heb, met een thuis die mij hier slecht in steunt en zij mijn buurmeisje is waar ik eigelijk al elke dag ben.

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:24

Maar jij wil zelf afvallen. Jouw omgeving moet daar niet verantwoordelijk voor zijn.

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:25

Bizzybijtje schreef:
Maar jij wil zelf afvallen. Jouw omgeving moet daar niet verantwoordelijk voor zijn.


Klopt zeker, maar nog thuiswonende zijn maakt het niet makkelijker. Deze informatie doet er niet toe.
Het gaat mij erom wat voor effecten dit zou op brengen en of ik iets over het hoofd zie. Ik zeg niet dat ik het echt wil gaan doen maar het idee in mijn hoofd dwarrelt rond.

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:26

Ik begrijp het, maar waarom zou met haar mee eten de situatie veranderen? :) Zouden ze dan wel ineens steun bieden?

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:28

Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp het, maar waarom zou met haar mee eten de situatie veranderen? :) Zouden ze dan wel ineens steun bieden?



Omdat haar ouders ook op de gezonde 'tour' gaan. We gaan samen zwemmen. Als ik een situatie zit waar ik daar altijd eet en niet meer thuis. Zal dit naar mijn mening een positief effect hebben.

We zijn eigelijk altijd al samen. Eigelijk ben ik alleen thuis voor eten en slapen. Als we dit veranderen naar alleen slapen.

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:29

Is het thuis dan werkelijk niet te overleggen om gezonder te eten? :)

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:30

Bizzybijtje schreef:
Is het thuis dan werkelijk niet te overleggen om gezonder te eten? :)


Helaas niet. Kan ik alle geuren en kleuren uitleggen maar thuissituatie is niet te veranderen. Mochten mensen het perse willen weten kan het per PB.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:30

Ik zou je aanraden je eens in te lezen over afvallen. Hier op bokt lopen er een aantal mooie topics over waar veel nuttige info in staat. Zou met name de term BMR eens op zoeken :j Zolang je wel voldoende calorieën binnenkrijgt (iets meer dan je BMR, als je af wil vallen) kan het prima. En eens een korte periode weinig eten is ook geen wereldramp, zolang je het maar niet langdurig doet.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:31

In vergelijking met haar.
Wat voor operatie krijgt ze precies?
Als ze puur en alleen de maag verkleinen dan zou het effect hetzelfde kunnen zijn, of het gezond is...
Vergeet niet dat ze daarbij een hoop suplementen moet gebruiken.
Krijgt ze een ander soort operatie. zoals de GBP want tegenwoordig veel meer gedaan word. dan is het niet hetzelfde want haar lichaam werkt dan anders dan dat van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:34

Oké even in een snelle notendop:

Ieder persoon heeft een BMR (Basic Metabolic Rate). In het kort is je BMR afhankelijk van de combinatie tussen je lengte en je gewicht en is het plus minus hoe veel je lichaam in een dag verbrandt puur om de boel draaiende te houden. Alle beweging buiten beschouwing gelaten dus. Echt alleen wat het kost om je organen genoeg brandstof te geven om hun werk te blijven doen. Als je daar een dagje onder zit zal je niet gelijk uitval van vitale organen krijgen, maar als je systematisch besluit om heel weinig te eten (zoals bij een maagverkleining vaak gebeurt in de eerste instantie) krijgt je systeem een gigantische optater. Bij mannen maakt dat in principe niet gelijk heel veel uit, maar bij vrouwen is een van de eerste functies die wegvalt de hormoonhuishouding. Je valt wel af, maar zodra je je lichaam weer genoeg voeding gaat geven gaat ze zo veel mogelijk vet en energie opslaan om die hormoonhuishouding weer aan de gang te krijgen. Je gaat dus jojo-en, met een grote kans dat je in de tussentijd niet ongesteld wordt of hele onregelmatige menstruatie krijgt.

Mensen die een maagverkleining hebben gehad staan onder strenge controle van een arts en komen later bij een diëtist terecht. De eerste periode krijgen ze sowieso veel te weinig voeding binnen. Daarom wordt er ook gemonitord door verschillende professionals. Op het moment dat de normale voeding weer op gang begint te komen zie je ook vaak een 'plateau' bij mensen die een maagverkleining hebben gehad. De eerste schok voor het lijf is eraf en ze zijn vaak de eerste maanden enorm veel gewicht kwijt, maar zodra ze weer boven hun BMR gaan eten gaat het lichaam behoorlijk veel vet en energie vasthouden om de schok van die ondervoeding weer te boven te komen.

Als jij dat gaat doen is het gewoon heel slecht voor je. Niet alleen omdat je niet onder monitor van een team artsen staat, maar ook omdat het gewoon echt een domme manier van afvallen is. Als je het gezond wilt doen reken je je BMR uit en zorg je dat je nooit minder dan dat eet, ook niet als het tegenstrijdig voelt (mijn BMR is bijvoorbeeld ongeveer 1900 kcal en dat voelt als heel veel).

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:34

Donna89 schreef:
In vergelijking met haar.
Wat voor operatie krijgt ze precies?
Als ze puur en alleen de maag verkleinen dan zou het effect hetzelfde kunnen zijn, of het gezond is...
Vergeet niet dat ze daarbij een hoop suplementen moet gebruiken.
Krijgt ze een ander soort operatie. zoals de GBP want tegenwoordig veel meer gedaan word. dan is het niet hetzelfde want haar lichaam werkt dan anders dan dat van jou.



Zal het eens vragen !

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:35

Emmaa_ schreef:
Oké even in een snelle notendop:

Ieder persoon heeft een BMR (Basic Metabolic Rate). In het kort is je BMR afhankelijk van de combinatie tussen je lengte en je gewicht en is het plus minus hoe veel je lichaam in een dag verbrandt puur om de boel draaiende te houden. Alle beweging buiten beschouwing gelaten dus. Echt alleen wat het kost om je organen genoeg brandstof te geven om hun werk te blijven doen. Als je daar een dagje onder zit zal je niet gelijk uitval van vitale organen krijgen, maar als je systematisch besluit om heel weinig te eten (zoals bij een maagverkleining vaak gebeurt in de eerste instantie) krijgt je systeem een gigantische optater. Bij mannen maakt dat in principe niet gelijk heel veel uit, maar bij vrouwen is een van de eerste functies die wegvalt de hormoonhuishouding. Je valt wel af, maar zodra je je lichaam weer genoeg voeding gaat geven gaat ze zo veel mogelijk vet en energie opslaan om die hormoonhuishouding weer aan de gang te krijgen. Je gaat dus jojo-en, met een grote kans dat je in de tussentijd niet ongesteld wordt of hele onregelmatige menstruatie krijgt.

Mensen die een maagverkleining hebben gehad staan onder strenge controle van een arts en komen later bij een diëtist terecht. De eerste periode krijgen ze sowieso veel te weinig voeding binnen. Daarom wordt er ook gemonitord door verschillende professionals. Op het moment dat de normale voeding weer op gang begint te komen zie je ook vaak een 'plateau' bij mensen die een maagverkleining hebben gehad. De eerste schok voor het lijf is eraf en ze zijn vaak de eerste maanden enorm veel gewicht kwijt, maar zodra ze weer boven hun BMR gaan eten gaat het lichaam behoorlijk veel vet en energie vasthouden om de schok van die ondervoeding weer te boven te komen.

Als jij dat gaat doen is het gewoon heel slecht voor je. Niet alleen omdat je niet onder monitor van een team artsen staat, maar ook omdat het gewoon echt een domme manier van afvallen is. Als je het gezond wilt doen reken je je BMR uit en zorg je dat je nooit minder dan dat eet, ook niet als het tegenstrijdig voelt (mijn BMR is bijvoorbeeld ongeveer 1900 kcal en dat voelt als heel veel).


Wat super fijn dat je deze info wil delen ! Hoe bereken ik mijn BMR?

Anoniem

Re: Eten alsof je een maagverkleining heb gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:38

Geen probleem hoor :) Zoals Memories al zei lopen er op Bokt heel wat topics over (gezond) afvallen waar dit soort dingen uitgebreid besproken worden en waar je ook altijd terecht kan met je vragen.
https://fitnessjunk.nl/droogtrainen-cut ... -behoefte/ Dit is een makkelijke tool waarmee je je BMR kan uitrekenen.