SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 12:32

Hallo,

Jammer genoeg vallen ze in hetzelfde weekend..
Welke zou jullie voorkeur hebben? Ik vraag me af welke wedstrijd leuker zou zijn en wat de grootste verschillen zijn tussen beide sgw parcoursen. Bijvoorbeeld door het bos of veel open velden etc.

Dank je wel :)

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:24

Beide mooie wedstrijden! Hattem is iets meer bos. Ik kies meestal voor Hattem omdat dat voor mij heel veel dichterbij is.

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:14

Diepenheim natuurlijk!! Haha, zit in de organisatie en er kunnen nog wel aanmeldingen bij, graag zelfs!! En het is altijd heel gezellig in Diepenheim :D

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:56

Diepenheim is voor mij de regio, dus daar valt altijd de keuze op.

Gehoord dat dit jaar het gehele crossparcour anders wordt, de beruchte (en gevaarlijke, vind ik persoonlijk) trakhener komt er niet meer in voor hoorde ik ook.
Ik denk een grote verbetering voor de wedstrijd.
Vorig jaar vond ik de dressuur verschrikkelijk te rijden qua bodem. Hopelijk dit jaar ook beter.

Hattem dus nooit gereden. Als Diepenheim geen regio was voor mij, had ik waarschijnlijk voor Hattem gekozen. Alleen al om die te zien en om de ervaring mee te nemen.


Edit.
Ik praat over de klasse L.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:18

Ik vind diepenheim altijd een gezellige wedstrijd. Dressuur is wel vaak drama. Ik ga weer die kant op

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:33

Cioccolato schreef:
Diepenheim is voor mij de regio, dus daar valt altijd de keuze op.

Gehoord dat dit jaar het gehele crossparcour anders wordt, de beruchte (en gevaarlijke, vind ik persoonlijk) trakhener komt er niet meer in voor hoorde ik ook.
Ik denk een grote verbetering voor de wedstrijd.
Vorig jaar vond ik de dressuur verschrikkelijk te rijden qua bodem. Hopelijk dit jaar ook beter.

Hattem dus nooit gereden. Als Diepenheim geen regio was voor mij, had ik waarschijnlijk voor Hattem gekozen. Alleen al om die te zien en om de ervaring mee te nemen.


Edit.
Ik praat over de klasse L.


Weet jij hoe je je kunt selecteren voor de regio Overijssel sgw? Ik zie nergens een regelement staan voor de regio sgw, alleen dat je twee winstpunten moet hebben behaald?

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:46

Ja klopt. B gewoon opgeven en tonen dat je 2 wp hebt en kun je mee doen!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:56

Hattem vind ik fijner. Geen kilometers lopen en fietsen. Wel een iets lastigere cross met de sprong over de beek en de bult.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:46

Hattem is leuk (mijn oude vereniging) maar vind het een pittige cross, en het terrein is snel slecht met nat weer, ze doen er alles aan om het goed te houden, maar ze kunnen niet alles natuurlijk. Vaak gereden met pony en paarden maar geen beginners cross(vind ik) ook makkelijk een stal te huren als ze meerdere dagen blijft.
Diepenheim is voor waar we nu wonen dichterbij dus gaan we die dit jaar proberen :) Hopelijk zijn ze volgend jaar niet weer tegelijk dan hoef ik niet te kiezen :P

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:51

Volgend jaar is hattem t nk hoorde ik. Zal de regio ook eindelijk ergens anders zijn

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:41

Wij zijn alweer druk met de organisatie voor Diepenheim. De inschrijvingen lopen mooi binnen en de nieuwe crosshindernissen zijn in de maak! We hebben deze zomer een all weather bak laten aanleggen, dus het springen gaat naar alle waarschijnlijk in de nieuwe rijbak gebeuren. Daarnaast proberen we alles zo dicht mogelijk bij de manege te houden, zodat alleen de start en finish cross een stukje lopen is. Helaas zijn wij, net zoals andere vereniging afhankelijk van grondeigenaren en het weer, waardoor het altijd afwachten is welk stuk grond optimaal te gebruiken is.

Helaas valt Hattem altijd tegelijk met Diepenheim, maar in de toekomst gaat dat bij meer wedstrijden gebeuren. De eventing kalender wordt namelijk ook steeds voller.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:11

Ja het is wel leuk dat die voller wordt! Komt er ook een beetje afwisseling in kampioenschappen etc.
Is de dressuur ook gewoon op een goeie gras bodem? _O-

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:39

Cioccolato schreef:
Is de dressuur ook gewoon op een goeie gras bodem? _O-



De dressuur in Diepenheim is 9 van de 10 keer echt dramatisch slecht.... :\ :=

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:44

De dressuur was vorig jaar op strak grasland, jaar ervoor was idd bagger maar dat kwam meer door de regen die er gevallen was, dan was er bij iedereen bagger geweest. Ze komen zwz op gras dit jaar, afhankelijk van het weer.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:55

Laatste keer dat ik er reed was het naast (of op?) een maisveld. Liep ook nog niet eens recht maar extreem schuin.

Blij te horen dst het iig geprobeerd wordt om het op een degelijke bodem te krijgen. Beetje blub maakt me niet uit, beetje hobbelig ook niet. _O-

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:57

Afbeelding

Dit was vorig jaar! Hopelijk stopt het een keer met regenen, zodat de crossen aankomende tijd allemaal door kunnen gaan! Op blub en drek zitten veel ruiters niet meer te wachten.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:17

Ik heb nog niet op startlijsten gekeken dus ik vraag met maar hier:

Op welke datum valt Diepenheim en is er ook BB paarden? Zo ja, is het ook geschikt voor domme dressuurpaarden of vergt het al heel wat van de combinatie?

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:28

Ik vind Hattem altijd een erg leuke cross! Diepenheim nooit geweest, omdat Hattem een stuk dichterbij is

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:21

Ik ga mijn SGW debuut maken in Diepenheim!
Zou eerst Gorssel rijden, maar die heb ik toch uiteindelijk maar afgezegd ivm de vele regenval.
Heb er zin in!

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:09

Change3x schreef:
Ik heb nog niet op startlijsten gekeken dus ik vraag met maar hier:

Op welke datum valt Diepenheim en is er ook BB paarden? Zo ja, is het ook geschikt voor domme dressuurpaarden of vergt het al heel wat van de combinatie?


Hi Change3x,

Ik weet niet veel over domme dressuurpaarden en BB crossen, maar ik heb hier vorig jaar mijn L debuut gereden en hoor van vele mensen dat Diepenheim geschikt is om te debuteren, wellicht dus ook voor een SGW BB debuut! *\o/*

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:16

Wij gaan naar Diepenheim. Ik heb ze beide nog nooit gereden maar hoor altijd dat Hattem aardig pittig

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:18

nummie schreef:
Hallo,

Jammer genoeg vallen ze in hetzelfde weekend..
Welke zou jullie voorkeur hebben? Ik vraag me af welke wedstrijd leuker zou zijn en wat de grootste verschillen zijn tussen beide sgw parcoursen. Bijvoorbeeld door het bos of veel open velden etc.

Dank je wel :)


He Nummie!

Weet je al wat je doet? :)

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: SGW Hattem of SGW Diepenheim 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:44

De dames van het secretariaat zijn inmiddels druk met de startlijsten. Op zaterdag hebben we een mooie volle dag, op zondag kunnen er nog ruiters bij!