13 jarig paard kopen

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

13 jarig paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:25

Hallo!

Ik zit al een tijdje te twijfelen en heb besloten om jullie om hulp te vragen.
Het zit namelijk zo, ik heb mijn ouders (ein-de-lijk) zover dat ik een paard mag! Nou ik ben 15 met flink wat rijervaring en heb ook veel geholpen met jonge paarden doorrijden en inrijden en vind dit ook ontzettend leuk. Wat ik zoek in een paard is een uitdaging, waar ik lekker mee bezig kan, ik hoef niet op te stappen en weg te rijden. Ik wil een paard waarmee ik lekker veel mee kan rijden, dresuurmatig en springen en op zijn tijd ook lekkere buitenritjes. Ik zou het heel leuk vinden om over een tijdje wel af en toe een wedstrijdje te rijden. Ik zou graag wel wat meer wedstrijden rijden maar dit zien mijn ouders niet helemaal zitten (met erheen rijden etc.). Maar oke, nu wil ik dus het liefste een paard, geen pony's dus. Omdat als ik 18 ben ik gewoon door kan rijden.
Nu ga ik binnenkort bij een pony kijken die ik ontzettend leuk vind lijken, hij is 4 jaar dus dat is echt perfect alleen ik zit er wel een beetje mee dat het een pony is (grote d)
en ik ga ook binnenkort bij een paard kopen, die me mega leuk lijkt alleen deze is 13 jaar maar verder perfect, zit een leuke uitdaging aan en heeft veel potentie! Maar nu twijfel ik dus of ik 13 niet te oud vind. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie vinden van deze situatie en wat jullie verstandig lijkt. Liever een jonge pony of een wat ouder paard?
Ik ben zelf trouwens 1.68.

Groetjes Faith


lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: 13 jarig paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:29

Als eerste paard zou ik zeker een ervaren dier kopen, en 13 is echt nog niet zo oud! Je krijgt al genoeg uitdaging aan het hebben van een nieuw paard dus als ik jou was zou ik niet specifiek op zoek gaan naar een lastpak :+
En verder als deze twee net niet zijn wat je zoekt, gewoon lekker verder kijken! Er zijn zo veel paardjes te koop, je vindt er vanzelf eentje die goed bij je past. :)

La vie est belle

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:29

13 oud? Nee joh! Mijn merrie is dit jaar 14 geworden en ik doe er alles mee.
Uit een pony groei je als je nog 15 bent en als je 18 word mag je geen officiële wedstrijden meer starten tussen de pony's geloof ik. Dus ik zou hier dan wel rekening mee houden.

En als ik naar jou lengte kijk zou ik zeker geen pony meer pakken.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:30

Als je geen haast hebt zou ik uitkijken naar een jonger paard, daar staat het land ook mee vol hoor.
Ik vind je vrij groot voor een D-pony en als je het leuk vindt om paarden zelf naar je hand te zetten en eventueel in te rijden zou ik gaan zoeken naar een jong paard (orde 3-8 jaar).

Wat is de uitdaging bij het paard van 13? Dat haal ik niet uit je bericht.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 13 jarig paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:33

Het paard waar ik voor aan het sparen ben is ook 13, prima leeftijd! M'n eerste pony was 12 en m'n tweede paard was 4. En achteraf had ik beter een ouder paard kunnen kopen. Ze zijn vaak meer gewend en niet meer zo groen als een 4 jarige.

Savannah_XxX
Berichten: 169
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:37

13 vind ik zeker nog niet te oud, ik ken genoeg paarden die 13 of ouder zijn, en toch nog een uitdaging vormen :).

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:38

Ik heb een keer een 23 jarige gekocht... en tot aan bijna 30 veel plezier van gehad en heerlijk mee kunnen rijden :)

13 is gewoon heel goed volwassen, absoluut niet oud.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:38

Je bent zelf al best lang en je groeit vast nog wat. Tegen de tijd dat je helemaal gehecht bent aan je pony ben je vast te lang geworden en moet je weer afscheid nemen. Een paard van 13 kan met een beetje geluk en goed management nog wel 10 jaar actief meedraaien.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:41

13 is juist een prima leeftijd omdat die vaak al iets meer ervaring hebben maar nogsteeds
een uitdaging kunnen zijn. Een vriendin van mij doet écht bizar goede dingen met haar inmiddels
15 jarige pony. Na een boel te hebben gesprongen en gecrosst (EK niveau) gaat ze nu starten in
ZZ Zwaar Dressuur en het is zo mooi om te zien wat die pony allemaal kan.
Dus die leeftijd is echt helemaal prima, vooral omdat het je eerste paardje word.
Daarnaast zou ik met jou leeftijd ook voor een paard gaan.
Ik mocht op mijn 13e ook een nieuwe pony en heb toen juist voor een E pony gekozen ivm
wedstrijden. Maar toen was ik 13, en inmiddels ben ik 16. Bij deze leeftijd zou ik ook voor een paard gaan. Het hoeft geen hele flinke te zijn, maar met wedstrijden is het inderdaad wel wat handiger. Ik zou nu ook liever voor een paard gaan omdat ik die toch ook erg fijn vind rijden :Y) Lekkere flinke passen ipv van die kleinere pasjes :j

JM :#

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:43

lissisanne schreef:
Als eerste paard zou ik zeker een ervaren dier kopen, en 13 is echt nog niet zo oud! Je krijgt al genoeg uitdaging aan het hebben van een nieuw paard dus als ik jou was zou ik niet specifiek op zoek gaan naar een lastpak :+
En verder als deze twee net niet zijn wat je zoekt, gewoon lekker verder kijken! Er zijn zo veel paardjes te koop, je vindt er vanzelf eentje die goed bij je past. :)


Ik had er misschien bij moeten zetten dat mijn vriendin ook een eigen paard heeft en we die zorg al verdelen dus dat ik wel genoeg ervaring heb van het hebben van een paard. Ik ben ook zeker niet specifiek op zoek naar een lastpak maar binnen ons budget en het niveau dat ik zoek vind je geen paarden die perfect gedrag tonen.

dieseltje schreef:
Als je geen haast hebt zou ik uitkijken naar een jonger paard, daar staat het land ook mee vol hoor.
Ik vind je vrij groot voor een D-pony en als je het leuk vindt om paarden zelf naar je hand te zetten en eventueel in te rijden zou ik gaan zoeken naar een jong paard (orde 3-8 jaar).

Wat is de uitdaging bij het paard van 13? Dat haal ik niet uit je bericht.


probleem is dat ik het heel lastig vind om jonge paarden te vinden in ons budget, de uitdaging is dat ze zich soms flink sterk maakt en snel is tijdens het rijden, verder heeft ze ook veel potentie dus dat is een uitdaging om haar bezig te houden op haar niveau. De pony van mijn vriendin is 1.38 en dat ziet er niet heel verkeerd uit, ik zal een aantal foto's zoeken


fjordjes schreef:
Het paard waar ik voor aan het sparen ben is ook 13, prima leeftijd! M'n eerste pony was 12 en m'n tweede paard was 4. En achteraf had ik beter een ouder paard kunnen kopen. Ze zijn vaak meer gewend en niet meer zo groen als een 4 jarige.


ik ben juist op zoek naar een paard dat niet veel gewend is

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:44

Abacab schreef:
Je bent zelf al best lang en je groeit vast nog wat. Tegen de tijd dat je helemaal gehecht bent aan je pony ben je vast te lang geworden en moet je weer afscheid nemen. Een paard van 13 kan met een beetje geluk en goed management nog wel 10 jaar actief meedraaien.


Oja nog vergeten te zeggen, ik ben nu ong. 3 jaar al 1.68 dus ik vrees dat ik niet veel groei (hoewel ik dat nooit zou kunnen voorspellen natuurlijk) de d pony waar ik binnenkort ga kijken is van een meisje van 18 die langer is dan ik

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:47

Is het geen optie om eventueel een echt jong paard te kopen, deze in de opfok te plaatsen en deze dan met 3.5/4 jaar zelf te gaan beleren?
Deze zullen in aanschaf lager zijn qua prijs, vaak is potentie al wel zichtbaar en bloedlijnen vertellen je veel. Wel kun je dan niet direct aan de slag en moet je wat geduld hebben voordat je erop kunt, maar in de tussentijd kun je wel al band opbouwen en doorrijden op je verzorgpaard. (opfok/stalling kost natuurlijk ook geld in de tussentijd.)
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 16-08-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:47

Faitherr schreef:
Abacab schreef:
Je bent zelf al best lang en je groeit vast nog wat. Tegen de tijd dat je helemaal gehecht bent aan je pony ben je vast te lang geworden en moet je weer afscheid nemen. Een paard van 13 kan met een beetje geluk en goed management nog wel 10 jaar actief meedraaien.


Oja nog vergeten te zeggen, ik ben nu ong. 3 jaar al 1.68 dus ik vrees dat ik niet veel groei (hoewel ik dat nooit zou kunnen voorspellen natuurlijk) de d pony waar ik binnenkort ga kijken is van een meisje van 18 die langer is dan ik


Toch adviseer ik je echt geen pony te kopen met jou lengte je kan zomaar nog groeien ook als je dat al een enkele jaren niet meer hebt gedaan. Dat de eigenaar van nu nog langer is wil niks zeggen. Misschien is dat wel voor het doorrijden ? Of juist de rede van verkoop ?

Er zijn altijd wel paarden in iedere prijscategorie?
Mag ik misschien vragen wat jullie budget is?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:53

dieseltje schreef:
Is het geen optie om eventueel een echt jong paard te kopen, deze in de opfok te plaatsen en deze dan met 3.5/4 jaar zelf te gaan beleren?
Deze zullen in aanschaf lager zijn qua prijs, vaak is potentie al wel zichtbaar en bloedlijnen vertellen je veel. Wel kun je dan niet direct aan de slag en moet je wat geduld hebben voordat je erop kunt, maar in de tussentijd kun je wel al band opbouwen en doorrijden op je verzorgpaard.


hier heb ik zelf ook veel overna gedacht (ik heb eigenlijk geen idee wat opfok inhoud) maar mijn paard zou hier aan huis komen te staan samen met de pony van mijn vriendin dus dan zou een opfok overbodig zijn (verbeter me als opfok meer is!) maar ik weet niet of ik echt een jaar wil wachten, ik heb wel gekeken naar bijvoorbeeld 3 jarige onbeleerde maar ik twijfel steeds of het risico niet te groot is.

dit ben ik op een d pony van 1.46 ong.
Afbeelding

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:53

En een leuk paard tussen de 6-8 jaar? Je geeft aan een uitdaging niet uit de weg te gaan maar een paard dat al een keer iets heeft gedaan of gezien kan zeker geen kwaad. Wat is je budget?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:55

Faitherr schreef:
dieseltje schreef:
Is het geen optie om eventueel een echt jong paard te kopen, deze in de opfok te plaatsen en deze dan met 3.5/4 jaar zelf te gaan beleren?
Deze zullen in aanschaf lager zijn qua prijs, vaak is potentie al wel zichtbaar en bloedlijnen vertellen je veel. Wel kun je dan niet direct aan de slag en moet je wat geduld hebben voordat je erop kunt, maar in de tussentijd kun je wel al band opbouwen en doorrijden op je verzorgpaard.


hier heb ik zelf ook veel overna gedacht (ik heb eigenlijk geen idee wat opfok inhoud) maar mijn paard zou hier aan huis komen te staan samen met de pony van mijn vriendin dus dan zou een opfok overbodig zijn (verbeter me als opfok meer is!) maar ik weet niet of ik echt een jaar wil wachten, ik heb wel gekeken naar bijvoorbeeld 3 jarige onbeleerde maar ik twijfel steeds of het risico niet te groot is.

dit ben ik op een d pony van 1.46 ong.
[ Afbeelding ]


http://www.stalveldhuisen.nl/opfok/
:j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:56

Faitherr schreef:
Abacab schreef:

Oja nog vergeten te zeggen, ik ben nu ong. 3 jaar al 1.68 dus ik vrees dat ik niet veel groei (hoewel ik dat nooit zou kunnen voorspellen natuurlijk) de d pony waar ik binnenkort ga kijken is van een meisje van 18 die langer is dan ik


Toch adviseer ik je echt geen pony te kopen met jou lengte je kan zomaar nog groeien ook als je dat al een enkele jaren niet meer hebt gedaan. Dat de eigenaar van nu nog langer is wil niks zeggen. Misschien is dat wel voor het doorrijden ? Of juist de rede van verkoop ?

Er zijn altijd wel paarden in iedere prijscategorie?
Mag ik misschien vragen wat jullie budget is?


Ja mijn voorkeur gaat zelf ook wel echt uit naar een paard, nee de eigenaar is zelf een wedstrijdruiter en verkoopt hem vanwege het bereiken van 18 jarige leeftijd en overgang naar de paarden. Ze past er wel prima op.
3.000 is echt wel onze max. qua prijs.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:57

Faitherr schreef:
Abacab schreef:
Je bent zelf al best lang en je groeit vast nog wat. Tegen de tijd dat je helemaal gehecht bent aan je pony ben je vast te lang geworden en moet je weer afscheid nemen. Een paard van 13 kan met een beetje geluk en goed management nog wel 10 jaar actief meedraaien.


Oja nog vergeten te zeggen, ik ben nu ong. 3 jaar al 1.68 dus ik vrees dat ik niet veel groei (hoewel ik dat nooit zou kunnen voorspellen natuurlijk) de d pony waar ik binnenkort ga kijken is van een meisje van 18 die langer is dan ik


Daar zou ik niet teveel aan vasthouden als ik jou was :D Van mijn 13e tot mijn 16e was ik 1.69m. en op mijn 19e was ik 1.80m := (daarna niet meer gegroeid gelukkig).

Ik zou lekker voor een groter paard kiezen en niet snel aan een pony beginnen met jouw lengte en ambities. 13 vind ik overigens ook helemaal nog niet oud. Die kan nog jaaaren mee :) Maar er staan genoeg leuke paarden te koop onder de 10 jaar in een leuke prijsklasse, dus daar zou ik me nog eens in verdiepen als ik jou was.

Ik vind jou niet gek staan op die pony, maar mooi vind ik het denk ik ook niet als je je beugels op een nette lengte hebt (gaatje of 3 langer?). En als je dan ook nog een paar cm zou groeien.. Ik zou het persoonlijk niet doen. :o

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 14:58

karijn schreef:
En een leuk paard tussen de 6-8 jaar? Je geeft aan een uitdaging niet uit de weg te gaan maar een paard dat al een keer iets heeft gedaan of gezien kan zeker geen kwaad. Wat is je budget?


dit klinkt goed, ik zocht naar een paard tussen de 3 en de 12
max. prijs is 3.000

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:58

Faitherr schreef:
karijn schreef:
En een leuk paard tussen de 6-8 jaar? Je geeft aan een uitdaging niet uit de weg te gaan maar een paard dat al een keer iets heeft gedaan of gezien kan zeker geen kwaad. Wat is je budget?


dit klinkt goed, ik zocht naar een paard tussen de 3 en de 12
max. prijs is 3.000


Voor die prijs kun je ook wel een paard kopen wat jonger is, als je dat graag wilt. Even zoeken dus

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:59

En dan nog iets wat je vast niet leuk vind om te horen. Maar gezien je leeftijd en wat je verteld val je voor mij in de categorie onervaren.

Dat je weet welke verzorging een paard nodig heeft wil nog niet zeggen dat je ervaren bent. Een gezond paard verzorgen is heel iets anders dan een paard door jouw management gezond houden.

Ervaren zijn is herkennen van kreupelheden, preventieve zorg bieden, kennis van anatomie en beweging, zelf een goed plan op kunnen stellen bij verschillende problemen. Ervaren in het rijden ben je pas wanneer je verschillende paarden zelfstandig hebt opgeleid en verschillende paarden diverse oefeningen kunt aanleren. Een paard narijden is heel iets anders dan een paard iets leren of afleren.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 15:00

Faitherr schreef:
Abacab schreef:


Oja nog vergeten te zeggen, ik ben nu ong. 3 jaar al 1.68 dus ik vrees dat ik niet veel groei (hoewel ik dat nooit zou kunnen voorspellen natuurlijk) de d pony waar ik binnenkort ga kijken is van een meisje van 18 die langer is dan ik


Daar zou ik niet teveel aan vasthouden als ik jou was :D Van mijn 13e tot mijn 16e was ik 1.69m. en op mijn 19e was ik 1.80m := (daarna niet meer gegroeid gelukkig).

Ik zou lekker voor een groter paard kiezen en niet snel aan een pony beginnen met jouw lengte en ambities. 13 vind ik overigens ook helemaal nog niet oud. Die kan nog jaaaren mee :) Maar er staan genoeg leuke paarden te koop onder de 10 jaar in een leuke prijsklasse, dus daar zou ik me nog eens in verdiepen als ik jou was.

Ik vind jou niet gek staan op die pony, maar mooi vind ik het denk ik ook niet als je je beugels op een nette lengte hebt (gaatje of 3 langer?). En als je dan ook nog een paar cm zou groeien.. Ik zou het persoonlijk niet doen. :o


hahaha ja oepsie beugels zaten op jockey maat, flink gecrossed hiervoor hahaha.


Maar de meeste zijn dus van mening dat 13 niet oud is?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: 13 jarig paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:01

Zeker niet, een paard van 13 kan nog lang mee hoor

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:03

De keuze moet niet gestoeld zijn op het feit dat je over moet naar de paarden als je 18 bent, want feitelijk hoeft dat niet. Je mag gewoon met een pony starten bij de paarden. Bovendien is wedstrijdrijden wel een wens, maar je weet niet of het er echt van komt.

13 jaar kan stokoud zijn voor het een paard en piepjong vor het andere. wat het belangrijkste is, is de lichamelijke getseldheid. Als er geen slijtage is op die leeftijd, is de kans dat het paard nog minstens tien jaar mee gaat, vrij groot.

Meestal kies je uiteindelijk een paard waar je op valt als je het ziet en niet zozeer een paard dat (alleen) aan een lijstje eisen voldoet. Ga dus gewoon dieren kijken die je aanspreken en probeer ze en slaap er een paar nachtjes over.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 15:09

Lusitana schreef:
De keuze moet niet gestoeld zijn op het feit dat je over moet naar de paarden als je 18 bent, want feitelijk hoeft dat niet. Je mag gewoon met een pony starten bij de paarden. Bovendien is wedstrijdrijden wel een wens, maar je weet niet of het er echt van komt.

13 jaar kan stokoud zijn voor het een paard en piepjong vor het andere. wat het belangrijkste is, is de lichamelijke getseldheid. Als er geen slijtage is op die leeftijd, is de kans dat het paard nog minstens tien jaar mee gaat, vrij groot.

Meestal kies je uiteindelijk een paard waar je op valt als je het ziet en niet zozeer een paard dat (alleen) aan een lijstje eisen voldoet. Ga dus gewoon dieren kijken die je aanspreken en probeer ze en slaap er een paar nachtjes over.


klopt, daarom zoek ik ook niet helemaal specifiek naar paarden, ik weet dat je mag starten bij de paarden met een pony maar mijn voorkeur gaat dan uit naar een paard. Ik wil misschien ook een paard gerelateerde studie doen en dan zouden wedstrijden natuurlijk wel meer voorkomen.
Jij zegt inderdaad hetzelfde als ik, vandaar dat ik bij beide ook gewoon een afspraak gemaakt heb.
Ik wilde alleen nog wat meer meningen.

Abacab schreef:
En dan nog iets wat je vast niet leuk vind om te horen. Maar gezien je leeftijd en wat je verteld val je voor mij in de categorie onervaren.

Dat je weet welke verzorging een paard nodig heeft wil nog niet zeggen dat je ervaren bent. Een gezond paard verzorgen is heel iets anders dan een paard door jouw management gezond houden.

Ervaren zijn is herkennen van kreupelheden, preventieve zorg bieden, kennis van anatomie en beweging, zelf een goed plan op kunnen stellen bij verschillende problemen. Ervaren in het rijden ben je pas wanneer je verschillende paarden zelfstandig hebt opgeleid en verschillende paarden diverse oefeningen kunt aanleren. Een paard narijden is heel iets anders dan een paard iets leren of afleren.


Ik snap je standpunt, ik ben het hier alleen niet compleet mee eens, natuurlijk ben ik geen expert en ik zal vast wel eens foutjes maken. Maar ik heb heus niet alleen gezonde paarden verzorgd, kreupelheden kan ik herkennen en heb dit helaas al meerdere keren uit kunnen testen. Verder doe ik veel onderzoek naar anatomie en beweging aangezien ik graag verder wil in de paarden. Ik leid paarden niet zelfstandig op, en ben ook van mening dat niemand dit zou moeten doen aangezien 2 altijd meer zullen zien dan 1.

maar nogmaals ik snap je standpunt en ik zal dit ook zeker niet alleen aangaan en ik zorg voor voldoende begeleiding.
Ik vraag me wel af wat je hiermee wilt zeggen, moet ik eerst wat meer informatie opdoen of geen paard kopen? Mag ik vragen wat je bedoelt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers