Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 23:03

Hey allemaal!

Ik heb een kostuum laten maken in Amerika (fursuit) maar nu is het grootste probleem aangebroken: het ding hier krijgen.
Wat voor koerier moet ik in de arm nemen? Wat is het makkelijkste om te doen? Hoe kom ik het snelste de douane door?

Even kort over het kostuum zelf: het ding is zeker de waarde van een goed paard, weegt ongeveer zes kilo en gaat in een maatje verhuis doos. Heeft iemand tips of aanbevelingen voor mij. Ik ben op de hoogte dat het een duur geintje gaat worden, ik ga uit van een eurootje of 150 voor verzending.
Als iemand meer weet hoor ik graag! Heb nog nooit iets uit Amerika laten komen (wel dingen via aliexpress maar goed) dus ben echt een leek.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:10

Alleen al met de btw die je moet betalen vrees ik dat het haast goedkoper is om een retourtje Amerika te boeken en hem zelf op te halen...

Voor simpele mondkapjes net een waarde van 30 euro heb ik 30 euro moeten betalen om ze in ontvangst te mogen nemen...

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:15

Kennis van mij wou ooit iets laten verzenden vanuit amerika maar uiteindelijk is ze er maar naartoe gegaan om het op te halen en heeft ze er gelijk een vakantie van gemaakt, het verzenden was zo bizar duur echt niet normaal.

Als het pak wat je hebt laten maken echt zo duur is als een goed paard zou ik persoonlijk ook best wel bang zijn dat het niet aankomt nou zal je het ongetwijfeld aangetekend ofzo kunnen laten verzenden maar dat zal wel weer extra kosten met zich mee brengen.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je met het kostuum gaat doen, uiteraard hoef je dat hier niet op bokt te vermelden als je dat niet wilt :)

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:22

Pakketdiensten zijn verplicht alles boven de 22euro aan te geven bij de douane. Afhankelijk van de waarde betaal je invoerrechten en btw (21%) over de waarde. Invoerrechten hangen af van het product. Op de site van de belastingdienst kan je dit uitrekenen. Dat kan best prijzig worden als je praat over een paar duizend euro aanschaf.

Per gewone post verzenden door een particulier kan ook, maar de kans is dan nog best groot dat je invoerrechten en btw moet betalen als je zending er uit wordt gehaald op Schiphol. En je kan het dan lastiger verzekeren voor de totale waarde.

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 23:35

Ja die invoerrechten heb ik me al voor schrap gezet. Dat gaat niet mals zijn. Ik weet alleen niet met welke maatschappij ik het beste kan verzenden. Als ik soms hoor hoe sommige met pakketen om gaan...

@bcd94: ik wil best zeggen wat ik ermee ga doen hoor! Haha. Ga er mee naar fantasy evenementen om daar rond te lopen. Op den duur wil ik mee door een stad lopen met andere furries, goede doelen doen, misschien een keertje zieke kinderen bezoeken voor een leuke dag? Lijkt me allemaal gaaf!
Ik zal ook een foto van de kop laten zien, haha!
Afbeelding

Afbeelding
Dit is hoe ze er uit ziet! Ze is een Dutch Angel Dragon, een fictief ras verzonnen door een meisje uit Amerika! :D

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:46

Ik zou voor verzenden kijken naar DHL en UPS die zijn gewoon snel en betrouwbaar.

Twee jaar geleden heb ik een laserbuis ( glazen buis van 130cm lang) besteld in China en die was met 2 dagen thuis afgeleverd met DHL, dat zal vanuit amerika toch ook moeten kunnen :). Douane kosten waren 360 euro op een aanschaf prijs van 1100 euro.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:53

Leuk pak!
Lijkt me wel echt bloedheet in zo n pak zeg!
Zieke kinderen zullen het vast leuk vinden als je langs komt!
Wat een tijd zal er gaan zitten in het maken van zo n pak zeg!

Veel plezier ermee en hopelijk krijg je het voor een normale prijs naar NL

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:58

Ik adviseer ook UPS.
Ken je niemand die er woont?

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 00:00

Is ook heel heet! Heb speciale "koelende" kleding voor er onder. Ik ga morgen maar even rustig zitten en wat telefoontjes doen denk ik, want anders wordt ik er nooit wijzer uit :')

@Cleo: UPS is tot nu toe ook mijn favo. Leveren volgens mij ook gewoon netjes op tijd, zonder beschadiging. Alleen ze schijnen maar te vergoeden tot 100 euro, maar dat moet ik nog even goed bekijken

Ken er helaas niemand!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:06

Ik zou me sowieso schrap zetten voor de douane, omdat dit een hol pak is heb je kans dat ze het vasthouden en gaan controleren op drugs en dergelijke. Ga dan maar sowieso uit van een werkweek extra aan levertijd. Daarnaast moet je ook aan de deur de invoerkosten betalen, contant en gepast, maar die krijg je van tevoren te horen.

Ik zou persoonlijk met UPC verzenden, Die hebben een hele goede track and trace. :j

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:38

Ik ben bekend met UPS, dat gebruiken ze bij mij op het werk.

Wauw dat pak! Ben heel benieuwd hoe hij er compleet uit ziet wanneer hij binnen is :o

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:28

Fedex werkte voor ons heel goed, kwam uit hongkong en was keurig intact. Zij regelen ook gelijk alle douane ggedoe en dan betaal je aan hun een factuur :j

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:34

@Chocobroodje: dat klinkt ook wel interessant. Net gekeken bij FedEx maar ben daar toch wel snel 230 euro kwijt voor de verzending terwijl ik nu bij UPS 160 kwijt ben.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:38

Maar wat regelt ups en wat regelt fedex. Even goed naar het verschil kijken, ook de levertijden enzo ;) Daar kan een flink verschil inzitten bv

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:59

Levertijden zijn hetzelfde! Ze garanderen me dat als het morgen verstuurd wordt ik het pakket volgende week maandag heb! Voor zover ik kan zien garandeert FedEx niks :)

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:14

Van verzenden geen verstand, maar wat een geweldig pak <3 In Coevorden op de Fantasy Meeting hebben we ook mooie gezien, maar een paard is natuurlijk nog beter :D

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:00

UPS kan niet garanderen dat hij maandag binnen is. Ze zeggen van wel, maar zij kunnen niet bepalen hoe lang de douane jouw pakket vast houdt. Ik heb in mijn omgeving ook dingen uit de VS bezorgd zien worden (denk dan aan siliconen meerminnenstaarten à 3000 euro beginnend), en daar zat qua verzenden en invoerkosten al snel zo'n 500 euro aan vast. Minder dure staarten (à 1000 euro maximaal) heb ik in de afgelopen maand nog meer dan een week bij de douane gezien. De verzendkosten alleen bekijken kun je niet veel mee op het totaal, omdat je niet exact weet hoeveel er nog aan invoer bijkomt. Een pakket wat voor ons uit de VS moest komen, kostte ons ruim 300, inclusief verzenden via FedEx. Daar kwam nog 60 aan invoer bij, wat zij dan voor ons voorgeschoten hadden, en en ze ons een rekening voor gestuurd hebben. Kijk vooral naar de betrouwbaarheid van de bezorgers, en niet naar levertijden of bezorgkosten. Dat eerste kunnen ze niet garanderen, en het tweede zou niet het meest bepalend moeten zijn, maar verzekering als het onderweg kwijt raakt en dergelijke wel.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:19

Ik denk dat je inderdaad even rond kan bellen. Zo iets is goed verpakt en ik heb mijn spullen altijd goed binnen gekregen. Als iets verzekerd en priority is dan doen ze er wel voorzichtig mee naar mijn ervaring. Hoewel mijn zwaarste pakket denk ik 2kg was met een waarde van $400. Je gaat sowieso kosten maken, pakket is te groot om niet gecontroleerd te worden.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:20

Eens met hierboven :j En vooral niet USPS laten gebruiken, hun T&T is echt waardeloos, en de service nog veeeel slechter ;)

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:23

Nee, er werd mij eerst aangeboden om het met USPS te laten verzenden. Dat lijkt me dus echt even 3x niks, want dat is gewoon de Amerikaanse post. Van andere mensen met zo'n zelfde pak heb ik echt horrorverhalen gehoord. Vandaag gemaild met UPS, ze kunnen het me idd niet garanderen maar ze konden me wel geruststellen dat alles heel aan zou komen en dat ze hun best deden om het voor volgend weekend bij mij te krijgen.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:26

Dat is ook horor haha, mijn pakketje heeft eerst 2 weken route 66 afgelegd voordat het de USA verliet :P Echt de raarste steden voorbij zien komen :j

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:27

Hahaha! Als het zo ver is zal ik de tracking hier ook wel plaatsen, ben wel benieuwd waar mijn pakket allemaal heen gaat. Ze komt vanuit Pennsylvania :P

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:37

USPS heb ik prima ervaringen mee en ik verscheep al spul van en naar de VS sinds 2002 en het is in al die keren één keer fout gegaan en dat is keurig gecompenseerd. Verder heb ik fijne ervaringen met Fedex, UPS heb ik wel zeer slechte ervaringen mee, die laat ik nog geen potlood verschepen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:48

Merileth schreef:
Kijk vooral naar de betrouwbaarheid van de bezorgers, en niet naar levertijden of bezorgkosten. Dat eerste kunnen ze niet garanderen, en het tweede zou niet het meest bepalend moeten zijn, maar verzekering als het onderweg kwijt raakt en dergelijke wel.



Mee eens. Mij lijkt het allerbelangrijkst dat het een betrouwbare vervoerder is en je pakket compleet gedekt is bij verlies. Je moet er toch niet aan denken dat het pak kwijtraakt en je naar je centen kunt fluiten :\ ?

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:31

Ik koop heel erg veel uit de US (woon in Canada aan de grens) En ik heb goede ervaringen met USPS, UPS en Fedex. Tracking van USPS is vaak langzamer als het pakketje werkelijk gaat.

Heb je al bij Purelator gekeken daar worden veel dure onderdelen van ons mee verzonden.

Waar komt het pakket vandaan?