Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Biebz

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:17

Dat met klusjes vind ik altijd zo'n dingetje :+
Ik ben echt niet te beroerd om klusjes te doen.
Op dit moment doe ik ook elke keer als ik er ben (3 of 4 dagen in de week) de stal.
Soms pakken we de paddock met een groepje mee.

Maar ik heb ook een paard gereden en daar betaalde ik 50 euro per maand.
Daarnaast 2x in de maand 22,50 voor lessen.
Moest ik in het begin 1x in de week paddock + wei mesten. (uurtje werk)
Dit werd steeds meer en aan het eind mesten ik 3 of 4 keer per week alles.
Nu had ik ook school of werk, dus vaak alleen tijd om te mesten en even te knuffelen/poetsen.
Dus vaak maar 1x in de week rijden/lessen.
Dus ik betaalde 50 euro in maand om 3/4 keer in de week alles te mesten :+
Dat werd mij echt te gek en ben toen ook gestopt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:25

DatBenIkNou schreef:
Anoniem schreef:
Onder de normale klusjes versta ik: stal/wei/paddock mesten, voer klaarzetten, evt waterbak vullen, spullen opruimen/schoonmaken na gebruik.
Komt daar nog van alles bij dan zou ik inderdaad minder willen betalen/vragen. Maar dit, lijkt mij meer dan normaal dat dat er gewoon bij hoort.


Wat 'normaal' is, is natuurlijk lastig te bepalen. Ik sta zelf erg luxe met 3 binnenbakken, springtuin, buitenzetservice weidegang en volpension inclusief uitmesten en voeren. De werkzaamheden die jij noemt kosten best aardig wat tijd en moeite. Voor mij is het logisch dat dan je bijdrage laag is ten opzichte van een volpensionstal met veel luxe.
Dat je je eigen rotzooi opruimt en gebruikte spullen schoonmaakt is natuurlijk universeel. :D


Op dit moment staat mijn paard ook in volpension en hoeft er niks gedaan te worden.
Met wei/stal/paddock mesten bedoel ik natuurlijk één van die drie, alleen de plek waar het paard staat op het moment dat jij komt. (afhankelijk van de stalling dus) Als je inderdaad en paddock, en wei en stal moet mesten kan je het hebben over een mindere bijdrage, want dat is gewon heel veel werk/tijd.
Maar een mindere bijdrage omdat men een stal moet mesten? Dat snap ik niet helemaal, das toch een normaal klusje of ben ik nou heel stom? :')

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:37

DatBenIkNou schreef:
Women2 schreef:
En dan mensen die inderdaad alleen maar klusjes doen om te mogen rijden... Helaas zijn mijn paarden gewoon niet zo geschikt om te rijden. De ruin wel om wat mee te tutten. knuffelen, als je wat handig bent te longeren. En mijn andere willen mensen niet de moeite voor doen om haar te leren kennen. Loopt nu Z1, maar wil onder een vreemde niet lopen. Moet je even de tijd nemen om de juiste knoppen te vinden... En die kun je niet echt tutten en knuffelen op stal.

Voor mijn eigen paarden heb ik het opgegeven een verzorgster te vinden. En op andere stal hebben we nu iemand en dat lijkt super.



Maar jij verwacht dus dat mensen gaan uitmesten, met waterbakken zeulen, voeren ect als hobby of daar voor betalen?? Lijkt mij vrij logisch dat als je zoveel werk verzet dat daar best iets tegenover mag staan?


Hmm vind het ook moeilijk. Mijn bijrijdstertje helpt me onwijs door 2x per week mijn beide merries te verzorgen, daar staat dan tegenover dat ze zo vaak mag rijden als ze maar zou willen (op de ene merrie). Meestal is dit zo'n 3x per week, of meer als ze tijd heeft. Onder verzorgen verstaan wij stalletje mesten, medicatie geven aan de pony, hooinetten vullen, muesli geven en biks klaarzetten. Met alleen de verzorging van beide dames ben ik al een uur bezig (ik mest de stallen dagelijks compleet uit). Ik vind dat we zo quitte staan en vraag dan ook geen bijdrage. Aan de andere kant, ik betaal elke maand veel geld voor mijn paardjes en moet ook alles doen... Maar het zijn ook mijn diertjes dus de verantwoordelijkheid blijft bij mij.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:52

Anoniem schreef:
Onder de normale klusjes versta ik: stal/wei/paddock mesten, voer klaarzetten, evt waterbak vullen, spullen opruimen/schoonmaken na gebruik.
Komt daar nog van alles bij dan zou ik inderdaad minder willen betalen/vragen. Maar dit, lijkt mij meer dan normaal dat dat er gewoon bij hoort.


Maar dan wel van dat ene paard van die ene dag... Is het van meerdere paarden of van meerdere dagen dan is het niet meer in verhouding tot het werk dat hoort bij jouw dag die je over neemt. Zeg niet dat ik het niet zou doen (heb ik wel gedaan namelijk) maar er zijn wel grenzen. Qua tijd en lichamelijk.

Kan me wel goed voorstellen dat wanneer de eigenaresse er twee heeft die welkicht ook sanen in de paddock staan dat je die ander even mee doet zodat ze ook echt een vrije dag heeft en niet naar stal hoeft te komen.

Ik heb ook een paard gereden en daarbij was ik diegene die de box bij Niels. Zij deden dat niet elke dag. Vaak 1x per week en tussendoor af en die opstrooien. Dan had je best een pittige klus aan die stal.

Als het elke dag bijgehouden wordt van je misschien dezelfde tijd kwijt maar is het geen zwaar werk.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-08-17 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:54

joyce B schreef:
Anoniem schreef:
Onder de normale klusjes versta ik: stal/wei/paddock mesten, voer klaarzetten, evt waterbak vullen, spullen opruimen/schoonmaken na gebruik.
Komt daar nog van alles bij dan zou ik inderdaad minder willen betalen/vragen. Maar dit, lijkt mij meer dan normaal dat dat er gewoon bij hoort.


Maar dan wel van dat ene paard van die ene dag... Is het van meerdere paarden of van meerdere dagen dan is het niet meer in verhouding tot het werk dat hoort bij jouw dag die je over neemt. Zeg niet dat ik het niet zou doen (heb ik wel gedaan namelijk) maar er zijn wel grenzen.


Lees mijn berichtje erna, wat verduidelijking :)
Als het paard de hele dag in de wei/paddock staat (dus niet in een stal) is het toch normaal dat je daar de mest eruit haalt? En mochten er meerdere paarden staan doe je een deel :)

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:06

DatBenIkNou schreef:
Women2 schreef:
En dan mensen die inderdaad alleen maar klusjes doen om te mogen rijden... Helaas zijn mijn paarden gewoon niet zo geschikt om te rijden. De ruin wel om wat mee te tutten. knuffelen, als je wat handig bent te longeren. En mijn andere willen mensen niet de moeite voor doen om haar te leren kennen. Loopt nu Z1, maar wil onder een vreemde niet lopen. Moet je even de tijd nemen om de juiste knoppen te vinden... En die kun je niet echt tutten en knuffelen op stal.

Voor mijn eigen paarden heb ik het opgegeven een verzorgster te vinden. En op andere stal hebben we nu iemand en dat lijkt super.



Maar jij verwacht dus dat mensen gaan uitmesten, met waterbakken zeulen, voeren ect als hobby of daar voor betalen?? Lijkt mij vrij logisch dat als je zoveel werk verzet dat daar best iets tegenover mag staan?


Gaat om twee vlasboxen drollen er uit halen en twee emmers voer klaar zetten. Rest wordt allemaal gedaan. Verder kunnen ze een heel eind om tutten en prutsen en ze mogen best eens op de merrie rijden. Maar die moeite wil niemand nemen... Want dat kost tijd en moeite. En dan maar niet te spreken over meisjes die denken dat ze de merrie wel kunnen veranderen als je haar vertrouwen wint. Hoe vaak ik dat al wel niet heb gehoord... Ze is in de wei niet lief en in stal ook niet en dat was ze als veulen al niet. Daarbuiten is het echt een schatje. Maar dan heb je weer een die het toch gaat proberen.

Mijn ruin is gewoon een grote penny pony, maar kunt er niet op rijden.

Dus Datbeniknou... Gewoon een verzorgpaard aangeboden (nu niet meer, want doe het lekker zelf).... En geen bijrijpaard. Je mag best wel eens rijden, maar geen structurele vaste dagen.

En wat jij noemt als moeilijke zware klussen, deed ik vroeger lachend, want dan mocht ik in ruil soms eens uitstappen of een stukje rijden.

En nee, geen bijdrage. Mijn paarden, mijn kosten, mijn verantwoordelijkheid.

En ben zelf gediplomeerd instructrice, dus kan gewoon lessen etc. mee op concours. Vanalles mogelijk, maar iemand moet zich eerst maar eens bewijzen.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:16

Ja met Joyce eens, het moet in verhouding staan.

Achteraf gezien had ik een slechte regeling op mijn eerste bijrijd plek. Ik betaalde €50 pm voor 2x pw rijden en eerst moest ik de stal uitmesten, voer klaar zetten en hooinet vullen. Dat vond ik prima en deed ik allemaal met plezier.
Maar op een gegeven moment had de eigenaresse een deal gemaakt met andere eigenaren om elkaar te helpen met de paddocks zodat ze allemaal minder vaak hoefde te komen.
Dus toen moest ik elke keer 4 paarden in ieder hun eigen paddock zetten, 4 hooinetten vullen en 4 paddocks uitmesten naast de stal uitmesten, voer en hooi klaar zetten in de stal.
Dus ik stond gewoon het werk voor 4 eigenaren te doen naast ook een bijdrage betalen. Een beetje te gek voor woorden. Maar ja het was mijn eerste bijrijdpaard paard en ik wist niet beter dus ik deed het gewoon :')

“Books to the ceiling, books to the sky,
My pile of books is a mile high.
How I love them! How I need them!
I'll have a long beard by the time I read them.” - Arnold Lobel

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:36

Anoniem schreef:
Lees mijn berichtje erna, wat verduidelijking :)
Als het paard de hele dag in de wei/paddock staat (dus niet in een stal) is het toch normaal dat je daar de mest eruit haalt? En mochten er meerdere paarden staan doe je een deel :)


Ben aan het meelezen als 'aanbieder van een bijrijdpaard' en wij hebben de regel dat de verzorgers niet hoeven te helpen (al ben ik er natuurlijk heel blij mee als ze het wel een keer doen). Maar als ze even mest ruimen in de paddock hoop ik toch echt dat alle paarden gedaan worden :Y) Ik snap dat als er 10 paarden staan er andere afspraken zijn ;)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:41

Santos_05 schreef:
Anoniem schreef:
Lees mijn berichtje erna, wat verduidelijking :)
Als het paard de hele dag in de wei/paddock staat (dus niet in een stal) is het toch normaal dat je daar de mest eruit haalt? En mochten er meerdere paarden staan doe je een deel :)


Ben aan het meelezen als 'aanbieder van een bijrijdpaard' en wij hebben de regel dat de verzorgers niet hoeven te helpen (al ben ik er natuurlijk heel blij mee als ze het wel een keer doen). Maar als ze even mest ruimen in de paddock hoop ik toch echt dat alle paarden gedaan worden :Y) Ik snap dat als er 10 paarden staan er andere afspraken zijn ;)


Jaa dat laatste bedoelde ik meer! Dat als je elke keer de mest van 10 paarden eruit moet halen er idd wel iets van de bijdrage af mag :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:53

Met vijf paarden ligt er hier thuis van een halve dag ook wel 2 volle (60liter?)kruiwagens.
Op een dag halen we er 4 tot 5 uit stallen/paddock, pad en wei. Dat verdelen we over twee x per dag uitmesten want met nat weer is dat best zwaar. De meiden die bijrijden of verzorgen helpen mee met dat er op dat moment moet gebeuren aan buiten zetten, voeren, uitmesten, hooinetten vullen, waterbakken bijvullen etc. Dan helpen ze diegene die beurt heeft (dus samen) of als ze tussendoor komen kijken ze of er nog wat kort. Maar hier wordt alles meerdere keren per dag gedaan met meerdere mensen. Geen bijdrage.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:57

Ik vind die bijdrage echt een lastig verhaal.
Ik ben geneigd te vinden dat het gewoon redelijk is om de stalprijs evenredig te verdelen tussen eigenaar en bijrijder, naar het aantal dagen dat beiden komen. Op een all in stal zonder klusjes zal de bijdrage dan meestal automatisch hoger zijn dan op een doe het zelf stal. En daarom ook meer klusjes op de doe het zelf stal. Maar dan wel de hoeveelheid klusjes die bij 1 paard horen, moet de bijrijder voor alle paarden gaan zorgen, dan noem ik het extra werk en kan er iets of alles van de bijdrage af.

Bijrijder heeft dan alsnog geen risico, geen da kosten, geen hoefsmid kosten, Geen aanschaf kosten van paard of spullen etc. Maar betaald wel gewoon voor de dure hobby die ze zelf ook willen uitoefenen.

En dit is niet alleen bekeken vanaf eigenaar kant, ik heb zelf ook via zo'n regeling een paard geleased op een manege. Op die dagen was het dan jouw paard en jouw verantwoordelijkheid. Dit ging prima en iedereen zorgde gewoon voor de paarden alsof het hun eigen dier was. Sterker nog, ik kwam er pas na een jaar ofzo daar staan achter dat deze constructie er was, dacht dat het allemaal gewoon eigen paarden waren.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:15

Dat vind ik ook een prima berekening,suus!

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:17

Hier ook geen bijdrage en idd 2 a 3 volle kruiwagens mest per dag.

Geen bijdrage, maar wel lessen verplicht voor eigen kosten. Voor mij is het een hulp dat een van de paarden extra gereden wordt en ze hoeven geen toppaarden te worden, maar moeten wel aan het werk gezet worden (les motiveert om ook te oefenen, anders merkte ik dat de ruiters met 10 minuten alweer 'klaar' waren en ik nog druk aan het rijden was)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:40

Hier van een eigen paard nar bijrijdpaard gegaan. Win win situatie voor 2 kanten.
Paard moest meer gereden worden.

Ik bouw hem weer op neem les op eigen kosten wanneer dat weer nodig is en betaal vrijwillig het voer.

Werd geen bijdrage gevraagd ivm dat ik het paard ook kan verbeteren.
maar aangezien ik weet hoe duur een eigen paard is heb ik gezegd krachtvoer te betalen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:29

Bay: de ene dag deed je er dan 4.
De andere dag hoefde je dan niks te doen?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:31

Prima omschreven Suus

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:31

Ik vraag 1x in de week mesten (= 3 kruiwagens). Mijn spullen na gebruik schoonmaken (maar dat is toch logisch?!). Eventueel wat hooi aanschuiven. Ja aanschuiven, want het ligt al klaar. Hoeft niet in netten. Alleen aanschuiven. Kost je 1 minuut. En 1x in de maand les op eigen kosten.

Lijkt me redelijk toch.

Donderdag komt er weer iemand kijken

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:03

Dat klinkt heel redelijk nessa!

Er zit volgens mij ook een heel groot verschil tussen mensen die een eigen paard hebben gehad of niet.

Ik zelf zie het als vanzelf sprekend dat ik op stal kom.
Paard halen poetsen en controleren op wondjes enz.
Met paard werken.
Paard netjes wegzetten evt afspuiten en voeren.
Ondertussen je spullen opruimen en voer klaarzetten voor de dag erna.

Paard weer in de weide.

Maar dat is voor mensen die geen tot weinig ervaring hebben met paarden niet vanzelfsprekend vaak omdat ze het gewoon niet gewend zijn.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:15

Dat denk ik ook LB!

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:39

Anke schreef:
Bay: de ene dag deed je er dan 4.
De andere dag hoefde je dan niks te doen?


Nee ik moest beide mijn dagen mijn eigen bijrijdpaard verzorgen en ook nog die klusjes voor 3 andere eigenaren /paarden doen. Dat waren dus niet eens de paarden van de eigenaresse maar van anderen op stal. De regeling was zodat de eigenaresse nog een dag niet hoefde te verzorgen.

Logisch dat eigenaren onderling dingen zo regelen, deed ik ook toen ik mede-eigenaar was. Maar dat zou niet uitgevoerd moeten worden door een betalende bijrijdster, vind ik dan :o

“Books to the ceiling, books to the sky,
My pile of books is a mile high.
How I love them! How I need them!
I'll have a long beard by the time I read them.” - Arnold Lobel

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:41

Nessa schreef:
Ik vraag 1x in de week mesten (= 3 kruiwagens). Mijn spullen na gebruik schoonmaken (maar dat is toch logisch?!). Eventueel wat hooi aanschuiven. Ja aanschuiven, want het ligt al klaar. Hoeft niet in netten. Alleen aanschuiven. Kost je 1 minuut. En 1x in de maand les op eigen kosten.

Lijkt me redelijk toch.

Donderdag komt er weer iemand kijken


En je vraagt ook geen bijdrage? Lijkt me meer dan redelijk!

“Books to the ceiling, books to the sky,
My pile of books is a mile high.
How I love them! How I need them!
I'll have a long beard by the time I read them.” - Arnold Lobel

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:50

Jeetje helemaal gemist dat er nieuw topic was en loopt nog hard ook. Nog niet bijgelezen uiteraard.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:52

Bay schreef:
Anke schreef:
Bay: de ene dag deed je er dan 4.
De andere dag hoefde je dan niks te doen?


Nee ik moest beide mijn dagen mijn eigen bijrijdpaard verzorgen en ook nog die klusjes voor 3 andere eigenaren /paarden doen. Dat waren dus niet eens de paarden van de eigenaresse maar van anderen op stal. De regeling was zodat de eigenaresse nog een dag niet hoefde te verzorgen.

Logisch dat eigenaren onderling dingen zo regelen, deed ik ook toen ik mede-eigenaar was. Maar dat zou niet uitgevoerd moeten worden door een betalende bijrijdster, vind ik dan :o


Dat zou ik ook te ver vinden gaan.
4 paarden, dus 4 eigenaren. Er zitten 7 dagen in een week dus elke eigenaar niet eens 2x per week aan de beurt. Om dan je bijrijder die 2x komt per week alle paarden te laten doen, volgens mij heeft die eigenaar het voor haarzelf dan vooral top geregeld. Los van wel of niet dan nog eens een bijdrage te vragen.

Het leven is als een kerstmuts


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:31

Zag nu net een advertentie staan van een meisje waar ik in geen miljoen jaar op zou reageren
Zadel voor in de nek, maar vooral een super strakke slof of thiedeman, dat kan ik zo niet zien.
Maar ze kan wel pittige pony's rijden.
Nou nee sorry, met dat als ervaring, niet heel misschien.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:43

nuscaniels schreef:
Bay schreef:

Nee ik moest beide mijn dagen mijn eigen bijrijdpaard verzorgen en ook nog die klusjes voor 3 andere eigenaren /paarden doen. Dat waren dus niet eens de paarden van de eigenaresse maar van anderen op stal. De regeling was zodat de eigenaresse nog een dag niet hoefde te verzorgen.

Logisch dat eigenaren onderling dingen zo regelen, deed ik ook toen ik mede-eigenaar was. Maar dat zou niet uitgevoerd moeten worden door een betalende bijrijdster, vind ik dan :o


Dat zou ik ook te ver vinden gaan.
4 paarden, dus 4 eigenaren. Er zitten 7 dagen in een week dus elke eigenaar niet eens 2x per week aan de beurt. Om dan je bijrijder die 2x komt per week alle paarden te laten doen, volgens mij heeft die eigenaar het voor haarzelf dan vooral top geregeld. Los van wel of niet dan nog eens een bijdrage te vragen.


Ja eigenlijk wel inderdaad :')

“Books to the ceiling, books to the sky,
My pile of books is a mile high.
How I love them! How I need them!
I'll have a long beard by the time I read them.” - Arnold Lobel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers