Wat ik vandaag weer meemaak...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 14:43

Ik appte een vriendin vandaag of ik even gezellig langs zal komen op haar stal om even bij te kletsen en haar paardje weer even te zien na bijna twee jaar. Tevens heeft mijn vorige verzorgpony hier gestaan en vond ik het altijd een fijne stal! Fijne doe-het-zelf stal waar je lekker je eigen ding kon doen.

Dit is wat er gebeurde, vriendin had gereden en we stonden op de poetsplaats te kletsen, komt de staleigenaar de hoek om en vraagt of hij mij iets mag vragen, natuurlijk mocht dat en toen kreeg ik het (niet zo) vriendelijke verzoek of ik hier niet meer wilde komen want ik voeg niks toe op stal en hij verdient geen cent aan mij. Verbouwereerd keek ik hem aan waarop hij doorging met: Ja want straks heb ik te maken met de vriendin van de vriendin van de vriendin.

Ik, verbaasd als ik was vroeg waar hij dat vandaan haalde omdat ik voorheen daar altijd alleen, of met mijn ex-vriend kwam. Waarop hij vond dat ik loog. Natuurlijk, want wie geeft nou toe dat hij/zij fout zit.

Al met al werd ik van vanalles beschuldigd, terwijl ik me gewoon netjes gedroeg en toen werd mijn vriendin nog even de les gelezen over dat ze haar hobby lekker voor zichzelf moet houden en geen mensen mee moet nemen. Alsof hij maar even bepaald wat je wel en niet mag doen met je paard. Ook kregen we te horen dat hij het rustig wil houden op stal en ik een druktemaker zou zijn >;) (het enige wat wij aan het doen waren was bijkletsen en gewoon bezig zijn met haar paard) Toen ik dit zei werd mij verteld dat ik dan maar lekker naar de snackbar moest gaan ofzo.

Ik snap dat je geen 10 vreemden op je erf wil, maar de man in kwestie kent mij, heb nog nooit een aanvaring met hem gehad, kon het eerder wel goed met hem vinden, voor hoever dat kan met een stalhouder.

Ik kan er met mijn pet niet bij en vind het ronduit onaardig en ongelooflijk gemeen wat mij zojuist overkomen is, nergens voor nodig en ben erg geschrokken.

Denk je deze situatie trouwens te herkennen liever geen namen noemen van stallen oid want dat is natuurlijk niet zo netjes :) In pb geen probleem.

Ik wil dit even van mij afschrijven en meningen horen of iets dergelijks, weet het eigenlijk niet sta nog steeds paf :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:46

Apart.. Zeker als hij je kent. Particuliere stal of bij een manege?
Ik neem ook wel eens iemand mee naar mn paard en dat vind ik leuk, dat is gewoon mn hobby die ik wil delen en dat is volgens mij ook geen probleem bij ons. Gek hoor.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 14:53

Particuliere stal! Ik had vriendin in kwestie in geen maanden gezien en ze was toch op stal en ik woon er nog geen 10 minuten vandaan dus even bijkletsen kon wel, dacht ik :Y)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:02

Heel apart zeg! Ik snap dat het niet zo leuk is. Misschien is er in de tussentijd iets gebeurd waardoor hij zo doet?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:02

Misschien haalde jij je door elkaar met iemand? Dit is wel heel erg bizar zeg.. :=

Dat je niet dagelijks 10 vrienden mee mag nemen/dat dit niet gewaardeerd wordt, begrijp ik. Maar als ik het goed begrijp ben jij daar al lang niet geweest en veroorzaakten jullie geen overlast?
Ik snap dat je ervan geschrokken/boos bent. :(:)

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:08

Sowieso vreemd dat de stalhouder dat tegen jou zegt... Je vriendin staat er toch, jij niet?

Als ik een pensionstal had en ik wou niet dat pensionklanten anderen meenamen, dan zou ik dat tegen mijn pensionklanten zeggen. En niet tegen de mensen die mee komen. Apart.


Ik had mijn pony verhuisd als mijn stalhouder zo tegen mijn vriendin zou praten.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 15-08-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:09

Zij is ook de eigenaresse van het paard of is zij een bijrijder? Misschien was er ook iets ander voorgevallen met andere mensen waardoor hij niet meer wil dat er anderen op stal komen. Ik zou jou vriendin nog eens met hem laten praten. Met de vraag of zij nog mensen mee naar stal mag nemen of niet en of dat voor iedereen geld. Weet ook niet of er hierover iets in haar contract staat. Kan mij aan de ene kant voorstellen dat je niet iedereen over de vloer wilt hebben. Maar af en toe moet wel kunnen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:25

Vreemd, maar het klinkt als iemand die behoorlijk gefrustreerd is. Kan me niet voorstellen dat dit zomaar uit het niets komt. Wellicht heeft hij er al meerdere op aangesproken en luistert en niemand en was jij toevallig de druppel. En op het verkeerde moment of de verkeerde plek.
Netjes zeker niet. Maar zo jaag je natuurlijk wel bezoekers weg.
Wat heeft je vriendin er verder over gezegd?

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:26

Zij is de bijrijdster, maar heeft wel meteen erna de eigenaresse gebeld voordat stalhouder het verhaal kon verdraaien. Volgens haar gebeurt het wel vaker dat hij zo 'raar' doet en de eigenaresse vertelde ook dat ze al aan het kijken is voor een andere stal om die rede. Helaas is deze stal een van de goedkoopste omtrent de randstad dus is een andere stal vinden wel een dingetje denk ik.

@floorsil Je hebt inderdaad gelijk en denk ook dat de eigenaresse in kwestie wel even met m gaat praten.

@Frummels: we zaten letterlijk op de poetsplaats te kletsen :') misschien is het hem wel vaker overkomen inderdaad, maar zeker weten niet met mij! Vind dat als je ergens een paard verzorgt je je aan de regels hebt te houden en netjes moet gedragen, daarom snap ik zijn hele reactie niet!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:28

Apart verhaal dit zeg... Misschien verwarde hij je inderdaad met iemand anders oid? Of er moet in de tussentijd iets gebeurd zijn, maar zelfs dan vind ik het extreem om helemaal geen gasten meer op stal te laten.
Hoe groot is de stal ongeveer? Hij zou jou toch nog moeten kunnen herkennen, toch?

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:30

Joh, trek het je niet zo aan. Wanneer je op zo'n korte afstand woont ga dan een keer bij die man langs en vraag hem waarom hij zo reageerde aangezien je je van geen kwaad bewust bent. Ik weet niet hoe oud de man is maar misschien is er met hem wel wat aan de hand, weet jj veel. Niet dat ik zijn gedrag goedpraat want dat hoort niet voor een stalhouder maar er kan best iets aan de hand zijn.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:32

Het is een vleeskoeien bedrijf die ook paarden houd zegmaar, heel veel land en denk stallen voor ongeveer 30 paarden waarvan er nu nog ongeveer 12 staan, 3 van hemzelf. Dus hij zou mij inderdaad moeten herkennen gezien ik er zeker een jaar lang 3/4 keer in de week was. Hij zei me dan ook altijd vriendelijk gedag en was er niks aan de hand! Hij wist ook nog de naam van mijn oude verzorgpony dus ik denk dat hij wel wist tegen wie hij het had.

Vind het ook erg vreemd en jammer!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:32

Ik denk dat de eigenaar misschien al niet blij is met bijrijders en dan al helemaal niet met de vriendin(nen) van bijrijders. Maar verder dan dat zou ik het niet kunnen verzinnen. De man wil kennelijk rust op zijn terrein..
Maar dat hoort wel een beetje bij het bedrijf dat hij heeft waarschijnlijk. Zijn er huisregels over het meenemen van mensen naar stal? Zo klinkt het namelijk wel een beetje.
Laatst bijgewerkt door fargo op 15-08-17 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:37

Geen enkele reden om op die manier tegen jou uit te vallen. Ook is er iets anders voorgevallen met de bijrijdster en/of eigenaar. Ik snap dat je dit van je af wilt schrijven. Misschien had ie zijn dag niet en was jij het pispaaltje..
Laatst bijgewerkt door DonDon op 15-08-17 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:38

Toen ik er nog kwam waren de regels dat je als bijrijder geen honden mee mocht nemen het erf op, ivm zijn eigen honden. Voor de rest dat je alles omtrent hooi pakken, iets te drinken uit de keet halen e.d. moest overleggen. Niks over het meenemen van mensen. Hij heeft me hier tijdens ons gesprek ook niet op geattendeerd anders had het al een heel ander verhaal geweest natuurlijk.

Zelf nam ik vaak m'n (nu ex) vriend mee omdat hij me weleens bracht met de auto, is ook nooit iets over gezegd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:55

Behoorlijk botte manier van doen, maar ergens begrijp ik het wel. Jij was destijds bijrijder (je hebt het over je verzorgpony die daar stond), jouw vriendin is nu bijrijder van een pensionklant en dus hebben jullie inderdaad geen van beiden een economische verbintenis met deze stal. Stel de man had zijn dag niet en jullie zitten daar lekker te socializen op zijn terrein en negeren hem. Dan kan dat ergernis opleveren. Uiteraard is het aan de pensionhouder om duidelijke richtlijnen te geven over gasten op het terrein en is het weinig sympathiek om iemand zonder pardon weg te sturen, maar an sich heeft hij m.i. niet per se ongelijk.
Zelf heb ik als pensionhouder ook ervaring met pensionklanten die ongevraagd mensen meenamen, deze niet aan mij voorstelden en vervolgens samen met deze gasten het erf volledig domineerden met hun doen en laten, mij ondertussen negerend, alsof het hun eigen stek was. Geloof me, dat is geen aangename gewaarwording, je een soort achtergrondbehang te voelen op je eigen erf. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik dat zo niet wilde, dat bezoekers voorgesteld dienden te worden en dat het duidelijk moest zijn dat ze te gast waren op andermans terrein. Daarmee was het opgelost.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:07

Askja, als dit inderdaad het geval had geweest had je mij niet gehoord en had ik zijn reactie volkomen begrepen! Bij aankomst op stal heb ik hem vriendelijk gegroet en ben ik gewoon samen met vriendin in kwestie verder gegaan! Helaas kende de man in kwestie mij al daarom snap ik zijn reactie niet. Als hij niet zo 'aanvallend' geweest was dan had ik denk ik ook niet zo geschrokken haha.

Voor de rest snap ik je reactie volkomen, het was meer de manier waarop die ik niet begreep

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:00

Nee, dat was ook wel erg bot en lomp van de man. Maar weet je zeker dat hij jou herkende? Niet dat dat zijn actie goedpraat overigens.
Verder denk ik dat je zelf niet zo veel kunt doen. Je vriendin zou het moeten aankaarten bij de eigenaresse van haar bijrijdpaard, want die heeft als pensionklant een pensionovereenkomst met de stalhouder, en kan als zodanig vragen waarom het een probleem is dat haar bijrijder een vriendin - die blijkbaar ook nog eens bekend is bij de stadhouder -, een keertje langs laat komen.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 00:10

Ja ik weet zeker dat hij mij herkende, vriendin heeft inderdaad meteen de eigenaresse gebeld en de situatie uitgelegd en zij is nu vrij boos hierover, vind het ook nergens op slaan. Misschien dat ik binnenkort inderdaad meer hoor! Ik had ook een bericht op facebook gezet, ook zonder namen e.d. en kreeg meteen berichten van zowel ex-klanten als klanten die er nu nog staan dat ze ongeveer dezelfde situaties hebben/gehad hebben...

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Wat ik vandaag weer meemaak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:25

Jammer dat de man zo gefrustreerd is. Hij heeft je niet netjes behandeld. Maar trek het je niet te persoonlijk aan. Waarschijnlijk gaat dit niet over jou.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:35

Toothless schreef:
Ja ik weet zeker dat hij mij herkende, vriendin heeft inderdaad meteen de eigenaresse gebeld en de situatie uitgelegd en zij is nu vrij boos hierover, vind het ook nergens op slaan. Misschien dat ik binnenkort inderdaad meer hoor! Ik had ook een bericht op facebook gezet, ook zonder namen e.d. en kreeg meteen berichten van zowel ex-klanten als klanten die er nu nog staan dat ze ongeveer dezelfde situaties hebben/gehad hebben...



Op FB zetten is ook niet heel netjes :o lekker de eer aan jezelf houden en je er niet te druk om maken!

PS ik zou persoonlijk het bericht op FB verwijderen :)