Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:15

oh dan begreep ik je verkeerd.. net als mensen die elke 2 maand naar de kapper gaan omdat hun haar sneller groeit als je de punten er steeds afknipt :+ ik dacht dat je dat bedoelde haha!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 14:16

Nee dat zou leuk zijn, dan knip ik de manen van onze tinker elke dag! :') :+

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:21

De staartwortel opscheren deden we 15 jaar terug.Wist niet dat dat nog wel eens gedaan werd.

Ik hou altijd voor het knippen vd staart mijn arm onder de staartwortel.
Als ze de staart dragen dan is de onderkant scheef wanneer je dit niet doet.

Bij mijn vos was een stuk staart ineens korter.Ik verdenk mijn Welsh van staartknabbelen dus ben maar aan het spuiten met kippik.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:59

Ik kom even binnenvallen met een vraagje :+ aangezien jullie allemaal ontzettend nette paarden hebben! Mijn merrie heeft hele dikke manen, en die zijn pas geknipt om te kunnen vlechten maar nu blijken ze toch wat te dik om makkelijk te vlechten... Is er een manier om ze uit te dunnen zonder dat je aan lengte kwijt raakt? Ik ken het normale trekken wel maar dan worden ze toch altijd ook korter? Of heeft er iemand een techniek waarbij dat niet gebeurd? :o

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:00

IlBuono schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje :+ aangezien jullie allemaal ontzettend nette paarden hebben! Mijn merrie heeft hele dikke manen, en die zijn pas geknipt om te kunnen vlechten maar nu blijken ze toch wat te dik om makkelijk te vlechten... Is er een manier om ze uit te dunnen zonder dat je aan lengte kwijt raakt? Ik ken het normale trekken wel maar dan worden ze toch altijd ook korter? Of heeft er iemand een techniek waarbij dat niet gebeurd? :o

Je kan ze ook trekken zonder ze korter te maken :) Gewoon de onderste plukjes pakken, tegen de haren in kammen (helemaal tot boven) en zo steeds kleine plukjes uittrekken. Dan worden ze dunner maar niet korter :)

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:32

Heleennn schreef:
IlBuono schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje :+ aangezien jullie allemaal ontzettend nette paarden hebben! Mijn merrie heeft hele dikke manen, en die zijn pas geknipt om te kunnen vlechten maar nu blijken ze toch wat te dik om makkelijk te vlechten... Is er een manier om ze uit te dunnen zonder dat je aan lengte kwijt raakt? Ik ken het normale trekken wel maar dan worden ze toch altijd ook korter? Of heeft er iemand een techniek waarbij dat niet gebeurd? :o

Je kan ze ook trekken zonder ze korter te maken :) Gewoon de onderste plukjes pakken, tegen de haren in kammen (helemaal tot boven) en zo steeds kleine plukjes uittrekken. Dan worden ze dunner maar niet korter :)


Oh super dankje! Dan ga ik het zo eens proberen :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:46

Eapy schreef:
Renske_W schreef:
Hier zijn de pony's ook alweer even aan het haren. -O-


Hier ook al! Kan niet wachten om ze lekker helemaal kaal te scheren en knap te maken }:) }:) }:)

Ik ga ze niet scheren. :n
Mijn 2 jarige wil ik wel met regenjas op de wei zetten, die hoop ik januari/februari weg te brengen om voor de wagen te beleren.
En mijn haflinger is pas 1,5 dus die mag een vachtje kweken. :j

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:03

Ik zag in het foldertje van Kruitvat een tondeuse staan van Ramington voor 13€ oid. Misschien is het wat voor wat mensen hier? :))

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:12

Zou dat wat zijn denk je denise?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:53

Ik knip de staart onderaan regelmatig bij, maar denk niet vaker dan 1x/maand ofzo. Oren wel ivm wedstrijd en manen ook, al valt de groeisnelheid me goed mee.

Wat ik NOOIT zal knippen zijn de voelsprieten op de neus, voor wie dat vroeg.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:57

__denise schreef:
Ik zag in het foldertje van Kruitvat een tondeuse staan van Ramington voor 13€ oid. Misschien is het wat voor wat mensen hier? :))

Remington is best een fijn merk met haartangen enzo, dus opzich....
Wil ik best proberen :j

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:58

Okee ik heb een vraag mijn haflinger heeft al heel lang zwarte plek op binnenkant been/lies

Zal zo even foto maken maar ik krijg het niet weg met water en borstelen (echt wassen kan hij nog niet)

Iemand anders idee ?

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:35

Mijn Shetlander is ook alweer goed haar aan het aanmaken. :wow:
Hij verhaart in het voorjaar altijd heel moeilijk, dus ik denk dat ie dit jaar weer kaal mag... Afgelopen jaar niet gedaan om te proberen, maar met die hittegolf een paar maanden terug stond hij nog met z'n winterjas. Dus geen goed plan.

Haflinger schuurt zich helemaal naar (geen eczeem oid, een van de klachten waarvoor ze bij de kliniek behandeld wordt) dus die mist nu een stuk van +-15 cm aan manen. -O-
Heb vandaag alles op een handbreedte geknipt zodat het in ieder geval gelijk is, maar het is zo dik dat het alle kanten op springt nu. Staat ook wel weer stoer. :))

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:08

Punk bospony omgetoverd tot sportpony in wording. :))

Voor:
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Achterste stuk blijft mooi plat liggen, de rest piekt gelijk alle kanten op, haha.

En vlechtjes erin, in de hoop dat ze dan wat minder punkhaar krijgt. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen nog even een keer bijknippen en misschien nog wat korter. Ze vind het normaal vreselijk als je aan haar manen komt, maar ze deed dit super braaf, zelfs zonder problemen derde oor kunnen knippen. Leek het eigenlijk zelfs wel fijn te vinden al dat gefriemel en gefrot. <3
Ze is pas drie en kent dus ook nog niet zo veel. Nu wat beginnen met grondwerk en volgend voorjaar onder het zadel verder beleren. Wilde ik eigenlijk deze zomer doen, maar ze was en is nog zo'n puppy paard... dan maar lekker jaartje langer laten staan, tijd zat. :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 21:39

aaaah yes daar leven we voor Quir

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:55

Ik heb de tea tree shampoo gevonden maar ik vond hem nog aardig aan de prijs! 11€ voor een flesje.
Binnenkort eens kijken of het zijn geld waard is haha.
Wel zijn manen weer eens op 1 lengte gedaan, hij ging er gelijk mooi mee poseren.
Na 1,5 jaar nog eens voor de kar gezet, mét mooie manen :D (En de baard zit er nog steeds aan, krijg het niet over mijn hart :+ )Afbeelding

Ik las hier wat over staarten scheren, dat doen ze dus in Engeland ook in plaats van het couperen. Alleen net wat meer er vanaf dan jullie :=
Hou je vast hoor:

Dit was Dexter toen ik hem kocht, kijk die staart :#

Afbeelding

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:41

Hij ziet er weer mooi uit Granoek!
Stiekem vind ik zo'n hele korte staart ook wel wat hebben, wist nooit hoe ze dat deden en was bang dat het door couperen kwam maar gelukkig is het dat dus niet!
En mooi de baard laten zitten, de vlecht was hartstikke grappig :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:02

Het feit dat hij kort is stoort me ook niet zozeer als de manier waarop hij geschoren was. Het was net zo een wasbeerstaart-sleutelhanger :+ en nu heeft hij een langere staart maar van die hele harde, stugge harenAfbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:08

Ik heb ook lang lopen twijfelen over wel of niet scherem van de staartwortel.. maar echt.. die lang vieze plukken aan de staart.. bah! Ik vouwde het eerst wel eens naar onder de staart voot het rijden en dan zag het er veel beter uit.. en een vlechtje erin vind ik geen porum meer haha staat zo penny vind ik. Dus toen besloten de zijkanten weg te scheren en dat bevalt erg goed! Ik haal wel een klein stukje van de voelsprietjes af.. tos heeft echt bijna 20 cm lange sprieten.. dus ik kort ze ietsjes in zodat ze allemaal even lang zijn. Oren scheer ik het randje en al het uitstekende weg, maar niet leeg. En nu voor het eerst ook de baard afgeschoren. En dat oogt ook wel heel strak!

Afgelopen jaar mijn paard niet geschoren. Ze zit heel mooi in haar haren.. ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met intensievere training en andere huisvesting :)

Mijn fjord gaat wel weer kaal. Dat is toch altijd zo'n ramp met haar. Die krijgt zoveel haar dat ze niet eens 20 min buiten kan stappen zonder zeiknat te worden.. :(

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 06:32

Ik vind staart scheren echt zo lelijk := mijn paard heeft denk ik ook ooit de zijkanten van zn staart geschoren gehad en dat is nog aan het bijgroeien |o

Hier weinig tijd gehad om te tutten..... maar ach, who cares ook zonder getut glimt ie wel :D
Het beenhaar groeit hier wel heeeeeeeel hard... sjee B-)
Afbeelding

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:12

Die tondeuse van de kruidvat is helaas niet draadloos, ik heb geen stopcontact bij de wasplaats dus dat is niet erg handig. Ik zoek nog wel even verder, zag er ook 1 bij de action voor 10 euro, maar vraag me af of dat wat is.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:07

Ik ga vandaag ook weer sokken scheren, dat groeit echt bizar hard ja :-o

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:02

Rena100 schreef:
Die tondeuse van de kruidvat is helaas niet draadloos, ik heb geen stopcontact bij de wasplaats dus dat is niet erg handig. Ik zoek nog wel even verder, zag er ook 1 bij de action voor 10 euro, maar vraag me af of dat wat is.

Die van de action is waardeloos, komt niet goed door de haren heen en is zo kapot -O-

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:37

Ik heb een dierentondeuse van de lidl. Werkt perfect

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:46

Afbeelding

Afbeelding

Zo knap kind even op de foto gezet.