Was dat even schrikken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:35

ik was met mijn twee Jack Russels en mijn kennis met haar Appenzeller rustig aan het wandelen in een losloopgebied in Zwolle toen we een kleine kitten zagen.
Helaas zagen mijn honden hem ook en voor ik het wist waren ze samen dat kleine ding aan het verscheuren, dus heb ik geen moment nagedacht, ben door de brandnetels en struikgewas er tussen gesprongen heb eerlijk gezegd de felste van de twee even toch wat hardhandiger eraf moeten trekken en de kitten bevrijd..
Als dank ben ik gebeten en gekrabd maar a la het is niet anders..

Kennis in paniek ik vrij rustig met twee spingende Jacks om mij heen naar fiets gelopen en beestje in deken gewikkeld.
Toen asiel gebeld en deze zijn hem komen halen

Nou weet ik dat mijn honden dit eigenlijk niet mogen doen, maar toch verbaas ik mij er over dat mensen zo een klein katje gewoon buiten laten


Afbeelding

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho


Majabeestje
Berichten: 3805
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:38

Kan je je over verbazen maar de kitten kan toch bijvoorbeeld ontsnapt en weggelopen zijn? Niet direct oordelen.

Fijn dat je hem mee hebt genomen, hopelijk melden de eigenaren zich snel.

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:42

Ik heb hem aan de dierenambulance meegegeven, bij mij thuis zou hij niet overleven
Ik oordeel niet maar heb zelf heel wat pups gehad, nooit een ontsnapt of wat dan ook, is dat met katten dan anders

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Majabeestje
Berichten: 3805
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:44

Echwel schreef:
Ik heb hem aan de dierenambulance meegegeven, bij mij thuis zou hij niet overleven
Ik oordeel niet maar heb zelf heel wat pups gehad, nooit een ontsnapt of wat dan ook, is dat met katten dan anders


Nou.. ik heb toevallig vorige week een kitten zich omhoog zien klimmen tegen een vrij gladde wand en zich door een gaatje gaas zien wurmen dus ik was best onder de indruk.. :')

miepmiep1
Berichten: 249
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:46

Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:47

Kan ook nog een zwervertje zijn.. die zijn er ook meer dan je zou verwachten

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:48

miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.

Waarom niet ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen...

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:50

miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.

Jack russels met een hoge jachtdrift is niet echt iets om je over te verbazen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:50

miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.


Is instinct van de honden hoor ;) weet niet of je ooit hebt gehoord van de relatie kat-hond? :') Dan mag geen 1 hond meer los.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:50

Pittige reactie van je honden. En idd volledig ongewenst en ik hoop dat je daarmee aan de slag gaat.

En qua kittens. Het zijn ware houdinis die ontsnappen super makkelijk.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:52

Dat bedoel ik Kuggur omdat een ander zijn huisdier niet in huis houdt zou ik mijn honden niet los laten lopen, is toch de omgekeerde wereld..
Daarbij dit kleine ding stond bij een boom maar was zo klein dat hij er niet in klom...

Callum juist hierom heb ik jacht training gedaan en normaal komen ze op een fluittoon terug van het hazen en konijnen jagen, echter hier begon de Appenzeller ook te blaffen en kennis te schreeuwen dat mijn eerste instinct beestje redden was

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:53

SavannahNx schreef:
miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.


Is instinct van de honden hoor ;) weet niet of je ooit hebt gehoord van de relatie kat-hond? :') Dan mag geen 1 hond meer los.


Uhm das toch best wel onzin. Is gewoon te trainen ook bij een jack Russen ik heb nog nooit een hond gehad die katten aanvloog. Als je hond los loopt moet je ervoor zorgen dat deze ten alle tijden onder apel staat ook als hij jacht drift heeft. Niet alleen voor katten maar ook voor wild. Anders kan er idd nooit meer iemand een hond los laten omdat alle losloopgebied en afgeschaft worden ivm te vaak schade aan wild

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:54

Goed dat je ze getraind hebt en jammer dat het idd nu dan zo gelopen is. Wel heel fijn dat je het beestje opgevangen hebt en bij de juiste mensen hebt afgeleverd

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:57

Ik moet zeggen dat ze op katten wel allerter zijn altijd, komt ook vaak door ongewenste katten in de tuin enz, misschien door mijn eigen reactie daar altijd op...
Normaal laten ze prooi namelijk gelijk los, denk dat het hier samenloop van omstandigheden was

Andersom ook meegemaakt met hond die mijn kleintje aanviel, zelfde gehandeld...

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:57

Echwel schreef:
Dat bedoel ik Kuggur omdat een ander zijn huisdier niet in huis houdt zou ik mijn honden niet los laten lopen, is toch de omgekeerde wereld..
Daarbij dit kleine ding stond bij een boom maar was zo klein dat hij er niet in klom...

Callum juist hierom heb ik jacht training gedaan en normaal komen ze op een fluittoon terug van het hazen en konijnen jagen, echter hier begon de Appenzeller ook te blaffen en kennis te schreeuwen dat mijn eerste instinct beestje redden was


edit: Verkeerd gelezen :o

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

miepmiep1
Berichten: 249
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:58

Precies cullem jij snapt hem. Ts is verantwoordelijk voor haar honden en wat ze doen. En weet nu dat haar honden dit doen hier moet zij dan naar handelen.

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 10:59

Waar ze niet los mogen laat ik ze niet los dus in natuurgebied hou ik ze aan de lijn..
Waar ze los mogen gaan ze los.. roep ze bij mij als ik andere honden zie die aan de lijn lopen enz...
Natuurgebieden ga ik dus niet naar toe met ze

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:00

Goed dat het kleintje het overleefd heeft. Nu hopen dat het baasje opduikt.

Wat betreft jachtdrift en russels. Onze oude parson russel was perfect wildrein. Konijnen ed waren voor haar totaal oninteressant. Na wat training onze kippen en konijnen ook. Alleen muizen en katten dat zat bij haar erg diep. Die moesten domweg dood. Helaas heeft ze drie keer de kans gehad een kat te pakken. Twee keer schuld door dochter van stalhouder van de katten op stal. Puberdochter wilde wandelen met hond over hun terrein. Aan de riem laat ze twee keer achter elkaar de riem los. In beide gevallen was een stalkat de pineut. Een keer goed schudden en kat was dood. Derde was in eigen tuin, kat van een ander tuin ingekomen. Heel zwaar beschadigd door madam. Viel weinig aan te doen helaas.

Honden nu, ook weer goed wildrein maar katten, doordat die hier heel veel loslopen en honden aanvallen, worden de honden steeds feller op katten. Vrees dat er een een keer de l u l is. Honden komen in de wijk niet oos maar als de katten ze dan alsnog aanvallen is de kans op schade een keer wel groot. Idem in de tuin komen ondanks maatregelen aantal katten toch erin. Die lopen dus ook kans op schade.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:05

Onze jack russell en ook de vorige pakte alles wat bewoog.
Vogeltjes, konijntjes maar ook katten. Ook wat we graag willen, zoals muizen of zelfs ratten.
Bij ons op het erf, waar ze niet af kunnen, prima.
Buiten hebben we ze dan daarom ook altijd aan een flexlijn, want hun oren zitten verstopt als ze wat zien :P
En ik wil niet dat ze dan iemands kat opeten.
Maar gebeurt dat bij ons op het erf vind ik het als dierenliefhebber rot, maar niet voor het baasje.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:17

Ben ik de enige hier die verbaasd is over het feit dat TS niet doorheeft dat ze zelf haar honden heeft geleerd op katten te jagen? ^)

In principe is TS aansprakelijk voor de schade die haar honden hebben aangericht, jammer voor het baasje van de kat, die nu waarschijnlijk ervoor opdraait (kat terugkopen uit asiel en behandelingen vergoeden...) Of heb je je adresgegevens achtergelaten bij het asiel?
Zat loslopende katten in Zwolle, ik zou de honden zeker bij me houden... en de aansprakelijkheidsverzekering checken, want met zulke op katten geconditioneerde honden zal het vaker gebeuren, aangezien je niet van plan bent de honden aangelijnd te houden. Ik wil je er wel op wijzen dat verzekeraars niet dol zijn op "veelplegers" en je honden op een gegeven moment uit de verzekering gaan gooien als je doorgaat met kattenmeppen middels je honden. :list:

En ja, ik ben van mening dat je katten tegenwoordig beter in eigen tuin kan houden, maar zelfs in een dierenasiel geeft men nauwelijks katten weg als binnenkat. Verder zijn katten enorme ontsnappingskunstenaars en weet je nooit wat de reden is dat een kitten buitenloopt.

Oh ja, ik hoop dat je je verwondingen in de gaten houdt, kattenkrabben èn honden/kattenbeten kunnen hele vervelende infecties geven.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:19

SavannahNx schreef:
miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.


Is instinct van de honden hoor ;) weet niet of je ooit hebt gehoord van de relatie kat-hond? :') Dan mag geen 1 hond meer los.


De relatie kat-hond? We leven toch niet in een slechte tekenfilm ofzo waar iedere kat achterna wordt gezeten door een hond?
Kwestie van opvoeden. Ik vind het van de zotte dat honden een kat grijpen om eerlijk te zijn.
Overigens is de relatie kat-hond hier prima en leeft alles in harmonie. Katten buiten worden door mijn hond met een kwispel begroet.

TS ik vind de kitten wel echt een lieffie zeg, ik hoop dat zich snel ene nieuw baasje voor hem meldt.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:21

Voor een verscheurde kittennziet ze er nog redelijk goed uit. Had toch een ander beeld bij de tekst die je schreef

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 11:25

Hoezo zijn het in ene veelplegers in al mijn jaren honden is dit de eerste keer dat mij zoiets gebeurd
Napie hij had een wond op achterpootje was trouwens niet gechipt en heel klein

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:26

Wat een lief mupske, dat katje <3 Hoop dat hij/zij niet te ernstig gewond is :(:)
Ik vind het gewoon prima hoe je gehandeld hebt. Kan evengoed een dumpactie geweest zijn, vakantietijd is vaak dumptijd voor zulke diertjes ;(

En ja, Jacks zijn een beetje apart als het op jagen aankomt. Maar dat zijn wel meer hondenrassen :)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 14-08-17 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

miepmiep1
Berichten: 249
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:26

Zoolgangster schreef:
Ben ik de enige hier die verbaasd is over het feit dat TS niet doorheeft dat ze zelf haar honden heeft geleerd op katten te jagen? ^)

In principe is TS aansprakelijk voor de schade die haar honden hebben aangericht, jammer voor het baasje van de kat, die nu waarschijnlijk ervoor opdraait (kat terugkopen uit asiel en behandelingen vergoeden...) Of heb je je adresgegevens achtergelaten bij het asiel?
Zat loslopende katten in Zwolle, ik zou de honden zeker bij me houden... en de aansprakelijkheidsverzekering checken, want met zulke op katten geconditioneerde honden zal het vaker gebeuren, aangezien je niet van plan bent de honden aangelijnd te houden. Ik wil je er wel op wijzen dat verzekeraars niet dol zijn op "veelplegers" en je honden op een gegeven moment uit de verzekering gaan gooien als je doorgaat met kattenmeppen middels je honden. :list:

En ja, ik ben van mening dat je katten tegenwoordig beter in eigen tuin kan houden, maar zelfs in een dierenasiel geeft men nauwelijks katten weg als binnenkat. Verder zijn katten enorme ontsnappingskunstenaars en weet je nooit wat de reden is dat een kitten buitenloopt.

Oh ja, ik hoop dat je je verwondingen in de gaten houdt, kattenkrabben èn honden/kattenbeten kunnen hele vervelende infecties geven.


Nee je bent niet de enige


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 bezoekers